Skocz do zawartości

jak opanować podsterowność w imprezie n/a?


mly96

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę denerwuje mnie rycie przodem w imprezie, szybszy przejazd przez rondo i przód po prostu płynie zamiast płynnie skręcać, nagły mocniejszy skręt i to samo, chciałbym to jakoś opanować. Co zrobić żeby stała się bardziej nadsterowna? Rzucenie dupą bez ręcznego jest chyba niemożliwe... (Oczywiście nie mówię o trawie, piasku, śniegu)

Próbuję to jakoś ogarnąć przez hamowanie przed skrętem lub przeciwskręt, o ile na zakrętach czasami pomoże to na rondzie zawsze popłynie. Czytałem gdzieś o ustawieniu negatywa, ale co wtedy z oponami? Jak z ich zużyciem? No i ktoś wspominał o zmianie stabilizatora tylko na jaki? Grubszy? Przód czy tył? Wszystkie informacje na temat mile widziane :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden ze mnie specjalista, ale na temat chyba mogę coś powiedzieć.

 

pkt.1 I najważniejszy!!! Ronda, i drogi publiczne są najmniej odpowiednim miejscem do szlifowania umiejętności. Tym bardziej kiedy ich nie posiadamy. Mały błąd może kosztować ciebie dużo $$$, albo co gorsza jak nie opanujesz samochodu... no cóż oby nie było żadnego przechodnia na chodniku. Dlatego radzę trenować na parkingach, lub innych zamkniętych terenach wyłączonych z ruchu.

 

pkt.2 Dodanie gazu, nagły skręt już w zakręcie przy większej prędkości, w aucie 4wd, nie spowoduje nic innego niż poślizg podsterowny. To przed zakrętem musisz odpowiednio złożyć auto. Odsyłam do youtuba, jest mnóstwo filmików z szkół sportowej jazdy. Dobrym sposobem nauki jest też oglądanie onboard-ów, z trenigów, zawodów, a później duplikowanie tego co robią kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz nauczyć się jak to robią zawodowcy to najlepszym sposobem na dociążenie przedniej osi w zakrecie jest lekkie dochamowywanie lewą nogą. Dzięki temu mozesz mieć nogę cały czas na gazie i kontrolować prędkość i jednocześnie zniwelować efekt odciążenia kół na osi przedniej podczas przyspieszania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak jest za wysoka można iść w hamowanie lewą. Przy za niskiej to mniej skuteczne.

Jasne, ale przy za wysokiej prędkości mamy punkt przegięcia i auto wyjedzie przodem tak czy inaczej.

Do ww. propozycji (staby, negatywy, lewa noga) które oczywiście pomagają proponuje Kielce czy inny tor, tam można _bezpiecznie_ poćwiczyć, a tego tego nic nie zastąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsza opcja w relacji efekt-cena to nauczyć się dohamowań lewą nogą. jest za darmo, nic nie trzeba grzebać z autem i jest uniwersalne - jak się nauczysz w ten sposób jeździć Imprezą to potem tak samo możesz jeździć innymi autami.

 

polecam ten sposób - jest naprawdę skuteczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzucenie dupą bez ręcznego jest chyba niemożliwe... (Oczywiście nie mówię o trawie, piasku, śniegu)

 

Jest jak najbardziej możliwe.

 

 bary bokiem

 

 

I jak zawsze w takich chwilach nieodzowny film z vfts za sterami GLa 

 

 

 

 

Balans auta, balans, balans i przerzucanie masy  ;)  

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzebuje samochodu do latania po rondach, to byl przyklad, lewa noga probuje czasami dohamowac no i dziala jak trzeba, ale ile razy jade przez rondo to po prostu ten przod leci jak chce. Na tor zamierzam sie wybrac jak kupie drugi komplet opon i felg. Duzo szybciej beda szly opony przy negatywie? I jakiej grubosci stab najlepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz zmieniać auto naucz się jeździć tym co masz, bo jak widzisz na filmie powyżej N/A też lata bokiem, choć nie jest do tego stworzona a drogi publiczne to nie miejsce na naukę i tym bardziej tego typu jazdę. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stab i sprężyny z GT to koszt około 400zł, a problem podsterowności taki zestaw redukuje w znaczącym stopniu. Czytałem również na The Forum o nieznacznym obniżeniu ciśnienia w tylnych kołach - również neutralizuje to nieco podsterowną charakterystykę Subaru.

 

Wsadzić stab warto, pamiętajmy, że GC/GF NA z rynku EU nie mają żadnego staba z tyłu w serii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest.

 

a jak już STi będzie zakupione - będziemy kontynuować problem w wątku

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/78494-jak-zmniejszy%C4%87-podsterowno%C5%9B%C4%87-w-imprezie-sti/?hl=podsterowno%C5%9B%C4%87

... i dojdziemy tam do wniosku, że jedynym rozwiązaniem jest zakup EVO :evil2:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

do kompletu fantów można jeszcze dorzucić Anti Lift Kit i skrzynię z DCCD (plus reszta napędów)

:facepalm: To może niech kupi już STi   -_-

 

Ale to i tak wydłużona droga ;)

 

Na końcu okazuje się, że jedynym remedium na podsterowność, po wsadzeniu furmanki kasy w sti, będzie zakup... no, no...  :biglol:  :biglol:

 

BelegUS, ubiegłeś mnie  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...