Jump to content

Forester s turbo zapadniety szyberdach


marcinskc
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Ostatnio zauwazylem u siebie ze jeden rog szyberdachu jest zapadniety ok 7~10 mm. Zaczalem przegladac tematy na forum w poszukiwaniu przyczyny. Wiem ze kilka osob mialo z tym problem ale nie bylo jednoznacznej opinii co jest przyczyna. Czy ktos moze napisac jak sie do tego zabrac co jest potrzebne do naprawy i czy jest to naprawialne. Ewentualnie gdzie z tym mozna by bylo podjechac w Wawie lub Lodzi.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wyciera się plastikowy (teflonowy?) element w prowadnicy, który powoduje zapadnięcie szyberdachu. W Warszawie jest zakład, który zajmuje się tylko i wyłącznie szyberdachami i tam na pewno to zrobisz (prawobrzeżna W-wa, znajdziesz w goglu lub na allegro). Mają długie terminy, ale chyba znają problem. Ja odpuściłem. Ewentualnie na allegro znajdziesz używany szyber już od 200 zł czasami.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za odpowiedz. A powiedz mi jeszcze nie przecieka Ci w tym miejscu? Jutro do nich zadzwonie i zapytam jaki jest koszt naprawy. Patrzylem na uzywki ale obawiam sie ze moze byc to samo co u mnie.

Link to comment
Share on other sites

Gdy masz zapadnięty szyber, to siłą rzeczy masz szparę między dachem a szybą. W sytuacji normalnej też tam w 100% szczelnie nie jest, ale woda, która dostaje się między szczeliny (jest jej niewiele) jest odprowadzana kanałami w słupkach. Gdy szyber opada, szpara jest większa, a tym samym więcej wody może się dostać i kanały mogą nie być w stanie jej odprowadzić. U mnie przy deszczu nie przeciekało, natomiast mycie szlauchem wymagało świadomości, żeby nie celować strumieniem w to miejsce ;)

 

Koszt naprawy to w większości koszt rozbiórki bo sam element to drobne koszty. Wydaje mi się, że można szukać tego plastiku na ebay US i próbować go samemu wymienić jeśli ma się chęć i możliwości.

Link to comment
Share on other sites

w pierwszej kolejności - zdejmij plastikowe oslony mocowania szyby dachowej / sa 4/ i sprawdz śruby. Szyba regulowana jest za pomocą metalowych wsuwaek - nr 6 na Twoim rysunku. W pozycji zamkniętego szyberdachu możesz wyregulować tymi wsuwkami połozenie szyby na wysokość.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Marcinskc, jak fachowiec to naprawil? Jakies 6 lat temu probowalem walczyc z tematem, ale poddalem sie po rozebraniu szybra i obejrzeniu polamanych teflonow oraz informacji od Azraela, ze tych teflonowych "bucikow" nie da sie kupic osobno - tylko caly szyberdach. Dorobil je? Udalo mu sie gdzies kupic? Ile zaplaciles?

Edited by Olleo
Link to comment
Share on other sites

Linki razem z teflonowymi elementami mozna kupic w aso koszt ok 1100 zl. On mi dobral te elementy z innego modelu auta. Szyber oczyscil i nasmarowal. Koszt moge podac na pw.

Link to comment
Share on other sites

A tych teflonowych elementów nie można wydrukować z materiału do drukarek 3D? Np. w markecie budowlanym Learoy Merlin można za małe pieniądze sobie wydrukować... Tylko nie wiem czy nie potrzebują projektu w CAD, ale pewnie nie jeden na grupie siedzi w CAD'zie i by taki rysunek trzasnął :-)

Link to comment
Share on other sites

Pewnie mozna wydrukowac, ale watpie, by sie slizgaly prawidlowo i nie wiem, czy nie bylby problem z ich zalozeniem.

 

Marcinskc, poprosze o koszt i jakbys mogl sie dowiedziec, z jakiego auta dobrali elementy, to bylbym bardzo, bardzo dzwieczny.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...