Jump to content

spalanie Forester 2.0XT 2014


Recommended Posts

Dzień dobry,

planuję zakup auta, rozważam zakup Forestera 2.0XT. Chciałbym dopytać użytkowników, czy prawdą jest to, co podaje importer w materiałach technicznych na temat średniego spalania tego modelu, czyli 8,5 litra na setkę.

Link to post
Share on other sites

Nie

Link to post
Share on other sites

najmniej ze wszystkich silników subaru pali diesel boxer i srednie spalanie na poziomie 8,5l jest jak najbardziej realne. XT i 2.0i pala wiecej niz katalogowe dane i wszystko zalezy od tego jak ciezka masz noge...

Link to post
Share on other sites

SBD pali 6 xt 12 ,albo SBD 7 wtedy xt 14

Ale przyjemność z jazdy xt jest duża.Dużo ,dużo większa niż SBD.Jeśli mówimy o samych silnikach

Ty i te Twoje wyliczanki....

Zarymuj coś jeszcze.....

Link to post
Share on other sites

Dzień dobry,

planuję zakup auta, rozważam zakup Forestera 2.0XT. Chciałbym dopytać użytkowników, czy prawdą jest to, co podaje importer w materiałach technicznych na temat średniego spalania tego modelu, czyli 8,5 litra na setkę.

Realny cykl mieszany wykorzystując moc auta, poza miastem jazda ze parę punktów można zdobyć ~13l/100km

Link to post
Share on other sites

FXT pali o 30% więcej niż OBK SBD CVT (oba 2014). W praktyce - średnia z ostatnich 6000 km (dużo odcinków bardzo krótkich i sporo zdcydowanie długich) - 10,4. Przy spokojnej jeździe - da się zejść do ok 8, max uzyskane przeze mnie - 21,7. Najczęściej uzyskiwane w trasie - 9-9,5 na szosach, 11-12 na ekspresówkach i autostradach.

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Link to post
Share on other sites

W piątek jechałem na koncert (słuchać) z żoną do Gniezna, która tego akurat dnia stwierdziła że się spóźni z pracy ale XTek dojechał do Gniezna w 23 minuty (62km). A2+S5 = 200kmh+. Spalanie średnie 17.8 i to z bagażnikiem rowerowym (na szczęście pustym). Powrót emerycki i średnia z obydwu 12.4. Jak wy robicie te 21.7 to nie mam pojęcia. Tak czy inaczej papa mi się śmiała. Średnia z całego życia pojazdu (28.000km) to 10.6 (czyli pewnie jakieś 11). Wszystko robione autostrada 40%, podmiasto i miasto 40%, krajówki 20%.

Link to post
Share on other sites

 Jak wy robicie te 21.7 to nie mam pojęcia. 

 

Kolego przejedź się po autobahn kawałek ze stałą prędkością ponad 200 to zobaczysz ile FXT potrafi spalić :) 

Link to post
Share on other sites

Tak nawiasem mówiąc. Jeżeli uwzględnimy koszty eksploatacyjne, ubezpieczenie, spadek wartości... Jakie ma znaczenie te 2-3 tys. różnicy na paliwie rocznie ?

Spala tyle ile musi - u jednego za 50 pln, u drugiego za 300 pln. 

Link to post
Share on other sites

Ponieważ ciężko odnieść czyjeś spalanie do swojego, zapytam w ten sposób - może ktoś porównać spalanie Forka XT 2.5 do nowego?

Najlepiej, jeśli był/jest posiadaczem jednego i drugiego, a nie słyszał od kolegi (tak, to było do madox'a ;) ).

Link to post
Share on other sites

Ponieważ ciężko odnieść czyjeś spalanie do swojego, zapytam w ten sposób - może ktoś porównać spalanie Forka XT 2.5 do nowego?

Najlepiej, jeśli był/jest posiadaczem jednego i drugiego, a nie słyszał od kolegi (tak, to było do madox'a ;) ).

Może nie do końca wpisze się w Twoje oczekiwania. Znajomy poprzedniego 2,5 użytkował 5 lat i wymienił na 2,0XT. Chwali przede wszystkim zawieszenie i prowadzenie, zauważalny wzrost przestrzeni oraz głównie CVT. W kwestii spalania zacytuje: "pali mniej, jakoś tak ok. dwójki na setkę, ale mniej".

W jego odbiorze "jest ogólnie fajniejszy i nie ma co szukać czegoś innego".

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Wpisujesz się zdecydowanie, właśnie o to mi chodziło :)

Chodziło mi właśnie o praktyka, a nie przeczytany test albo wpis na onecie ;)

 

Ja też słyszałem, że pali ok 2 litrów mniej, ale nie były to informacje od właścicieli. Jeśli tak faktycznie jest, to świetne info. Szczególnie, że moc wzrosła.

Link to post
Share on other sites

Dawno nie było niczego o spalaniu ;)  może teraz ten wątek będzie to wszystko zawierał. 

 

Tak nawiasem mówiąc. Jeżeli uwzględnimy koszty eksploatacyjne, ubezpieczenie, spadek wartości... Jakie ma znaczenie te 2-3 tys. różnicy na paliwie rocznie ?

Spala tyle ile musi - u jednego za 50 pln, u drugiego za 300 pln. 

 

 zgadzam się zdecydowanie, najważniejsze jest to że Forek potrafi spalić poniżej 8l przy spokojnej  jeździe z prędkościami do 100kmh , ale jak trzeba to może pokazać pazur,ostatnio na trasie Kościerzyna Gdańsk fakt że z wiatrem średnia mi wyszła 6,8 ale zdecydowanie się nie śpieszyłem ale też jak będziesz używał na krótkich dystansach i w korkach to pewnie będzie koło 15

Edited by Lookash
Link to post
Share on other sites

Szczerze mówiąc jestem trochę zaskoczony wynikami, które podajecie. U mnie poza miastem w zakresie 50-100 km/h pali ok. 10 litrów - do pracy mam 10 km przez las z górki, bez zatrzymywania się praktycznie, natomiast wracając pod górkę mam około 12 litrów. Na autostradzie na tempomacie przy indeksie 130 km/h pali około 11 litrów. W mieście różnie - trudno tu porównać. Powyższe wyniki są przy delikatnym traktowaniu, chciałem uzyskać jak najmniejsze spalanie. Lookash napisał, że na trasie Kościerzyna Gdańsk wyszło mu 6,8l, znam tę trasę, ale w moim forku skala zaczyna się od 9 litrów. Podsumowując, czy mam się zacząć martwić? 

Link to post
Share on other sites

Zdecydowanie nie ;) Mój pali dokładnie tak jak twój. Tutaj chyba większość operuje wartościami które wyświetlają sie po zgaszeniu auta, czyli ostatnia trasa. Ja podaje średnie od zresetowania licznika, bo to chyba jest bardziej realne :)

Link to post
Share on other sites

Średnia z 9500km - 11l. Głównie autostrady i poza miastem.

 

Minimalne spalanie 7,5l.

Edited by przemekka
Link to post
Share on other sites

 

 

A2+S5 = 200kmh+. Spalanie średnie 17.8 i to z bagażnikiem rowerowym (na szczęście pustym). Powrót emerycki i średnia z obydwu 12.4. Jak wy robicie te 21.7 to nie mam pojęcia

Przy takiej jeździe również wykręciłem coś pod 18 (Wawa - Poznań do MTP) - 2 godz. - więc Twój wynik jest jak najbardziej prawdziwy.

Ale tu (przy 21,7) było szybciej ;):D

Link to post
Share on other sites

Szczerze mówiąc jestem trochę zaskoczony wynikami, które podajecie. U mnie poza miastem w zakresie 50-100 km/h pali ok. 10 litrów - do pracy mam 10 km przez las z górki, bez zatrzymywania się praktycznie, natomiast wracając pod górkę mam około 12 litrów. Na autostradzie na tempomacie przy indeksie 130 km/h pali około 11 litrów. W mieście różnie - trudno tu porównać. Powyższe wyniki są przy delikatnym traktowaniu, chciałem uzyskać jak najmniejsze spalanie. Lookash napisał, że na trasie Kościerzyna Gdańsk wyszło mu 6,8l, znam tę trasę, ale w moim forku skala zaczyna się od 9 litrów. Podsumowując, czy mam się zacząć martwić? 

Tak jak mówiłem, 15 trza liczyć przy dynamicznej jezdzie w trybie mieszanym.I tak mówi mój znajomy

Link to post
Share on other sites

 

 

Tak jak mówiłem, 15 trza liczyć przy dynamicznej jezdzie w trybie mieszanym.

Dokładając odrobinę wyobraźni i wcale nie zwalniając - zmniejszasz o 2 l.

Link to post
Share on other sites

Jak kupowałem swojego, to mówili, że w mieście poniżej 17 nie zejdę. Mówili... :)

 

Dlatego zapytałem o porównanie, bo jeśli ktoś by napisał, że nowy pali mu 21, ale stary palił 23, to uwierzę. Wezmę to właśnie jako 2 litry różnicy :)

Bo spalanie każdy z nas będzie miał zawsze inne.

Link to post
Share on other sites

 

 

Zdecydowanie nie Mój pali dokładnie tak jak twój. Tutaj chyba większość operuje wartościami które wyświetlają sie po zgaszeniu auta, czyli ostatnia trasa. Ja podaje średnie od zresetowania licznika, bo to chyba jest bardziej realne

Dokładnie tak mój wynik to była średnia z trasy czyli od uruchomienia do zgaszenia silnika, jechałem nie przekraczając 100kmh i przeważnie na tempomacie, chciałem po prostu zobaczyć ile mi się uda wykręcić, takie powiedzmy bicie rekordu, dziś sprawdziłem średnią z 20000 km i komputer ciągle pokazuje 9,9 ale ja mało jeżdzę po mieście 

Link to post
Share on other sites
  • Dyrekcja SIP
Najlepiej, jeśli był/jest posiadaczem jednego i drugiego, a nie słyszał od kolegi (tak, to było do madox'a )

 

 

15 trza liczyć przy dynamicznej jezdzie w trybie mieszanym.I tak mówi mój znajomy

Wygląda na to, że trzeba było uzupełnić : " ... a nie słyszał od kolegi albo znajomego ..."  :facepalm:

 

Z mojego praktycznego doświadczenia ok 2 l mniej od 2.5 XT w poprzedniej wersji ( M/T).

 

Pozdrowienia

Edited by Dyrekcja
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...