Jump to content

Impreza WRX JDM MY99 - nierówne obroty po rozgrzaniu


Michal_G
 Share

Recommended Posts

Cześć!

 

Pacjent jak w temacie:

WRX JDM MY99 kupiony od kolegi grafta z forum. Tutaj temat dotyczący sprzedaży: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/51167-s-impreza-jdm-99-sedan-szara-%C5%BCmija/?hl=+szara%20+zmija

 

 

Trochę ponad rok temu miałem nieprzyjemną historię związaną z panewkami i pewnym warszawskim serwisem.

Następnie silnik został wyremontowany przez kolegę Xbike'a a wyjęty i włożony do auta przez Janka Korneckiego. Auto jest też od tej pory serwisowane przez pana Korneckiego. Dodam, że założeniem remontu było zrobienie wszystkiego "po bożemu", więc nie było mowy o żadnych idiotycznych oszczędnościach na siłę. Zresztą Xbike by na to nie pozwolił ;)

 

Tyle tytułem wstępu a teraz do rzeczy.

 

Od czasu remontu mam problemy z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach. Trochę wypunktowanych objawów i obserwacji:

 

-bujniecia silnika na biegu jałowym po rozgrzaniu. Obroty co jakiś czas mają wahnięcie o ~30. Widać to tylko na cyfrowym wyświetlaczu, wskazówka na desce rozdzielczej się nie rusza. W tym zachowaniu nie da się raczej dopatrzyć żadnego schematu. Random.
-z włączoną klimatyzacją mniej / w ogóle nie odczuwalne w momentach pracy kompresora (podbite obroty). Kiedy kompresor się wyłącza sytuacja zbliżona do punktu wyżej, ale te okresy są na tyle krótkie, że ciężko zaobserwować
-na zimnym nie czuć problemu. Trochę słychać nierównomierność pracy, ale odczuwalna i widoczna w żaden inny sposób nie jest - prawdopodobnie paranoja wywołana nadmiernym nasłuchiwaniem
-świeżo przetestowane: przejechałem się kawałek i pracował ładnie, zaparkowałem i nadal było nieźle przez kilka minut, lekka przegazówka bez obciążenia i problem się ujawnił
-podciśnienie na poziomie 0,55 bar. Bliżej 0,5 z włączoną klimą. Raczej stałe. Nie jestem pewien jakości wskaźnika.
-przyspiesza i jeździ ładnie, ale rzadko przekraczam granicę 4k rpm a wartości wyższej niż 5k rpm silnik od czasu remontu nie widział i nie zobaczy dopóki nie ogarnę tego tematu
 
 
Przed remontem zdarzało mi się naprawdę długi czas siedzieć w zaparkowanym, odpalonym aucie więc jestem pewien, że problem nie występował. Bujnięcia były czasem odczuwalne, ale było zdecydowanie lepiej niż teraz.
 
W aucie brakowało od początku dodatkowego czujnika temperatury zasysanego powietrza, który występuje tylko w JDM'ach. W związku z tym komp widział temp zewnętrzną na poziomie -44 stopni. Podobno jest w Warszawie jeszcze kilka JDM'ów z takimi objawami. Zakładaliśmy, że silnik jest przez to przelany i stąd cały problem, ale to jednak nie to. Prawdę powiedziawszy, czujnika nie było i przed remontem a problem nie występował, ale pomińmy to, bo temat jest już ogarnięty. 
 
Oczywiście pan Janek od początku wie o problemie i jeszcze kilka rzeczy zostało sprawdzonych:
 
-podstawy typu świece, kable, cewki
-szczelność dolotu (może coś umknęło?)
-nowa przepływka na moją zdecydowaną prośbę, bo auto czasem potrafiło dodatkowo niezbyt ładnie przyspieszać (pomogło)
-czyszczona przepustnica
-wywalony BOV
-wywalony dla pewności APEXI SAFC II. Wszystkie parametry miał wyzerowane, ale czuję się bez niego bezpieczniejszy
 
Pytanie jest następujące: gdzie dalej szukać przyczyny? Wydaje mi się, że do tej pory duże nadzieje były pokładane w tym brakującym czujniku temp, a mi jako laikowki głupio było naciskać, ale teraz chcę móc zaproponować jakiś kierunek.
 
Na 100% nie była sprawdzana sonda lambda i to chwilowo moje główne podejrzenie. Tylko jakim cudem miałaby paść akurat przy remoncie silnika? Może komuś przyjdzie coś jeszcze do głowy? Jednak jakaś nieszczelność i lewe powietrze?
 
Ps. Sorry za taki elaborat, ale chciałem zawrzeć możliwie wszystkie informacje jakie posiadam. 
Edited by Michal_G
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...