Skocz do zawartości

Impreza WRX JDM MY99 - nierówne obroty po rozgrzaniu


Michal_G

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Pacjent jak w temacie:

WRX JDM MY99 kupiony od kolegi grafta z forum. Tutaj temat dotyczący sprzedaży: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/51167-s-impreza-jdm-99-sedan-szara-%C5%BCmija/?hl=+szara%20+zmija

 

 

Trochę ponad rok temu miałem nieprzyjemną historię związaną z panewkami i pewnym warszawskim serwisem.

Następnie silnik został wyremontowany przez kolegę Xbike'a a wyjęty i włożony do auta przez Janka Korneckiego. Auto jest też od tej pory serwisowane przez pana Korneckiego. Dodam, że założeniem remontu było zrobienie wszystkiego "po bożemu", więc nie było mowy o żadnych idiotycznych oszczędnościach na siłę. Zresztą Xbike by na to nie pozwolił ;)

 

Tyle tytułem wstępu a teraz do rzeczy.

 

Od czasu remontu mam problemy z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach. Trochę wypunktowanych objawów i obserwacji:

 

-bujniecia silnika na biegu jałowym po rozgrzaniu. Obroty co jakiś czas mają wahnięcie o ~30. Widać to tylko na cyfrowym wyświetlaczu, wskazówka na desce rozdzielczej się nie rusza. W tym zachowaniu nie da się raczej dopatrzyć żadnego schematu. Random.
-z włączoną klimatyzacją mniej / w ogóle nie odczuwalne w momentach pracy kompresora (podbite obroty). Kiedy kompresor się wyłącza sytuacja zbliżona do punktu wyżej, ale te okresy są na tyle krótkie, że ciężko zaobserwować
-na zimnym nie czuć problemu. Trochę słychać nierównomierność pracy, ale odczuwalna i widoczna w żaden inny sposób nie jest - prawdopodobnie paranoja wywołana nadmiernym nasłuchiwaniem
-świeżo przetestowane: przejechałem się kawałek i pracował ładnie, zaparkowałem i nadal było nieźle przez kilka minut, lekka przegazówka bez obciążenia i problem się ujawnił
-podciśnienie na poziomie 0,55 bar. Bliżej 0,5 z włączoną klimą. Raczej stałe. Nie jestem pewien jakości wskaźnika.
-przyspiesza i jeździ ładnie, ale rzadko przekraczam granicę 4k rpm a wartości wyższej niż 5k rpm silnik od czasu remontu nie widział i nie zobaczy dopóki nie ogarnę tego tematu
 
 
Przed remontem zdarzało mi się naprawdę długi czas siedzieć w zaparkowanym, odpalonym aucie więc jestem pewien, że problem nie występował. Bujnięcia były czasem odczuwalne, ale było zdecydowanie lepiej niż teraz.
 
W aucie brakowało od początku dodatkowego czujnika temperatury zasysanego powietrza, który występuje tylko w JDM'ach. W związku z tym komp widział temp zewnętrzną na poziomie -44 stopni. Podobno jest w Warszawie jeszcze kilka JDM'ów z takimi objawami. Zakładaliśmy, że silnik jest przez to przelany i stąd cały problem, ale to jednak nie to. Prawdę powiedziawszy, czujnika nie było i przed remontem a problem nie występował, ale pomińmy to, bo temat jest już ogarnięty. 
 
Oczywiście pan Janek od początku wie o problemie i jeszcze kilka rzeczy zostało sprawdzonych:
 
-podstawy typu świece, kable, cewki
-szczelność dolotu (może coś umknęło?)
-nowa przepływka na moją zdecydowaną prośbę, bo auto czasem potrafiło dodatkowo niezbyt ładnie przyspieszać (pomogło)
-czyszczona przepustnica
-wywalony BOV
-wywalony dla pewności APEXI SAFC II. Wszystkie parametry miał wyzerowane, ale czuję się bez niego bezpieczniejszy
 
Pytanie jest następujące: gdzie dalej szukać przyczyny? Wydaje mi się, że do tej pory duże nadzieje były pokładane w tym brakującym czujniku temp, a mi jako laikowki głupio było naciskać, ale teraz chcę móc zaproponować jakiś kierunek.
 
Na 100% nie była sprawdzana sonda lambda i to chwilowo moje główne podejrzenie. Tylko jakim cudem miałaby paść akurat przy remoncie silnika? Może komuś przyjdzie coś jeszcze do głowy? Jednak jakaś nieszczelność i lewe powietrze?
 
Ps. Sorry za taki elaborat, ale chciałem zawrzeć możliwie wszystkie informacje jakie posiadam. 
Edytowane przez Michal_G
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...