Jump to content

Montaż oryginalnego wyłącznika VDC OFF.


Wojt_O

Recommended Posts

Witam, czy ktoś może montował już oryginalny wyłącznik VDC OFF w aucie w którym takiego przełącznika nie ma? Na forum znalazłem info, że gdzieś podprowadzona jest nawet fabryczna wiązka i wystarczy tylko podłączyć przełącznik. Przekopałem konsole środkową i tą po lewej stronie kierownicy (pod nawiewem) i niestety nie znalazłem żadnej wiązki zakończonej wtyczką pasująca do przełącznika. Zmostkowałem natomiast kabelki idące od bezpiecznika VDC OFF w skrzynce bezpieczników pod maską, wiązkę puściłem ścianą grodziowa do wnętrza itd, gdy zewrę końcówki kabli na blacie zapala się VDC OFF więc działa. I teraz moje pytanie, czy takie 2 kabelki zakończone konektorami da się jakoś podpiąć do oryginalnego 6-pinowego przełącznika? załączam zdjęcia wtyczki i schemat przełącznika tempomatu na którym się wzorowałem. Próbowałem podłączyć to w taki sposób:

1 kabelek pin 3

2 kabelek pin 5

zwarłem pint 1 i 6, 4 i 2 małymi kabelkami zakończonymi konektorkami.

Numery Pinów przełącznika odpowiadają schematowi wtyczki CRUISE którą załączyłem.

 

Dobrze by było tą zagadkę rozwiązać bo na pewno wielu użytkowników chciało by taki oryginalny przełącznik mieć u siebie :) za wszelkie podpowiedzi z góry wielkie dzięki.

post-17610-0-22625200-1429986471_thumb.jpg

post-17610-0-14897500-1429986484_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ogarnąłem temat wyłącznika w następujący sposób, w miejsce przełącznika ogrzewania wycieraczek, który u mnie był nieczynny ze względu na szybę bez ogrzewania, wstawiłem przełącznik VDC OFF a w niego włożyłem dwupozycyjny przełącznik podłączony do dorabianej wiązki od skrzynki bezpieczników w komorze silnika. Trochę trwało zanim udało mi się go dopasować i przeciągnąć kabelki na zewnątrz ale końcem końców udało się. Wygląda całkiem nieźle i co najważniejsze działa :-)

Ps. Podświetlenie VDC OFF też działa bo cały przełącznik podłączony jest do oryginalnej wiązki od ogrzewania szyby.

post-17610-0-95391700-1433615353_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kiedyś u siebie zrobiłem w ten sam sposób, tyle, że włącznik "ukryłem" w schowku pod radiem lub koło popielniczki. Bardzo przydatny w zimie w głębokim śniegu.

Link to comment
Share on other sites

Mi przede wszystkim chodziło i wykorzystanie oryginalnego wyłącznika który kupiłem na alle, niestety nie udało mi się podłączyć go "tak jak fabryka" więc pozostała rzeźba ;-). Ale efekt wyszedł bardzo dobry.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Odgrzeje kotleta bo wlasnie sam to sobie dorobilem.

 

'00 OBK wiec VDC jest ale wylacznika nie bylo.

 

Co potrzebujemy:

  • Wylacznik VDC - nr czesci to 83001AE100 - koszt w serwisie to 170 zl - sporo biorac pod uwage co z niego wykorzystamy ;)

 

  • Wylacznik do swiatel przeciwmgielnych przednich lub tylnych - nie pamietam ktory ale sprawdzcie u siebie, chodzi o to zeby byl to wylacznik a nie przelacznik czy jakkolwiek to nie nazwac. Oryginalny przelacznik VDC zwiera obwod w momencie nacisniecia a nam chodzi o pstryczek elektrycek ktory mozna wcisnac lub wycisnac :) i wlasnie jeden od przeciwmgielnych tak sie zachowuje.

 

O ile przycisk do przeciwmgielnych jest latwo dostepny to przelacznik VDC OFF to jest jakis bialy kruk, wiec kupilem w serwisie.

 

  • 3 krokodylki, cos takiego: 
    7752445601.gif

 

  • 6-cio pinowa wtyczka ktora pasuje do przelacznika VDC OFF - to sa dokladnie takie same wtyczki jak do innych przelacznikow, czy do przeciwmgielnych, czy do podgrzewania przedniej szyby, czy do cruise.  Z ta wtyczka nie powinno byc problemu, ja swoja odcialem od wiazki ze starszej generacji legacy - wystepuje ich tam pare sztuk :) (oczywiscie odcinamy tak zeby kable z niej sterczace byly jak najdluzsze.
    Zwroccie uwage jak juz odcinacie wtyczke to najlepiej te ktora ma juz przewody w pinach 2,3,4,5 - patrz schematy ponizej.
     
  • 2m kabla
     
  • Oczkowa koncowke, cosik takiego:
    konektor-koncowka-oczkow_5509_k.jpg
     
  • termokurczki, tasma izolacyjna i takie tam podobne...


 

Co i gdzie podlaczamy:

 

Zanim cokolwiek gdziekolwiek podlaczymy, musimy dokonac operacji na naszych przelacznikach/wylacznikach, czyli:

  • DELIKATNIE podwazamy plastikowa plytke na przelaczniku VDC OFF i wysuwamy przod przelacznika czyli ten front z napisem VDC OFF.  oraz wyjmujemy czerwona zaslepke zarowki. I w zasadzie tyle potrzebujemy z tego przelacznika - wydalismy 170 zl na przednia plytke warta moze 5zl ale jak ktos jest pedantem jak ja to niestety tak ma :)
  • Rownie DELIKATNIE podwazamy plastikowa plytke w tym drugim wylaczniku od przeciwmgielnych i ja usuwamy. W to miejsce przeszczepiamy front od przelacznika VDC OFF, ja jeszcze dodatkowo usunalem jedna z zarowek i zastapilem ja czerwona zaslepka z przelacznika VDC OFF - ktora jest do ewidentne jak to robicie :)

Po tej gimnastyce mamy wylacznik (zamiast przelacznik) VDC OFF.

 

No OK, to gotowe, co dalej:
 

ODLACZAMY "-" OD AKUMULATORA

 

Patrzac na ten schemat:

http://www.horizonfive.com/images/VDC/vdc_off_1.pdf

 

Z naszej ucietej wtyczki (i62):

Pin 5 masujemy - czyli przedluzamy sobie kabel z obcietej wiazki, zakladamy oczko i przykrecamy gdzies do masy, po zdjeciu srodkowego panelu mamy na dole dwa idealne do tego miejsca.

 

Pin 3 przedluzamy i podciagamy kabel az do sterownika VDC - znajduje sie on po lewej stronie w nogach kierowcy (patrz ponizszy zalacznik) - musimy wymontowac sterownik  i jest troche rozkrecania ale nie jest to jakies trudne, ale upierdliwe juz jest.

 

http://www.horizonfive.com/images/VDC/vdc_off_module_removal.pdf

 

Jak wymontujemy sterownik to musimy znalezc kabel ktory jest w pinie 40 w wiazce do ksterownika (patrz ponizszy schemat) VDC - to juz jest MEGA upierdliwe bo miejsca jest tam bardzo malo - musimy DELIKATNIE odizolowac wiazke i znalezc ROZOWY kabel - sa dwa rozowe ale nas interesuje ten ktory nie jest skrecony z zoltym, znajduje sie on na szczescie na wierzchu, musicie poszukac, jakis czujnik do szukania kabli jest przydatny ale nie jest najgorzej mozna go znalezc. 

Nasz kabel od pinu 3 na wtyczce krokodylkiem wpinamy do tego kabla. Ja jak to zrobilem to chcialem odciac reszte kabla i przecialem oba kable wiec musialem to lutowac w miejscu gdzie nie ma miejsca, wiec nie badzcie takimi oslami jak ja i tego nie zrobcie :)

 

http://www.horizonfive.com/images/VDC/vdc_off_computer_pinout.pdf

 

Teraz juz z gorki zdecydowanie, kabel z pinu 2 laczymy z kablem pinu 2 na wtyczce od podgrzewania szyby, to samo robimy z kablem z pinu 4. (pin 2 i 4 to jest oswietlenie) przy pomocy krokodylkow.

 

Skladamy wszystko do kupy i gotowe. przypinamy kleme i juz.

 

Mamy VDC OFF.

 

Ja oczywiscie najpierw zalozylem oryginalny przelacznik i okazalo sie ze dziala wspaniale ale tylko w momencie kiedy ten przelacznik trzymam wcisniety - stad tez operacja przelacznikowo-wylacznikowa.

 

Ale mysle ze to jest optymalny sposob rozwiazania tego bo jakos nie mam przekonania do podpinania sie pod bezpiecznik.

 

Oczywiscie ja tak zrobilem ale czy to zadziala w waszym aucie tego na 100 % nie wiem i to co robicie z wlasnymi autami to wasza sprawa wiec prosze nie angazowac prawnikow w razie gdy wasze auto stanie w plomieniach :)

 

 

powodzenia.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...