Skocz do zawartości

Montaż oryginalnego wyłącznika VDC OFF.


Wojt_O

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś może montował już oryginalny wyłącznik VDC OFF w aucie w którym takiego przełącznika nie ma? Na forum znalazłem info, że gdzieś podprowadzona jest nawet fabryczna wiązka i wystarczy tylko podłączyć przełącznik. Przekopałem konsole środkową i tą po lewej stronie kierownicy (pod nawiewem) i niestety nie znalazłem żadnej wiązki zakończonej wtyczką pasująca do przełącznika. Zmostkowałem natomiast kabelki idące od bezpiecznika VDC OFF w skrzynce bezpieczników pod maską, wiązkę puściłem ścianą grodziowa do wnętrza itd, gdy zewrę końcówki kabli na blacie zapala się VDC OFF więc działa. I teraz moje pytanie, czy takie 2 kabelki zakończone konektorami da się jakoś podpiąć do oryginalnego 6-pinowego przełącznika? załączam zdjęcia wtyczki i schemat przełącznika tempomatu na którym się wzorowałem. Próbowałem podłączyć to w taki sposób:

1 kabelek pin 3

2 kabelek pin 5

zwarłem pint 1 i 6, 4 i 2 małymi kabelkami zakończonymi konektorkami.

Numery Pinów przełącznika odpowiadają schematowi wtyczki CRUISE którą załączyłem.

 

Dobrze by było tą zagadkę rozwiązać bo na pewno wielu użytkowników chciało by taki oryginalny przełącznik mieć u siebie :) za wszelkie podpowiedzi z góry wielkie dzięki.

post-17610-0-22625200-1429986471_thumb.jpg

post-17610-0-14897500-1429986484_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ogarnąłem temat wyłącznika w następujący sposób, w miejsce przełącznika ogrzewania wycieraczek, który u mnie był nieczynny ze względu na szybę bez ogrzewania, wstawiłem przełącznik VDC OFF a w niego włożyłem dwupozycyjny przełącznik podłączony do dorabianej wiązki od skrzynki bezpieczników w komorze silnika. Trochę trwało zanim udało mi się go dopasować i przeciągnąć kabelki na zewnątrz ale końcem końców udało się. Wygląda całkiem nieźle i co najważniejsze działa :-)

Ps. Podświetlenie VDC OFF też działa bo cały przełącznik podłączony jest do oryginalnej wiązki od ogrzewania szyby.

post-17610-0-95391700-1433615353_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Odgrzeje kotleta bo wlasnie sam to sobie dorobilem.

 

'00 OBK wiec VDC jest ale wylacznika nie bylo.

 

Co potrzebujemy:

  • Wylacznik VDC - nr czesci to 83001AE100 - koszt w serwisie to 170 zl - sporo biorac pod uwage co z niego wykorzystamy ;)

 

  • Wylacznik do swiatel przeciwmgielnych przednich lub tylnych - nie pamietam ktory ale sprawdzcie u siebie, chodzi o to zeby byl to wylacznik a nie przelacznik czy jakkolwiek to nie nazwac. Oryginalny przelacznik VDC zwiera obwod w momencie nacisniecia a nam chodzi o pstryczek elektrycek ktory mozna wcisnac lub wycisnac :) i wlasnie jeden od przeciwmgielnych tak sie zachowuje.

 

O ile przycisk do przeciwmgielnych jest latwo dostepny to przelacznik VDC OFF to jest jakis bialy kruk, wiec kupilem w serwisie.

 

  • 3 krokodylki, cos takiego: 
    7752445601.gif

 

  • 6-cio pinowa wtyczka ktora pasuje do przelacznika VDC OFF - to sa dokladnie takie same wtyczki jak do innych przelacznikow, czy do przeciwmgielnych, czy do podgrzewania przedniej szyby, czy do cruise.  Z ta wtyczka nie powinno byc problemu, ja swoja odcialem od wiazki ze starszej generacji legacy - wystepuje ich tam pare sztuk :) (oczywiscie odcinamy tak zeby kable z niej sterczace byly jak najdluzsze.
    Zwroccie uwage jak juz odcinacie wtyczke to najlepiej te ktora ma juz przewody w pinach 2,3,4,5 - patrz schematy ponizej.
     
  • 2m kabla
     
  • Oczkowa koncowke, cosik takiego:
    konektor-koncowka-oczkow_5509_k.jpg
     
  • termokurczki, tasma izolacyjna i takie tam podobne...


 

Co i gdzie podlaczamy:

 

Zanim cokolwiek gdziekolwiek podlaczymy, musimy dokonac operacji na naszych przelacznikach/wylacznikach, czyli:

  • DELIKATNIE podwazamy plastikowa plytke na przelaczniku VDC OFF i wysuwamy przod przelacznika czyli ten front z napisem VDC OFF.  oraz wyjmujemy czerwona zaslepke zarowki. I w zasadzie tyle potrzebujemy z tego przelacznika - wydalismy 170 zl na przednia plytke warta moze 5zl ale jak ktos jest pedantem jak ja to niestety tak ma :)
  • Rownie DELIKATNIE podwazamy plastikowa plytke w tym drugim wylaczniku od przeciwmgielnych i ja usuwamy. W to miejsce przeszczepiamy front od przelacznika VDC OFF, ja jeszcze dodatkowo usunalem jedna z zarowek i zastapilem ja czerwona zaslepka z przelacznika VDC OFF - ktora jest do ewidentne jak to robicie :)

Po tej gimnastyce mamy wylacznik (zamiast przelacznik) VDC OFF.

 

No OK, to gotowe, co dalej:
 

ODLACZAMY "-" OD AKUMULATORA

 

Patrzac na ten schemat:

http://www.horizonfive.com/images/VDC/vdc_off_1.pdf

 

Z naszej ucietej wtyczki (i62):

Pin 5 masujemy - czyli przedluzamy sobie kabel z obcietej wiazki, zakladamy oczko i przykrecamy gdzies do masy, po zdjeciu srodkowego panelu mamy na dole dwa idealne do tego miejsca.

 

Pin 3 przedluzamy i podciagamy kabel az do sterownika VDC - znajduje sie on po lewej stronie w nogach kierowcy (patrz ponizszy zalacznik) - musimy wymontowac sterownik  i jest troche rozkrecania ale nie jest to jakies trudne, ale upierdliwe juz jest.

 

http://www.horizonfive.com/images/VDC/vdc_off_module_removal.pdf

 

Jak wymontujemy sterownik to musimy znalezc kabel ktory jest w pinie 40 w wiazce do ksterownika (patrz ponizszy schemat) VDC - to juz jest MEGA upierdliwe bo miejsca jest tam bardzo malo - musimy DELIKATNIE odizolowac wiazke i znalezc ROZOWY kabel - sa dwa rozowe ale nas interesuje ten ktory nie jest skrecony z zoltym, znajduje sie on na szczescie na wierzchu, musicie poszukac, jakis czujnik do szukania kabli jest przydatny ale nie jest najgorzej mozna go znalezc. 

Nasz kabel od pinu 3 na wtyczce krokodylkiem wpinamy do tego kabla. Ja jak to zrobilem to chcialem odciac reszte kabla i przecialem oba kable wiec musialem to lutowac w miejscu gdzie nie ma miejsca, wiec nie badzcie takimi oslami jak ja i tego nie zrobcie :)

 

http://www.horizonfive.com/images/VDC/vdc_off_computer_pinout.pdf

 

Teraz juz z gorki zdecydowanie, kabel z pinu 2 laczymy z kablem pinu 2 na wtyczce od podgrzewania szyby, to samo robimy z kablem z pinu 4. (pin 2 i 4 to jest oswietlenie) przy pomocy krokodylkow.

 

Skladamy wszystko do kupy i gotowe. przypinamy kleme i juz.

 

Mamy VDC OFF.

 

Ja oczywiscie najpierw zalozylem oryginalny przelacznik i okazalo sie ze dziala wspaniale ale tylko w momencie kiedy ten przelacznik trzymam wcisniety - stad tez operacja przelacznikowo-wylacznikowa.

 

Ale mysle ze to jest optymalny sposob rozwiazania tego bo jakos nie mam przekonania do podpinania sie pod bezpiecznik.

 

Oczywiscie ja tak zrobilem ale czy to zadziala w waszym aucie tego na 100 % nie wiem i to co robicie z wlasnymi autami to wasza sprawa wiec prosze nie angazowac prawnikow w razie gdy wasze auto stanie w plomieniach :)

 

 

powodzenia.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...