Jump to content

Brokat w oleju.


Łewap30
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich serdecznie.

Moje auto to WRX 02 przebieg 270000.

Ostatnio podczas sprawdzania stanu oleju zauważyłem delikatny brokat na bagnecie.

Wiem, że panewkom już bliżej do końca. Na razie nic nie stuka, silnik kręci się powyżej 6k i jest cisza.

Olej zmieniam co 8 tyś.

Teraz pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników: ILE KILOMETRÓW MI ZOSTAŁO? Auto nie upalane o ile wyprzedzanie od czasu do czasu można takim nazwać. Dziennie robię 100 kilometrów. Dlatego chciałbym kupić drugi silnik, zrobić remont jak się należy (nowy wał,panewki, tłoki, szlif cylindrów) i kiedy panewki powiedzą pa pa wymienić na sprawny. Pytam dlatego że w chwili obecnej nie bardzo będę miał czas to zrobić a degradacja panewek już ruszyła.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli zauważyłeś brokat na bagnecie,to trzeba jeszcze rozciąć filtr oleju,tam pewnie będzie go dużo więcej. :(

 

 

ILE KILOMETRÓW MI ZOSTAŁO?

Na to pytanie nikt miarodajnie nie odpowie,bo usłyszeć panewki możesz w każdej chwili,nawet jutro przy porannym rozruchu.

O ile domysły są słuszne i są to opiłki z panewek.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź filtr oleju jak w odpowiedzi powyżej! Jak nic nie znajdziesz to raczej nikt nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie ile jeszcze bez rozebrania silnika!

Edited by abecer
Link to comment
Share on other sites

No właśnie nic nie bierze oleju. Nikt mi nie wierzy ale mam stan od wymiany do wymiany.Jestem prawie pewny, że panewki bo brokat jest złoty. Przy ostatniej wymianie oleju tj, 3tyś. temu rozcinałem filtr i było czysto. Po cichu liczę, że trzy miesiące wytrzyma. Ale na dniach jak będę miał nowy filtr to rozetnę ten i zobaczymy co się zatrzymało.

Link to comment
Share on other sites

To nie lepiej korzystając z farta że udało Ci się zauważć w porę pierwsze objawy, zrobić remont teraz nim więcej elementów się uszkodzi?może wał jeszcze się nada.

Link to comment
Share on other sites

Kupując to auto dokładnie wiedziałem z czym mam do czynienia. Liczyłem się z tym,że remont trzeba będzie zrobić ale założenie było takie że wszystko będzie nowe, żeby zrobić raz a dobrze i nie wracać do tematu. To i tak zdrowy egzemplarz był bo jeszcze nie remontowany od nowości a przebieg dobija do 270k. Tylko dlaczego właśnie teraz. Kiedyś jeden z użytkowników forum powiedział ,że z panewką jest jak ze wzwodem, nigdy nie wiesz gdzie i kiedy się pojawi :biglol:  

Link to comment
Share on other sites

Sugerowałbym zajrzeć do panewek. Wbrew pozorom i obiegowej opinii po zdjęciu miski da się odkręcić stopę drugiego korbowodu (ten przy akumulatorze) i obejrzeć panewki. Jak będą zużyte wymienić na nowe i 25% mamy zrobione w nadziei, że na tym cylindrze były najgorsze. Koszt naprawy to około 2% późniejszego niechybnie zbliżającego się remontu. Tak było u mnie i teraz jest pięknie :)

Link to comment
Share on other sites

Możliwe że masz rację. Szczególnie że kiedyś miałem  przestawiony rozrząd i było wypadanie zapłonu akurat na tym cylindrze. Najpierw jednak rozetnę filtr a potem najwyżej zrzucę miskę i zobaczę.

Link to comment
Share on other sites

Decyzja zapadła dzisiaj. Remontuję :) . Wszystko idzie nowe prócz bloku ale to się okaże po pomiarach cylindrów. Tylko gdzieś za trzy miesiące bo na chwile obecną brak czasu no i dupowóz trzeba doprowadzić do porządku. Na pewno jakaś dokumentacja z przebiegu prac będzie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...