Jump to content

Jakie są skrzynie w Outbacku III


Harnaś

Recommended Posts

Witam

Nie mogę znaleźć odpowiedzi na pytanie jakie są skrzynie w Otbacku III?

Mianowicie wiem że manual jest 5 biegowy, automat 4 biegi w 2.5 i 5 biegów w H6.

A jak sprawa się ma w wersji od 2006r. lifta który ma dołożone łopatki przy kierownicy...czy to te same skrzynie co w przed lifcie tylko z możliwością zmiany biegów F1? Czy to są też skrzynie cvt?

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Czyli manetki przy kierownicy to tylko taki bajer...a w skrzyni nic nie poprawiono?

absolutnie nie, pięknie się nimi zbija biegi przy hamowaniu silnikiem a jak się nudzi to sobie można pozmieniać i manetkami 

Link to comment
Share on other sites

 

Czyli manetki przy kierownicy to tylko taki bajer...a w skrzyni nic nie poprawiono?

 

absolutnie nie, pięknie się nimi zbija biegi przy hamowaniu silnikiem a jak się nudzi to sobie można pozmieniać i manetkami

To napewno... bardziej chodzi mi o samo wnętrze skrzyni, szybkość zmiany w porównaniu z poprzednimi. Mam doświadczenie jedynie z Legacy 2.0 137km automatem...

Link to comment
Share on other sites

z 5 biegami to już pewnie lepsza jazda...4 biegi w 2.0 strasznie były piłowane na autostradzie przeważnie jechał mi na 3 biegu przy chęci nawet nie dużego przyspieszenia i to przy 140km/h obroty prawie na czerwonym... 

Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam, miałem okazję jechać Legacy 2.0 AT i przy prędkościach autostradowych się męczy :) Zupełnie inaczej wygląda to przy H6 i 5EAT, ale to nie jest zaskoczenie :)

Edited by msi
Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam, miałem okazję jechać Legacy 2.0 AT i przy prędkościach autostradach się męczy :) Zupełnie inaczej wygląda to przy H6 i 5EAT, ale to nie jest zaskoczenie :)

hehe przy h6 raczej nie :) a jak jedzie 2.5 z 5 biegami na autostradzie? albo nawet 2.5 z 4 biegami męczy się tak jak Legacy 2.0?

Link to comment
Share on other sites

Tutaj mam mniejsze doświadczenie. Jechałem raz, na krótkiej jeździe próbnej Legacy 2.5 z 4Eat i było ok, ale prędkości większej niż 120 nie rozwijałem :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

hey , ja mam obk 08, 2.5 skrzynia automat z łopatkami 4 biegi , ale są też z 5 biegami

Ale też w 2.5?

 

były i takie wersje

Własne oczy me takie coś widziały 

 

 

 

Tzn jakie wersje ?

 

Serwisówki dla silnika 2.5 SOHC podają tylko jeden rodzaj skrzynie automatycznej 4EAT.

5EAT były montowane w silnikach turbo oraz 3.0

Link to comment
Share on other sites

a jak jedzie 2.5 z 5 biegami na autostradzie? albo nawet 2.5 z 4 biegami męczy się tak jak Legacy 2.0?

 

2,5 z biegami czterema męczy się okrutnie i w porównaniu z h6 to daremny trud ;)  

 

Tzn jakie wersje ?

 

Serwisówki dla silnika 2.5 SOHC podają tylko jeden rodzaj skrzynie automatycznej 4EAT.

5EAT były montowane w silnikach turbo oraz 3.0

 

OBK 2,5 tylko nie pamiętam teraz czy z turbo ale miał łopatki - ile biegów miał nie wiem 

Link to comment
Share on other sites

może jak jeździsz dużo w trasy, jak więcej po mieście H4 pali mniej. W H6 sama regulacja zaworów kosztuje 15 razy tyle co w H4 SOHC, choć faktycznie potencjalny nabywca może trafić H6 akurat świeżo po regulacji i przez następne kilkadziesiąt tyś tego nie będzie dotykać. Nie ma takiej opcji, by spalanie silnika 3.0 było mniejsze niż 2.5. I między bajki można włożyć forumowe opowieści o tym, że legacy/obk 3.0 pali w mieście 12l:) Moja poprzednia honda - ośka ważąca 1200 kg i mająca 2.0/200 km paliła spokojnie 12...

Oczywiście, że H6 fajniejsza, ale w ciągu roku wydasz na nią więcej kasy niż na słabszą wersję.

Link to comment
Share on other sites

Również uważam że H6 spali więcej i koszt regulacji zaworów jest większy, a że chciałbym gaz to jest dość istotna sprawa. Ale pytając o skrzynie chciałbym uniknąć jazdy podobnej jak w 2.0 sohc. Tymbardziej że teraz mam Forka 2.5 xt manuala :)

Link to comment
Share on other sites

może jak jeździsz dużo w trasy, jak więcej po mieście H4 pali mniej. W H6 sama regulacja zaworów kosztuje 15 razy tyle co w H4 SOHC, 

Jako że byłem właścicielem legacy 2,5 SOHC powiem że

W moim przypadku spalanie w porównaniu z H6 jest baaardzo zbliżone - oczywiście głównie trasy  ;)

Z regulacją masz absolutną rację ale za to robota przy rozrządzie jest 100 razy tańsza co trochę bilansuje koszt regulacji luzów zaworowych  :)

Ale pytając o skrzynie chciałbym uniknąć jazdy podobnej jak w 2.0 sohc. Tymbardziej że teraz mam Forka 2.5 xt manuala :)

Różnicę pomiędzy jazdą 2.0 czy 2.5 ze srzynią co ma biegów 4 a h6 co ma biegów 5, okresliłbym tak - inna bajka 

Link to comment
Share on other sites

tak jak piszesz, dłuższe wyjazdy, brak roboty przy rozrządzie i jeszcze trafienie egzemplarza, co chwilę wcześnie miał regulacje zaworową - wtedy trzeba brać H6;)

Chociaż przy łańcuchu też coś tam się chyba zużywa (ślizgi itd)?

Podobno ta nowsza H6 3.6 pali mniej niż 3.0

Edited by MikeZorro
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...