Harnaś Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Witam Nie mogę znaleźć odpowiedzi na pytanie jakie są skrzynie w Otbacku III? Mianowicie wiem że manual jest 5 biegowy, automat 4 biegi w 2.5 i 5 biegów w H6. A jak sprawa się ma w wersji od 2006r. lifta który ma dołożone łopatki przy kierownicy...czy to te same skrzynie co w przed lifcie tylko z możliwością zmiany biegów F1? Czy to są też skrzynie cvt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Te same skrzynie (do 2009) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harnaś Posted April 24, 2015 Author Share Posted April 24, 2015 Czyli manetki przy kierownicy to tylko taki bajer...a w skrzyni nic nie poprawiono? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamot Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Czyli manetki przy kierownicy to tylko taki bajer...a w skrzyni nic nie poprawiono? absolutnie nie, pięknie się nimi zbija biegi przy hamowaniu silnikiem a jak się nudzi to sobie można pozmieniać i manetkami Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harnaś Posted April 24, 2015 Author Share Posted April 24, 2015 Czyli manetki przy kierownicy to tylko taki bajer...a w skrzyni nic nie poprawiono? absolutnie nie, pięknie się nimi zbija biegi przy hamowaniu silnikiem a jak się nudzi to sobie można pozmieniać i manetkami To napewno... bardziej chodzi mi o samo wnętrze skrzyni, szybkość zmiany w porównaniu z poprzednimi. Mam doświadczenie jedynie z Legacy 2.0 137km automatem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukasz-17 Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 hey , ja mam obk 08, 2.5 skrzynia automat z łopatkami 4 biegi , ale są też z 5 biegami Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harnaś Posted April 27, 2015 Author Share Posted April 27, 2015 hey , ja mam obk 08, 2.5 skrzynia automat z łopatkami 4 biegi , ale są też z 5 biegami Ale też w 2.5? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamot Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 hey , ja mam obk 08, 2.5 skrzynia automat z łopatkami 4 biegi , ale są też z 5 biegami Ale też w 2.5? były i takie wersje Własne oczy me takie coś widziały Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harnaś Posted April 28, 2015 Author Share Posted April 28, 2015 z 5 biegami to już pewnie lepsza jazda...4 biegi w 2.0 strasznie były piłowane na autostradzie przeważnie jechał mi na 3 biegu przy chęci nawet nie dużego przyspieszenia i to przy 140km/h obroty prawie na czerwonym... Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 (edited) Potwierdzam, miałem okazję jechać Legacy 2.0 AT i przy prędkościach autostradowych się męczy Zupełnie inaczej wygląda to przy H6 i 5EAT, ale to nie jest zaskoczenie Edited April 28, 2015 by msi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harnaś Posted April 28, 2015 Author Share Posted April 28, 2015 Potwierdzam, miałem okazję jechać Legacy 2.0 AT i przy prędkościach autostradach się męczy Zupełnie inaczej wygląda to przy H6 i 5EAT, ale to nie jest zaskoczenie hehe przy h6 raczej nie a jak jedzie 2.5 z 5 biegami na autostradzie? albo nawet 2.5 z 4 biegami męczy się tak jak Legacy 2.0? Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Tutaj mam mniejsze doświadczenie. Jechałem raz, na krótkiej jeździe próbnej Legacy 2.5 z 4Eat i było ok, ale prędkości większej niż 120 nie rozwijałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 hey , ja mam obk 08, 2.5 skrzynia automat z łopatkami 4 biegi , ale są też z 5 biegami Ale też w 2.5? były i takie wersje Własne oczy me takie coś widziały Tzn jakie wersje ? Serwisówki dla silnika 2.5 SOHC podają tylko jeden rodzaj skrzynie automatycznej 4EAT. 5EAT były montowane w silnikach turbo oraz 3.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamot Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 a jak jedzie 2.5 z 5 biegami na autostradzie? albo nawet 2.5 z 4 biegami męczy się tak jak Legacy 2.0? 2,5 z biegami czterema męczy się okrutnie i w porównaniu z h6 to daremny trud Tzn jakie wersje ? Serwisówki dla silnika 2.5 SOHC podają tylko jeden rodzaj skrzynie automatycznej 4EAT. 5EAT były montowane w silnikach turbo oraz 3.0 OBK 2,5 tylko nie pamiętam teraz czy z turbo ale miał łopatki - ile biegów miał nie wiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Widziałem OBK 2.5 N/A z łopatkami, zdarzają się takie na autoscout24. Tylko nie wiem jaką mają skrzynię Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harnaś Posted April 29, 2015 Author Share Posted April 29, 2015 Tak łopatki mają poliftowe, a może ma ktoś porównanie 2.0 automata do 2.5 automata? Czy 2.5 jedzie odczuwalne lepiej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikeZorro Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 elastyczność nieco lepsza, większa pojemność to większy moment obrotowy. Tak jak ktoś tu na forum napisał: 2.5 NA to taki zgniły kompromis. Ale wychodzi taniej niż H6;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamot Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Ale wychodzi taniej niż H6;) Taniej w czym ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikeZorro Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 czyli twierdzisz, że OBK H6 jest tańszy w eksploatacji niż H4? Kupując przyzwoity, używany egzemplarz H6 też zapłacisz taniej niż za H4? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamot Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 czyli twierdzisz, że OBK H6 jest tańszy w eksploatacji niż H4? Tak Kupując przyzwoity, używany egzemplarz H6 też zapłacisz taniej niż za H4? Nie Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikeZorro Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 może jak jeździsz dużo w trasy, jak więcej po mieście H4 pali mniej. W H6 sama regulacja zaworów kosztuje 15 razy tyle co w H4 SOHC, choć faktycznie potencjalny nabywca może trafić H6 akurat świeżo po regulacji i przez następne kilkadziesiąt tyś tego nie będzie dotykać. Nie ma takiej opcji, by spalanie silnika 3.0 było mniejsze niż 2.5. I między bajki można włożyć forumowe opowieści o tym, że legacy/obk 3.0 pali w mieście 12l:) Moja poprzednia honda - ośka ważąca 1200 kg i mająca 2.0/200 km paliła spokojnie 12... Oczywiście, że H6 fajniejsza, ale w ciągu roku wydasz na nią więcej kasy niż na słabszą wersję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harnaś Posted May 1, 2015 Author Share Posted May 1, 2015 Również uważam że H6 spali więcej i koszt regulacji zaworów jest większy, a że chciałbym gaz to jest dość istotna sprawa. Ale pytając o skrzynie chciałbym uniknąć jazdy podobnej jak w 2.0 sohc. Tymbardziej że teraz mam Forka 2.5 xt manuala Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamot Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 może jak jeździsz dużo w trasy, jak więcej po mieście H4 pali mniej. W H6 sama regulacja zaworów kosztuje 15 razy tyle co w H4 SOHC, Jako że byłem właścicielem legacy 2,5 SOHC powiem że W moim przypadku spalanie w porównaniu z H6 jest baaardzo zbliżone - oczywiście głównie trasy Z regulacją masz absolutną rację ale za to robota przy rozrządzie jest 100 razy tańsza co trochę bilansuje koszt regulacji luzów zaworowych Ale pytając o skrzynie chciałbym uniknąć jazdy podobnej jak w 2.0 sohc. Tymbardziej że teraz mam Forka 2.5 xt manuala Różnicę pomiędzy jazdą 2.0 czy 2.5 ze srzynią co ma biegów 4 a h6 co ma biegów 5, okresliłbym tak - inna bajka Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikeZorro Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 (edited) tak jak piszesz, dłuższe wyjazdy, brak roboty przy rozrządzie i jeszcze trafienie egzemplarza, co chwilę wcześnie miał regulacje zaworową - wtedy trzeba brać H6;) Chociaż przy łańcuchu też coś tam się chyba zużywa (ślizgi itd)? Podobno ta nowsza H6 3.6 pali mniej niż 3.0 Edited May 1, 2015 by MikeZorro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now