Harnaś Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Witam Nie mogę znaleźć odpowiedzi na pytanie jakie są skrzynie w Otbacku III? Mianowicie wiem że manual jest 5 biegowy, automat 4 biegi w 2.5 i 5 biegów w H6. A jak sprawa się ma w wersji od 2006r. lifta który ma dołożone łopatki przy kierownicy...czy to te same skrzynie co w przed lifcie tylko z możliwością zmiany biegów F1? Czy to są też skrzynie cvt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Te same skrzynie (do 2009) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Czyli manetki przy kierownicy to tylko taki bajer...a w skrzyni nic nie poprawiono? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Czyli manetki przy kierownicy to tylko taki bajer...a w skrzyni nic nie poprawiono? absolutnie nie, pięknie się nimi zbija biegi przy hamowaniu silnikiem a jak się nudzi to sobie można pozmieniać i manetkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Czyli manetki przy kierownicy to tylko taki bajer...a w skrzyni nic nie poprawiono? absolutnie nie, pięknie się nimi zbija biegi przy hamowaniu silnikiem a jak się nudzi to sobie można pozmieniać i manetkami To napewno... bardziej chodzi mi o samo wnętrze skrzyni, szybkość zmiany w porównaniu z poprzednimi. Mam doświadczenie jedynie z Legacy 2.0 137km automatem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-17 Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 hey , ja mam obk 08, 2.5 skrzynia automat z łopatkami 4 biegi , ale są też z 5 biegami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 hey , ja mam obk 08, 2.5 skrzynia automat z łopatkami 4 biegi , ale są też z 5 biegami Ale też w 2.5? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 hey , ja mam obk 08, 2.5 skrzynia automat z łopatkami 4 biegi , ale są też z 5 biegami Ale też w 2.5? były i takie wersje Własne oczy me takie coś widziały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 z 5 biegami to już pewnie lepsza jazda...4 biegi w 2.0 strasznie były piłowane na autostradzie przeważnie jechał mi na 3 biegu przy chęci nawet nie dużego przyspieszenia i to przy 140km/h obroty prawie na czerwonym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 (edytowane) Potwierdzam, miałem okazję jechać Legacy 2.0 AT i przy prędkościach autostradowych się męczy Zupełnie inaczej wygląda to przy H6 i 5EAT, ale to nie jest zaskoczenie Edytowane 28 Kwietnia 2015 przez msi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Potwierdzam, miałem okazję jechać Legacy 2.0 AT i przy prędkościach autostradach się męczy Zupełnie inaczej wygląda to przy H6 i 5EAT, ale to nie jest zaskoczenie hehe przy h6 raczej nie a jak jedzie 2.5 z 5 biegami na autostradzie? albo nawet 2.5 z 4 biegami męczy się tak jak Legacy 2.0? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Tutaj mam mniejsze doświadczenie. Jechałem raz, na krótkiej jeździe próbnej Legacy 2.5 z 4Eat i było ok, ale prędkości większej niż 120 nie rozwijałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 hey , ja mam obk 08, 2.5 skrzynia automat z łopatkami 4 biegi , ale są też z 5 biegami Ale też w 2.5? były i takie wersje Własne oczy me takie coś widziały Tzn jakie wersje ? Serwisówki dla silnika 2.5 SOHC podają tylko jeden rodzaj skrzynie automatycznej 4EAT. 5EAT były montowane w silnikach turbo oraz 3.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 a jak jedzie 2.5 z 5 biegami na autostradzie? albo nawet 2.5 z 4 biegami męczy się tak jak Legacy 2.0? 2,5 z biegami czterema męczy się okrutnie i w porównaniu z h6 to daremny trud Tzn jakie wersje ? Serwisówki dla silnika 2.5 SOHC podają tylko jeden rodzaj skrzynie automatycznej 4EAT. 5EAT były montowane w silnikach turbo oraz 3.0 OBK 2,5 tylko nie pamiętam teraz czy z turbo ale miał łopatki - ile biegów miał nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Widziałem OBK 2.5 N/A z łopatkami, zdarzają się takie na autoscout24. Tylko nie wiem jaką mają skrzynię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Tak łopatki mają poliftowe, a może ma ktoś porównanie 2.0 automata do 2.5 automata? Czy 2.5 jedzie odczuwalne lepiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikeZorro Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 elastyczność nieco lepsza, większa pojemność to większy moment obrotowy. Tak jak ktoś tu na forum napisał: 2.5 NA to taki zgniły kompromis. Ale wychodzi taniej niż H6;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Ale wychodzi taniej niż H6;) Taniej w czym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikeZorro Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 czyli twierdzisz, że OBK H6 jest tańszy w eksploatacji niż H4? Kupując przyzwoity, używany egzemplarz H6 też zapłacisz taniej niż za H4? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 czyli twierdzisz, że OBK H6 jest tańszy w eksploatacji niż H4? Tak Kupując przyzwoity, używany egzemplarz H6 też zapłacisz taniej niż za H4? Nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikeZorro Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 może jak jeździsz dużo w trasy, jak więcej po mieście H4 pali mniej. W H6 sama regulacja zaworów kosztuje 15 razy tyle co w H4 SOHC, choć faktycznie potencjalny nabywca może trafić H6 akurat świeżo po regulacji i przez następne kilkadziesiąt tyś tego nie będzie dotykać. Nie ma takiej opcji, by spalanie silnika 3.0 było mniejsze niż 2.5. I między bajki można włożyć forumowe opowieści o tym, że legacy/obk 3.0 pali w mieście 12l:) Moja poprzednia honda - ośka ważąca 1200 kg i mająca 2.0/200 km paliła spokojnie 12... Oczywiście, że H6 fajniejsza, ale w ciągu roku wydasz na nią więcej kasy niż na słabszą wersję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 1 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Również uważam że H6 spali więcej i koszt regulacji zaworów jest większy, a że chciałbym gaz to jest dość istotna sprawa. Ale pytając o skrzynie chciałbym uniknąć jazdy podobnej jak w 2.0 sohc. Tymbardziej że teraz mam Forka 2.5 xt manuala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 może jak jeździsz dużo w trasy, jak więcej po mieście H4 pali mniej. W H6 sama regulacja zaworów kosztuje 15 razy tyle co w H4 SOHC, Jako że byłem właścicielem legacy 2,5 SOHC powiem że W moim przypadku spalanie w porównaniu z H6 jest baaardzo zbliżone - oczywiście głównie trasy Z regulacją masz absolutną rację ale za to robota przy rozrządzie jest 100 razy tańsza co trochę bilansuje koszt regulacji luzów zaworowych Ale pytając o skrzynie chciałbym uniknąć jazdy podobnej jak w 2.0 sohc. Tymbardziej że teraz mam Forka 2.5 xt manuala Różnicę pomiędzy jazdą 2.0 czy 2.5 ze srzynią co ma biegów 4 a h6 co ma biegów 5, okresliłbym tak - inna bajka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikeZorro Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 (edytowane) tak jak piszesz, dłuższe wyjazdy, brak roboty przy rozrządzie i jeszcze trafienie egzemplarza, co chwilę wcześnie miał regulacje zaworową - wtedy trzeba brać H6;) Chociaż przy łańcuchu też coś tam się chyba zużywa (ślizgi itd)? Podobno ta nowsza H6 3.6 pali mniej niż 3.0 Edytowane 1 Maja 2015 przez MikeZorro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się