Jump to content

STI urwana tylna półoś- przyczyna?


bor
 Share

Recommended Posts

Panowie mam pytanie. 


podczas dokonywania nawrotu, tzn. skręt kierownicą>ręczny> gaz, urwała sie tylna połoś. Mechanik powiedzial ze to typowa bolączka subaru.


Zatem pytanie do Was, czy często to sie zdarza?


Jaki popełniłem błąd?  który dla STI jest niewybaczalny.


 


Bedę wdzięczny za wasze opinie, aby uniknąc podobnego błędu w przyszłości. 


dodam ze jest to 2,5 US, 2004 z DCCD (dccd bylo ustawione na auto), nawierzchnia sucha, asfalt z pitchem i zwirem. 


Link to comment
Share on other sites

Ukręcenie półosi czy awaria przegubu w mocnych autach się zdarza,szczególnie jeśli auto jest wykorzystywane do amatorskiej jazdy sportowej.Subaru tu nie odbiega od innych marek z napędem 4x4,wręcz bym powiedział,że napędy należą do bardzo wytrzymałych.

W ukręcenie się półosi w 10-letnim aucie,nie dopatrywałbym się błędów,bolączek itp.

 

 

No jak dawałeś gazu gdy ręczny jeszcze trzymał to chyba proste że się ukręci

No.Zwłaszcza,że ten ręczny seryjny,to trzyma masakrycznie w GD. :mrgreen:  

Link to comment
Share on other sites

 

 

W ukręcenie się półosi w 10-letnim aucie,nie dopatrywałbym się błędów,bolączek itp.

 

dokładnie przecież półoś w upalanym aucie to część eksploatacyjna ;)

 

Na I rundzie Rallyland w tym roku jak tomek.s ukręcił półoś to w kilka minut udało się od innych załatwić dwie półosie i auto wróciło do domu na kołach więc na wszelki wypadek niektórzy mają ze sobą zapas :-)

 

Duże ryzyko ukręcenia półosi masz gdy są przejścia z nawierzchni śliskiej na bardzo przyczepną i są większe obciążenia dla napędów. Dodatkowo im lepsza opona tym napędy mają trudniej.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Zatem pytanie do Was, czy często to sie zdarza?

 

Oj, może być często. Mam ten sam rocznik i model, coś już urwałem i.... raczej zacznij się przyzwyczajać ;) .

 

Półoś tylna ma "wadę" konstrukcyjną i ukręca się najczęściej przy wielowypuście na który zakładany jest przegub zewn.

Zdarzyło mi się to "kilka" razy, zwłaszcza po zamontowaniu sprzęgła spiekowego :P .

Link to comment
Share on other sites

Mi sie w ssaku 115 KM udalo zmielic przegub przelatujac bokiem i tylem na sniegu przez studzienke, tak ze polos wypadla z przegubu wewnetrznego ;) Dlatego gdy mocy wiecej to spidziewalbym sie tego bardziej :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...