bor Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Panowie mam pytanie. podczas dokonywania nawrotu, tzn. skręt kierownicą>ręczny> gaz, urwała sie tylna połoś. Mechanik powiedzial ze to typowa bolączka subaru. Zatem pytanie do Was, czy często to sie zdarza? Jaki popełniłem błąd? który dla STI jest niewybaczalny. Bedę wdzięczny za wasze opinie, aby uniknąc podobnego błędu w przyszłości. dodam ze jest to 2,5 US, 2004 z DCCD (dccd bylo ustawione na auto), nawierzchnia sucha, asfalt z pitchem i zwirem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziolek Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 No jak dawałeś gazu gdy ręczny jeszcze trzymał to chyba proste że się ukręci Samsung&tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Ukręcenie półosi czy awaria przegubu w mocnych autach się zdarza,szczególnie jeśli auto jest wykorzystywane do amatorskiej jazdy sportowej.Subaru tu nie odbiega od innych marek z napędem 4x4,wręcz bym powiedział,że napędy należą do bardzo wytrzymałych. W ukręcenie się półosi w 10-letnim aucie,nie dopatrywałbym się błędów,bolączek itp. No jak dawałeś gazu gdy ręczny jeszcze trzymał to chyba proste że się ukręci No.Zwłaszcza,że ten ręczny seryjny,to trzyma masakrycznie w GD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziolek Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 No jak trzyma to wiemy Link to comment Share on other sites More sharing options...
rybek Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 W ukręcenie się półosi w 10-letnim aucie,nie dopatrywałbym się błędów,bolączek itp. dokładnie przecież półoś w upalanym aucie to część eksploatacyjna Na I rundzie Rallyland w tym roku jak tomek.s ukręcił półoś to w kilka minut udało się od innych załatwić dwie półosie i auto wróciło do domu na kołach więc na wszelki wypadek niektórzy mają ze sobą zapas :-) Duże ryzyko ukręcenia półosi masz gdy są przejścia z nawierzchni śliskiej na bardzo przyczepną i są większe obciążenia dla napędów. Dodatkowo im lepsza opona tym napędy mają trudniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Zatem pytanie do Was, czy często to sie zdarza? Oj, może być często. Mam ten sam rocznik i model, coś już urwałem i.... raczej zacznij się przyzwyczajać . Półoś tylna ma "wadę" konstrukcyjną i ukręca się najczęściej przy wielowypuście na który zakładany jest przegub zewn. Zdarzyło mi się to "kilka" razy, zwłaszcza po zamontowaniu sprzęgła spiekowego . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmut Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 (edited) W EVO przy dobrych trzymających oponach zdarza się to jeszcze częściej niż w STI. Edited April 23, 2015 by Helmut Link to comment Share on other sites More sharing options...
PR7EMEK Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Ja ukręciłem tylną półoś w WRXie, więc to nic trudnego Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajac_am Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Mi sie w ssaku 115 KM udalo zmielic przegub przelatujac bokiem i tylem na sniegu przez studzienke, tak ze polos wypadla z przegubu wewnetrznego Dlatego gdy mocy wiecej to spidziewalbym sie tego bardziej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now