Jump to content

Ćwierkające sprzeglo(nowe)


Bo_Lo
 Share

Recommended Posts

Historia taka:

Poprzednie sprzęgło popiskiwalo na luzie jak auto bylo zimne,po wcisnieciu sprzęgła przestawalo.Na rozgrzanym cisza.

Ostatnio wymieniłem sprzęgło na Valeo i zalozylem odelzony u Otoczaka zamach(dodatkowo podtoczyl powierzchnie styku z tarczą bo byly mikropęknięcia,skutkiem czego linka sprzegla jest juz przy końcu zakresu regulacji i nie da się prawidłowo podlaczyc/wyregulowac Hill Holdera,ale to nie problem-nie używałem ;))

Problem natomiast jest taki ze na zimnym na luzie teraz "ćwierka" a po rozgrzaniu przestaje,ćwierka za to podczas jazdy,zarówno jak przyspieszam i jak hamuje biegami.Wystarczy ze opre noge o sprzęgło i jest cisza.

Podobno wystarczy dać gdzies tam smaru na łapie sprzęgła,ale czy to prawda?i czy da się to zrobić bez ponownego ściągania skrzyni?

Link to comment
Share on other sites

zależy z czym masz problem, mi popiskiwało, wystarczyło dotknąć pedału sprzęgła i przestawało, zawiozłem do mechanika, okazało się, że coś o coś ocierało i piszczało, teraz czasami tylko popiszczy, ale bardzo cicho, jak siedzę w środku to nie słyszę, a wcześniej było słychać baaardzo wyraźnie :) Zanim zaczniesz bezsensownie wszystko rozkręcać i wydawać cholera wie ile kasy zawieź do kogoś w miarę ogarniętego, niech posprawdza, a może akurat masz ten sam problem.

Link to comment
Share on other sites

jak kupowałem to piszczało, że niby pasek, jak wróciłem do domu nim (jakieś 30-40km) to wydawało mi się, że jest cicho. Potem już piszczał cały czas, czy jechałem czy nie, pedał sprzęgła nie był delikatnie przyciśnięty to piszczało, teraz jak czasami zapiszczy to też w każdej sytuacji i w drodze i na postoju.

Link to comment
Share on other sites

Piski mogą mieć dwa źródła. Jedno jak występuje tylko na zimno i czasem bywa też chrobotaniem może być spowodowane padającym łożyskiem docisku sprzęgła. Jeździć z tym można do wymiany sprzęgła (bo mimo hałasu wcale rozpaść się nie zamierza - u mnie wytrzymało ponad dwa lata zanim wymieniłem ze sprzęgłem). Drugie źródło to kulowe mocowanie łapy sprzęgła. Można próbować coś tam posmarować od góry skrzyni wprowadzając smar obok łapy... ale to raczej mało skuteczne (kiepskie dojście). Dlatego operację najlepiej wykonać przy wymianie sprzęgła. 

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj obadalem troche temat i jak zaczelo ćwierkać wystarczyło ze nacisnalem leciutko lape w kierunku przodu auta i przestawalo.W czasie jazdy raz ćwierka raz nie.Wyglada na to ze naciągnięcie linki o p....czy kłak powinno załatwić sprawę. Nie wiem jak jest w n/a ale dzisiaj pomagalem kumplowi wyjąć skrzynię w Sti i tam te łożysko jest w takim blaszanym koszyczku i tam naprawde wystarczy pól milimetra w ta czy w tamta i może gdzieś dotykać i będzie dzwonić /cwierkac.U mnie wszystko nowe wiec stawiam na ten sms na lape.przy okazji sprobuje go tam jakos od góry zaaplikować.

Dzwoniłem do Oroczaka i splaniwal powierzchnie styku z tarcza o 0.8mm i mówi ze nie ma to wpływu,w dodatku twierdzi ze z ta linka na końcówce regulacji i szybsza koniecznością zmiany sprzegla to bzdura i ze będzie wręcz odwrotnie.Sam juz nie wiem jak to jest.U mnie gwint od linki jest prawie caly z przodu .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...