Jump to content

subaru forester 2011


slim2102
 Share

Recommended Posts

inne zegary, inna klima, nowszy silnik benzynowy 2.0, sterowanie telefonu na kierownicy, w niektórych modelach lepsze radio

 

co do silnika:

 

http://www.caranddri...at-four-engines

http://drive2.subaru...tsWhatMakes.htm

 

EJ20 zastąpiono silnikiem FB20, osiągi są minimalnie lepsze, moc podobna ale w nowym jest przy niższych obrotach, minimalnie lepszy moment i ponoć pomijani/subiektywniee niższe spalanie

 

* kierunkowskazy w lusterkach

Edited by cOijN
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

niby tak, ale podobnie jak z benzynowymi trafiają się wyjątki- auta które mają tylko wybrane elementy poliftowe fabrycznie, lub dlatego że tak je poskładali po dzwonie, ale to już bardziej pytanie do Dyrekcji, tzn czy były na polskim rynku Forki III po liftingu z wybranymi elementami sprzed liftingu.

Dlatego że lifting jest dosyć subtelny, sprawa nie jest taka oczywista i wydaje mi się że niewielu wie jak to z tym było.

 

Podobnie jak mój Forek jest MY09, ale produkcja i 1 rej. 2008 i teraz wszędzie gdzie wyszujuję swój model muszę wpisywać że 2009, bo "na papierze" ten model w 2008 nei występował ;)

 

PS. jeśli ktoś udzielił ci dobrej wskazówki, bądź tak miły i kliknij sieloną strzałkę- to nic nie kosztuje >

Edited by cOijN
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Mój jest taki właśnie ze zegary i klime ma na przykład stare ale wg vinu jest my11 (i elementy zewnętrzne są po lifcie) wiec coś tak jakby pomiędzy :) ponoć pierwszy my11 w Polsce, stad wyposażenie w środku wciąż z my10.

 

Co do SBD to jak poczytasz forum to zobaczysz ze lepiej brać te my11 ze względu na poprawione pewne elementy silnika.

Link to comment
Share on other sites

Podłączam się pod pytania który model benzynowy sprawia najmniej problemów?  w sbr III ?
Chodzi mi o wersje przed i po liftowe. czy jest mocna różnica w niezawodności
Przymierzam się kupić pod koniec roku używanego foresta (rocznik 2010 / 2011) pod koniec roku i tak powolutku się rozglądam i wolę popytać szczęściarzy jeżdżących tymi cackami :)

Edited by Jassiek
Link to comment
Share on other sites

2010 to silniki z serii EJ, w wersji N/A uchodzące za długodystansowe i mało kłopotliwe.

2011 to już nowe silniki serii FB,miewające czasem problemy ze zużyciem oleju choć o ich awaryjności niewiele na razie można powiedzieć,ale o spektakularnych awariach,usterkach nic nie słychać. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mam forka z 2012 roku, końcówka produkcji, czyli z silnikiem FB no i problem, ze zużyciem oleju mam... tzn, wcześniej, nigdy nie dolewałem oleju do samochodu, dziwiłem się wszystkim jak mówia, że muszą czasami dolewać, no ale niestety spotkało i mnie, nie są to duże ilości, tak z 600 ml. miedzy przeglądami muszę dolać. Wydaje mi się, że problem jest podczas wyjazdów na wakacje, Mocno obciążony samochód, autostrada 130/140 i obroty wtedy utrzymują się w okolicach 4 tys. obrotów ;/ Troche kiepsko, no ale da sie wytrzymać. Wydaje mi się, że właśnie te maratony mu nie służą i zaczyna siorbać olej. A tak, poza tym, ze brakuje mu wygłuszenia, 6 biegu i z 20 koni więcej to jest super samochodem. Polecam!

Link to comment
Share on other sites

Podłączam się pod pytania który model benzynowy sprawia najmniej problemów?  w sbr III ?

Chodzi mi o wersje przed i po liftowe. czy jest mocna różnica w niezawodności

Przymierzam się kupić pod koniec roku używanego foresta (rocznik 2010 / 2011) pod koniec roku i tak powolutku się rozglądam i wolę popytać szczęściarzy jeżdżących tymi cackami :)

Witam. Mam Forestera 2011 rok od nowości - 2.0 4 eat- przebieg na dzień dzisiejszy 75600km. Silnik to fb20. Bardzo polecam jesli chodzi o niezawodnosc i spalanie. Jak do tej pory jedyne co sie stalo to 2 razy przepalona zarowka od tablicy rej... Pozdrawiam

Mam forka z 2012 roku, końcówka produkcji, czyli z silnikiem FB no i problem, ze zużyciem oleju mam... tzn, wcześniej, nigdy nie dolewałem oleju do samochodu, dziwiłem się wszystkim jak mówia, że muszą czasami dolewać, no ale niestety spotkało i mnie, nie są to duże ilości, tak z 600 ml. miedzy przeglądami muszę dolać. Wydaje mi się, że problem jest podczas wyjazdów na wakacje, Mocno obciążony samochód, autostrada 130/140 i obroty wtedy utrzymują się w okolicach 4 tys. obrotów ;/ Troche kiepsko, no ale da sie wytrzymać. Wydaje mi się, że właśnie te maratony mu nie służą i zaczyna siorbać olej. A tak, poza tym, ze brakuje mu wygłuszenia, 6 biegu i z 20 koni więcej to jest super samochodem. Polecam!

Mi nie bierze oleju, ale zgodze sie ze przy wiekszych predkosciach mogłoby byc ciszej. 

Edited by Lukasz123
Link to comment
Share on other sites

Mam forka z 2012 roku, końcówka produkcji, czyli z silnikiem FB no i problem, ze zużyciem oleju mam... tzn, wcześniej, nigdy nie dolewałem oleju do samochodu, dziwiłem się wszystkim jak mówia, że muszą czasami dolewać, no ale niestety spotkało i mnie, nie są to duże ilości, tak z 600 ml. miedzy przeglądami muszę dolać. Wydaje mi się, że problem jest podczas wyjazdów na wakacje, Mocno obciążony samochód, autostrada 130/140 i obroty wtedy utrzymują się w okolicach 4 tys. obrotów ;/ Troche kiepsko, no ale da sie wytrzymać. Wydaje mi się, że właśnie te maratony mu nie służą i zaczyna siorbać olej. A tak, poza tym, ze brakuje mu wygłuszenia, 6 biegu i z 20 koni więcej to jest super samochodem. Polecam!

 

szczerze? Jak jeżdżę po mieście to nie wiem po co mi V biegów, piąty wrzucam dopiero przy 120 a i tak przy wyprzedzaniu z takimi prędkościami trzeba redukować, bo inaczej wyprzedzanie trwa wieki ;)

i teraz pytanie- po co komu aż 6 krótkich? te 4 pierwsze wydają mi się być bardzo fajnie zestrojone, czasem mam tylko dylemat "jeszcze III czy już IV?", przy skrzyni VI "machania" byłoby znacznie więcej.

 

wystarczy porównać dane silnika 2.0 NA 5MT  z  SBD 6MT- w dieslu jest inny moment i taka skrzynia ma sens by trzymać auto na przedziale 2-3k rpm, tymczasem w 2.0NA max moc/moment jest wyżej i chyba dlatego nie ładowali szóstego biegu.

 

Wygłuszenie faktycznie mogło być lepsze :) a i 20 kucykami więcej raczej nikt by nie pogardził. Mi brakuje porządnego podłokietnika z prawej (z lewej to nawet się nie wolno opierać o drzwi), brak podparcia lędźwiowego dopiero po dłuższych trasach odczuwam i nie jest to uczucie przyjemne. Do niczego więcej nie jestem się w stanie jakoś bardziej przyczepić po niespełna 2 miesiącach użytkowania, bo o zaletach mógłbym nawijać bez końca  B)

 

PS. olej sprawdzę dzisiaj, ale EJ chyba brać nie powinien?

edit: olej bez zmian.

Edited by cOijN
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...