Marcin Jabrzyk Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 Witam, Chciałbym przedstawić mój problem z Subarką. Została zakupiona 2 miesiące temu jest to LEGACY z 2007r. po Lifcie z 2.0 benzyną 150KM. Wczoraj wracając do domu zapaliły mi się te 3 kontrolki. Pojechałem dziś do mechanika w celu skasowania błędu ( niska wydajność katalizatora) bardzo częsty błąd w tym aucie. Mechanik podłączał 3 komputery ale żaden nie chciał usunąć błędu. Jedyne co mi powiedziano to ,że z wykresu widać że padł katalizator. Postanowiłem spróbować jeszcze podjechać do ASO KIA bo podobno tam mają lepszego kompa. Ale to samo błąd nie chciał się usunąć. Nie wiem co teraz robić bo nie stać mnie na wymianę katalizatora ,ponieważ dopiero co kupiłem auto i założyłem gaz.Chciałbym abyście pomogli mi z tym problemem, może wie ktoś gdzie jest jakiś dobry mechanik od SUBARU w woj. łódzkim. Czy ktoś sobie poradził z tym problemem w jakiś tańszy sposób niż wymiana kata. Jakim komputerem warto spróbować usunąć błąd?Podobno ludzie zakładają jakieś tulejki na drugą sondę ale czy to działa ?Dobrzy ludzie, pomóżcie Link to comment Share on other sites More sharing options...
kordynator Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 Postanowiłem spróbować jeszcze podjechać do ASO KIA No to gratuluje pomysłu :facepalm: Tak bym delikatnie zasugerował ASO SUBARU nie wiem jakie kompy mają, ale chodzą słuchy, że znają się na Subaru lepiej od serwisu KIA :biglol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 Na początek możesz spróbować resetu Ecu przez odłączenie akumulatora na kilkanaście minut. Jeśli błąd się nie wykasuje lub pojawi ponownie,wtedy wskazana jest diagnostyka w warsztacie ogarniającym Subaraki i dysponującym odpowiednim sprzętem,oprogramowaniem diagnostycznym. Na Forum polecamy ASO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Skasowaniem błędu nie naprawisz sondy czy katalizatora Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Witam, Chciałbym przedstawić mój problem z Subarką. Została zakupiona 2 miesiące temu jest to LEGACY z 2007r. po Lifcie z 2.0 benzyną 150KM. Wczoraj wracając do domu zapaliły mi się te 3 kontrolki. Pojechałem dziś do mechanika w celu skasowania błędu ( niska wydajność katalizatora) bardzo częsty błąd w tym aucie. Mechanik podłączał 3 komputery ale żaden nie chciał usunąć błędu. Jedyne co mi powiedziano to ,że z wykresu widać że padł katalizator. Postanowiłem spróbować jeszcze podjechać do ASO KIA bo podobno tam mają lepszego kompa. Ale to samo błąd nie chciał się usunąć. Nie wiem co teraz robić bo nie stać mnie na wymianę katalizatora ,ponieważ dopiero co kupiłem auto i założyłem gaz. Chciałbym abyście pomogli mi z tym problemem, może wie ktoś gdzie jest jakiś dobry mechanik od SUBARU w woj. łódzkim. Czy ktoś sobie poradził z tym problemem w jakiś tańszy sposób niż wymiana kata. Jakim komputerem warto spróbować usunąć błąd? Podobno ludzie zakładają jakieś tulejki na drugą sondę ale czy to działa ? Dobrzy ludzie, pomóżcie Zacznij od zakupu kabelka VAG-KKL np.: http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-interfejs-vag-com-kkl-obd2-ii-i5226346412.html Oczywiście laptop z freeSSM też się przyda do odczytania/skasowania błędu. Do kompletu taka tulejka dla drugiej sondy: http://allegro.pl/emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiezny-krotki-d4-i5175590741.html W ten prosty sposób pożegnasz P0420 na zawsze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 A nie lepiej poszukać katalizator z rozbitka? Kiedyś trafi się uczciwy diagnosta i problem montażu powróci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 A nie lepiej poszukać katalizator z rozbitka? Kiedyś trafi się uczciwy diagnosta i problem montażu powróci. Polecam ten sposób ze swojego doświadczenia. Też pojawił mi się błąd słabej wydajności katalizatora. Chcąc potwierdzić w jakim stanie są katalizatory, pokusiłem się o odwiedzenie tłumikarza i przecięcie rury wydechowej tuż przy katalizatorze. Ocena tłumikarza - "stan idealny". Po pospawaniu rury i wstawieniu tulejki, wiedziony ciekawością udałem sie na analizę spalin. Analiza wykazała wszystko w normie. Tym sposobem nie pozbyłem się setek złotych na niepotrzebną wymianę katalizatorów. To że błąd P0420 pojawia się w Subaru nader często, nie oznacza autoamtycznej konieczności wymiany katalizatorów! Oczywiście wybór drogi postępowania należy do Ciebie drogi czytelniku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mamooth Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Ogarnięta osoba z kabelkiem i ecuflash'em eliminuje wyskakiwanie tego irytującego P0420 na wieki wieków - operacja tańsza niż montowanie kawałka gwintu za bagatela 150 ziko <sick> czy kombinowania z używanymi katami które w krótkim czasie i tak się wysratata... poszukaj na forum - temat wałkowany wielokrotnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Ogarnięta osoba z kabelkiem i ecuflash'em eliminuje wyskakiwanie tego irytującego P0420 na wieki wieków - operacja tańsza niż montowanie kawałka gwintu za bagatela 150 ziko <sick> czy kombinowania z używanymi katami które w krótkim czasie i tak się wysratata... poszukaj na forum - temat wałkowany wielokrotnie Gdzieś Ty znalazł za 150?! Nie pomyliły Ci się o rząd wartości? Podałem przykładowy link do "emulatora" za 14zł. Orientujesz się ile kosztuje "impreza" u "ogarniętego z ecuflashem"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mamooth Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Uuuu pojechałem rzeczywiście Tak, orientuj się ile kosztuje bo przeprowadzałem taki zabieg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Uuuu pojechałem rzeczywiście Tak, orientuj się ile kosztuje bo przeprowadzałem taki zabieg. To napisz coś więcej, nie daj się ciągnąć za język. Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Ogarnięta osoba z kabelkiem i ecuflash'em eliminuje wyskakiwanie tego irytującego P0420 na wieki wieków - operacja tańsza niż montowanie kawałka gwintu za bagatela 150 ziko <sick> czy kombinowania z używanymi katami które w krótkim czasie i tak się wysratata... poszukaj na forum - temat wałkowany wielokrotnie Nie sądzę aby w Subaru to było takie proste Link to comment Share on other sites More sharing options...
akir Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Ogarnięta osoba z kabelkiem i ecuflash'em eliminuje wyskakiwanie tego irytującego P0420 na wieki wieków - operacja tańsza niż montowanie kawałka gwintu za bagatela 150 ziko <sick> czy kombinowania z używanymi katami które w krótkim czasie i tak się wysratata... poszukaj na forum - temat wałkowany wielokrotnieNie sądzę aby w Subaru to było takie proste Montowalem emulator i nie pomoże. Tuleja jest o dupe rozbić Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Ogarnięta osoba z kabelkiem i ecuflash'em eliminuje wyskakiwanie tego irytującego P0420 na wieki wieków - operacja tańsza niż montowanie kawałka gwintu za bagatela 150 ziko <sick> czy kombinowania z używanymi katami które w krótkim czasie i tak się wysratata... poszukaj na forum - temat wałkowany wielokrotnieNie sądzę aby w Subaru to było takie proste Montowalem emulator i nie pomoże. Tuleja jest o dupe rozbić Napiszę w Twoim stylu. Montowałem emulator i pomoże. Tuleja jest super. Link to comment Share on other sites More sharing options...
akir Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Ogarnięta osoba z kabelkiem i ecuflash'em eliminuje wyskakiwanie tego irytującego P0420 na wieki wieków - operacja tańsza niż montowanie kawałka gwintu za bagatela 150 ziko <sick> czy kombinowania z używanymi katami które w krótkim czasie i tak się wysratata... poszukaj na forum - temat wałkowany wielokrotnieNie sądzę aby w Subaru to było takie proste Montowalem emulator i nie pomoże. Tuleja jest o dupe rozbić Napiszę w Twoim stylu. Montowałem emulator i pomoże. Tuleja jest super. To mam kolektor z tuleja na olx na sprzedaż nic tylko brać panowie. Ja tam wole mieć jednak katalizator niż co miesiąc kasować błąd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Jabrzyk Posted April 17, 2015 Author Share Posted April 17, 2015 Zamówiłem dziś ten emulator i kabelek zobaczymy co z tego wyjdzie. Teraz po prostu szukam jak najtańszego rozwiązania bo teraz mój budżet jest bardzo lichutki a jeszcze muszę kupić opony letnie. Mamooth daj wiecej info na czym operacja polega i gdzie to robiłeś ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Ogarnięta osoba z kabelkiem i ecuflash'em eliminuje wyskakiwanie tego irytującego P0420 na wieki wieków - operacja tańsza niż montowanie kawałka gwintu za bagatela 150 ziko <sick> czy kombinowania z używanymi katami które w krótkim czasie i tak się wysratata... poszukaj na forum - temat wałkowany wielokrotnieNie sądzę aby w Subaru to było takie proste Montowalem emulator i nie pomoże. Tuleja jest o dupe rozbićNapiszę w Twoim stylu. Montowałem emulator i pomoże. Tuleja jest super. To mam kolektor z tuleja na olx na sprzedaż nic tylko brać panowie. Ja tam wole mieć jednak katalizator niż co miesiąc kasować błąd. Po co mi Twój kolektor, jak mogę mieć tuleję za 14zł? To, że Tobie nie wyszło nie znaczy, że nie działa. U mnie doskonale zadziałało i zapomniałem o błędach, może za wyjątkiem P1137, ale z tym sobie też poradzę w cieplejsze dni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
akir Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Nie, to montowal mechanik. Nie chce mi się sprawdzać co to p1137 lecz ja wolałem kupić nowy w aso i mieć problem na pewno rozwiązany. Sam stwierdziłem ze nie chce iść na kompromis. Ja nie chce żeby mi coś sygnalizowalo.... o... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now