Jump to content

PROBLEM - zapalił się CHECK, KONTROLA TRAKCJI i TEMPOMAT


Marcin Jabrzyk
 Share

Recommended Posts

Witam, 
Chciałbym przedstawić mój problem z Subarką. Została zakupiona 2 miesiące temu jest to LEGACY z 2007r. po Lifcie z 2.0 benzyną 150KM. 
Wczoraj wracając do domu zapaliły mi się te 3 kontrolki. Pojechałem dziś do mechanika w celu skasowania błędu ( niska wydajność katalizatora)  bardzo częsty błąd w tym aucie. Mechanik podłączał 3 komputery ale żaden nie chciał usunąć błędu. Jedyne co mi powiedziano to ,że z wykresu widać że padł katalizator. Postanowiłem spróbować jeszcze podjechać do ASO KIA bo podobno tam mają lepszego kompa. Ale to samo błąd nie chciał się usunąć. Nie wiem co teraz robić bo nie stać mnie na wymianę katalizatora ,ponieważ dopiero co kupiłem auto i założyłem gaz.
Chciałbym abyście pomogli mi z tym problemem, może wie ktoś gdzie jest jakiś dobry mechanik od SUBARU w woj. łódzkim. Czy ktoś sobie poradził z tym problemem w jakiś tańszy sposób niż wymiana kata. Jakim komputerem warto spróbować usunąć błąd?

Podobno ludzie zakładają jakieś tulejki na drugą sondę ale czy to działa ?

Dobrzy ludzie, pomóżcie :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Postanowiłem spróbować jeszcze podjechać do ASO KIA

No to gratuluje pomysłu :facepalm: :facepalm: :facepalm:  Tak bym delikatnie zasugerował ASO SUBARU ;) nie wiem jakie kompy mają, ale chodzą słuchy, że znają się na Subaru lepiej od serwisu KIA :biglol: :biglol: :biglol:

Link to comment
Share on other sites

Na początek możesz spróbować resetu Ecu przez odłączenie akumulatora na kilkanaście minut.

Jeśli błąd się nie wykasuje lub pojawi ponownie,wtedy wskazana jest diagnostyka w warsztacie ogarniającym Subaraki i dysponującym odpowiednim sprzętem,oprogramowaniem diagnostycznym.

Na Forum polecamy ASO.

Link to comment
Share on other sites

Witam, 

Chciałbym przedstawić mój problem z Subarką. Została zakupiona 2 miesiące temu jest to LEGACY z 2007r. po Lifcie z 2.0 benzyną 150KM. 

Wczoraj wracając do domu zapaliły mi się te 3 kontrolki. Pojechałem dziś do mechanika w celu skasowania błędu ( niska wydajność katalizatora)  bardzo częsty błąd w tym aucie. Mechanik podłączał 3 komputery ale żaden nie chciał usunąć błędu. Jedyne co mi powiedziano to ,że z wykresu widać że padł katalizator. Postanowiłem spróbować jeszcze podjechać do ASO KIA bo podobno tam mają lepszego kompa. Ale to samo błąd nie chciał się usunąć. Nie wiem co teraz robić bo nie stać mnie na wymianę katalizatora ,ponieważ dopiero co kupiłem auto i założyłem gaz.

Chciałbym abyście pomogli mi z tym problemem, może wie ktoś gdzie jest jakiś dobry mechanik od SUBARU w woj. łódzkim. Czy ktoś sobie poradził z tym problemem w jakiś tańszy sposób niż wymiana kata. Jakim komputerem warto spróbować usunąć błąd?

 

Podobno ludzie zakładają jakieś tulejki na drugą sondę ale czy to działa ?

 

Dobrzy ludzie, pomóżcie :)

Zacznij od zakupu kabelka VAG-KKL np.:

http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-interfejs-vag-com-kkl-obd2-ii-i5226346412.html

Oczywiście laptop z freeSSM też się przyda do odczytania/skasowania błędu.

Do kompletu taka tulejka dla drugiej sondy:

http://allegro.pl/emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiezny-krotki-d4-i5175590741.html

W ten prosty sposób pożegnasz P0420 na zawsze.

Link to comment
Share on other sites

A nie lepiej poszukać katalizator z rozbitka? Kiedyś trafi się uczciwy diagnosta i problem montażu powróci.

Polecam ten sposób ze swojego doświadczenia. Też pojawił mi się błąd słabej wydajności katalizatora. Chcąc potwierdzić w jakim stanie są katalizatory, pokusiłem się o odwiedzenie tłumikarza i przecięcie rury wydechowej tuż przy katalizatorze. Ocena tłumikarza - "stan idealny". Po pospawaniu rury i wstawieniu tulejki, wiedziony ciekawością udałem sie na analizę spalin. Analiza wykazała wszystko w normie. Tym sposobem nie pozbyłem się setek  złotych na niepotrzebną wymianę katalizatorów. To że błąd P0420 pojawia się w Subaru nader często, nie oznacza autoamtycznej konieczności wymiany katalizatorów! Oczywiście wybór drogi postępowania należy do Ciebie drogi czytelniku. :)

Link to comment
Share on other sites

Ogarnięta osoba z kabelkiem i ecuflash'em eliminuje wyskakiwanie tego irytującego P0420 na wieki wieków - operacja tańsza niż montowanie kawałka gwintu za bagatela 150 ziko <sick>  czy kombinowania z używanymi katami które w krótkim czasie i tak się wysratata... poszukaj na forum - temat wałkowany wielokrotnie

Link to comment
Share on other sites

Ogarnięta osoba z kabelkiem i ecuflash'em eliminuje wyskakiwanie tego irytującego P0420 na wieki wieków - operacja tańsza niż montowanie kawałka gwintu za bagatela 150 ziko <sick>  czy kombinowania z używanymi katami które w krótkim czasie i tak się wysratata... poszukaj na forum - temat wałkowany wielokrotnie

Gdzieś Ty znalazł za 150?! Nie pomyliły Ci się o rząd wartości? Podałem przykładowy link do "emulatora" za 14zł. :)

Orientujesz się ile kosztuje "impreza" u "ogarniętego z ecuflashem"? :)

Link to comment
Share on other sites

Uuuu pojechałem rzeczywiście :D

Tak, orientuj się ile kosztuje bo przeprowadzałem taki zabieg.

Link to comment
Share on other sites

Uuuu pojechałem rzeczywiście :D

Tak, orientuj się ile kosztuje bo przeprowadzałem taki zabieg.

To napisz coś więcej, nie daj się ciągnąć za język. :)

Link to comment
Share on other sites

Ogarnięta osoba z kabelkiem i ecuflash'em eliminuje wyskakiwanie tego irytującego P0420 na wieki wieków - operacja tańsza niż montowanie kawałka gwintu za bagatela 150 ziko <sick>  czy kombinowania z używanymi katami które w krótkim czasie i tak się wysratata... poszukaj na forum - temat wałkowany wielokrotnie

Nie sądzę aby w Subaru to było takie proste :)

Link to comment
Share on other sites

 

Ogarnięta osoba z kabelkiem i ecuflash'em eliminuje wyskakiwanie tego irytującego P0420 na wieki wieków - operacja tańsza niż montowanie kawałka gwintu za bagatela 150 ziko <sick> czy kombinowania z używanymi katami które w krótkim czasie i tak się wysratata... poszukaj na forum - temat wałkowany wielokrotnie

Nie sądzę aby w Subaru to było takie proste :)
Montowalem emulator i nie pomoże. Tuleja jest o dupe rozbić
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ogarnięta osoba z kabelkiem i ecuflash'em eliminuje wyskakiwanie tego irytującego P0420 na wieki wieków - operacja tańsza niż montowanie kawałka gwintu za bagatela 150 ziko <sick> czy kombinowania z używanymi katami które w krótkim czasie i tak się wysratata... poszukaj na forum - temat wałkowany wielokrotnie

Nie sądzę aby w Subaru to było takie proste :)
Montowalem emulator i nie pomoże. Tuleja jest o dupe rozbić

 

Napiszę w Twoim stylu. Montowałem emulator i pomoże. Tuleja jest super. :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Ogarnięta osoba z kabelkiem i ecuflash'em eliminuje wyskakiwanie tego irytującego P0420 na wieki wieków - operacja tańsza niż montowanie kawałka gwintu za bagatela 150 ziko <sick> czy kombinowania z używanymi katami które w krótkim czasie i tak się wysratata... poszukaj na forum - temat wałkowany wielokrotnie

Nie sądzę aby w Subaru to było takie proste :)
Montowalem emulator i nie pomoże. Tuleja jest o dupe rozbić

Napiszę w Twoim stylu. Montowałem emulator i pomoże. Tuleja jest super. :)
To mam kolektor z tuleja na olx na sprzedaż nic tylko brać panowie. Ja tam wole mieć jednak katalizator niż co miesiąc kasować błąd.
Link to comment
Share on other sites

Zamówiłem dziś ten emulator i kabelek zobaczymy co z tego wyjdzie. Teraz po prostu szukam jak najtańszego rozwiązania bo teraz mój budżet jest bardzo lichutki a jeszcze muszę kupić opony letnie.  Mamooth daj wiecej info na czym operacja polega i gdzie to robiłeś ? :) 

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

Ogarnięta osoba z kabelkiem i ecuflash'em eliminuje wyskakiwanie tego irytującego P0420 na wieki wieków - operacja tańsza niż montowanie kawałka gwintu za bagatela 150 ziko <sick> czy kombinowania z używanymi katami które w krótkim czasie i tak się wysratata... poszukaj na forum - temat wałkowany wielokrotnie

Nie sądzę aby w Subaru to było takie proste :)
Montowalem emulator i nie pomoże. Tuleja jest o dupe rozbić
Napiszę w Twoim stylu. Montowałem emulator i pomoże. Tuleja jest super. :)
To mam kolektor z tuleja na olx na sprzedaż nic tylko brać panowie. Ja tam wole mieć jednak katalizator niż co miesiąc kasować błąd.

 

Po co mi Twój kolektor, jak mogę mieć tuleję za 14zł? :)

To, że Tobie nie wyszło nie znaczy, że nie działa. U mnie doskonale zadziałało i zapomniałem o błędach, może za wyjątkiem P1137, ale z tym sobie też poradzę w cieplejsze dni.

Link to comment
Share on other sites

Nie, to montowal mechanik. Nie chce mi się sprawdzać co to p1137 lecz ja wolałem kupić nowy w aso i mieć problem na pewno rozwiązany. Sam stwierdziłem ze nie chce iść na kompromis. Ja nie chce żeby mi coś sygnalizowalo.... o...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...