Skocz do zawartości

PROBLEM - zapalił się CHECK, KONTROLA TRAKCJI i TEMPOMAT


Marcin Jabrzyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 
Chciałbym przedstawić mój problem z Subarką. Została zakupiona 2 miesiące temu jest to LEGACY z 2007r. po Lifcie z 2.0 benzyną 150KM. 
Wczoraj wracając do domu zapaliły mi się te 3 kontrolki. Pojechałem dziś do mechanika w celu skasowania błędu ( niska wydajność katalizatora)  bardzo częsty błąd w tym aucie. Mechanik podłączał 3 komputery ale żaden nie chciał usunąć błędu. Jedyne co mi powiedziano to ,że z wykresu widać że padł katalizator. Postanowiłem spróbować jeszcze podjechać do ASO KIA bo podobno tam mają lepszego kompa. Ale to samo błąd nie chciał się usunąć. Nie wiem co teraz robić bo nie stać mnie na wymianę katalizatora ,ponieważ dopiero co kupiłem auto i założyłem gaz.
Chciałbym abyście pomogli mi z tym problemem, może wie ktoś gdzie jest jakiś dobry mechanik od SUBARU w woj. łódzkim. Czy ktoś sobie poradził z tym problemem w jakiś tańszy sposób niż wymiana kata. Jakim komputerem warto spróbować usunąć błąd?

Podobno ludzie zakładają jakieś tulejki na drugą sondę ale czy to działa ?

Dobrzy ludzie, pomóżcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Postanowiłem spróbować jeszcze podjechać do ASO KIA

No to gratuluje pomysłu :facepalm: :facepalm: :facepalm:  Tak bym delikatnie zasugerował ASO SUBARU ;) nie wiem jakie kompy mają, ale chodzą słuchy, że znają się na Subaru lepiej od serwisu KIA :biglol: :biglol: :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek możesz spróbować resetu Ecu przez odłączenie akumulatora na kilkanaście minut.

Jeśli błąd się nie wykasuje lub pojawi ponownie,wtedy wskazana jest diagnostyka w warsztacie ogarniającym Subaraki i dysponującym odpowiednim sprzętem,oprogramowaniem diagnostycznym.

Na Forum polecamy ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Chciałbym przedstawić mój problem z Subarką. Została zakupiona 2 miesiące temu jest to LEGACY z 2007r. po Lifcie z 2.0 benzyną 150KM. 

Wczoraj wracając do domu zapaliły mi się te 3 kontrolki. Pojechałem dziś do mechanika w celu skasowania błędu ( niska wydajność katalizatora)  bardzo częsty błąd w tym aucie. Mechanik podłączał 3 komputery ale żaden nie chciał usunąć błędu. Jedyne co mi powiedziano to ,że z wykresu widać że padł katalizator. Postanowiłem spróbować jeszcze podjechać do ASO KIA bo podobno tam mają lepszego kompa. Ale to samo błąd nie chciał się usunąć. Nie wiem co teraz robić bo nie stać mnie na wymianę katalizatora ,ponieważ dopiero co kupiłem auto i założyłem gaz.

Chciałbym abyście pomogli mi z tym problemem, może wie ktoś gdzie jest jakiś dobry mechanik od SUBARU w woj. łódzkim. Czy ktoś sobie poradził z tym problemem w jakiś tańszy sposób niż wymiana kata. Jakim komputerem warto spróbować usunąć błąd?

 

Podobno ludzie zakładają jakieś tulejki na drugą sondę ale czy to działa ?

 

Dobrzy ludzie, pomóżcie :)

Zacznij od zakupu kabelka VAG-KKL np.:

http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-interfejs-vag-com-kkl-obd2-ii-i5226346412.html

Oczywiście laptop z freeSSM też się przyda do odczytania/skasowania błędu.

Do kompletu taka tulejka dla drugiej sondy:

http://allegro.pl/emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiezny-krotki-d4-i5175590741.html

W ten prosty sposób pożegnasz P0420 na zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej poszukać katalizator z rozbitka? Kiedyś trafi się uczciwy diagnosta i problem montażu powróci.

Polecam ten sposób ze swojego doświadczenia. Też pojawił mi się błąd słabej wydajności katalizatora. Chcąc potwierdzić w jakim stanie są katalizatory, pokusiłem się o odwiedzenie tłumikarza i przecięcie rury wydechowej tuż przy katalizatorze. Ocena tłumikarza - "stan idealny". Po pospawaniu rury i wstawieniu tulejki, wiedziony ciekawością udałem sie na analizę spalin. Analiza wykazała wszystko w normie. Tym sposobem nie pozbyłem się setek  złotych na niepotrzebną wymianę katalizatorów. To że błąd P0420 pojawia się w Subaru nader często, nie oznacza autoamtycznej konieczności wymiany katalizatorów! Oczywiście wybór drogi postępowania należy do Ciebie drogi czytelniku. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarnięta osoba z kabelkiem i ecuflash'em eliminuje wyskakiwanie tego irytującego P0420 na wieki wieków - operacja tańsza niż montowanie kawałka gwintu za bagatela 150 ziko <sick>  czy kombinowania z używanymi katami które w krótkim czasie i tak się wysratata... poszukaj na forum - temat wałkowany wielokrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarnięta osoba z kabelkiem i ecuflash'em eliminuje wyskakiwanie tego irytującego P0420 na wieki wieków - operacja tańsza niż montowanie kawałka gwintu za bagatela 150 ziko <sick>  czy kombinowania z używanymi katami które w krótkim czasie i tak się wysratata... poszukaj na forum - temat wałkowany wielokrotnie

Gdzieś Ty znalazł za 150?! Nie pomyliły Ci się o rząd wartości? Podałem przykładowy link do "emulatora" za 14zł. :)

Orientujesz się ile kosztuje "impreza" u "ogarniętego z ecuflashem"? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarnięta osoba z kabelkiem i ecuflash'em eliminuje wyskakiwanie tego irytującego P0420 na wieki wieków - operacja tańsza niż montowanie kawałka gwintu za bagatela 150 ziko <sick>  czy kombinowania z używanymi katami które w krótkim czasie i tak się wysratata... poszukaj na forum - temat wałkowany wielokrotnie

Nie sądzę aby w Subaru to było takie proste :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ogarnięta osoba z kabelkiem i ecuflash'em eliminuje wyskakiwanie tego irytującego P0420 na wieki wieków - operacja tańsza niż montowanie kawałka gwintu za bagatela 150 ziko <sick> czy kombinowania z używanymi katami które w krótkim czasie i tak się wysratata... poszukaj na forum - temat wałkowany wielokrotnie

Nie sądzę aby w Subaru to było takie proste :)
Montowalem emulator i nie pomoże. Tuleja jest o dupe rozbić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ogarnięta osoba z kabelkiem i ecuflash'em eliminuje wyskakiwanie tego irytującego P0420 na wieki wieków - operacja tańsza niż montowanie kawałka gwintu za bagatela 150 ziko <sick> czy kombinowania z używanymi katami które w krótkim czasie i tak się wysratata... poszukaj na forum - temat wałkowany wielokrotnie

Nie sądzę aby w Subaru to było takie proste :)
Montowalem emulator i nie pomoże. Tuleja jest o dupe rozbić

 

Napiszę w Twoim stylu. Montowałem emulator i pomoże. Tuleja jest super. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Ogarnięta osoba z kabelkiem i ecuflash'em eliminuje wyskakiwanie tego irytującego P0420 na wieki wieków - operacja tańsza niż montowanie kawałka gwintu za bagatela 150 ziko <sick> czy kombinowania z używanymi katami które w krótkim czasie i tak się wysratata... poszukaj na forum - temat wałkowany wielokrotnie

Nie sądzę aby w Subaru to było takie proste :)
Montowalem emulator i nie pomoże. Tuleja jest o dupe rozbić

Napiszę w Twoim stylu. Montowałem emulator i pomoże. Tuleja jest super. :)
To mam kolektor z tuleja na olx na sprzedaż nic tylko brać panowie. Ja tam wole mieć jednak katalizator niż co miesiąc kasować błąd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem dziś ten emulator i kabelek zobaczymy co z tego wyjdzie. Teraz po prostu szukam jak najtańszego rozwiązania bo teraz mój budżet jest bardzo lichutki a jeszcze muszę kupić opony letnie.  Mamooth daj wiecej info na czym operacja polega i gdzie to robiłeś ? :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Ogarnięta osoba z kabelkiem i ecuflash'em eliminuje wyskakiwanie tego irytującego P0420 na wieki wieków - operacja tańsza niż montowanie kawałka gwintu za bagatela 150 ziko <sick> czy kombinowania z używanymi katami które w krótkim czasie i tak się wysratata... poszukaj na forum - temat wałkowany wielokrotnie

Nie sądzę aby w Subaru to było takie proste :)
Montowalem emulator i nie pomoże. Tuleja jest o dupe rozbić
Napiszę w Twoim stylu. Montowałem emulator i pomoże. Tuleja jest super. :)
To mam kolektor z tuleja na olx na sprzedaż nic tylko brać panowie. Ja tam wole mieć jednak katalizator niż co miesiąc kasować błąd.

 

Po co mi Twój kolektor, jak mogę mieć tuleję za 14zł? :)

To, że Tobie nie wyszło nie znaczy, że nie działa. U mnie doskonale zadziałało i zapomniałem o błędach, może za wyjątkiem P1137, ale z tym sobie też poradzę w cieplejsze dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...