ursusraketa Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 Witam zbliża się wymiana sprzęgła w moim wrx i tu nasuwa się pytanie jak to zrobić lepiej wyjmując skrzynie czy silnik?Mile widziane inne triki żeby ułatwić wymianę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 Nie ma innych trików albo skrzynia albo silnik Wyjmując skrzynie zrobisz to szybciej niż przez silnik ale jednak do tego potrzebujesz kanału bądź podnośnika. Jeśli wyciągniesz silnik to możesz przy okazji zrobić kilka napraw, wymian, modyfikacji np regulacja zaworów, wymiana rozrządu, ogarniecie rdzy z komory itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 ADK90, słuszna racja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Zrzucenie skrzyni jakis 2.5h zmontowanie drugie tyle. Dobrze miec dodatkowe 2 pary rak do pomocy. Brak kanalu mozna zastapic kobylkami a slrzynie opuscic na ziemie przy pomocy 'zaby' Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursusraketa Posted April 17, 2015 Author Share Posted April 17, 2015 Dzięki za info .Nie mam kanału więc chyba się trochę poczołgam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted April 20, 2015 Share Posted April 20, 2015 Na jutubku jest pare filmikow DIY :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursusraketa Posted April 21, 2015 Author Share Posted April 21, 2015 A mógłbyś podesłać konkretne linki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursusraketa Posted May 1, 2015 Author Share Posted May 1, 2015 Sprzęgło wyjęte.Nikt nie wspomniał o ukrytym sworzniu przy łapkach. Czy sprzęgło wrx a sti się czymś rożni i jak je poznać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted May 2, 2015 Share Posted May 2, 2015 wrx ma 230mm średnicy a sti 240mm. Docisk/zamach tez jest inny, ma inna ilość śrub mocujących. Sti ma 9 a wrx chyba 6. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dareckiislandia Posted May 2, 2015 Share Posted May 2, 2015 To oczywiste ze jak masz sprzęgło pull system koniecznie trzeba wyjąc sworzeń przed wyjęciem skrzyni biegów, ale to dla nie wtajemniczonych nie wiem o jakich 9 śrubach pisze kolega chyba to inny już samochód bo na wale na zamach idzie 8 czy to wrx czy sti wały maja tyle samo śrub dociski tez było i jest 6 sztuk nakretek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted May 2, 2015 Share Posted May 2, 2015 (edited) To oczywiste ze jak masz sprzęgło pull system koniecznie trzeba wyjąc sworzeń przed wyjęciem skrzyni biegów, ale to dla nie wtajemniczonych nie wiem o jakich 9 śrubach pisze kolega chyba to inny już samochód bo na wale na zamach idzie 8 czy to wrx czy sti wały maja tyle samo śrub dociski tez było i jest 6 sztuk nakretek. Ja nie pisze o mocowaniu kola zamachowego do walu tylko docisku do kola zamachowego. Zamach z sti: 9 śrub, no chyba ze liczyć nie umiem. A tu zamach wrxowy, z allego jakiś. Rożnicę chyba widać? http://allegro.pl/kolo-zamachowe-subaru-impreza-wrx-2-0t-01-05-gwara-i5109695187.html Edited May 2, 2015 by owad Link to comment Share on other sites More sharing options...
dareckiislandia Posted May 2, 2015 Share Posted May 2, 2015 No to sorki jest 9 ale z 6 tez by poszedl na ten zamach na 9 juz nie mam zloma subaru ale wciąż mnie za dziwia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted May 2, 2015 Share Posted May 2, 2015 z 6 tez by poszedl na ten zamach na 9 A jakim sposobem? Nie mierzylem otworów, ale na oko widać ze rozstaw jest inny i średnica na której są otwory. Średnica zewnętrzna (zębatka) obu kol jest taka sama. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursusraketa Posted May 9, 2015 Author Share Posted May 9, 2015 a czy waga koła zamachowego jest taka sama w wrx a sti? czy sprzęgło z sti będzie pasować do wrx wymieniając oczywiście koło zamachowe Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebol Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 waga jest inna koło wrx ma ok 11kg a sti ok 8.5kg tak będzie jak wymienisz jeszcze skrzynię na 6 itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursusraketa Posted May 12, 2015 Author Share Posted May 12, 2015 czyli tylko sprzęgło wrx pod 5mt zważyłem dzisiaj swoje koło i wyszło ok 10.6kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebol Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 zawsze możesz zrobić je lżejsze a te sprzęgła z wrx wytrzymują sporo ponad 300hp Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursusraketa Posted May 13, 2015 Author Share Posted May 13, 2015 A jak tokarz zbierze mi trochę z tego koła to ono będzie wyważone ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Jak pojdziesz do 'czeska w stodole' to na 1000% nie bedzie. Ale goscie, ktorzy zajmuja sie tym zawodowo ,zrobia to zgodnie z arkanami sztuki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 zbyt odważne to stwierdzenie, spotkałem się wielokrotnie z przykładami(naocznie oczywiście), że "czesiek w stodole" robił lepiej niż ludzie którzy rzekomo z tego żyją. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now