Jump to content

Wysokie spalanie. 2,5 AT LPG.


Wojt_O
 Share

Recommended Posts

Witam, mam problem z wysokim spalaniem. Auto głównie użytkowane w mieście ale bardzo delikatnie bez pałowania spala ok 18l lpg, benzyny nie sprawdzałem ale podejrzewam ze podobnie bo w ciągu miesiąca spalił Pb za 100 pln tylko na nagrzanie silnika (łącznie na Pb zrobiłem może 30 km) przebieg autentyczny 220 kkm. Po podłączeniu freessm-a żadnych błędów nie pokazuje, check nie świeci, sondy ok, spaliny ok (badałem na OSK) moc ma, zawory wyregulowane ok 7000 km temu. Na pierwszy rzut oka wszystko idealnie. Instalacja Stag Qbox 4 zakładana 09.2014 regulowana pierwszy raz ok 3 tyg temu - gazmajster również mówił ze działa bez zarzutu. Pytam bo poczytałem trochę opinii itp na temat spalania i każdy pisze ze w mieście powinien brać trochę mniej. Zagłębiać się w temat dalej? czy pogodzić się ze TETM (Ten Egzemplarz Tak Ma)? Z góry dzięki za pomoc i sugestie.

Edited by Wojt_O
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Witam

 

Ja bym jeszcze sprawdził korekty paliwowe, jak będzie podlewało silnik to spalanie będzie wieksze ale 18 l/lpg na 100km to za duzo jak na ten silnik. Zastanawia mnie tylko fakt, że spaliny są ok??!! Podjedź do jakiegoś ogarnietego mechaniora w okolicy albo sam sprawdź jak masz na czym.

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Tez uznałem ze sonda jest walnieta ale byłem na stacji diagnostycznej i to w sumie nie na byle jakiej no i po badaniu spalin diagnosta zgłosił ze wszystko jest w jak najlepszym porządku jeśli chodzi o skład spalin zarówno na Pb jak i lpg a wysokie spalanie bo AWD, bo automat, bo ciężkie auto, bo jazda w mieście etc. etc. Jednym słowem nic konkretnego co by mnie moglo na coś nakierować. Mam kabel viaken, freessm-a, romraidera i ecuexplorera. Na freessm-ie łączy się normalnie z ECU,  natomiast przez romraidera i ecuexplorera nie mogę się połączyć.. Czy przez freessm-a można zrobić logi? Załączam zrzut z ekranu z ssma (auto na wolnych obrotach, nagrzane)

post-17610-0-91437800-1429115924_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

A jak byłeś u gazownika to sprawdzał korekty, czy tylko mape że jest ok?

Jeżeli sprawdził tylko mapę to nie do końca dobrze, poza tym wiesz ile pali tylko na PB. Jeżeli na Pb spali Ci ok 14 -15 litrów paliwa no to na LPG jest możliwość, że pociągnie te 18 litrów, ale jeżeli PB spali ok 12 L, to coś masz nie tak z gazem, np. jakaś nieszczelność.

Tylko musisz zrobic przynajmniej 100km na samym PB.

To twoje 2,5 to jest turbo czy wolnossak?

Link to comment
Share on other sites

Szczerze mówiąc nie wiem co sprawdzał, ale zgłaszałem na wstępie, że troszkę dużo pali to zjechał trochę z nastawami bo było z czego i powiedział żeby pojeździć i sprawdzić, No to pojeździłem, sprawdziłem i bubel .. dalej to samo. To jest ej25 wolnyssak 156 km .. Co do nieszczelności to raczej nie bardzo bo po pierwsze instalacja jest świeża no i była sprawdzana pod kątem szczelności podczas wizyty a po drugie chyba było by czuć jajami jak by gaz uciekał a czegoś takiego nie zauważyłem.

Link to comment
Share on other sites

Jest jeszcze opcja układu hamulcowego, wystarczy że trzyma któryś z zacisków bądź łożysko i będzie więcej palił. Z tym że łożyska chyba byś słyszał, znam gościa który twierdził że auto dużo pali i nie ciągnie, a wystarczyło naprawić tylne zaciski i wszystko wróciło do normy. Ogólnie to tez ma problem z tym spalaniem, z tym że ja mam 2,5 T na 5AT, a poza tym podlewa mi strasze gazu bo korekty ida w kosmos ale wiecznie brak mi czasu żeby to wyregulować. U mnie spalanie waha sie w okolicach 17l LPG /100km

Link to comment
Share on other sites

Słuszna uwaga, ale raczej odczuwał bym że auto jest zmulone a tak nie jest bo mocy ma wystarczająco. Nie mniej jednak sprawdzę jutro po jeździe czy któryś zacisk lub felga nie jest nagrzana. Dodam jeszcze, że filtry, świece, przewody wymienione też jakieś 7000 temu. Jakieś inne sugestie?

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... To słabo :-D teraz mi jeszcze przyszło do głowy ze to może przez opony zimowe bo mam założone jakieś holenderskie "no name" (z tego co pamiętam ale przyjrzę się im dokładnie jutro co to za marka) i może to one powodują zwiększone zużycie paliwa, choć nie bardzo chce mi się wierzyć żeby opony podniosły spalanie o ok 3 l..

Link to comment
Share on other sites

Wtryski są Hana. Instalacja jest elegancko "ułożona" w komorze silnika, wtryski są zamocowane możliwie jak najbliżej rur kolektora, przewód łączący wtryskiwacz z kolektorem ma może z 8 cm ..


Może mógłby ktoś podpowiedzieć czy da się i w jaki sposób zdziałać coś freessm-em co by może ujawniło jakiś defekt w silniku????

Link to comment
Share on other sites

Mam podobny problem. Wysokie spalanie gazu w cyklu miejskim około 22 l na 100 km. Bylem u gazownika który też stwierdził że to zdecydowanie za dużo. Po regulacji nie wiele się zmieniło, wiec czeka mnie kolejna wizyta w celu korekty :-). No cóż może faktycznie TTTM ;-)

Link to comment
Share on other sites

Coś mi sie nie wydaje generaknie 2,5 czy to forek czy legaś na LPG palą ok.12-13,5L i nie możliwe jets żeby 18 czy 22 litry to było narmalne. To ile wam palą PB 16-18 L? Najlepiej zrbic tak jak pisałem wczesniej zrobić 100 -200 km tylko na Pb i sprawdzić jakie macie spalanie. Jeżeli też będzie wysokie trzeba szukać problemu głębiej, jeżeli będzie na normalnym poziomie zacznijcie od gazu. Spróbować warto, te wszystkie diagnostyki więcej was wyjdą niz te 200 km na Pb, takie jest moje zdanie.

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się :) ja od jutra przegonie pół baku na Pb i zobaczymy jak ze spalaniem. Coś musi być na rzeczy bo nie czas żeby tyle spijały. Kiedyś miałem Jeepa Cherokee 4l R6 na automacie i pałił w mieście 14 l LPG a instalacja była prosta, mieszalnikowa więc nijak ma się to do 2,5 l i instalacji LPG nowej generacji.


 Spróbować warto, te wszystkie diagnostyki więcej was wyjdą niz te 200 km na Pb, takie jest moje zdanie.

Tylko widzisz, ja byłem na przeglądzie LPG i gaziarz powiedział ze wszystko ładnie gra. A leje 43 l gazu w butle, robię 240 km i już piszczy że gazu mało i przełącza na Pb.

Link to comment
Share on other sites

Wily w drugim poście streścił całą sytuację. LPG bierze nastawy z benzyny więc jak tak wychodzi to tyle gazu musi spalić. Opony zimowe mają znikomy wpływ na spalanie (na pewno nie 3 litry)

Kolega miał legacy takie jak Twoje, rocznik chyba 2002r, z ciekawości pytałem ile pali. Mówił, że 17LPG w mieście - także taka sytuacja z życia wzięta.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak u innych ( polecam temat : ile wam pali ) ale wg mojego spalania to zdecydowanie za dużo ! najwięcej ile mi się udało to 15.9 Lpg ale tylko miasto, cały czas opór ;) i trochę bączków na tym śniegu co go tej zimy nie było. Tak jak radzą inni test pb. Może aku był odłączany ? Komp się ustawia ale z tego co piszesz trwa to długo. Może nieszczelność gdzieś przy zbiorniku, przepuszcza zawór etc ( zdarza się raz na kilka tysięcy ) na włączonym lpg powąchaj przy zbiorniku, pod spodem. Z tyłu można w czasie jazdy nic nie wyczuć. Tak sobie gdybie .

Link to comment
Share on other sites

Auto głównie użytkowane w mieście

 

Moim zdaniem to moze byc sedno sprawy. Po miescie jezdze peugeotem 1.4 i pali mi 10.5l/100km. W cyklu mieszanym potrafilem zejsc do 6l/100km, w trasie nawet ponizej 5l/100km. 

Niestety nie mam bezposredniego porownania do mojego Legacy, bo duzo czesciej jezdzi w trasy, ale podejrzewam, ze gdybym jezdzil tylko po miescie, to wyszloby ~16l/100km.

 

Moja propozycja - zrob dluzsza trase, najlepiej po plaskim :) i porownaj spalanie po 100km na benzynie i 100km na gazie ;)

 

T.

Link to comment
Share on other sites

Witam, mam problem z wysokim spalaniem. Auto głównie użytkowane w mieście ale bardzo delikatnie bez pałowania spala ok 18l lpg, benzyny nie sprawdzałem ale podejrzewam ze podobnie bo w ciągu miesiąca spalił Pb za 100 pln tylko na nagrzanie silnika (łącznie na Pb zrobiłem może 30 km) przebieg autentyczny 220 kkm. Po podłączeniu freessm-a żadnych błędów nie pokazuje, check nie świeci, sondy ok, spaliny ok (badałem na OSK) moc ma, zawory wyregulowane ok 7000 km temu. Na pierwszy rzut oka wszystko idealnie. Instalacja Stag Qbox 4 zakładana 09.2014 regulowana pierwszy raz ok 3 tyg temu - gazmajster również mówił ze działa bez zarzutu. Pytam bo poczytałem trochę opinii itp na temat spalania i każdy pisze ze w mieście powinien brać trochę mniej. Zagłębiać się w temat dalej? czy pogodzić się ze TETM (Ten Egzemplarz Tak Ma)? Z góry dzięki za pomoc i sugestie.

Wprawdzie ja mam silnik 2.0L i MT, ale mieszkamy w miastach o podobnym natężeniu ruchu/korków. Wyliczone spalanie (tylko z ruchu miejskiego) mam na poziomie 13L/100km LPG. Jak mi się zdarzy "cięższa noga", to spalanie wzrasta mi o 10% czyli 14,5L/100km LPG. Może faktycznie silnik o większej pojemności i skrzynia automatyczna powoduje wyższe spalanie...

Link to comment
Share on other sites

Miasto ma to do siebie że spalanie drastycznie wzrasta. Mi z raczej ciężką nogą potrafi oscylować średnio w granicach 14-16L na kompie, czyli liczone do Pb. Lpg zapewne trochę więcej. 

Natomiast wystarczy wyjechać gdzieś w trasę i potrafię zejść do wartości 8-9 średniego na kompie. Jednostajna jazda z prędkościami 130-160 czy 60-100, bez różnicy w zasadzie. Powyżej 10 nie udało mi się wskoczyć (znaczy jak bym bardzo chciał to bym wskoczył;)

 

To twoje 18L to wyliczone przy tankowaniach czy z kompa wzięte? 2.5 + AT + opony zimowe hmmm.. no może i więcej ten zestaw weźmie.

Warto może przyjrzeć się dokładnie pracy sondy, może nie zgłaszać błędów a podawać nie do końca prawidłowe wartości.

Link to comment
Share on other sites

 

Auto głównie użytkowane w mieście

 

Moim zdaniem to moze byc sedno sprawy. Po miescie jezdze peugeotem 1.4 i pali mi 10.5l/100km. W cyklu mieszanym potrafilem zejsc do 6l/100km, w trasie nawet ponizej 5l/100km. 

 

 

Tyle, że ja czytałem opinie innych, że legacy w takiej konfiguracja (AT 2,5) pali w miescie ok 12-14 l i dlatego założyłem temat.

 

To twoje 18L to wyliczone przy tankowaniach czy z kompa wzięte? 2.5 + AT + opony zimowe hmmm.. no może i więcej ten zestaw weźmie.

Warto może przyjrzeć się dokładnie pracy sondy, może nie zgłaszać błędów a podawać nie do końca prawidłowe wartości.

Spalanie liczone przy tankowaniach, prosty rachunek tankuję ok 43 l i robie ok 240-250 km do momentu kiedy automatycznie przełącza na Pb. Co do sondy to pisałem, że na stacji diagnostycznej były badane spaliny i typ powiedział, że wszystko jest w normie, więc nie wiem ..

 

Mogę jakoś sprawdzić sonde freessm-em???

 

Co do wcześniejszej dyskusji o hamulcach to mogę to wykluczyć, wszystkie felgi chłodne po jeździe, nagrzane tylko przednie tarcze ale to normalka po jeździe.

Edited by Wojt_O
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem, jak tam się po Rzeszowie jeździ, jak często masz stopy i ile podjazdów, ale gdy jeżdżę typowe krótkie trasy w Bielsku-Białej, spalanie bez problemu wychodzi w granicach 15,6 l, czyli realnie okolice 16 l benzyny. Przy moim zwyczajowym przeliczniku +0,5l *1,2, który sprawdza się za każdym razem, byłby to granice 19,5 l gazu.

 

Ile palił benzyny na tych samych trasach przed zagazowaniem?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...