Jump to content

UPG w Dieslu?


maver
 Share

Recommended Posts

hej,

 

jakiś czas temu na zauważyłem, że po wjeździe do garażu bardzo głośno chodziły wentylatory, ale żadne ikonki się nie paliły. Zaniepokojony sprawdziłem zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego a tam pusto. Dolałem z 0,5L płynu (do poziomu high) i pojechałem do sklepu 10km ale szybką trasą. Przy 110km/h zaczeła migać mi lampka przegrzewającego się silnika. Zwolniłem, do domu wróciłem miastem i kolejnego dnia rano do ASO.

 

W ASO wycieku nie stwierdzili ale dolali 2,5L i kazali jeździć/obserwować. Po dwóch tygodniach zajrzałem do zbiorniczka i tam znów pusto. Ponownie wróciłem do ASO (przy okazji innych rzeczy) i poprosiłem o ponowne sprawdzenie. Panowie powiedzieli, że faktycznie płynu ubywa, ale nie ma wycieków. To oznacza, że płyn spala się w silniku i trzeba go wyjąć, wymontować głowice i sprawdzić je w zewnętrznej firmie + zrobić UPG. Nie byli w stanie powiedzieć jak pilna jest to naprawa :(

 

Czy komuś się to już przydarzyło? Czy wiecie z jakimi kosztami to się wiąże i czy przyczyna może jeszcze leżeć gdzieś indziej? Nie znalazłem informacji na forum aby komukolwiek padło UPG w dieslu...

 

Dzięki

Link to comment
Share on other sites

Były już takie przypadki na Forum,jeden czy dwa.

Dobrze jeśli to tylko UPG,bo zdarzają się w SBD pęknięte głowice i objawy są podobne,rzadkie to przypadki ale występują. :(

Link to comment
Share on other sites

Jeśli płynu ubywa sporo,to raczej nie ma co czekać,sytuacja się może tylko pogorszyć i uszkodzenia też mogą być bardziej rozległe.

Co do kosztów,nie pomogę,ale w ASO powinni udzielić w temacie konkretnych informacji,choć pewnie w zakresie od...do,bo zakres naprawy znany będzie dopiero po rozebraniu silnika i weryfikacji części.

Link to comment
Share on other sites

A jak wygląda korek wlewu oleju, czy jest tam żółtawy szlam?

Jeśli nie ma wycieku , to płyn ucieka do silnika, a więc potencjalnie uszczelka , a jak uszczelka do głowcia do szlifu. Tak miałem przynajmniej w skodzie, ale fizyka chyba taka sama i w subaru.

Ja bym z tym nie jeździł , gdyż grozi to zatarciu silnika. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeśli nie ma wycieku , to płyn ucieka do silnika, a więc potencjalnie uszczelka , a jak uszczelka do głowcia do szlifu. Tak miałem przynajmniej w skodzie, ale fizyka chyba taka sama i w subaru.

No nie do końca.Bardzo rzadko w silniku Subaru przy walniętej UPG,zobaczysz emulsję na korku wlewu oleju,równie rzadko olej przedostaje się do płynu chłodzącego.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

test CO2 nic nie wykazał więc silnik na razie zostaje na miejsciu. Dzieki wszystkim za rady i pomoc!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...