Skocz do zawartości

UPG w Dieslu?


maver

Rekomendowane odpowiedzi

hej,

 

jakiś czas temu na zauważyłem, że po wjeździe do garażu bardzo głośno chodziły wentylatory, ale żadne ikonki się nie paliły. Zaniepokojony sprawdziłem zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego a tam pusto. Dolałem z 0,5L płynu (do poziomu high) i pojechałem do sklepu 10km ale szybką trasą. Przy 110km/h zaczeła migać mi lampka przegrzewającego się silnika. Zwolniłem, do domu wróciłem miastem i kolejnego dnia rano do ASO.

 

W ASO wycieku nie stwierdzili ale dolali 2,5L i kazali jeździć/obserwować. Po dwóch tygodniach zajrzałem do zbiorniczka i tam znów pusto. Ponownie wróciłem do ASO (przy okazji innych rzeczy) i poprosiłem o ponowne sprawdzenie. Panowie powiedzieli, że faktycznie płynu ubywa, ale nie ma wycieków. To oznacza, że płyn spala się w silniku i trzeba go wyjąć, wymontować głowice i sprawdzić je w zewnętrznej firmie + zrobić UPG. Nie byli w stanie powiedzieć jak pilna jest to naprawa :(

 

Czy komuś się to już przydarzyło? Czy wiecie z jakimi kosztami to się wiąże i czy przyczyna może jeszcze leżeć gdzieś indziej? Nie znalazłem informacji na forum aby komukolwiek padło UPG w dieslu...

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli płynu ubywa sporo,to raczej nie ma co czekać,sytuacja się może tylko pogorszyć i uszkodzenia też mogą być bardziej rozległe.

Co do kosztów,nie pomogę,ale w ASO powinni udzielić w temacie konkretnych informacji,choć pewnie w zakresie od...do,bo zakres naprawy znany będzie dopiero po rozebraniu silnika i weryfikacji części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda korek wlewu oleju, czy jest tam żółtawy szlam?

Jeśli nie ma wycieku , to płyn ucieka do silnika, a więc potencjalnie uszczelka , a jak uszczelka do głowcia do szlifu. Tak miałem przynajmniej w skodzie, ale fizyka chyba taka sama i w subaru.

Ja bym z tym nie jeździł , gdyż grozi to zatarciu silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli nie ma wycieku , to płyn ucieka do silnika, a więc potencjalnie uszczelka , a jak uszczelka do głowcia do szlifu. Tak miałem przynajmniej w skodzie, ale fizyka chyba taka sama i w subaru.

No nie do końca.Bardzo rzadko w silniku Subaru przy walniętej UPG,zobaczysz emulsję na korku wlewu oleju,równie rzadko olej przedostaje się do płynu chłodzącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...