maver Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 hej, jakiś czas temu na zauważyłem, że po wjeździe do garażu bardzo głośno chodziły wentylatory, ale żadne ikonki się nie paliły. Zaniepokojony sprawdziłem zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego a tam pusto. Dolałem z 0,5L płynu (do poziomu high) i pojechałem do sklepu 10km ale szybką trasą. Przy 110km/h zaczeła migać mi lampka przegrzewającego się silnika. Zwolniłem, do domu wróciłem miastem i kolejnego dnia rano do ASO. W ASO wycieku nie stwierdzili ale dolali 2,5L i kazali jeździć/obserwować. Po dwóch tygodniach zajrzałem do zbiorniczka i tam znów pusto. Ponownie wróciłem do ASO (przy okazji innych rzeczy) i poprosiłem o ponowne sprawdzenie. Panowie powiedzieli, że faktycznie płynu ubywa, ale nie ma wycieków. To oznacza, że płyn spala się w silniku i trzeba go wyjąć, wymontować głowice i sprawdzić je w zewnętrznej firmie + zrobić UPG. Nie byli w stanie powiedzieć jak pilna jest to naprawa Czy komuś się to już przydarzyło? Czy wiecie z jakimi kosztami to się wiąże i czy przyczyna może jeszcze leżeć gdzieś indziej? Nie znalazłem informacji na forum aby komukolwiek padło UPG w dieslu... Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 Były już takie przypadki na Forum,jeden czy dwa. Dobrze jeśli to tylko UPG,bo zdarzają się w SBD pęknięte głowice i objawy są podobne,rzadkie to przypadki ale występują. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maver Posted April 15, 2015 Author Share Posted April 15, 2015 Zalecałbyś bezzwłoczną wymianę? I ile takie coś może kosztować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 Jeśli płynu ubywa sporo,to raczej nie ma co czekać,sytuacja się może tylko pogorszyć i uszkodzenia też mogą być bardziej rozległe. Co do kosztów,nie pomogę,ale w ASO powinni udzielić w temacie konkretnych informacji,choć pewnie w zakresie od...do,bo zakres naprawy znany będzie dopiero po rozebraniu silnika i weryfikacji części. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz77b Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 A jak wygląda korek wlewu oleju, czy jest tam żółtawy szlam? Jeśli nie ma wycieku , to płyn ucieka do silnika, a więc potencjalnie uszczelka , a jak uszczelka do głowcia do szlifu. Tak miałem przynajmniej w skodzie, ale fizyka chyba taka sama i w subaru. Ja bym z tym nie jeździł , gdyż grozi to zatarciu silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 Jeśli nie ma wycieku , to płyn ucieka do silnika, a więc potencjalnie uszczelka , a jak uszczelka do głowcia do szlifu. Tak miałem przynajmniej w skodzie, ale fizyka chyba taka sama i w subaru. No nie do końca.Bardzo rzadko w silniku Subaru przy walniętej UPG,zobaczysz emulsję na korku wlewu oleju,równie rzadko olej przedostaje się do płynu chłodzącego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lembke Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 Nie znam się na tym ale zleciłbym najpierw badanie co2 w płynie. Zanim rozbiorą silnik. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
maver Posted April 16, 2015 Author Share Posted April 16, 2015 dzięki za rady, pojadę jeszcze do nie-ASO uzyskać potwierdzenie ich diagnozy i zrobić test CO2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cOijN Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 z ciekawości- jaki masz przebieg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maver Posted April 16, 2015 Author Share Posted April 16, 2015 113K więc w sumie nie dużo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
maver Posted May 1, 2015 Author Share Posted May 1, 2015 test CO2 nic nie wykazał więc silnik na razie zostaje na miejsciu. Dzieki wszystkim za rady i pomoc! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now