Jump to content

Spadek obrotów przy wciśnięciu sprzęgła


Wampir0803
 Share

Recommended Posts

Witam

Miał może ktoś podobny problem:

Przy wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 200/min a czasami silnik nawet gaśnie, nie ma przy tym żadnych odgłosów z silnika. Spadek obrotów jest tym większy im wyższe były obroty przed wciśnięciem sprzęgła.

Powyższe występuje zarówno na gazie jak i na benzynie.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Może to Ci coś podpowie, choć oczywiście przyczyn pewnie może być setka: podobne numery miałem w Skodzie, spodziewałem się nie wiadomo jakiej awarii silnika, a tu mechanik mi zdiagnozował, że to uszkodzony czujnik wciśnięcia pedału sprzęgła. Po wymianie wszystko ustąpiło, więc diagnoza była prawidłowa :-) Przypuszczam, że taki czujnik jest w prawie każdym aucie - no moze poza Fiatem 125p, Maluchem i Polonezem :biglol:

Link to comment
Share on other sites

A jaki mają związek zawory bo nie widzę na pierwszy rzut okiem logicznego powiązania błędnego luzu zaworowego z opisanymi objawami.

Zawory były sprawdzane?

 

Czy na biegu jałowym również obroty spadają?

Link to comment
Share on other sites

 

 

A jaki mają związek zawory bo nie widzę na pierwszy rzut okiem logicznego powiązania błędnego luzu zaworowego z opisanymi objawami.

Wbrew pozorom i logice na pierwszy rzut oka,ma i to sporo. ;)

Właśnie taki jest jeden z objawów podpartych zaworów wylotowych przy jeździe na LPG.

 

 

Powyższe występuje zarówno na gazie jak i na benzynie.

 

 

Ja mam auto od 1,5 roku i w tym czasie nic nie robiłem z silnikiem, przebieg 153 tys.

Jeśli dodatkowo masz bujanie silnika na wolnych obrotach,poszarpywanie przy przyspieszaniu i właśnie silnik potrafi zgasnąć przy dojeździe do skrzyżowania,to niewątpliwie należałoby się zainteresować luzami zaworowymi,tym bardziej jak przebieg prze te 1,5 roku oscyluje w okolicach 20-30 tys.km.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

A jaki mają związek zawory bo nie widzę na pierwszy rzut okiem logicznego powiązania błędnego luzu zaworowego z opisanymi objawami.

Wbrew pozorom i logice na pierwszy rzut oka,ma i to sporo. ;)

Właśnie taki jest jeden z objawów podpartych zaworów wylotowych przy jeździe na LPG.

 

 

Powyższe występuje zarówno na gazie jak i na benzynie.

 

 

Ja mam auto od 1,5 roku i w tym czasie nic nie robiłem z silnikiem, przebieg 153 tys.

Jeśli dodatkowo masz bujanie silnika na wolnych obrotach,poszarpywanie przy przyspieszaniu i właśnie silnik potrafi zgasnąć przy dojeździe do skrzyżowania,to niewątpliwie należałoby się zainteresować luzami zaworowymi,tym bardziej jak przebieg prze te 1,5 roku oscyluje w okolicach 20-30 tys.km.

 

Dalej twierdze że nie ma nic wspólnego, o objawach których piszesz autor postu nic nie wspominał, a tu już się zgodzę że może to być luz

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...