Skocz do zawartości

XV Hybrid


sebek

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, xv w hybrydzie sprawuje się bardzo fajnie na drogach dojazdowych do miast gdzie co chwila kolejna wioska i spory ruch: w tych warunkach ładuje się akumulator i generalnie auto mało pali. Mimo pozornie małej mocy układu ma duży wpływ na dynamiczne ruszanie z pod świateł. Jeśli jest mały koreczek i podjeżdżasz powoli po kilkanaście metrów tez ok. Na autostradzie to wyłącznie dodatkowy balast. Nasze auto pali mniej niż się spodziewaliśmy (dane producenta) i przy prędkościach spotykanych w mieście zbiera się lepiej niż deklaruje producent. Wąchałem się czy operować konkretnymi wartościami spalania ale to chyba pomyłka przy warunkach jazdy we Wrocławiu. Może tak: jak się spieszę pali w mieście ponad 7, a jak nie to poniżej 7. Przy dojeździe do Wrocławia z pod Obornik Śląskich (około 40 kilometrów) oscyluje poniżej 6,5 przy normalnej jeździe.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, RobSot napisał:

Dzień dobry, xv w hybrydzie sprawuje się bardzo fajnie na drogach dojazdowych do miast gdzie co chwila kolejna wioska i spory ruch: w tych warunkach ładuje się akumulator i generalnie auto mało pali. Mimo pozornie małej mocy układu ma duży wpływ na dynamiczne ruszanie z pod świateł. Jeśli jest mały koreczek i podjeżdżasz powoli po kilkanaście metrów tez ok. Na autostradzie to wyłącznie dodatkowy balast. Nasze auto pali mniej niż się spodziewaliśmy (dane producenta) i przy prędkościach spotykanych w mieście zbiera się lepiej niż deklaruje producent. Wąchałem się czy operować konkretnymi wartościami spalania ale to chyba pomyłka przy warunkach jazdy we Wrocławiu. Może tak: jak się spieszę pali w mieście ponad 7, a jak nie to poniżej 7. Przy dojeździe do Wrocławia z pod Obornik Śląskich (około 40 kilometrów) oscyluje poniżej 6,5 przy normalnej jeździe.

Na zimnym silniku spali nawet i 20 l/100km. W mrozy zanim się zagrzeje to spala sporo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest zimny i ma pod górkę to wiadomo: dramat, ale pokaż mi który silnik pali mało przy -10 C zaraz po zapaleniu. Fajnie działa nawiew na szybę przednią i boczne z powietrzem ciepłym od razu po uruchomieniu, jeszcze nie skrobnąłem szyb tej zimy. Co do dystansu na prądzie to kluczowa jest prędkość do około 50 powyżej zapali silnik spalinowy. Dystans na prądzie koło 2 kilometrów. Wioskę da się przejechać spokojnie. Każde mocniejsze dotknięcie pedału przyspieszenia i zapala silnik spalinowy. Trzeba się do tego przyzwyczaić podobnie jak do hamowania na tyle łagodnego żeby ładować akumulator. Po przyzwyczajeniu działa to bardzo fajnie i nie wymaga dodatkowej uwagi. Dodam, że xv prowadzi się mimo wysokiego prześwitu nad podziw dobrze co powoduje doganianie innych na zakrętach

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, RobSot napisał:

Wskaźnik spalania chwilowego potrafi pokazać do 30l na 100 co zabiera radość z życia. 

Oj tam, oj tam - dzisiaj w innym aucie (nie XV ale też Subaru) skasowałem licznik, odpaliłem silnik i ruszyłem spod domu na małą wycieczkę. Na górce pod domem pokazywał radosne 99.9l/100km :D Ale średnia z całego wyjazdu to 7,9l/100km z czego chwilę stał i grzał się, zeszło też 20 minut na wykopywaniu się ze śniegu po nieudanym wyborze miejsca na leśnym parkingu :D 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 15.04.2015 o 10:57, sebek napisał:

auto ma zadużo wad, kompletnie nie ma sensu jego ulepszanie, taniej wyjdzie kupić inne, lpg nie ma gdzie wsadzic do xv, dołek w bagażniku na pseudo koło (zestaw naprawczy) ma 11,5cm głebokości :)

A da rade gdzieś indziej wsadzić butle gazową? Np. pod podwozie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wwicek24 napisał:

 A co chcesz kupić? 

Dziękuję, mam jedno i mi wystarcza. Gazu nawet nie rozważałem, bo dla mnie zaskakująco mało pali, a bagażnik czasem się przydaje. 

3 minuty temu, wwicek24 napisał:

Chce wstawić mu gaz bo każde auto gazuję

Nawet jak jest to okupione tyloma problemami i ograniczeniami? Rozumiem kalkulację ekonomiczną, ale jest jeszcze aspekt użyteczności.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
1 minutę temu, artaa napisał:

A jak jest ustawiona instalacja BRC, jak ma dotrysk PB to musi się wskaźnik obniżać...

Ma dotrysk PB ustawiony na 10% ale gazownik mówił mi, że dlatego tak ustawił żeby nie obciążać nadto silnika. Podobno da radę to usunąć. Jakoś niemożliwe jest jednoczesne spalanie benzyny i gazu mimo jechania na gazie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotrysk nie ma tu nic do rzeczy. 

Komputer liczy wtryski (te emulowane zamiast benzyny też) pokazuje teoretyyczny ubytek i co jakiś czas sprawdza to z pływakiem. Prostowanie wskazań nastąpi po dolaniu kilku litrów paliwa, odłączeniu aku albo co któreś odpalenie. W kluczykowym przekręcam kilka razy zapłon raz za razem i paliwo cudownie wraca do zbiornika. W keylessie nie mam na to patentu. Przeszkadza mi mi to tylko w trasie jak się wypali ze 3 beczki lpg na raz. Przy przebiegach rzędu 50-70 dziennie wystarczy mieć 1/2 -3/4 zbiornika benzyny. Nie zaalarmuje rezerwą, co jakiś czas uaktualni. No i korzystnie dla pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, BiP napisał:

To jeszcze raz.

Dotrysk nie ma tu nic do rzeczy. Moje nie mają dotrysku i też im opada. Reszta jak wyżej.

Ok. To dlaczego wskazówka po kilkukrotnym zgaszeniu nie wraca do poziomu sprzed. Za każdym razem mam odłączać aku. Czy tankować po każdym przejechaniu żeby nie zatrzeć pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie zatrzesz, bo paliwo masz w zbiorniku. Co któryś raz się zaktualizuje.

Ile tym autem przejechałeś? Po prostu zalej benzyny do pełna, hybrid ma pewnie mniejszy zbiornik+dotrysk, ubywać będzie szybciej. Jeździć obserwować. Zadanie dodatkowe liczyć starty silnika. Sam ciekawy jestem co ile, ale nie aż tak, żeby liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 24.01.2022 o 18:14, BiP napisał:

Nic nie zatrzesz, bo paliwo masz w zbiorniku. Co któryś raz się zaktualizuje.

Ile tym autem przejechałeś? Po prostu zalej benzyny do pełna, hybrid ma pewnie mniejszy zbiornik+dotrysk, ubywać będzie szybciej. Jeździć obserwować. Zadanie dodatkowe liczyć starty silnika. Sam ciekawy jestem co ile, ale nie aż tak, żeby liczyć.

Gazownik wsadził mi emulator paliwa od hondy ale dalej nie zlicza tak jak powinno i wskazówka benzyny opada mimo, że po podłączeniu pod komputer pokazuje 97% benzyny w zbiorniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Nowy XV hybryd : stopień sprężania 12,5:1 , jak w BRZ. Bezpośredni wtrysk, cykl Atkinsona , który na suwie pracy robi 16:1, ale na sprężaniu 10,5:1. Silnik przygotowany do wykorzystania wysokooktanowego paliwa, ale musi być dogrzany. Wtedy tez komputer nie tnie go za bardzo. Można robić 5,7 l/ 100 km nawet z belkami na dachu. Jeszcze się go uczę , ale jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...