Jump to content

XV Hybrid


sebek
 Share

Recommended Posts

Czołem

Jako że ostatnio kręce się głównie po mieście więc zmieniłem mojego Outbacka H6 na mniejszego, oszczędniejszego XV.

Niestety nie spełnił oczekiwań moich i żony, m.in. że i tak pali sporo zanim się zagrzeje, jest dość głośny, a system auto start stop to po prostu nie porozumienie.

Z tego powodu zaczeliśmy myśleć o aucie hybrydowym gdzie auto jest ciche, daje rade jechać na samej elektryce przy małych prędkościach i mało pali.

Szybki review w technologiach i widzę że są 3 sposoby łączenia silnika spalinowego i elektrycznego.

 

1. tradycyjny układ plus silnik elektryczny na skrzynie - tak wlasnie ma XV hybrid http://www.subaru-global.com/tec_hybrid.html

2. auto jest napedzane tylko elektrką (silniki w kołach) a spalinówka służy do generowania prądu - tak chyba ma mazda z silnikiem wankla

3. kombinacja silników pod maską z przekładniami planetarnymi - toyota i lexus

 

Zalety

- spalanie mniejsze do 50%

- niesamowicie cicho w aucie! 

- silnik elektryczny ma wysoki moment obrotowy więc przejmuje najwieksze obciążenia przedużając żywotność silnika spalinowego

- odzyskiwanie energi przy spowlanianiu/hamowaniu auta przez stawianiu oporu przez silnik elektryczny wydłuża żywotność hamulców 2 krotnie nawet do 100tys 

- brak rozrusznika, chyba alternatora itp

 

Wady

- cięższe auto i mniej miejsca w bagażniku 

 

osobiscie jeżdziłęm już Lexusem ct200h dla mnie to faworyt ale auto małe w środku, oglądałem Priusy niestety strasznie plastikowe, XV hybrid narazie tylko w stanach ale raczej określam to jako nie udany model, np przez to że cała podłoga bagażnika jest podniesiona o baterie (w lexusie tylko 1/4)

zapraszam do dyskusji !

Link to comment
Share on other sites

załóż LPG... jeżeli głównie o spalanie chodzi bo rozumiem ze tylko w tej kwestii nie spełnia waszych oczekiwań. (za 5 tys możesz wyciszyć, a Start-S można zblokować...)

Edited by giepa
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Co do zużycia paliwa to przewaga hybrydy ujawnia się na trasach w których jest szansa na odzysk energii np. ruch miejski, różnice wysokości itp. Przy ruchu na autostradzie już tak dobrze nie jest, można próbować tzw. żeglowania, ale nie zawszę się da. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

"Fuel economy**, Hybrid, Lineartronic® CVT (hwy/city): 34/30 MPG"

 

spalanie XV Hybrid dane producenta

miasto - 7,84 l/100km

trasa - 6,92 l/100km

 

waga tego auta to coś ok 1550 kg 

Link to comment
Share on other sites

załóż LPG... jeżeli głównie o spalanie chodzi bo rozumiem ze tylko w tej kwestii nie spełnia waszych oczekiwań. (za 5 tys możesz wyciszyć, a Start-S można zblokować...)

auto ma zadużo wad, kompletnie nie ma sensu jego ulepszanie, taniej wyjdzie kupić inne, lpg nie ma gdzie wsadzic do xv, dołek w bagażniku na pseudo koło (zestaw naprawczy) ma 11,5cm głebokości :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

auto ma zadużo wad, kompletnie nie ma sensu jego ulepszanie
 

 

w którymś wątku wspomniałeś, że lubisz auta ciche, komfortowo resorujące a to jest w całkowitej sprzeczności z XV 

 

nie do końca rozumiem dlaczego to auto kupiłeś gdyż przy tych założeniach powinno być skreślone z listy po pierwszych 5 km jazdy testowej

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

faktycznie troszkę się pośpieszyłem z decyzją, ale wiesz trudno ocenić auto za pierwszą przejażdzką jeszcze gdy obecny właściciel siedzi koło Ciebie :)

zainteresowało mnie to że auto ma podobne wymiary jak outback (sporo miejsca w środku) ale jest krótsze, ekonomiczniejsze, system start stop jest fajny i chciałbym się nim cieszyć ale w tym aucie zabardzo nie działa (był już o tym wątek), fajna jest kamera cofania (auto ma też sensory z przodu i tyłu), trafiłem wersję exce z navi, oknem dachowy, niestety bez skóry (tego mi też brakuje), auto poza zarysowaną jedną felgą absolutnie w wzorowej kondycji i na gwarancji, własciciel też nie robił problemów przy negocjacji ceny :) gdyby to nie była wersja max to bym nie kupił 

ok nie zjezdzajmy z tematu, swoje za i przeciw dodałem juz do wątku "czy kupiłbyś xv jeszcze raz" ;)

 

temat hybrydy bardzo mnie wciągnął chciałbym takie auto mieć i je "wypróbować" 

ponieważ w Pradze jeździ się inaczej niż w miastach polskich, inaczej jeźdzą tutaj kierowcy, zdecydowanie spokojnej, czasem nawet powoli, tu się nikomu nie spieszy

w mieście można jechać max 50 a na obwodnicy rozpędzam się do całych 80, jeździ się tu w miarę płynnie ale nie szybko

 

hyrbyda na takie warunki wydaje się być rozwiązaniem idealnym, częste ruszanie, podjeżdzanie czy czasem przetaczanie się bierze na siebie cicha elektryka

 

dodam jeszcze że mój outback h6 (który chyba własnie znalazł nowego właściela) zarąbiscie sprawdzał się na trasach, ale takich robie dosłownie kilka w roku i uważam że to najlepsze auto Subaru, lepsze od Forestera, znacznie bardziej komfortowe, idealne własnie do podróżowania, i też uważam za lepsze od Tribeki (miałem okazje jechąć, rozważałem zakup), ta już jest ciężka, wielka i środku bardziej siędzi się jak w autobusie, ta sprawdzi się na krótkich wypadach za miasto

Edited by sebek
Link to comment
Share on other sites

Subaru nigdy nie były i nie beda ekonomicznymi wozidałmi ze wzgledu na : naped awd, aerodynamike, silnik o dosc duzej pojemnosci i nie ma co sie oszukiwac wierzac w systemy start stop , skrzynie cvt czy zapewnienia producenta. Jezeli potrzebowałes auta do miasta które mało pali xv jest kompletnie nie trafionym wyborem i nigdy nie bedzie, rowniez ze wzgledu na gabaryty bo jest wielkosci typowego suva, oraz skody oktavi - ketiv gdzies porównywał.  Btw do miasta polecam toyote yaris- moja partnerka ma i do miasta jest to auto idealne i silnik 1.0 prawie nic nie pali - sam bardzo czesto jej to auto podbieram.

Niestety jezeli przesiadłes sie z obk na xv nie dziw sie ze auto jest głosniejsze, mniej komfortowe poniewaz sa to 2 rozne klasy aut a xv to  podniesiony kompakt - czyli klasa srednia nizsza. Dla mnie w tym aucie brakuje: lepszego wyciszenia, silnika o mniejszej pojemnosci z turbo czyli oczekiwanego 1,6 dit.
 Chociaz 2.0i w XV i tak spala calkiem przyzwoite ilosci paliwa porownywalne do civica z silnikiem 1,8 wiec tak tragicznie jak piszesz wcale nie jest.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

jeśli są to krótkie trasy po mieście a do tego dosłownie parę wyjazdów w roku to pojazd typu PHEV

Plug-in Hybrid Electric Vehicle

 

jeździłem Outlanderem PHEV i pod względem rozwiązania napędu jest to najciekawsza dostępna konstrukcja tego typu w EU

dla kogoś kto jeździ spokojnie i przepisowo, przeważnie w mieście na krótkich odcinkach rozwiązanie niemal idealne

 

niestety nie są do końca wiadome koszty użytkowania takiego auta, bez sprawnych baterii nie jest wiele wart a na ta chwilę nie wiadomo jak będzie przebiegała degradacja ogniw, która nie podlega pod gwarancje

 

Outlander niestety też odrobinę "trąci tandetą" jeśli chodzi o dźwięki dochodzące z zewnątrz jak też te emitowane przez elementy przeniesienia napędu silniki elektryczne czy nawet inwerter, pod tym względem przypomina Subaru XV czy Forestera natomiast dużo lepiej wydają się być wykonane elementy plastikowe 

 

osobiście uznałem, że dla mnie jest jeszcze za wcześnie na takie auto


 

 

Subaru nigdy nie były i nie beda ekonomicznymi wozidałmi ze wzgledu na : naped awd, aerodynamike, silnik o dosc duzej pojemnosci
 

 

już po części są a będą jeszcze bardziej ekonomiczne  ;)

 

przecież obecnie na rynku Subaru nie spalają znacząco więcej jak ich konkurenci o podobnych gabarytach i napędach

 

spalanie 10 czy 12 l/100 km w ruchu miejskim gdzie stosunkowo krótki odcinek powiedzmy 10 km pokonuje się w 40 minut czy godzinę to nic nadzwyczajnego, to nie wada auta a wada podejścia do komunikacji w miastach 

 

w takich warunkach, żaden samochód spalinowy nie będzie się zachowywał poprawnie, albo auta elektrycznie albo przesiadka do sprawnej komunikacji publicznej (lub połączenie różnych rozwiązań)

Link to comment
Share on other sites

 

 

już po części są a będą jeszcze bardziej ekonomiczne ;) przecież obecnie na rynku Subaru nie spalają znacząco więcej jak ich konkurenci o podobnych gabarytach i napędach

zgadzam sie i nawet nie wiem czy obecne Subaraki nie spalaja mniej :) tak jak napisalem:

 

 

Chociaz 2.0i w XV i tak spala calkiem przyzwoite ilosci paliwa porownywalne do civica z silnikiem 1,8 wiec tak tragicznie jak piszesz wcale nie jest.

Ale jezeli ktos od auta tych gabarytów oczekuje spalania w miescie na poziomie toyoty yaris ( w miescie pali okolo 6-7 l/100 ) to lepiej niech nie kupuje takiego auta ale zastanowi sie nad czyms mniejszym i z napedem na 1 os. XV jest tak sprywtnie zaprojektowany ze wydaje sie mniejszym autem niz jest w rzeczywistosci a w kolorze czarnym to wogole wyglada na małe auto. Dopiero jak porówna sie gabaryty do innych aut np forka wychodzi na to ze sa one prawi tych samych rozmiarów

Link to comment
Share on other sites

tak własnie po przesiadce z OBK na XV jest aż taka różnica, ale znowu zbaczamy z tematu, napiszę tylko krótko że ogolnie auto jest bardzo ok na miast i gabarty, w innym wątku już dyskusja była na temat czy to SUV i Crossover dla mnie SUVem jest forester a XV jest crossowerem czyli podniesionym autem kompatkowym i takie auta w miescie spisują się doskonale

co do xv brakuje jednak tego komfortu ktoś gdzieś napisał że konkurencja za lepszą cene oferuje więcej i może to jest prawda.

o spalaniu napiszę jeszcze raz że jest ono stosunkowo duże na na pierwszych km gdzie auto jest zimne, po 10km spalanie srednie spada nawet do 6l, ale ja wlasnie robie dużo trasek 4-6km, a najdłuższa traska żona ma do pracy 8,6km, gdy bylo kolo 0-5 stopni na dworze, taki przejazd konczyl się średnią 10,6.

 

dzięki za wypowiedźo Outlanterze gdzieś też czytałem własnie o gorszej jakości, ponoć te auta też długo nie wytrzymują.

 

jeśli ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia z hyrbydami zachecam do wypowiedzi :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

co do xv brakuje jednak tego komfortu ktoś gdzieś napisał że konkurencja za lepszą cene oferuje więcej i może to jest prawda

m.in ja to gdzies kiedys napisałem bo tak uwazam jezeli chodzi i wykonczenie wnetrza czy wyciszenie auta. Subaru kupiłem m.in dla napedu i przeswitu ,ktory jest najlepszy/najwyzszy wsrod aut w tym przedziale cenowym.  XV jest crossoverem ale duzym - wymiarami tzn długoscia i szerokoscia dorównujacymi foresterowi ( forek jest wyzszy przez co wydaje sie i oczywiscie jest wiekszy) a tylko te wymiary licza sie w miescie bo tyle samo miejsca potrzebujesz zeby zaparkowac XV, forestera, rav4 czy crv'ke. A ze duzo pali jak jest nie rozgrzany na krotkich dystansach o norma, wskaz mi samochod o tych samych gabarytach i o tej samej pojemnosci silnika ktory jak jest zimny pali mniej :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

czekam :)

tez bym sobie kupil w usa niebieskiego z jasną tapicerką  :wub:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
W dniu 15.04.2015 o 10:57, sebek napisał:

auto ma zadużo wad, kompletnie nie ma sensu jego ulepszanie, taniej wyjdzie kupić inne, lpg nie ma gdzie wsadzic do xv, dołek w bagażniku na pseudo koło (zestaw naprawczy) ma 11,5cm głebokości :)

A gdzieś oprócz tego dołka można wstawić butle do Hybrydy?

Link to comment
Share on other sites

Witam. Kto może polecić warsztat do Subaru XV Crosstrek Hybryda gdzie mogę wstawić instalacje gazowa. Silnik nadaje się idealnie ale problem jest z butla gazowa. Nie ma koła zapasowego tylko jest zestaw naprawczy bo są baterie. Bagażnik jest za mały i ciężko jest tam wstawić butle. Jakieś inne rozwiązania ?

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, wwicek24 napisał:

Zaskoczę Cię :Dbędzie wszystko. Baterie, lpg i nawet na bagażnik się znajdzie. Gazownik cudotwórca :bowdown:

dokładnie wklej foto. W zwykłym 2.0i butla mieści się tam gdzie w każdym aucie czyli pod podłogą bagażnika . W "hybrydzie " w tym miejscu są baterie. Wątek może okazać się bardzo przydatny dla przyszłych użytkowników XV e-bokser.  Wiadomo technologia idzie do przodu ta związana z LPG również  tylko mało kto się tym interesuje . W w erze miękkich hybryd gdzie baterie zajmują wolne miejsce w aucie takie autorskie rozwiązania mogą stać się bardzo przydatne

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...