pawel_zf2003 Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 (edited) Witam. W koncu zakupilem swoje pierwsze subaru . Ogolnie super auto. Wiem ze sprzeglo sie konczy (kupilem po przegladzie w ASO) i to w zasadzie koniec wad. Ale pojawila sie jeszcze jedna. Taka dziwna. Jak wylaczam auto i wyjmuje kluczyk ze stacyjki za schowkiem nad panelem radia slychac takie dziwne terkotanie. Trwa to roznie.1 - 4 sek. W koncu cisza i koniec. Jak wylacze sam zaplon (tak ze radio dalej gra) tego terkotania nie ma. Mial ktos cos podobnego ?. Edited April 13, 2015 by pawel_zf2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jimiasty Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Za schowkiem jest jest modul wentylatora i filtr przeciwpylkowy. Zdejmij schowek i zobacz co sie tam dzieje. Tu masz instruktaz jak sie do tego dobrac (pomin rozbieranie panelu od strony srodkowej, wystarczy tylko zdjac ta boczna klapke od strony drzwi): Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Może zamykające się (skrzypiące) klapki nawiewów? A różnica w czasie trwania bierze się z aktualnych nastaw wentylacji (i drogi jaką musi pokonać klapka żeby wrócić do pozycji wyjściowej - że tak to naukowo ujmę )? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel_zf2003 Posted April 15, 2015 Author Share Posted April 15, 2015 Witam ponownie. Powoli ogarniam temat i niestety zaczyna trzeszczec nawet w czasie jazdy. Wystarczy ze zmniejsze temperature do 16 stopni, klima cos tam przelacza i zaczyna trzeszczec (terkotac). Trwa to jakis czas i cisza. Czy od strony schowka da sie do tego dobrac, czy trzeba demontowac cala gore (jak powiedzial mi znajomy mechanik). Problem w tym, ze sprawa o tyle pilna, ze malzonka strasznie mi o to marudzi. K..a wszystko sprawdzilem przed zakupem auta (maglowany w serwisie Subaru) a o klimie zapomnialem. Przy kupnie ustawiona byla na 20 stopni a wtedy nie terkocze . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tummi Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 Jak wylaczam auto i wyjmuje kluczyk ze stacyjki za schowkiem nad panelem radia slychac takie dziwne terkotanie. Trwa to roznie.1 - 4 sek Takie cos mam od kilku lat, takze powiedzialbym TTTM Ale jesli terkocze podczas jazdy, to juz cos innego. Jesli tylko podczas chlodzenia, to moze sprezarka i dzwiek sie niesie? T. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 Zacznij od wyjęcia schowka - widać dużo, może Ci to wystarczy do diagnostyki/naprawy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel_zf2003 Posted April 15, 2015 Author Share Posted April 15, 2015 (edited) Nie mam wyjscia. Zaczne od schowka. Na rozbieranie calej gory jestem za cienki Znalazlem taki obrazek. Moze komus sie przyda. Obstawiam u siebie na klopoty z 12. PS. Nie wiem czy wolno mi bylo wstawic to zdjecie. Jakby co to prosze admina o usuniecie Jak wylaczam auto i wyjmuje kluczyk ze stacyjki za schowkiem nad panelem radia slychac takie dziwne terkotanie. Trwa to roznie.1 - 4 sek Takie cos mam od kilku lat, takze powiedzialbym TTTM Ale jesli terkocze podczas jazdy, to juz cos innego. Jesli tylko podczas chlodzenia, to moze sprezarka i dzwiek sie niesie? T. Terkocze przez chwile. Pewnie poki klapki sie nie poustawiaja. Ale jest to wk... Edited April 15, 2015 by pawel_zf2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 Terkocze bo klapki ustawiają się do odpowiedniego poziomu względem temperatury Link to comment Share on other sites More sharing options...
lookita Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 TTTM,mam i ja......:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubBlackbird Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Tak jak napisał valdiiaga albo włączający się i wyłączający przekaźnik lub też jakikolwiek elektrozawór. Choć jedna z trzech opcji jest prawdopodobna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel_zf2003 Posted April 23, 2015 Author Share Posted April 23, 2015 (edited) Odpuscilem na razie temat. Trzeby by rozbierac jednak caly kokpit. A terkocze kilka chwil przy wlaczonym nawiewie na twarz. W trybie auto jak wlacza sie wlasnie taki nawiew to chwile poterkocze i spokoj. Jak manualnie ustawie na nogi czy na szybe, to wogole jest cisza. Dlatego gra chyba nie warta swieczki. Moze kiedys przy nieoczekiwanym przyplywie gotowki . Edited April 23, 2015 by pawel_zf2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel_zf2003 Posted July 7, 2015 Author Share Posted July 7, 2015 (edited) Odswieze temat bo moze komus sie przyda. Ponoc TTTM . Mozna dostac sie do calego mechanizmu faktycznie od strony schowka. Z wymiana ciut ciezej. Okazalo sie ze wyrabia sie jakis slimak i do wymiany caly silniczek napedzajacy te wszystkie blokadki klimatronika. Na ten moment znajomy mechanik jakos to to ustrojstwo ponaprawial, ale uczciewie powiedzial, ze gwarancji nie daje. Zeby bylo dobrze, trzeba wymienic ten silniczek. Mam jezdzic az padnie calkiem i zrobimy jak sie nalezy . Czekam tylko na odpowiedz z Subaru jak z dostepnoscia i cena tego ustrojstwa. Poki co roboty jest na jakies 3-4 godziny. I co najwazniejsze, nie trzeba rozbierac calej deski, czego sie mocno obawialem. PS. Zapomnialem dodac. Wrocilem jednak do tematu, bo oprocz terkotania wystapily niestety inne bardziej przykre konsekwencje. Przestaly sie otwierac nawiewy na twarz. Nie lecialo z nich zadne powietrze, co w tych temperaturach bylo malo komfortowe. Edited July 7, 2015 by pawel_zf2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now