Skocz do zawartości

Wymiana świec zapłonowych


Wampir0803

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, recki napisał:

Spróbuj moze przed zgaszeniem auta wieczorem przełączyć się na pb na kilka minut i na pb zgasić, potem rano z tej pozycji odpalić i dopiero potem na LPG. Może coś elektrozawór popuszczac przy dłuższym postoju.

Próbowałem wczesniej - bez efektu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz sprawdzać czy LPG ma wpływ na poranny rozruch to musisz wieczorem zakręcić zawór przy butli LPG. Warto robić to na pracującym silniku żeby wypalić gaz z przewodów, albo rozpiąć przewód idący od filtra fazy lotnej do wtrysków.

Jak są jakiekolwiek problemy z rozruchem auta z LPG to jest to IMVHO pierwsza rzecz do zrobienia. Sprawdzasz ''szczelność'' reduktora w ten sposób, zamykanie elektrozaworami nie jest w 100% skuteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, ozarek napisał:

musisz wieczorem zakręcić zawór przy butli LPG

Zajrzałem tam i nie wiem który to zawór. Nie chcę kręcić czymś w wielozaworze (chyba tak to sie nazywa) czego nie znam...Wielozawór mam w środku zbiornika toroidalnego - chyba typowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.02.2017 o 14:34, fuzzylogic napisał:

Przy gazie ważne są nie tylko dobre świece zapłonowe do gazu ale ważny jest stan całego układu zapłonowego.

Prosty praktyczny poradnik bez zbędnej teorii o tym jak dobierać świece do gazu  http://lpgmasters.pl/swiece-przewody-zaplonowe-gazu/

Instalacja lpg ma usterkę o podobnych objawach do kłopotów z układem zapłonowym kiedy konieczna jest regulacja luzów zaworowych.

ciekawy ten link, napisane tam jest że najlepsze świece do LPG to jednoelektrodowe a na miejscu drugim w pierwszej lidze są świece Iskra LPG dwu-elektrodowe??? o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.03.2017 o 23:51, leonard17 napisał:

ciekawy ten link, napisane tam jest że najlepsze świece do LPG to jednoelektrodowe a na miejscu drugim w pierwszej lidze są świece Iskra LPG dwu-elektrodowe??? o co chodzi?

nie ma tam nic odkrywczego, każdy kto kiedyś zgłębiał ten temat doszedł do takich samych wniosków.

Iskry nie testowałem, ale słychać o nich dobre opinie, napewno mogę się podpisać pod pozytywnymi ocenami zwykłego Denso i NGK V-line, tak samo pod negatywnymi dla Beru i Denso TT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.02.2017 o 07:37, Tomforju napisał:

Świece wymienione na NGK LASER IRIDIUM ILFR6B 6481.......

...... i - zgodnie z sugestiami kolegów z forum - zakręciłem zawór w butli LPG, wyjeździłem gaz do zera, przełączyłem na PB, "zrobiłem" parę kilometrów. Taraz auto pali na dotyk - zimne, ciepłe....sprawdziłem kilka razy. Co teraz ? Do gazownika z jakimś konkretem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tomforju napisał:

...... i - zgodnie z sugestiami kolegów z forum - zakręciłem zawór w butli LPG, wyjeździłem gaz do zera, przełączyłem na PB, "zrobiłem" parę kilometrów. Taraz auto pali na dotyk - zimne, ciepłe....sprawdziłem kilka razy. Co teraz ? Do gazownika z jakimś konkretem?

 

najprawdopodobniej reduktor puszcza i jest do regeneracji albo wymiany (zależy co ma większy sens) kumaty gazownik z tym co już wiesz zrobi resztę diagnozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cy

2 godziny temu, ozarek napisał:

najprawdopodobniej reduktor puszcza i jest do regeneracji albo wymiany (zależy co ma większy sens) kumaty gazownik z tym co już wiesz zrobi resztę diagnozy.

Trafiłeś doskonale. Wróciłem właśnie od gazownika i ta sama diagnoza (bańki mydlane z reduktora) i ten sam tekst...

 

2 godziny temu, ozarek napisał:

...reduktor puszcza i jest do regeneracji albo wymiany...

Jeżeli wżery w kanałach, to regeneracja nie ma sensu, jeżeli membrana to zestaw naprawczy -  ewentualnie. Zaproponował też inny reduktor (obecnie w moim aucie  już wycowany, z górnej półki, z niepotrzebnym do tego silnika nadmiarem "mocy", a koszt podobnego to 950 zł.) Wystarczajacym ma być taki za ok. 450 zł. Dobrze prawi gazownik?

Edytowane przez Tomforju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Tomforju napisał:

Jeżeli wżery w kanałach, to regeneracja nie ma sensu, jeżeli membrana to zestaw naprawczy -  ewentualnie. Zaproponował też inny reduktor (obecnie w moim aucie  już wycowany, z górnej półki, z niepotrzebnym do tego silnika nadmiarem "mocy", a koszt podobnego to 950 zł.) Wystarczajacym ma być taki za ok. 450 zł. Dobrze prawi gazownik?

jeżeli jest już wyeksploatowany to regeneracje jest pudrowaniem syfa - nie ma sensu choć pewnie na chwilę coś by poprawiła, ale szkoda kasy i czasu.

Co do zmiany na inny to ciężko coś powiedzieć bo nie wiemy co tam masz wpakowane. Ja osobiście jestem zwolennikiem trzymania kluczowych podzespołów zgodnie z ich pierwotnym montażem. Zmiana na inny reduktor czy inne wtryski wymaga od gazownika kultury technicznej i wiedzy, a o to wcale nie jest tak prosto.

Tak czy inaczej zależy co obecnie masz i co gazownik proponuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.03.2017 o 13:48, ozarek napisał:

jeżeli jest już wyeksploatowany to regeneracje jest pudrowaniem syfa - nie ma sensu choć pewnie na chwilę coś by poprawiła, ale szkoda kasy i czasu.

Świece wymienione, reduktor też na GENIUS MB 1500 T-H2O, przy okazji filtry - auto pali jak trzeba. Dziękuję wszystkim za pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...