Wampir0803 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Witam Mam problem z moim forkiem: dziś wymieniłem świece zapłonowe i po wyminie silnikiem strasznie telepie, tak że nawet tłumik stuka. Przed wymianą były lekkie problemy z falowaniem obrotów. Problemy pojawiają się niezależnie od tego czy jest włączony gaz czy paliwo. Z góry bardzo dziękuję za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Wyświetla się check engine? Spróbuj wypiąć i wpiąć kostki z cewek zapłonowych, miałem raz problem z brakiem styku po wymianie świec. Pojawi się na pewno sugestia odnośnie regulacji zaworów, bo widzę że jest lpg. A świece oryginał? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wampir0803 Posted April 10, 2015 Author Share Posted April 10, 2015 Wyświetla się check engine, a w trakcie jazdy nawet zaczął migać. Wydaje mi się że cewki dobrze pozakładałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwiutki Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 (edited) Sprawdź czy kostek na cewkach miejscami nie zamieniłeś (białe powinny iść od przodu auta 1/2 cylinder) Edited April 10, 2015 by siwiutki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wampir0803 Posted April 10, 2015 Author Share Posted April 10, 2015 Kostki z przodu białe na sto procent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Ewidentnie coś z połączeniem cewek, dobrze mieć kabelek OBD, wiadomo na którym cylindrze mamy missfire. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wampir0803 Posted April 10, 2015 Author Share Posted April 10, 2015 Z jednej i drugiej strony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Wypnij i wepnij wszystkie kostki od nowa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wampir0803 Posted April 10, 2015 Author Share Posted April 10, 2015 Co kabel OBD. Co to kabel OBD i gdzie go znajdę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Znaczy interfejs, podłączasz do laptopa tudzież smartfona z programikiem Freessm i wyświetla ci błędy zapisane w sterowniku silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wampir0803 Posted April 10, 2015 Author Share Posted April 10, 2015 Rozumiem. Pomyślałem, że to może przepływomierz powietrza i po wymianie świec wyraźniej się objawia. Jutro sprawdzę połączenie cewek i dam znać co wyszło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wampir0803 Posted April 15, 2015 Author Share Posted April 15, 2015 Szaman miałeś rację jedna z wtyczek była luźna, wcisnąłem i jest ok. Wielkie dzięki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomforju Posted February 4, 2017 Share Posted February 4, 2017 (edited) Witam Mam problem z moim forkiem 2.0 158 KM 2006r. - zimny rano źle odpala. Trzeba zakręcić przynajmniej 2 razy i to dość długo i mam wrażenie że poszczególne cylindry dołączają się niezbyt ochoczo. Jak odpali to brak jakichkolwiek problemów - jeździ jak nowy (chyba, bo nowym nigdy nie jeździłem ), bez szarpania, falowania obrotów itp. Podpięcie do kompa nic nie wykazało, żadna kontrolka typu check sie nie pali...Po rozmowie z moim mechanikiem padło na świece. Dodam że forek zagazowany od "urodzenia" czyli przez 290 tyś., a ostatnia wymiana świec przy 115 tyś. (auto w moich rękach od miesiąca i na początku nic sie nie działo - wymieniłem tylko butlę na gaz wraz z wielozaworem, wiadomo homologacja). Czytam wątki o świecach i nie wiem teraz czy starczą dedykowane NGK 6481 czy, ze względu na LPG, jakies inne np. irydowe, platynowe czy ....Poprzednie wytrzymały dłuuuugo ale nie wiem jakie to są. Pozostaje jeszcze pytanie o przewody wys. napięcia które też często są powodem w/w problemów z odpoalaniem -czy w tym silniku nie ma ich ? Edited February 4, 2017 by Tomforju Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malyboss Posted February 5, 2017 Share Posted February 5, 2017 Dodam że forek zagazowany od "urodzenia" czyli przez 290 tyś., a ostatnia wymiana świec przy 115 tyś. Tyle km na jednych świecach (290 - 115 = 175 kkm) bez wymiany to trochę przegięcie Wymienić jak najszybciej !! Czytam wątki o świecach i nie wiem teraz czy starczą dedykowane NGK 6481 czy, ze względu na LPG, jakies inne np. irydowe, platynowe Ja z LPG w wersji BiFuel mam założone irydowe Denso Iridium Power IKH20, dobrane przez dobrego magika znanego na forum. Cena około 30 - 40 pln/szt. Pozostaje jeszcze pytanie o przewody wys. napięcia które też często są powodem w/w problemów z odpalaniem - czy w tym silniku nie ma ich ? Przewodów nie ma. Są cewki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomforju Posted February 5, 2017 Share Posted February 5, 2017 (edited) Ja z LPG w wersji BiFuel Co to za wersja ? mam założone irydowe Denso Iridium Power IKH20 Te w takim razie wezmę pod uwagę. Ich cena porównywalna z dedykowanymi NGK. Tyle km na jednych świecach (290 - 115 = 175 kkm) bez wymiany to trochę przegięcie Wymienić jak najszybciej !! Faktycznie, trochę to dziwne. Mam pełna dokumentację auta, dosłownie wszystko co było robione przy aucie (łącznie z wymianą żarówek) i o świecach znalazłem informację właśnie przy 115 tyś. Widać gość podszedł do tego tematu "objawowo" a nie zapobiegawczo - dobrze że tak nie zrobił z rozrządem... Czy bifuel to wersja z już zamontowaną instalacją LPG, czy przygotowana pod montaż gazu? Ja mam "F" w kodzie silnika, ale nie mam u siebie żadnego zapisu o wersji Bifuel albo ecomatic, bo takie też chyba były dla instalacji LPG? Edited February 5, 2017 by Tomforju Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malyboss Posted February 5, 2017 Share Posted February 5, 2017 Co to za wersja ? BiFuel to podobno (bo pewności nie mam) wersja z instalacją zamontowana już przez dealera, i taka wersja wyjeżdżała z salonu. Mam taką plakieteczkę "BiFuel" na klapie, wiem że były też "ecomatic" ale nie wiem, czym się od siebie różnią. W fabryce / montowni też chyba wiedzieli (?), że będzie LPG, bo silnik mam EJ20F. Faktycznie, trochę to dziwne. Mam pełna dokumentację auta, dosłownie wszystko co było robione przy aucie (łącznie z wymianą żarówek) i o świecach znalazłem informację właśnie przy 115 tyś. Widać gość podszedł do tego tematu "objawowo" a nie zapobiegawczo - dobrze że tak nie zrobił z rozrządem... IMHO to perfidne zaniedbanie, jeżeli silnik ma tyle nastukane na tych samych świecach. Zwłaszcza przy LPG. Czy bifuel to wersja z już zamontowaną instalacją LPG, czy przygotowana pod montaż gazu? Jak wyżej - chociaż pewnie i jedno, i drugie. Pewnie nie wszystkie wersje z EJ20F miały montowane LPG u dealera, chociaż mogę się mylić. Ja mam "F" w kodzie silnika, ale nie mam u siebie żadnego zapisu o wersji Bifuel albo ecomatic, bo takie też chyba były dla instalacji LPG? Ja oprócz plakieteczki z tyłu też nie mam żadnego zapisu (domyślam się, że chodzi o zapis w papierach, etc.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomforju Posted February 6, 2017 Share Posted February 6, 2017 Faktycznie, trochę to dziwne. Mam pełna dokumentację auta, dosłownie wszystko co było robione przy aucie (łącznie z wymianą żarówek) i o świecach znalazłem informację właśnie przy 115 tyś. Widać gość podszedł do tego tematu "objawowo" a nie zapobiegawczo - dobrze że tak nie zrobił z rozrządem... IMHO to perfidne zaniedbanie, jeżeli silnik ma tyle nastukane na tych samych świecach. Zwłaszcza przy LPG. "Perfidne zaniedbanie" nie pasuje do naprawdę żetelnie prowadzonej dokumentacji - wszystko jest poukładane w teczce działanie po działaniu, faktury,paragony osobno do LPG, osobno "pozostałe" . Suma wydatków bez gazu z 32 pozycji to 11532,32 euro, a gazu z 11 pozycji to 3546,50 euro więc trudno mówić o zaniedbaniach czy oszczędnościach... Tomforju' powiedział Czy bifuel to wersja z już zamontowaną instalacją LPG, czy przygotowana pod montaż gazu? Jak wyżej - chociaż pewnie i jedno, i drugie. Pewnie nie wszystkie wersje z EJ20F miały montowane LPG u dealera, chociaż mogę się mylić U mnie gaz założony po prawie 15-tu tyś. kilometrów, więc chyba nie zawsze musiał być gaz. Wyraźnie poprzedniego właściciela zmusił apetyt autka na taki zabieg -i tu ciekawostka - który tam (Niemcy) kosztował go 2500 euro. Instalacja BRC. Tomforju' powiedział Ja mam "F" w kodzie silnika, ale nie mam u siebie żadnego zapisu o wersji Bifuel albo ecomatic, bo takie też chyba były dla instalacji LPG? Ja oprócz plakieteczki z tyłu też nie mam żadnego zapisu (domyślam się, że chodzi o zapis w papierach, etc.) Nigdzie, poza numerem silnika nie znalazłem informacji, plakietki itp. o tym że auto pod LPG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted February 6, 2017 Share Posted February 6, 2017 W fabryce / montowni też chyba wiedzieli (?), że będzie LPG, bo silnik mam EJ20F. nic nie wiedzieli, te wersje szły głównie na rynki, gdzie było zainteresowanie instalacjami LPG już w salonach, co nie znaczy, że wszystkie miały LPG montowane. Tam gdzie rynek LPG był mniejszy wersje z F przyjeżdżały na zamówienie. Tylko SIP uparcie twiedził i twierdzi, że LPG się kategorycznie nie nadaje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malyboss Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 W fabryce / montowni też chyba wiedzieli (?), że będzie LPG, bo silnik mam EJ20F. nic nie wiedzieli, te wersje szły głównie na rynki, gdzie było zainteresowanie instalacjami LPG już w salonach, co nie znaczy, że wszystkie miały LPG montowane. Tam gdzie rynek LPG był mniejszy wersje z F przyjeżdżały na zamówienie. @ozarek, dziękuję za rzeczową wypowiedź. Kiedyś właśnie nad tym się zastanawiałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
recki Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 (edited) Faktycznie, trochę to dziwne. Mam pełna dokumentację auta, dosłownie wszystko co było robione przy aucie (łącznie z wymianą żarówek) i o świecach znalazłem informację właśnie przy 115 tyś. Widać gość podszedł do tego tematu "objawowo" a nie zapobiegawczo - dobrze że tak nie zrobił z rozrządem... IMHO to perfidne zaniedbanie, jeżeli silnik ma tyle nastukane na tych samych świecach. Zwłaszcza przy LPG."Perfidne zaniedbanie" nie pasuje do naprawdę żetelnie prowadzonej dokumentacji - wszystko jest poukładane w teczce działanie po działaniu, faktury,paragony osobno do LPG, osobno "pozostałe" . Suma wydatków bez gazu z 32 pozycji to 11532,32 euro, a gazu z 11 pozycji to 3546,50 euro więc trudno mówić o zaniedbaniach czy oszczędnościach...Tomforju' powiedział Czy bifuel to wersja z już zamontowaną instalacją LPG, czy przygotowana pod montaż gazu? Jak wyżej - chociaż pewnie i jedno, i drugie. Pewnie nie wszystkie wersje z EJ20F miały montowane LPG u dealera, chociaż mogę się mylićU mnie gaz założony po prawie 15-tu tyś. kilometrów, więc chyba nie zawsze musiał być gaz. Wyraźnie poprzedniego właściciela zmusił apetyt autka na taki zabieg -i tu ciekawostka - który tam (Niemcy) kosztował go 2500 euro. Instalacja BRC.Tomforju' powiedział Ja mam "F" w kodzie silnika, ale nie mam u siebie żadnego zapisu o wersji Bifuel albo ecomatic, bo takie też chyba były dla instalacji LPG? Ja oprócz plakieteczki z tyłu też nie mam żadnego zapisu (domyślam się, że chodzi o zapis w papierach, etc.)Nigdzie, poza numerem silnika nie znalazłem informacji, plakietki itp. o tym że auto pod LPG.Tylko ta paskudna wlewka w błotniku szpeci! No ale nie można mieć wszystkiego. Ale BRC w DE hmm zawsze to były prinsy albo te drugie które mi teraz z głowy wyleciały.A co do swieczek- mi też ten sam człowiek polecił irydowe i są ok złego słowa nie powiem. 170 kkm, to co to były za świeczki? Profilaktycznie rzuć okiem w tą buhalterie co z autem dostałeś kiedy zawory były regulowane. No i radochy z jazdy! Edited February 7, 2017 by recki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomforju Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 to co to były za świeczki? Święte...yyyy...przepraszam. chciałem powiedzieć świetne...Po wymianie napisze jakie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fuzzylogic Posted February 9, 2017 Share Posted February 9, 2017 Przy gazie ważne są nie tylko dobre świece zapłonowe do gazu ale ważny jest stan całego układu zapłonowego. Prosty praktyczny poradnik bez zbędnej teorii o tym jak dobierać świece do gazu http://lpgmasters.pl/swiece-przewody-zaplonowe-gazu/ Instalacja lpg ma usterkę o podobnych objawach do kłopotów z układem zapłonowym kiedy konieczna jest regulacja luzów zaworowych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomforju Posted February 14, 2017 Share Posted February 14, 2017 Wymiana świec nieco odłożona w czasie - niestety. A tak przy okazji kilka pytań w temacie: 1. Czy są jakieś nietypowe zabiegi przy wymianie świec w F 2.0 158 KM - coś, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę w tym silniku czy wogóle w bokserze? 2. Co trzeba demontować i w jakiej kolejności -może jakiś filmik instruktażowy istnieje? 3. Czy przy okazji wymiany świec można coś sprawdzić, skontrolować, wymienić? Pytania może trochę naiwne, ale w mechanice samochodowej mam ciągle zielonego liścia na d...pie i chyba nie odpadnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomforju Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Świece wymienione na NGK LASER IRIDIUM ILFR6B 6481 i, co ciekawe, w środku były identyczne. Mechanik mówił że w całkiem dobrym stanie (175 tyś. km). Niestety, problem odpalania wciąż aktualny. Co robić....Co dalej robić...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
recki Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Spróbuj moze przed zgaszeniem auta wieczorem przełączyć się na pb na kilka minut i na pb zgasić, potem rano z tej pozycji odpalić i dopiero potem na LPG. Może coś elektrozawór popuszczac przy dłuższym postoju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now