Jump to content

Wymiana świec zapłonowych


Wampir0803
 Share

Recommended Posts

Witam

Mam problem z moim forkiem:

dziś wymieniłem świece zapłonowe i po wyminie silnikiem strasznie telepie, tak że nawet tłumik stuka.

Przed wymianą były lekkie problemy z falowaniem obrotów.

Problemy pojawiają się niezależnie od tego czy jest włączony gaz czy paliwo.

 

Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Wyświetla się check engine? Spróbuj wypiąć i wpiąć kostki z cewek zapłonowych, miałem raz problem z brakiem styku po wymianie świec. Pojawi się na pewno sugestia odnośnie regulacji zaworów, bo widzę że jest lpg. A świece oryginał?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam

Mam problem z moim forkiem 2.0 158 KM 2006r. - zimny rano źle odpala. Trzeba zakręcić przynajmniej 2 razy i to dość długo i mam wrażenie że poszczególne cylindry dołączają się niezbyt ochoczo. Jak odpali to brak jakichkolwiek problemów - jeździ jak nowy (chyba, bo nowym nigdy nie jeździłem ;) ), bez szarpania, falowania obrotów itp. Podpięcie do kompa nic nie wykazało, żadna kontrolka typu check sie nie pali...Po rozmowie z moim mechanikiem padło na świece. Dodam że forek zagazowany od "urodzenia" czyli przez 290 tyś., a ostatnia wymiana świec przy 115 tyś. (auto w moich rękach od miesiąca i na początku nic sie nie działo -  wymieniłem tylko butlę na gaz wraz z wielozaworem, wiadomo homologacja). Czytam wątki o świecach i nie wiem teraz czy starczą dedykowane NGK 6481 czy, ze względu na LPG, jakies inne np. irydowe, platynowe czy ....Poprzednie wytrzymały dłuuuugo ale nie wiem jakie to są. Pozostaje jeszcze pytanie o przewody wys. napięcia które też często są powodem w/w problemów z odpoalaniem -czy w tym silniku nie ma ich ?

Edited by Tomforju
Link to comment
Share on other sites

 

 

Dodam że forek zagazowany od "urodzenia" czyli przez 290 tyś., a ostatnia wymiana świec przy 115 tyś.

Tyle km na jednych świecach (290 - 115 = 175 kkm) bez wymiany to trochę przegięcie :wacko: Wymienić jak najszybciej !!

 

 

Czytam wątki o świecach i nie wiem teraz czy starczą dedykowane NGK 6481 czy, ze względu na LPG, jakies inne np. irydowe, platynowe

Ja z LPG w wersji BiFuel mam założone irydowe Denso Iridium Power IKH20, dobrane przez dobrego magika znanego na forum. Cena około 30 - 40 pln/szt.

 

 

Pozostaje jeszcze pytanie o przewody wys. napięcia które też często są powodem w/w problemów z odpalaniem - czy w tym silniku nie ma ich ?

Przewodów nie ma. Są cewki. 

Link to comment
Share on other sites

Ja z LPG w wersji BiFuel

Co to za wersja ?

 

mam założone irydowe Denso Iridium Power IKH20

Te w takim razie wezmę pod uwagę. Ich cena porównywalna z dedykowanymi NGK. 

 

 

Tyle km na jednych świecach (290 - 115 = 175 kkm) bez wymiany to trochę przegięcie  Wymienić jak najszybciej !!
Faktycznie, trochę to dziwne. Mam pełna dokumentację auta, dosłownie wszystko co było robione przy aucie (łącznie z wymianą żarówek) i o świecach znalazłem informację właśnie przy 115 tyś. Widać gość podszedł do tego tematu "objawowo" a nie zapobiegawczo - dobrze że tak nie zrobił z rozrządem... ;)

Czy bifuel to wersja z już zamontowaną instalacją LPG, czy przygotowana pod montaż gazu? Ja mam "F" w kodzie silnika, ale nie mam u siebie żadnego zapisu o wersji Bifuel albo ecomatic, bo takie też chyba były dla instalacji LPG?

Edited by Tomforju
Link to comment
Share on other sites

Co to za wersja ?

 

BiFuel to podobno (bo pewności nie mam) wersja z instalacją zamontowana już przez dealera, i taka wersja wyjeżdżała z salonu. Mam taką plakieteczkę "BiFuel" na klapie, wiem że były też "ecomatic" ale nie wiem, czym się od siebie różnią. W fabryce / montowni też chyba wiedzieli (?), że będzie LPG, bo silnik mam EJ20F.

 

Faktycznie, trochę to dziwne. Mam pełna dokumentację auta, dosłownie wszystko co było robione przy aucie (łącznie z wymianą żarówek) i o świecach znalazłem informację właśnie przy 115 tyś. Widać gość podszedł do tego tematu "objawowo" a nie zapobiegawczo - dobrze że tak nie zrobił z rozrządem...

 

IMHO to perfidne zaniedbanie, jeżeli silnik ma tyle nastukane na tych samych świecach. Zwłaszcza przy LPG.

 

Czy bifuel to wersja z już zamontowaną instalacją LPG, czy przygotowana pod montaż gazu?

 

Jak wyżej - chociaż pewnie i jedno, i drugie. Pewnie nie wszystkie wersje z EJ20F miały montowane LPG u dealera, chociaż mogę się mylić.

 

Ja mam "F" w kodzie silnika, ale nie mam u siebie żadnego zapisu o wersji Bifuel albo ecomatic, bo takie też chyba były dla instalacji LPG?

 

Ja oprócz plakieteczki z tyłu też nie mam żadnego zapisu (domyślam się, że chodzi o zapis w papierach, etc.)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Faktycznie, trochę to dziwne. Mam pełna dokumentację auta, dosłownie wszystko co było robione przy aucie (łącznie z wymianą żarówek) i o świecach znalazłem informację właśnie przy 115 tyś. Widać gość podszedł do tego tematu "objawowo" a nie zapobiegawczo - dobrze że tak nie zrobił z rozrządem...   IMHO to perfidne zaniedbanie, jeżeli silnik ma tyle nastukane na tych samych świecach. Zwłaszcza przy LPG.
"Perfidne zaniedbanie" nie pasuje do naprawdę żetelnie prowadzonej dokumentacji - wszystko jest  poukładane w teczce działanie po działaniu, faktury,paragony osobno do LPG, osobno "pozostałe" . Suma wydatków bez gazu z 32 pozycji to 11532,32 euro, a gazu z 11 pozycji to 3546,50 euro więc trudno mówić o zaniedbaniach czy oszczędnościach...

 

Tomforju' powiedział Czy bifuel to wersja z już zamontowaną instalacją LPG, czy przygotowana pod montaż gazu?   Jak wyżej - chociaż pewnie i jedno, i drugie. Pewnie nie wszystkie wersje z EJ20F miały montowane LPG u dealera, chociaż mogę się mylić
U mnie gaz założony po prawie 15-tu tyś. kilometrów, więc chyba nie zawsze musiał być gaz. Wyraźnie poprzedniego właściciela zmusił apetyt autka na taki zabieg  -i tu ciekawostka - który tam (Niemcy) kosztował go 2500 euro. Instalacja BRC.

 

Tomforju' powiedział Ja mam "F" w kodzie silnika, ale nie mam u siebie żadnego zapisu o wersji Bifuel albo ecomatic, bo takie też chyba były dla instalacji LPG?   Ja oprócz plakieteczki z tyłu też nie mam żadnego zapisu (domyślam się, że chodzi o zapis w papierach, etc.)
Nigdzie, poza numerem silnika nie znalazłem informacji, plakietki itp. o tym że auto pod LPG.
Link to comment
Share on other sites

 

 

W fabryce / montowni też chyba wiedzieli (?), że będzie LPG, bo silnik mam EJ20F.

nic nie wiedzieli, te wersje szły głównie na rynki, gdzie było zainteresowanie instalacjami LPG już w salonach, co nie znaczy, że wszystkie miały LPG montowane.

Tam gdzie rynek LPG był mniejszy wersje z F przyjeżdżały na zamówienie.

 

Tylko SIP uparcie twiedził i twierdzi, że LPG się kategorycznie nie nadaje ;)

Link to comment
Share on other sites

 

W fabryce / montowni też chyba wiedzieli (?), że będzie LPG, bo silnik mam EJ20F.

nic nie wiedzieli, te wersje szły głównie na rynki, gdzie było zainteresowanie instalacjami LPG już w salonach, co nie znaczy, że wszystkie miały LPG montowane.

Tam gdzie rynek LPG był mniejszy wersje z F przyjeżdżały na zamówienie.

 

@ozarek, dziękuję za rzeczową wypowiedź. Kiedyś właśnie nad tym się zastanawiałem  :)

Link to comment
Share on other sites

 

Faktycznie, trochę to dziwne. Mam pełna dokumentację auta, dosłownie wszystko co było robione przy aucie (łącznie z wymianą żarówek) i o świecach znalazłem informację właśnie przy 115 tyś. Widać gość podszedł do tego tematu "objawowo" a nie zapobiegawczo - dobrze że tak nie zrobił z rozrządem... IMHO to perfidne zaniedbanie, jeżeli silnik ma tyle nastukane na tych samych świecach. Zwłaszcza przy LPG.

"Perfidne zaniedbanie" nie pasuje do naprawdę żetelnie prowadzonej dokumentacji - wszystko jest poukładane w teczce działanie po działaniu, faktury,paragony osobno do LPG, osobno "pozostałe" . Suma wydatków bez gazu z 32 pozycji to 11532,32 euro, a gazu z 11 pozycji to 3546,50 euro więc trudno mówić o zaniedbaniach czy oszczędnościach...

Tomforju' powiedział Czy bifuel to wersja z już zamontowaną instalacją LPG, czy przygotowana pod montaż gazu? Jak wyżej - chociaż pewnie i jedno, i drugie. Pewnie nie wszystkie wersje z EJ20F miały montowane LPG u dealera, chociaż mogę się mylić

U mnie gaz założony po prawie 15-tu tyś. kilometrów, więc chyba nie zawsze musiał być gaz. Wyraźnie poprzedniego właściciela zmusił apetyt autka na taki zabieg -i tu ciekawostka - który tam (Niemcy) kosztował go 2500 euro. Instalacja BRC.

Tomforju' powiedział Ja mam "F" w kodzie silnika, ale nie mam u siebie żadnego zapisu o wersji Bifuel albo ecomatic, bo takie też chyba były dla instalacji LPG? Ja oprócz plakieteczki z tyłu też nie mam żadnego zapisu (domyślam się, że chodzi o zapis w papierach, etc.)

Nigdzie, poza numerem silnika nie znalazłem informacji, plakietki itp. o tym że auto pod LPG.
Tylko ta paskudna wlewka w błotniku szpeci! No ale nie można mieć wszystkiego. Ale BRC w DE hmm zawsze to były prinsy albo te drugie które mi teraz z głowy wyleciały.

A co do swieczek- mi też ten sam człowiek polecił irydowe i są ok złego słowa nie powiem. 170 kkm, to co to były za świeczki?

Profilaktycznie rzuć okiem w tą buhalterie co z autem dostałeś kiedy zawory były regulowane. No i radochy z jazdy!

Edited by recki
Link to comment
Share on other sites

Przy gazie ważne są nie tylko dobre świece zapłonowe do gazu ale ważny jest stan całego układu zapłonowego.

Prosty praktyczny poradnik bez zbędnej teorii o tym jak dobierać świece do gazu  http://lpgmasters.pl/swiece-przewody-zaplonowe-gazu/

Instalacja lpg ma usterkę o podobnych objawach do kłopotów z układem zapłonowym kiedy konieczna jest regulacja luzów zaworowych.

Link to comment
Share on other sites

Wymiana świec nieco odłożona w czasie - niestety. A tak przy okazji kilka pytań w temacie:

1. Czy są jakieś nietypowe zabiegi przy wymianie świec w F 2.0 158 KM -  coś, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę w tym silniku czy wogóle w bokserze?

2. Co trzeba demontować i w jakiej kolejności -może jakiś filmik instruktażowy istnieje?

3. Czy przy okazji wymiany świec można coś sprawdzić, skontrolować, wymienić?

Pytania może trochę naiwne, ale w mechanice samochodowej mam ciągle zielonego liścia na d...pie  :huh: i chyba nie odpadnie. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Świece wymienione na NGK LASER IRIDIUM ILFR6B 6481 i, co ciekawe, w środku były identyczne. Mechanik mówił że  w całkiem dobrym stanie (175 tyś. km). Niestety, problem odpalania wciąż aktualny. Co robić....Co dalej robić...?

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj moze przed zgaszeniem auta wieczorem przełączyć się na pb na kilka minut i na pb zgasić, potem rano z tej pozycji odpalić i dopiero potem na LPG. Może coś elektrozawór popuszczac przy dłuższym postoju.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...