Skocz do zawartości

POMÓŻCIE USZKODZONE PIERŚCIENIE PO KOMPLETNYM REMONCIE GT'ka


KawulaGT

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę z innego świata. 9 lat temu popełniłem 2,0 RC u Pana Andrzeja. Ponieważ dysponuję dwoma samochodami, mam tylko 118 kkm. W czasie ostatniego wyjazdu do Hiszpanii, na 7600 km straciłem 0,3 l oleju. Autostrady w Niemczech często 200 km/h. Prawidłowo złożony silnik nie bierze oleju. Ja, wbrew instrucjom, pozwoliłem sobie na wymianę oleju przy 1500 km, potem przy 5000. Docieranie ? Jazda po mieście plus autostrada raz 130, raz 100, raz 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Idac Twoim tokiem rozumowania , silniki 2.5 np. nie powinny wogole zuzywać oleju :) . A problem jest własnie w pierscieniach olejowych , nawet w silnikach SOHC gdzie temp. spalin jest dużo niższa jak w turbo. To teraz ja Ciebie zapytam :) gdzie jest problem że pierscienie olejowe tracą swoją sprężystość ?

Jestem tylko mechanikiem hobbystą. Wiem, zaraz napiszesz, że tacy są najgorsi. Takie "mądrusie" ;)

Ale w związku z motoryzacyjną pasją wszystko staram się zrozumieć.

Nie wiem dlaczego tracą sprężystość, bo nie powinny tracić. Właściwości sprężyste mogą stracić po przekroczeniu temperatury odpuszczania , czyli powyżej 500°C (zależy jaki gatunek stali). Czy pierścienie olejowe mogą osiągnąć taką temperaturę ?

W ogóle to jak sprawdzacie sprężystość pierścieni ?

Obecnie mam poskładany silnik, w którym pierścienie olejowe stały - były zaczopowane poprzez nagar. Trzeba bylo użyć sporej siłu, zeby je wyjąć.

Ale po oczyszczeniu i ponownym montazu pracowały poprawnie. Oczywiscie i yak zostały wymienione na nowe.

Może, opowiadając na twoje pytanie o 2.5, luz roboczy jest za mały i pierścienie są przytrzymywane przez tłok ?

Nie wiem, tylko mogę spekulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

Przepraszam za zwłokę. Niestety nie miałem możliwości odpisać.

 

Chciałem powiedzieć, że doszliśmy z serwisem do porozumienia a sprawa została rozpatrzona w sposób profesjonalny.

 

Serdecznie dziękuję serwisowi za taki obrót spraw.

 

Obecnie auto się dociera.

 

Pozdrawiam,

Kawula

Edytowane przez KawulaGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przepraszam za zwłokę. Niestety nie miałem możliwości odpisać.

 

Nie mam zamiaru tłumaczyć jak to wyglądało z mojej strony bo bez sensu jest nadal się naciągać. :)

 

Chciałem powiedzieć, że doszliśmy z serwisem do porozumienia a sprawa została rozpatrzona w sposób profesjonalny.

 

Serdecznie dziękuję serwisowi za taki obrót spraw.

 

Obecnie auto się dociera.

 

Pozdrawiam,

Kawula

 

Czyli błąd, "Kierownika" pojazdu, oczywiście :)

Dobrze, że zrozumiałeś i zostało Ci wybaczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Dnia 3.06.2015 o 01:16, Max 84 napisał:

 

Czyli błąd, "Kierownika" pojazdu, oczywiście :)

Dobrze, że zrozumiałeś i zostało Ci wybaczone.

 

Teraz taki mały update, po dwóch latach od czasu awarii, nie dolałem NAWET puszki oleju. Serwis usunął ten temat bez zarzutu. Zużycie oleju Jest w zupełnie normalnych normach, wręcz MINIMALNYCH. Pomiędzy wymianami oleju to jest jakieś 0,2 litra - i to może... Także, szczerze mówiąc dalej jestem zdania, że to nie była wina "Kierowonika" :) Impreza śmiga i ma się świetnie. :) ! Także pozdrawiam was serdecznie i życzę miłego bezawaryjnego użytkowania waszych wariatów. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...