Jump to content

Przesiadka z subaru legacy na subaru wrx


Charoneo
 Share

Recommended Posts

Witam jestem szczesliwym posiadaczem od 3 lat bezawaryjnego Subaru legacy rok 2007 2.0 sport 164 hp. przebieg 103tys km automat. Auto oddaje dla zony chce kupic wrx  bugeye . Z tego co pisza na forum to utrzymanie  wrx jest na poziomie bugatti veyron. Troche mnie to dziwi czy wrx jest az tak awaryjny  czy urzytkowanie na co dzien jest az tak kosztowne. W legacy brakowala jednak tych kilku Hp 11 sec do 100 przy 4 stopniowym  automacie to zart ale coz daleko im do niemieckiej technologi.Subaru wrx ma cos kolo 7 do 100 wiec jazda po miescie powinna stac sie bardziej elastyczna. Chodz wyciszenie to juz inna bajka. Spalanie mialem  srednio w granicach 14 tryb mieszany  , z wypowiedzi  uzytkowniokow wynika ze 18-20 to taki prog dla wrx . Auto ma zluzyc do codziejnnej jazdy praca zakupy czasem wypad wieczorem na  miasto. Auto nie bedzie jezdzic na torach wyscigowych i nie bedzie upalane roczny przegieg to 5tys km. 

Link to comment
Share on other sites

widzialem to i wiele innych watkow , wypowiedzi upalaczy i rajdowcow mnie interesuja  bardziej wypowiedz ludzi ktorzy jezdza tym autem na co dzien. Mialem takie auta jak  bmw e39 540iA, bmw e32 730i V8 manual, jeep grand  Chrerokee wk 3.7, ale nigdy nie spotkalem sie w zadnym z tych aut z ta wielkimi kosztami utrzymania, chce wrx ze wzgledu iz potrzebujego do jazdy  jest po sniegu i lodzie 

Link to comment
Share on other sites

Pytaj w watku ktory zalozylem bo widze ze szukamy tego samego, a opinie dostaniesz te same bo sa tu te same osoby, a bez sensu zakladac takie same tematy. A w skrocie wedlug uzytkownikow nie jest drogo jesli masz zadbany egzemplarz, dbasz, uzywasz jak trzeba i nie kupujesz zbednych dodatkow, felg itd.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Przy założeniu,że trafisz na zadbany egzemplarz i nie będzie wymagał napraw kosztownych podzespołów,to koszty eksploatacyjne w Twoim przypadku,nie powinny wzrosnąć,a jeśli już,to nieznacznie.

 

 

Spalanie mialem  srednio w granicach 14 tryb mieszany

Takie spalanie powinien mieć sprawny WRX.

 

 

z wypowiedzi  uzytkowniokow wynika ze 18-20 to taki prog dla wrx .

Takie spalanie,to raczej z prędkościami na niemieckich autostradach albo z autem jest coś nie teges. ;) 

Zimą przy mrozach i staniu w korkach,zapewne osiągalne wartości,latem tylko przy ostrych startach od świateł do świateł. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej . jeżdżę od 7 miesięcy blobem Wrx z prodrive pack.Przejechałem 15 tyś km i w tym czasie tankowałem tylko paliwo (oczywiście wymiana oleju i filtrów w międzyczasie )więc nie wiem skąd te koszty.

Auto kupione z przebiegiem 150k km w ciemno po prostu obejrzane i osłuchane bez oglądania w jakichś super serwisach z super mechanikami.

Nie wiem czy i kiedy było robione coś z silnikiem ale narazie jest jak dzwon po prostu często zmieniany olej i sprawdzany stan tegoż (książka serwisowa ).

Spalanie przy mojej jeździe 11-13l/100km a wolno nie jeżdżę,ostatnio non stop trasa to spalanie poniżej 10 l.

 

Samsung&tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Hej . jeżdżę od 7 miesięcy blobem Wrx z prodrive pack.Przejechałem 15 tyś km i w tym czasie tankowałem tylko paliwo (oczywiście wymiana oleju i filtrów w międzyczasie )więc nie wiem skąd te koszty.

Auto kupione z przebiegiem 150k km w ciemno po prostu obejrzane i osłuchane bez oglądania w jakichś super serwisach z super mechanikami.

Nie wiem czy i kiedy było robione coś z silnikiem ale narazie jest jak dzwon po prostu często zmieniany olej i sprawdzany stan tegoż (książka serwisowa ).

Spalanie przy mojej jeździe 11-13l/100km a wolno nie jeżdżę,ostatnio non stop trasa to spalanie poniżej 10 l.

 

Samsung&tapatalk

Moze blobem Wrx jest lepszym modelem  od bugeye , moze trafil ci sie zadbany egzemplarz, ceny zakupu tego modelu tez sa wyzsze , mi chodzi dokladnie o bugeye i jego koszta

Link to comment
Share on other sites

Koszt regulacji zaworów w bugu jest np niższe niż w blobie bo w pierwszym są podkładki a w drugim szklanki które trzeba wymieniać na wymiar.

Cała reszta jest w zasadzie taka sama więc koszta podobne.

Jeżeli kupisz auto ze zdrowym motorem i nie polecisz w mody to koszta będą bardzo podobne do wolnego ssaka.

Jeżeli panewki polecą i nie daj boże tłoki(o ile blok będzie ok) to 10k pln w remont.

 

 

Samsung&tapatalk

Link to comment
Share on other sites

roczny przegieg to 5tys km.

Tyle to się rowerem robi jeżdżąc tylko rekreacyjnie... po co się pchać w samochód?

Link to comment
Share on other sites

Nie no z tym spalaniem koziolek to grubo poleciałeś. Skoro mówisz, że wolno nie jeździsz, a pali ci na trasie poniżej 10 litrów, to nie rozumiem twojej definicji szybkiej czy dynamicznej jazdy.

Koszty utrzymania wrxa są bardzo zależne od egzemplarza, ale nie są jakieś mega mega wielkie.

A jeśli chodzi o spalanie to myślę, że możesz sobie spokojnie obrać za średnią 15-16 litrów po mieście, a na trasie tak 12-13 spokojnie wciągnie, przy kilku wyprzedzaniach i jeździe w granicach 120km/h+

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy to dobre porównanie ale napiszę coś od siebie; do tej pory jeździłem 4 lata ssakiem LegacyIII przejechałem nim bez większych problemów i nakładów ponad 100kkm. Dwa miesiące temu kupiłem Forka 2003 XT (silnik podobny jak we WRX z małymi różnicami) z przebiegiem 213kkm (prawdziwy), założyłem LPG i przejechałem 4kkm i wszystko hula w najlepszym porządku. Spalanie identyczne jak w Legacy ,a radocha i spokój podczas wyprzedzania tirów nieporównywalna.  Jak auto traktowane cywilnie i z głową to koszty utrzymania nie odbiegają wiele od utrzymania ssaka. Najważniejsze to kupić dobre auto.

Link to comment
Share on other sites

hej

byłem w podobnej sytuacji. Miałem Legacy 2006 rok. Ale zapragnąłem jednak kultu. nie upalam, nie cisnę na każdych światłach, jeżdżę normalnie

teraz trochę faktów

spalanie, u mnie od 8,5 do 11,5

koszty, to na razie same przeglądy.

Link to comment
Share on other sites

u mnie spalanie w GT wynosi 15 +- 1 l / 100 km po mieście, w trasie ok 10

 

ale kiedyś, jak padła mi moja pompa paliwowa i zakupiłem starą oryginalną, ale już jak się później okazało nieco niewydalającą pompę, to spalanie spadło do 13 l /100km po mieście

 

na szczęście po zmianie na nową, auto znowu zaczęło jeździć i palić jak należy.

 

tą starą pompę jeszcze mam, więc jak ktoś narzeka na zbyt duże spalanie w GT to okazyjnie mogę ją sprzedać ;)

 

 

mam jeszcze MX-5 1.6 wolnossącą i po mieście potrafi spalić nawet 12l a przyspieszania w ogóle nie ma co porównywać do GT, więc uważam, że jak na swoje osiągi to 15l/100 km po mieście to jest cud miód i malina.

 

jak ktoś kupuje GT/WRX to nie ma co się przejmować takim spalaniem

Link to comment
Share on other sites

W moim WRX (275KM/430Nm):

Miasto 15-17l
Trasa jak autostrada  icały czas 140-170 - 13-14l, jak jest ciasno i dużo wyprzedzania od 60-130km/h - 15-16l.

 

Poniżej 12l nie umiem zejść :)

Link to comment
Share on other sites

może i można zejść poniżej 12 ... tylko po co?

można i 20 ale po co? :) jak można 9-10

 

ten wątek raczej nie jest o tym jakie kto ma preferencje tylko udzielenie informacji pytającemu.

Link to comment
Share on other sites

 

roczny przegieg to 5tys km.

Tyle to się rowerem robi jeżdżąc tylko rekreacyjnie... po co się pchać w samochód?

 

do pracy mam kilometr , czasem jakas  przejazdzka wieczorna na jakies piwko lub buha mysle ze 5 tys max , tak mniej wiecej  raz zobiłem 3tys w ciagu roku ale zima była bardzo sroga i naped na tył 4x4 zrobie troszke wiecej

Link to comment
Share on other sites

Nie jest powiedziane że mocniejsze auto spali więcej ,w T jest więcej Nm i jak ktoś będzie jechał z głową to nie spali więcej ja ten  ssak w automacie  do tego


może i można zejść poniżej 12 ... tylko po co?

 

 

 Żeby nie brakło nam paliwa ,do celu :D

 

Jak kogoś stać to niech mu nawet pali 30L ,każdego sprawa

Link to comment
Share on other sites

Top Gear seria 4 epizod 4 - Clarkson jechał z Londynu do Edynburgu i z powrotem Audi A8 V8 TDi na jednym baku.

 

Można? można! a ktoś pamięta co powiedział, jak już dojechał?

Link to comment
Share on other sites

1km do pracy? To nawet sie nie oplaca samochodu odpalac. Gdybym byl w Twojej sytuacji to nawet bym sie nie zastanawial, chyba ze malo zarabiasz. Jak robisz tak malo km to wydatkow nie bedziesz mial duzych, skoro niektorzy pisali ze przez rok wydali okolo 10k to zakladajac ze robili jak wiele osob okolo 15kkm to Tobie biorac pod uwage ze nie masz powaznych awarii wychodzi kolo 3k, a 3k to polowa tego co bym musial za paliwo dac jakbym chcial dojezdzac do szkoly, a gdzie koszty eksploatacji...

Edited by mly96
Link to comment
Share on other sites

Top Gear seria 4 epizod 4 - Clarkson jechał z Londynu do Edynburgu i z powrotem Audi A8 V8 TDi na jednym baku.

 

Można? można! a ktoś pamięta co powiedział, jak już dojechał?

Uwielbiam takie przykłady bez podania pojemności baku. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Troszkę nie na temat, ale uważam, że jak masz 1km do pracy to nawet nie opłaca się odpalać samochodu, nawet dobrze temperatury nie złapie, bez sensu. 

Do pracy pomyśl o rowerku, a wtedy zaoszczędzone paliwo wykorzystaj w weekend na dalszą przejażdżkę.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...