Jump to content

Forester XT 2014 ->dragania budy w automacie pozycja P / D na hamulcu


Recommended Posts

 

 

bez komentarzy typu TTTM zwłaszcza że podczas jazd próbnych nie pamiętam aby taki objaw był zauważalny...

 

mam nowego XT od tygodnia i ani razu nie było takiego objawu....

Link to post
Share on other sites

Cześć Adam 12....czy to rocznik 2014 czy już 2015..skoro go masz od tygodnia?...dotychczas problem o którym mówiliśmy dotyczył roczników 2014

 

Do Alfik:

Dzięki za info....we wpisach użytkowników z forum w USA wyraźnie chodzi o silnik 2.0 DIT ( model forester XT 2.0 turbo z 2014)...np patrz link poniżej....

www.subaruforester.org/vbulletin/f88/idle-problem-j-scott-217106/

 

 

pzdr

 

 

Link to post
Share on other sites

Z tego biuletynu (przypominam, dla wolnossących) wynika, że może być źle ustawiona szczelina czujnika położenia wałka rozrządu. I po pomiarze można ją skorygować podkładkami, bo dokładność wymagana to pięć setek. Ustawienie różni się między egzemplarzami. Może w XT jest podobny problem, a może to "korekty paliwowe". Żadne błędy mi nie wyskakują.

Link to post
Share on other sites

 

 

Ale też mam coś takiego - na postoju od czasu do czasu szarpnie motorem. Zgłaszałem na przeglądzie - olane. Z drugiej strony nie jest to poważny problem - w opisanym w biuletynie przypadku dochodzi do wypadania zapłonów, pojawiają się błędy, a w DIT tylko lekko wstrząsa.
 U mnie również coś takiego można zaobserwować szczególnie gdy silnik nie jest w pełni rozgrzany co jakiś czas delikatne drgnięcie silnika, ale szczerze mówiąc nie zaliczam tego do kategorii usterki i póki jakiś błąd się nie wyświetli chyba nie będę z tym jechał do ASO, być może jest to spowodowane zmianą obciązenia silnika jak na przykład załącza się klimatyzacja czy jakiś inny odbiornik prądu. Jeśli okaże się to jakiś poważny problem to najwyżej dokupię dodatkową gwarancję. Ale póki co to raczej Subaru staje na wysokości zadania i w przypadku wad fabrycznych w serwisowanych samochodach nawet po gwarancji uznaje roszczenia
Link to post
Share on other sites

Jako że to ja rozpocząłem ten wątek.....jeszcze raz chciałem Wszystkim podziękować za opinie...i tym którzy się nie przejmują zjawiskiem oraz tym których to wkurza bo wydali całkiem niezłą kasę na samochód....i oczekują lepszego poziomu kutury pracy tej jednostki -> topowej w Foresterze 

Jak wspominałem objawy nierównej pracy dotyczą:

1) silnika rozgrzanego -> to dla tych którzy mysla że nie czytałem instrukcji

2) z wyłączoną klimatyzacją -> to dla tych którzy myslą że jestem totalnym d....lem

3) raczej rocznika 2014 -> to dla tych którzy myślą że chcę zniszcyć opnię o wszystkich forkach

 

Moją intencją jest znalezienie rozwiazania dzięki Waszej/użytkowników wiedzy lub też intelektualnie sprowokować dział techniczny Subaru do poszukiwań...abyśmy jako konsumenci i fani marki byli zadowoleni i podwyższali poziom...

 

Pzdr

Link to post
Share on other sites

Każdy element/zespół ruchowy będący w ruchu będzie wytwarzać drgania.

W związku z tym pewne zjawiska są naturalne, kierujące się prawami fizyki.

 

Niemniej jednak jeżeli kierowcę niepokoją pewne sygnały dochodzące z pojazdu, warto je zweryfikować w ASO Subaru. Pracownicy danej stacji będą w stanie pomóc użytkownikowi zrozumieć pewne sytuacje, bądź w przypadku stwierdzenia jakiejś nieprawidłowości zając się tematem.

To chyba muszę się powtórzyć:

- nie są to drgania bo drgania, tylko drgania wywołane spadkiem obrotów (czasami aż zapala się czerwona lampka) podczas postoju, np. na światłach

- ASO stwierdziło, że mieli już kilka takich przypadków i to dotyczących tylko Forestera z tym właśnie silnikiem i mimo wykonania całej procedury zalecanej przez Subaru nie są w stanie tego wyeliminować

 

Proszę więc o podjęcie konkretnych działań a nie pisanie nic nie wnoszących ogólników.

 

Pzdr

Link to post
Share on other sites

 

 

To chyba muszę się powtórzyć:

- nie są to drgania bo drgania, tylko drgania wywołane spadkiem obrotów (czasami aż zapala się czerwona lampka) (...)

Pzdr

Jeśli ASO tak czepia się słówek - chodzi zwyczajnie o nierówną pracę silnika, drgania są tu konsekwencją zakłóceń pracy jednostki...

 

 

Każdy element/zespół ruchowy będący w ruchu będzie wytwarzać drgania.

W związku z tym pewne zjawiska są naturalne, kierujące się prawami fizyki.

 

Tiaaa dobre a o wyważeniu słyszeli i o jakim ruchu traktują?
Link to post
Share on other sites

no comments m_dz.....Pewnie lepiej opowiadać tylko kawały....

Nie wiem jak Ty ale ja mam więcej szacunku do użytkowników/uczestników forum i doceniam ich fachowe opinie i jestem wdzięczny za wszystkie rady...

Link to post
Share on other sites

Forum nie weryfikuje usterek/nie naprawia samochodów, lecz są tacy którzy uważają inaczej :facepalm:  

Gdyby mi naprawili to w ASO to nie pisałbym na forum, wydaje to się chyba oczywiste?

Link to post
Share on other sites

 

Forum nie weryfikuje usterek/nie naprawia samochodów, lecz są tacy którzy uważają inaczej :facepalm:

Gdyby mi naprawili to w ASO to nie pisałbym na forum, wydaje to się chyba oczywiste?
Gdzie ruch tam drgania - takie są prawa natury odwieczne
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Chyba jest rozwiązanie problemu.

Dzisiaj dostałem telefon z serwisu, że znają przyczynę i co najważniejsze rozwiązanie problemu. Zapraszają na wizytę w serwisie - czas naprawy 1,5h.

Link to post
Share on other sites

Chyba jest rozwiązanie problemu.

Dzisiaj dostałem telefon z serwisu, że znają przyczynę i co najważniejsze rozwiązanie problemu. Zapraszają na wizytę w serwisie - czas naprawy 1,5h.

A jaki serwis taki oświecony? Czy może dzięki biuletynom technicznym wiedza stała się powszechna?

Link to post
Share on other sites

Telefon był od dealera Subaru z Lublina - firma Technotop. Do serwisu wybieram się w przyszłym tygodniu, więc dopiero wtedy będę wiedział coś więcej.

Edited by silv_x
Link to post
Share on other sites

Z moich obserwacji wynika że wibracje auta i gwałtowne telepanie ma związek z załaczającym sie sprzęgłem klimatyzacji i "dopinaniem" kompresora.

Tak jakby to cyklicze załączanie sprzęgła klimy zbiegało sie z nagłym telepaniem auta.

Link to post
Share on other sites

Nie ma to nic wspólnego z załączaniem klimatyzacji.

Problematyczne są podkładki z simeringami montowane przy czujnikach wałku rozrządu. Czujniki te reguluje się właśnie za pomocą tych podkładek. Ich niewłaściwe umiejscowienie/położenie/wymiary powodują wg Subaru problemy z falowaniem obrotów. W serwisie dokonali ich pomiarów i wyszło, że nie ze wszystkimi jest wszystko OK. Niestety nie mieli na stanie simeringów (mimo, że przed wizytą zapewniali, że wszystko potrzebne do naprawy posiadają) więc zostały wymienione tylko 2 z 4 podładek. Po przejechaniu kilku kilometrów falowanie obrotów na tę chwilę nie występuje.

 

Możliwe też, że będzie konieczność aktualizacji oprogramowania auta.

Edited by silv_x
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...