Jump to content

Forester XT 2014 ->dragania budy w automacie pozycja P / D na hamulcu


Recommended Posts

Witam,

Po zakupie samochodu ( nowy od dilera, obecnie 1300km ) zauważyłem że dochodzi do drgań przenoszonych na kabinę w chwili kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach.  Czy ten objaw może mieć związek z wadliwie pracującą skrzynią biegów -> automat?

Byłbym wdzięczny za sugestię co z tym dalej robić.

 

Pzdr

 

Link to comment
Share on other sites

dzięki...kiedy byłem z tym przy 500km przebiegu ...sprawdzili pracę silnika....a potem oddali samochód i powiedzieli => jeździć ! 

za 4tys zrobię wymianę oleju i wtedy nie dam się spławić ...w końcu jest na gwarancji... 

Link to comment
Share on other sites

Też tak miałem na początku eksploatacji. Później się uspokoiło. Teraz pojawia się sporadycznie, ale wiążę to chyba z jakością benzyny. Przebieg 18000 km.

Link to comment
Share on other sites

spokojnie - jeśli te objawy są przy zimnym silniku to żaden problem - nie dotyczy on skrzyni tylko silnika i jak napisał mój przedmówca może mieć związek z jakością paliwa - ale jeszcze bardziej temperaturą silnika - u mnie takie rzeczy też się sporadycznie pojawiają - a przebieg ok 30 tyś...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Po zakupie samochodu ( nowy od dilera, obecnie 1300km ) zauważyłem że dochodzi do drgań przenoszonych na kabinę w chwili kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach.

Delikatne drgania (zapewne ledwo wyczuwalne) nie są niczym strasznym, rzecz normalna. 

 

Jak najbardziej nie sposób się nie zgodzić, iż ma to związek z paliwem i korektami paliwowymi.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Po zakupie samochodu ( nowy od dilera, obecnie 1300km ) zauważyłem że dochodzi do drgań przenoszonych na kabinę w chwili kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach.  Czy ten objaw może mieć związek z wadliwie pracującą skrzynią biegów -> automat?

Byłbym wdzięczny za sugestię co z tym dalej robić.

 

Pzdr

 

Instrukcja obsługi, rodział 7, cz.8 ( 7-8) :

 

"UWAGA

Podczas pracy na biegu jałowym, przez pierwszych kilkadziesiąt sekund od uruchomienia silnika mogą być odczuwalne wibracje. Są one spowodowane procedurą samoregulacji układu wtryskowego. " ..... Reszta do poczytania.

Link to comment
Share on other sites

dzięki Profi....niestety u mnie ten objaw występuję już po rozgrzaniu silnika w zasadzie za każdym razem po zatrzymaniu - hamulec / lub praca na biegu jałowym -P...W związku z faktem że to już mój 5 ty samochód ( pierwszy Subaru ) i wcześniej nic takiego nie miałem...zacząłem się irytować

być może to jakość paliwa...chociaż tankuję tylko na dwoch stacja BP / Shell.....cóż zaleję go 98-ką ..cały bak i będę obserwować

 

w każdym razie jeżeli ktoś ma/ miał podobne objawy i zna odpowiedź ....to stawiam piwo :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

jeżeli ktoś ma/ miał podobne objawy i zna odpowiedź ....to stawiam piwo :)
@@Mark 23, moim zdaniem powinieneś zgłosić sie z tym w ASO. Co do jakości paliwa, zwłaszcza jeśli tankujesz na Shell/BP jest to mało prawdopodobna przyczyna. To samo jesli chodzi o oktany - jeżeli producent pozwala na stosowanie danego rodzaju paliwa (Pb95) a tak jest, paliwo o innej liczbie oktanowej nie zmieni najprawdopodobniej nic. Ja bym się udał do ASO i nie czekał z tym wiecej.
Link to comment
Share on other sites

dzięki Jamesbondzio...rozumiem że też mówisz o samochodzie z 2014....ciekawę czy tylko my mamy taki problem czy też jeśteśmy bardziej wyczuleni niż pozostali właściciele forków?....jak na "super" wyważony silnik typu bokser...wibrację przenoszone na budę powinny być ostatnią z rzeczy której należałoby się spodziewać

 

Odpowiedź "ten typ tak ma" przypomina mi reakcję mojego ASO w W-wie....

 

No cóż zobaczymy co będzie dalej.....dopóki jest gwarancja należy to zgłaszać i gromadzić materiał

 

zatem zgodnie z umową wiszę Ci piwo :)

 

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

Ten temat był już na forum .. w wątku o Foresterze .. TTTM i tyle 90% użytkowników tak ma 

Ja tak mam w DIT i ignoruję to :)

Przy przeglądzie po prostu zapytam.

Wibracje dochodzą z silnika, mogą być bardziej wyczuwalne przez wzgląd na typ silnika Bokser w którym to przeciwsobny układ tłoków "buja" samochodem wcześniej zapewne posiadałeś samochody z silnikiem rzędowym którego praca nie skutkowała takim efektem chyba że faktycznie wypadał zapłon bądź posiadał usterkę. 

Ewentualnie możesz wykluczyć skrzynię przełączając ją na tryb N 

 

Jeździć nie marudzić panowie ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Niestety muszę się dołączyć... Forester 2.0 XT z 2014r 16tys przebiegu, dojeżdżam do świateł, obroty silnika mocno spadają aż zapalają się czerwone lampki. Zgłosiłem to podczas przeglądu, w serwisie potwierdzili, że problem występuje a oni nie mogą sobie z tym poradzić. Zgłaszali się z tym do importera, który nawet nie był łaskawy odpowiedzieć. Tłumaczenia, że to wina paliwa to bzdura - od 3 lat tankuję na tym samych stacjach inne auto (BMW F30 328i) z podobnym silnikiem i nigdy nie było problemów. Prawdopodobnie jest to wina oprogramowania silnika, no ale zanim CENTRALA dojdzie do tych samych wniosków to pewnie gwarancja się skończy.

Edited by silv_x
Link to comment
Share on other sites

Cześć silv_x...zatem wydaje się że trochę już nas jest...Ciekawe dlaczego nie ma żadnej reakcji działu technicznego -> minął miesiąc od pierwszego wpisu??? Czy zawsze musi najpierw dojść do spięć zanim producent/importer potraktuje klienta z szacunkiem?...

Jak na markę niszową w naszym kraju wydaje się że Subaru nie dba o reputację skoro ignoruje nasze wpisy na oficjalnej stronie forum...

 

No cóż tak jak powiedziałem wcześniej ...zgłaszajmy do ASO/ zbierajmy materiały....w najgorszym razie reklamacja i wymiana samochodu :) -> szczęśliwie także w naszym kraju relacje klient / sprzedawca zaczynają się cywilizować. 

Pzdr...

Link to comment
Share on other sites

 

 

No cóż tak jak powiedziałem wcześniej ...zgłaszajmy do ASO/ zbierajmy materiały....w najgorszym razie reklamacja i wymiana samochodu

Kosiarkę do trawy także wymienimy :dance:  

Link to comment
Share on other sites

Każdy element/zespół ruchowy będący w ruchu będzie wytwarzać drgania.

W związku z tym pewne zjawiska są naturalne, kierujące się prawami fizyki.

 

Niemniej jednak jeżeli kierowcę niepokoją pewne sygnały dochodzące z pojazdu, warto je zweryfikować w ASO Subaru. Pracownicy danej stacji będą w stanie pomóc użytkownikowi zrozumieć pewne sytuacje, bądź w przypadku stwierdzenia jakiejś nieprawidłowości zając się tematem.

Link to comment
Share on other sites

Witam dział techniczny,

Przede wszystkim dziękuję za reakcję....Generalnie temat nierównej pracy na biegu jałowym tego silnika/modelu  2.0 DIT / Forester 2014, jest znany również w USA....Po zalogowaniu na stronie tamtejszego forum subaru...można przeczytać opisy napraw ASO jak również oficjalne stanowisko Subaru łącznie z opisem usterki oraz jej metodą jej naprawy...service bulletin no TSB 11-130-13R

 

Mam nadzieję, że w Polsce importer podjedzie do tematu równie profesjonalnie......bez komentarzy typu TTTM zwłaszcza że podczas jazd próbnych nie pamiętam aby taki objaw był zauważalny...

 

Pzdr

 

Link to comment
Share on other sites

Przeczytałem ten biuletyn - dotyczy on tylko wersji wolnossących. Może jest inny dla DIT. Ale też mam coś takiego - na postoju od czasu do czasu szarpnie motorem. Zgłaszałem na przeglądzie - olane. Z drugiej strony nie jest to poważny problem - w opisanym w biuletynie przypadku dochodzi do wypadania zapłonów, pojawiają się błędy, a w DIT tylko lekko wstrząsa. W każdym razie zapewnienia reklamowe, że boxer zapewnia gładką pracę nie dotyczą biegu jałowego.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...