maciek2000 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Dzień dobry zakupiłem nowy pojazd w salonie i od razu zauważyłem, że tylne światła po deszczu lub myciu intensywnie parują. Odparowanie następuje najwcześniej następnego dnia. Proszę o informację czy jest to sytuacja normalna czy raczej reklamacyjna. Moim zdaniem raczej ta druga gdyż wiem jak te światła będą wyglądać za kilka lat. Pozdr. Maciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike_gda Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 U siebie nie zauważyłem takich objawów (XT MY14), więc wnioskuję, iż coś jest na rzeczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T1sh0 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 (edytowane) Mam to samo i w ASO powiedzieli że to jest normalna rzecz. Ale się zgadzam z tobą że to jest bardzo dziwnie. W żaden samochód nie miałem coś takiego. Dla mnie do reklamacji i następnym razem powiem o tym w ASO( drugi raz) Edytowane 5 Kwietnia 2015 przez T1sh0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maiko Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 (edytowane) U mnie podobnie MY14 po myjni widoczne są symetryczne zaparowania na obu tylnych lampach. Latem tego problemu nie było. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 5 Kwietnia 2015 przez Maiko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T1sh0 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Tylko że to nie występuje w każdego samochodu i dlatego nie rozumiem ASO że mówią że jest normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Nawet w aso Fiata wymieniają bez gadania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek2000 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 No właśnie tak się martwię że skoro wpada woda to i kurz także więc za kilka lat to będzie sajgon w takim świetle. Poza tym mogą skorodować lustra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 No właśnie tak się martwię że skoro wpada woda to i kurz także więc za kilka lat to będzie sajgon w takim świetle. Poza tym mogą skorodować lustra Każda lampa/reflektor musi mieć połącznie z atmosferą (tzw. odpowietrzenie) dzięki czemu parowanie reflektorów jest zminimalizowanie. Woda sama tam nie wpada . Słyszeliście chyba o zjawisku fizycznym zwanym skraplaniem Delikatne parowanie (nie mam tu na myśli gromadzenia się już kropelek wody) jest naturalnym, zjawiskiem nie podlegającym roszeniom gwarancyjnym. Tak ASO głosi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek2000 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Ciekawe dlaczego przednie nie parują, albo halogeny. Albo w innych samochodach... Skraplanie powstaje na skutek różnicy temperatur a nie podczas mycia. Jak nie myłem to nie parowały. Umyłem i 2 dni zaparowane są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Ciekawe dlaczego przednie nie parują, albo halogeny. Albo w innych samochodach... Skraplanie powstaje na skutek różnicy temperatur a nie podczas mycia. Jak nie myłem to nie parowały. Umyłem i 2 dni zaparowane są. Jakaś fotka by się przydała, łatwiej będzie ocenić czy to norma czy coś faktycznie nie tak. Jak woda zimna to jest różnica temperatur. U mnie w OBK zaraz po kupnie zaparowały dość mocno przednie reflektory, później to samo przeszło - może transport morski miał na to wpływ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Ten temat już gdzieś był na forum poruszany .. Wszystkim "parują" u mnie też ale jest to praktycznie minimalne "zamglenie" ... Nie sądzę by miało to wpływ na cokolwiek choć nie ukrywam w żadnym samochodzie tak nie miałem w tylnych lampach albo nie było widoczne ze względu na inny rodzaj lampy [clear] ...Wrzuć fotkę jak to wygląda u ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T1sh0 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Tak wyglądają tylne łapmy u mnie po micie auta! Czy normalnie to nie wiem!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chefofrats Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Jak można twierdzić, że to normalne... Nawet w Daewoo tak mi się przed laty nie robiło, ani obecnie w Mustangu, dość dziadowsko wyprodukowanym w USA z chińskich i meksykańskich części. A i w Forku z 2006 parowała mi tylko rozszczelniona lampa, po wymianie nic nie paruje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T1sh0 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Dla mnie to nie jest normalnie tylko że w ASO im się nie chce zajmować. To moja opinia! Zrobią też fotkę klapa tylną....powiem o co chodzi pózniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Dla mnie to nie jest normalnie tylko że w ASO im się nie chce zajmować. To moja opinia! Zrobią też fotkę klapa tylną....powiem o co chodzi pózniej Trochę tej mgiełki jest za dużo, trzeba porównać jak to jest u innych właścicieli Forka. Jak nie chcą naprawić w ASO to może Dyrekcja coś pomoże, a jest nie to już chyba rzeczoznawca i prawnik .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T1sh0 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 (edytowane) I fotki który pokazują różnicą w odległośći mędzy lampy i klapą! ASO na to że czujniki i coś tam. Wolałbym że powiedzieli że nie wiedzą jak sobie poradzić! Edytowane 7 Kwietnia 2015 przez T1sh0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Ale o co chodzi z tymi szparami? zrób fotki z takiej samej perspektywy, bo na tych nie za bardzo widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T1sh0 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Widać teraz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 A czy powyżej świateł boczne obrysy brzegów klapy w stosunku do tylnych słupków po obu stronach są też nierówne? Bo jeśli tak to może trzeba podregulować na zawiasach. Wcześniej tego nie zauważyłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark 23 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 witam....u mnie ten sam objaw w światłach tylnich po zwykłym myciu. Jeżeli będzie nas więcej to może ogłoszą akcje serwisową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Jeżeli będzie nas więcej to może ogłoszą akcje serwisową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T1sh0 Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 (edytowane) A czy powyżej świateł boczne obrysy brzegów klapy w stosunku do tylnych słupków po obu stronach są też nierówne? Bo jeśli tak to może trzeba podregulować na zawiasach. Wcześniej tego nie zauważyłeś? No nie zauważyłem! Ale wygląda że brzegi nad światłach są równe albo jest mało zauważalna różnica. Głupie ale fakt! Samochód ma 5 lat gwarancji czyli jest czas że by w ASO naprawili! Edytowane 8 Kwietnia 2015 przez T1sh0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Riplej Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 (edytowane) No właśnie tak się martwię że skoro wpada woda to i kurz także więc za kilka lat to będzie sajgon w takim świetle. Poza tym mogą skorodować lustra Każda lampa/reflektor musi mieć połącznie z atmosferą (tzw. odpowietrzenie) dzięki czemu parowanie reflektorów jest zminimalizowanie. Woda sama tam nie wpada . Słyszeliście chyba o zjawisku fizycznym zwanym skraplaniem Delikatne parowanie (nie mam tu na myśli gromadzenia się już kropelek wody) jest naturalnym, zjawiskiem nie podlegającym roszeniom gwarancyjnym. Tak ASO głosi. Jeżeli to wygląda tak, jak na załączonych fotkach, to powyższy post według mnie w pełni wyjaśnia zjawisko. Parowanie jest konsekwencją gwałtownej zmiany tzw. punktu rosy - rozgrzane powietrze wewnątrz klosza lampy (zapalone światła) zostaje gwałtownie schłodzone podczas mycia i mamy kondensację. Nieprzypadkowo ma to miejsce w górnej partii klosza. W starszych konstrukcjach kloszy było to mniej widoczne. Domyślam się, że po deszczu objaw nie występuje. Edytowane 16 Kwietnia 2015 przez Riplej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek2000 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 No właśnie tak się martwię że skoro wpada woda to i kurz także więc za kilka lat to będzie sajgon w takim świetle. Poza tym mogą skorodować lustra Każda lampa/reflektor musi mieć połącznie z atmosferą (tzw. odpowietrzenie) dzięki czemu parowanie reflektorów jest zminimalizowanie. Woda sama tam nie wpada . Słyszeliście chyba o zjawisku fizycznym zwanym skraplaniem Delikatne parowanie (nie mam tu na myśli gromadzenia się już kropelek wody) jest naturalnym, zjawiskiem nie podlegającym roszeniom gwarancyjnym. Tak ASO głosi. Jeżeli to wygląda tak, jak na załączonych fotkach, to powyższy post według mnie w pełni wyjaśnia zjawisko. Parowanie jest konsekwencją gwałtownej zmiany tzw. punktu rosy - rozgrzane powietrze wewnątrz klosza lampy (zapalone światła) zostaje gwałtownie schłodzone podczas mycia i mamy kondensację. Nieprzypadkowo ma to miejsce w górnej partii klosza. W starszych konstrukcjach kloszy było to mniej widoczne. Domyślam się, że po deszczu objaw nie występuje. Występuje również po deszczu i gdy tylne światła nie były w użyciu, jak również podczas mycia z węża w zimie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek2000 Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Jaki jest czas oczekiwania na odpowiedź z SIP? Minął już ponad miesiąc i nic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi