Jump to content

Wykres z hamowni Impreza GT 2000 rok


dawidov
 Share

Recommended Posts

Witam.

Proszę o ocenę wykresu. Jeżeli chodzi o moc i moment to parametry nie odbiegają od seryjnych. Autko bez przeróbek oprócz wydechu bo nie posiada on kata jest tylko tłumik końcowy. Zastanawia mnie tylko co oznaczają te skoki widoczne na wykresie. Proszę o ocenę.

Pozdrawiam

post-21206-0-45395100-1427909906_thumb.jpg

post-21206-0-37863300-1427909918_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeśli nawet przeładowuje, to minimalnie, bo te amplitudy wahań są bardzo drobne, tak jakby drobna niepewność turbo :) wg mnie całkiem przyzwoity wykres jak na nastoletnie auto :)

Link to comment
Share on other sites

Kupiłem autko już bez kata. Zbiera się dobrze tylko dość często zauważyłem falujące doładowanie w szczególności na 2 i 3 biegu ( pompuje do 1.1 bara i spada tak do 0.7 i wtedy autko już tak nie przyspiesza). Myślicie, że remap mógłby pomóc? 

Link to comment
Share on other sites

 

 

dość często zauważyłem falujące doładowanie w szczególności na 2 i 3 biegu ( pompuje do 1.1 bara i spada tak do 0.7 i wtedy autko już tak nie przyspiesza). Myślicie, że remap mógłby pomóc? 

Przynajmniej dobra diagnostyka problemu i jego usunięcie. ;) 

Wtedy auto będzie jechało równo i trzymało doładowanie na odpowiednim poziomie,może się okazać,że seryjne parametry są dla Ciebie wystarczające. :) 

Może się tez okazać,że bez remapu nie da się tych niedomagań usunąć,ale to wyjdzie dopiero po diagnostyce itd.

Link to comment
Share on other sites

Diagnostyka komputerowa w pierwszym lepszym warsztacie nie wykazała żadnych błędów. Zastanawiam się czy przy okazji remapu nie podnieść troszkę mocy. Na seryjnych gratach w miarę bezpiecznie ile można wyciągnąć z tego silnika? Pytam z ciekawości bo nie chciałbym sobie zaszkodzić taką modyfikacją. Oczywiście zrobiłby to ktoś ogarnięty w temacie :)

Link to comment
Share on other sites

Błędów nie ma,bo na razie Ecu ogarnia i sobie radzi,powiedzmy z lekkimi przeładowaniami.Prawdę powiedzą dopiero logi zrobione w teście przy pełnych obciążeniach. ;)

 

 

Na seryjnych gratach w miarę bezpiecznie ile można wyciągnąć z tego silnika?

Wszystko zależy od stanu silnika,turbiny,wtrysków itp.Cyferki ~240KM i ~360Nm są realne,może niezbyt imponujące,ale przebieg momentu robi się bardzo fajny i autko zyskuje sporo wigoru. ;)

Link to comment
Share on other sites

No właśnie głównie chodzi mi o przyspieszenie więc gdyby się udało faktycznie coś poprawić to byłoby fajnie. Co do stanu podzespołów to podczas wizyty na hamowni auto nie dymilo, sprężarka sucha nie gwizdze no ale wiadomo to wszystko raczej na oko stwierdzone. Auto ma trochę lat więc różnie może być.

Link to comment
Share on other sites

W miarę prostym rozwiązaniem może być założenie i ustawienie MBC albo EBC na max boosta 0,9 lub 1,0 bar.
Wtedy zawór powinien nie pozwolić na przeładowanie tylko trzymać równo zadaną wartość:)

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Najprostszym rozwiązaniem jest odpowiednia diagnostyka,bo lekkie przeładowania to na razie tylko domysły,równie dobrze może być coś innego.Montując MBC czy EBC bez sprawdzenia problemu,możemy zrobić sporą krzywdę silnikowi i kieszeni. ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tez mi się wydaje że lepiej zdiagnozować problem i się z nim uporać. Swoją drogą to jeżeli remap nie kosztowałby zbyt dużo to przy okazji wizyty u jakiegoś speca można by troszkę momentu zwiększyć:)

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli byłoby to naturalne to działo by się to za każdym razem tak samo. U mnie jest tak że czasem dobije do 1.1 i spadnie do 0.9 i wtedy auto przyspiesza jak należy a czasem nie wiedzieć czemu pompuje do 1.0, 0.9 i spada do 0.7 i odrazu czuć że autko się muli. Myślę że to nie jest naturalna sytuacja. Napewno będę coś z tym robił i dam znać co było przyczyną nie wiem tylko kiedy to będzie:)

Jeżeli byłoby to naturalne to działo by się to za każdym razem tak samo. U mnie jest tak że czasem dobije do 1.1 i spadnie do 0.9 i wtedy auto przyspiesza jak należy a czasem nie wiedzieć czemu pompuje do 1.0, 0.9 i spada do 0.7 i odrazu czuć że autko się muli. Myślę że to nie jest naturalna sytuacja. Napewno będę coś z tym robił i dam znać co było przyczyną nie wiem tylko kiedy to będzie:)

A i zapomnialem dodać że przy większej prędkości 160, 170 km/h trzymając równo pedał gazu doładowanie faluje między 0.9 a 0.6
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...