spajki Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Jestem tu nowy i od niedawana jestem właścicielem Forestera EJ204 158KM 2006r. Zwracam się do was z zapytaniem o „klasyczne” objawy zużycia/uszkodzenia szpery centralnej. Podjąłem nowy temat z uwagi na nieco inne warunki w których występują ów przeskoki/stuki. Może żeby wyprzedzić wasze ewentualne pytania trochę historii na temat posiadanego pojazdu. Zakupiony dwa miesiące temu na felgach 16’’ z oponami zimowymi 215/65. Jazda testowa na częściowo mokrym asfalcie, 120km/h w dość osty zakręt i szedł jak po szynach. Zachwyt i zakup. Po zakupie jeździłem miesiąc na oponach zimowych po czym zmieniłem je na letnie 17’’ 215/60(chyba). Generalnie opony w sanie nie najlepszym, ostatni ich sezon jak rzekł oponiarz. { Mały OT. Międzyczasie(po drugim tankowaniu na muszelce po zakupie) wystąpiła usterka spadku mocy podczas przyspieszania, reset ECU i było ok przez dwa tankowania, potem znów – kolejny reset i paliwo z dodatkami czyszczącymi wtryskiwacze(95 nitro coś tam) i puki co jest ok. } Trudno mi teraz powiedzieć czy problem "przeskakiwania" występował podczas jazdy poprzedzający dzień kiedy na ów oponach przegoniłem Forestera w lekkim piaszczystym terenie(koleiny w piasku na jakieś 30cm). Jazda zakończona wjechaniem na dość stromy piaszczysty podjazd w trzech próbach, ostatnia udana(dostał ostro w "palnik" na włączonym reduktorze). Generalnie radził sobie doskonale zwłaszcza, że nie mam tylnej szpery. Co mnie mile zaskoczyło:) wtedy...:/ Przeskoki zauważyłem tego samego dnia na myjni(jeszcze mokry). Po paru kilometrach ustało. Zgodnie z zaleceniami forumowiczów w innych wątkach przegoniłem Forestera i kolejne próby, max w prawo, max w lewo i nic. Nadmienię że było sucho. Kolejny raz „przeskakiwało jak postał 5dni na parkingu firmowym. Ledwo ruszyłem do tyłu przy prawie pełnym skręcie znów przeskakuje! Przyjechałem pod dom(20km) i nic!? WTF? Oświeciło mnie dziś, padało od rana, wszędzie mokro. Skręt, ruszam i to samo, przeskakuje/stuka jakby ktoś młotkiem napierdzielał. I działo się tak cały czas podczas parkowania niezależnie czy był zimny czy nagrzany. Ale było mokro/ślisko. Moje pytania(nareszcie) drodzy forumowicze są naspępujące. Czy zakładać, że to uwalona szpera i sam ją załatwiłem. Czy może coś z przegubami się podziało podczas szaleństw i xxuj je strzelił. Czy może wina startych nie do końca dobrych opon. A może na śliskiej/mokrej nawierzchni problem występuje bo łatwiej przeskoczyć oponie? Z góry dziękuję za cierpliwość i wszelkie konstruktywne odpowiedzi. Mam nadzieję, że nie zanudziłem. P.S. Bardziej polecacie 4T Katowice czy Mikołów(obsługa). Dzwoniłem do 4T, powiedzieli, że oddzwonią i nic. Albo mnie olali albo jeszcze nic nie wiedzą na temat części. Jutro jeszcze telefon do Mikołowa, zobaczymy. Serdecznie pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Ja stawiam na napęd ale nie wiskozę. Może raczej przegub Link to comment Share on other sites More sharing options...
akir Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Jestem tu nowy i od niedawana jestem właścicielem Forestera EJ204 158KM 2006r. Zwracam się do was z zapytaniem o „klasyczne” objawy zużycia/uszkodzenia szpery centralnej. Podjąłem nowy temat z uwagi na nieco inne warunki w których występują ów przeskoki/stuki. Może żeby wyprzedzić wasze ewentualne pytania trochę historii na temat posiadanego pojazdu. Zakupiony dwa miesiące temu na felgach 16’’ z oponami zimowymi 215/65. Jazda testowa na częściowo mokrym asfalcie, 120km/h w dość osty zakręt i szedł jak po szynach. Zachwyt i zakup. Po zakupie jeździłem miesiąc na oponach zimowych po czym zmieniłem je na letnie 17’’ 215/60(chyba). Generalnie opony w sanie nie najlepszym, ostatni ich sezon jak rzekł oponiarz. { Mały OT. Międzyczasie(po drugim tankowaniu na muszelce po zakupie) wystąpiła usterka spadku mocy podczas przyspieszania, reset ECU i było ok przez dwa tankowania, potem znów – kolejny reset i paliwo z dodatkami czyszczącymi wtryskiwacze(95 nitro coś tam) i puki co jest ok. } Trudno mi teraz powiedzieć czy problem "przeskakiwania" występował podczas jazdy poprzedzający dzień kiedy na ów oponach przegoniłem Forestera w lekkim piaszczystym terenie(koleiny w piasku na jakieś 30cm). Jazda zakończona wjechaniem na dość stromy piaszczysty podjazd w trzech próbach, ostatnia udana(dostał ostro w "palnik" na włączonym reduktorze). Generalnie radził sobie doskonale zwłaszcza, że nie mam tylnej szpery. Co mnie mile zaskoczyło:) wtedy...:/ Przeskoki zauważyłem tego samego dnia na myjni(jeszcze mokry). Po paru kilometrach ustało. Zgodnie z zaleceniami forumowiczów w innych wątkach przegoniłem Forestera i kolejne próby, max w prawo, max w lewo i nic. Nadmienię że było sucho. Kolejny raz „przeskakiwało jak postał 5dni na parkingu firmowym. Ledwo ruszyłem do tyłu przy prawie pełnym skręcie znów przeskakuje! Przyjechałem pod dom(20km) i nic!? WTF? Oświeciło mnie dziś, padało od rana, wszędzie mokro. Skręt, ruszam i to samo, przeskakuje/stuka jakby ktoś młotkiem napierdzielał. I działo się tak cały czas podczas parkowania niezależnie czy był zimny czy nagrzany. Ale było mokro/ślisko. Moje pytania(nareszcie) drodzy forumowicze są naspępujące. Czy zakładać, że to uwalona szpera i sam ją załatwiłem. Czy może coś z przegubami się podziało podczas szaleństw i xxuj je strzelił. Czy może wina startych nie do końca dobrych opon. A może na śliskiej/mokrej nawierzchni problem występuje bo łatwiej przeskoczyć oponie? Z góry dziękuję za cierpliwość i wszelkie konstruktywne odpowiedzi. Mam nadzieję, że nie zanudziłem. P.S. Bardziej polecacie 4T Katowice czy Mikołów(obsługa). Dzwoniłem do 4T, powiedzieli, że oddzwonią i nic. Albo mnie olali albo jeszcze nic nie wiedzą na temat części. Jutro jeszcze telefon do Mikołowa, zobaczymy. Serdecznie pozdrawiam. Ja swojego forka robiłem w Mikołowie, z prac przeprowadzonych jestem zadowolony Link to comment Share on other sites More sharing options...
aero84 Posted March 31, 2015 Share Posted March 31, 2015 Usterka wskazuje bardziej na przegub niż szpere. Daj znać co Ci fachowcy stwierdzili... Pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spajki Posted March 31, 2015 Author Share Posted March 31, 2015 Dziękuję za odpowiedzi. Usterka wskazuje bardziej na przegub niż szpere. I takie jest też przypuszczenie pana z Mikołowa po wstępnej rozmowie telefonicznej. Zaprosił mnie na przyjazd i diagnozę za free. Bardzo miła i rzeczowa rozmowa(panowie z 4T chcieli 150 za to samo:/ jakaś porażka!) Przy okazji wspomniałem o problemie spadku mocy. Powiedział, że ma aktualizację do ECU dla rocznika 2006, i że to eliminuje problem. Mam nadzieję, że pomoże raz na zawsze;) Dam znać co z tym przeskakiwaniem jak już coś będę wiedział. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czlapus Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 Mogla uszkodzic aiw oslona przegubu gdzies dostal sie piasek bo ponim jezdziles i trach ... mialem tak samo w imprezie . Link to comment Share on other sites More sharing options...
spajki Posted April 2, 2015 Author Share Posted April 2, 2015 Mogla uszkodzic aiw oslona przegubu gdzies dostal sie piasek bo ponim jezdziles i trach ... mialem tak samo w imprezie Nie wykluczone. Aczkolwiek zastanawiam się czy przegub nie był wcześniej uszkodzony. Nie wspominałem o zapachu spalonej gumy dobywającym się spod auta po dłuższej trasie. Może osłona się grzała i stąd ten smród? Dziś Forester odwiedzi serwis w Mikołowie i mam nadzieję, że się wyjaśni. Witam. Forester po wizycie w Mikołowie. Stwierdzono, że nie szarpie(było sucho). Wiskoza ok, przeguby ok, zawieszenie ok. A jeżeli coś poszarpuje na mokrym to wina opon. Przy okazji stwierdzono, że mam już aktualizację w ECU ale przepływka zawalona, wyczyszczona na miejscu. Trochę zasmucił mnie fakt, że mimo obiecanego darmowego znalezienia przyczyny szarpania podczas skrętu, skasowali mojego ojca(on jechał, ja chory uziemiony) na 150PLN:/ Jeśli tyle wzięli za podpięcie do kompa i wyczyszczenie przepływki to dużo moim zdaniem. Sprawa do wyjaśnienia, ale osobiście jak wyzdrowieję. Nie będę im truł przez telefon. Po całej operacji ojciec stwierdził, że "idzie lepiej". Ale co on może ocenić, jest emerytem i jeździ jak emeryt;) Osobiście rozważam zakup opon jak fabryka przykazała na felgi 16''. A 17'' sprzedać. Przynajmniej pozbędę się problemu zapasu jadąc na 17''. Ładnie to to wygląda na 17'' ale nic poza tym, i jeszcze szarpie przy skręcie. Temat opon tematem rzeka na forum. Osobiście rozważam Geolandary vs Con. 4x4. contact Do szosy i czasem w lekki teren(szutr, piasek, błoto) które lepsze? Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 Właśnie kupiłem do swojego Forka ContiCrossContact LX. Wczoraj zrobiłem około 30km w terenie (błoto w lasach Puszczy Nadnoteckiej - b.fajne, otwarte dla ruchu publicznego drogi nieutwardzone) i spisały się rewelacyjnie. W poprzednim aucie miałem Conti4x4Contact i były świetne ale nie mogłem znaleźć teraz odpowiedniego rozmiaru w dobrej cenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spajki Posted April 2, 2015 Author Share Posted April 2, 2015 Właśnie kupiłem do swojego Forka ContiCrossContact LX. Wczoraj zrobiłem około 30km w terenie (błoto w lasach Puszczy Nadnoteckiej - b.fajne, otwarte dla ruchu publicznego drogi nieutwardzone) i spisały się rewelacyjnie. W poprzednim aucie miałem Conti4x4Contact i były świetne ale nie mogłem znaleźć teraz odpowiedniego rozmiaru w dobrej cenie. Na jakim rozmiarze jeździsz? Czy ma sens pakować do Forestera większe niż 215/60/R16? Szersze "lacie" pewnie lepsze w terenie by były, pytanie jak w deszczu na autostradzie. Naczytałem się na forum, że Yokohamy Geo. dobre oponki ale Continentale o niebo lepsze. Nie mam zamiaru oszczędzać na oponach bo przekonałem się na własnej skórze co robi dobra opona nawet w starej e34;) W pewnym momencie opony(lato, zima) przewyższyły wartość auta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 Założyłem 215/65/16, bo dużo jeżdżę w terenie i chciałem trochę więcej "mięsa" (wyższy profil). Link to comment Share on other sites More sharing options...
spajki Posted April 7, 2015 Author Share Posted April 7, 2015 Założyłem 215/65/16, bo dużo jeżdżę w terenie i chciałem trochę więcej "mięsa" (wyższy profil). Chciałem zapytać jak sprawują się opony o wyższym profilu. Czy nie przycierają o nadkola. I gdzieś był temat o sprawy ubezpieczeniowe w razie draki(opony nie takie jak producent zaleca). Generalnie nigdy nie byłem za "poprawianiem fabryki" , ale łamię się między profilem 60 a 65. I dalej mam zgryz pomiędzy Continental ContiCrossContact LX 2 215/60 R16 95 H FR a Yokohama GEOLANDAR A/T-S G012 215/60 R16 95 H. Nadmienię, że zgodnie z indeksami Conti mają mniejsze opory toczenia i są cichsze o 5dB. I mały paradoks cenowy, Geo 215/65/R16 są o 100PLN tańsze o od 215/60/R16. WTF? Co do problemu szarpania/przeskakiwania podczas skrętu na zimnym i na śliskiej nawierzchni to moim zdaniem problem istnieje. Czy ktoś z was spotkał się z podobnym przypadkiem??? Pojadę tam osobiście jak znajdę czas i "powiercę im dziurę w brzuchu". Ciekaw jestem czy po zmianie opon na nówki dalej będzie się działo jak się dzieje... Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 (edited) Jeżdżę na felgach o et 42 bodajże, ale nie wiem, czy to ma znaczenie. W każdym badź razie opony pracują "na styk", tzn. większa średnica, lub wysoki bieżnik w tym profilu (kostka) powodowałyby ocieranie przy skręcie o elementy nadkola. Teraz nie ociera nic a nic. Opona w tym profilu była montowana - chyba seryjnie - w forkach na rynek np. włoski (ktoś o tym pisał na forum), także na pewno nie stanowi to żadnego problemu przy ewentualnej stłuczce/wypadku. Conti faktycznie są b. ciche, świetnie pracują w błocie i na asfalcie. Jestem b.zadowolony. Edited April 7, 2015 by Yanas Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 Kolejny raz „przeskakiwało jak postał 5dni na parkingu firmowym. Ledwo ruszyłem do tyłu przy prawie pełnym skręcie znów przeskakuje! łysa szeroka opna, kostka brukowa na parking i taki jest efekt. zobacz na piasku - pewnie problemy nie będzie - tak było u mnie na prawie slickach i mokrej kostce/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
spajki Posted April 13, 2015 Author Share Posted April 13, 2015 łysa szeroka opna, kostka brukowa na parking i taki jest efekt. zobacz na piasku - pewnie problemy nie będzie - tak było u mnie na prawie slickach i mokrej kostce/ I to by się zgadzało. Choć nadal mam dylemat pomiędzy Geolandarami a Conti. Zapewne zakupie nowe opony dopiero na koniec maja. Ciężki wydatek w połowie maja z okazji utraty rozumu i muszę się wstrzymać z wydawaniem kasy Ale jak będę już miał nowe opony to odgrzeję kotleta i zdam relację. A puki co dziękuję za wszelkie odpowiedzi i zachęcam do podpowiadania... geo czy conti? Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
trebor76 Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 Witam Jestem szczęśliwym posiadaczem sturbo wczoraj zmieniłem opony z zimy na lato i gdy dziś cofałem głośne trzaski dobiegły z przodu samochodu (ulica mokra) stawiam na wiskoze ale dlaczego wcześniej tego nie było na oponach zimowych (lato i zima ten sam rozmiar 215/60/16 ) Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 Dokręciłeś wszystkie śruby? Link to comment Share on other sites More sharing options...
trebor76 Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 Śruby dokręcone i żeby było zabawnie teraz już nic nie strzela (ulica sucha ) chyba mój egzemplarz poprostu nie lubi wilgoci bo nie wiem jak to wytłumaczyć Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 Potraktuj jako incydent i zapomnij o temacie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spajki Posted April 19, 2015 Author Share Posted April 19, 2015 Witam Jestem szczęśliwym posiadaczem sturbo wczoraj zmieniłem opony z zimy na lato i gdy dziś cofałem głośne trzaski dobiegły z przodu samochodu (ulica mokra) stawiam na wiskoze ale dlaczego wcześniej tego nie było na oponach zimowych (lato i zima ten sam rozmiar 215/60/16 ) Witam. Jakie opony w jakim stanie? Potraktuj jako incydent i zapomnij o temacie. No właśnie mniej więcej to samo powiedzieli w Mikołowie. Łysawe opony na mokrym mogą powodować taką reakcję układu napędowego. Mam nadzieję. Bo nie chcę czegoś "dopsuć" i doprowadzić do katastrofy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
trebor76 Posted April 20, 2015 Share Posted April 20, 2015 Opony już maja bliżej niz dalej do utylizacji jeżeli to przez nie to wole kupić nowe niż czekać aż coś one popsują Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now