Skocz do zawartości

OBK SBD Lineartronic po roku


Pablo_3City

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ja w grudniu zmieniłem OBK 2.D w manualu na FXT. Dostrzegam różnice - szczególnie w komforcie, bo Forek co by nie mówić nie jest tak wygodny i komfortowy jak OBK, choć nadal jest zdecydowanie powyżej "OK".

To co rekompensuje wszystkie "minusy" to silnik, frajda z jazdy, banan na gębie :) Ani chwili nie żałowałem decyzji ale podzielam opinię że OBK DIT 2.0 byłby samochodem genialnym - dla mnie bardzo bliskim ideału :)

Edytowane przez MForbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje 0,03PLN, jechałem chwile forkiem xt i mocno byłem zawiedziony dynamiką. Po tych wszystkich peanach na 2.0 DIT spodziewałem się dużo lepszego przyśpieszenia. Jest szbszy niż diesel z miejsca, ale już moment obrotowy nie powala. Gdybym nie wiedział powiedziałbym że silnik ma góra 200 koni. Ja myślę  że w obk "idealny" byłby 240 konny ale diesel, najlepiej H6 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To co rekompensuje wszystkie "minusy" to silnik, frajda z jazdy, banan na gębie

 

to prawda... :)  jakie zdanie na ten temat mają pasażerowie tzn. żony , dzieci i inne osoby korzystające ale nie kierujące....? Wewnętrznie czuję , że gdybym miał być pasażerem to.....ten silnik i frajda z jazdy nie byłoby na pierwszym miejscu... :D a może wręcz odwrotnie.... :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To co rekompensuje wszystkie "minusy" to silnik, frajda z jazdy, banan na gębie

 

to prawda... :)  jakie zdanie na ten temat mają pasażerowie tzn. żony , dzieci i inne osoby korzystające ale nie kierujące....? Wewnętrznie czuję , że gdybym miał być pasażerem to.....ten silnik i frajda z jazdy nie byłoby na pierwszym miejscu... :D a może wręcz odwrotnie.... :rolleyes:

 

Panie Andrzeju, między nami mówiąc żona nie może mi zapomnieć że oddaliśmy OBK-a i zamieniliśmy na FXT. Nie lubi jeździć FXT, strasznie narzeka na fotel pasażera. I tutaj zaskoczka - poprzedni Forek (jej samochód) ma wygodniejsze fotele niż mój FXT.

No ale cóż - daje sobie dziewczyna radę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe spostrzeżenie. ;)

Zresztą już gdzieś wcześniej napisałem, że optymalny na wakacyjne rodzinne wyjazdy byłby Outback SBD, a jako drugie auto STI. :)

Może kiedyś mnie będzie stać na taki zestaw.

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje 0,03PLN, jechałem chwile forkiem xt i mocno byłem zawiedziony dynamiką. Po tych wszystkich peanach na 2.0 DIT spodziewałem się dużo lepszego przyśpieszenia. Jest szbszy niż diesel z miejsca, ale już moment obrotowy nie powala. Gdybym nie wiedział powiedziałbym że silnik ma góra 200 koni. Ja myślę  że w obk "idealny" byłby 240 konny ale diesel, najlepiej H6 :)

Krist, a jak miałeś ustawioną skrzynię ? I czy depnąłeś pedał zdecydowanie ? Bo on naprawdę potrafi ... Tylko trzeba go "wyczuć" i potraktować odpowiednio :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ten silnik i frajda z jazdy nie byłoby na pierwszym miejscu...

 

Zona od prawie 2 lat jezdzi FXT - to Ona powiedziala "wez te wanne sprzedaj i wez sobie fajne Subaru". A dzieci? Dzieci ogladaja filmy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje 0,03PLN, jechałem chwile forkiem xt i mocno byłem zawiedziony dynamiką. Po tych wszystkich peanach na 2.0 DIT spodziewałem się dużo lepszego przyśpieszenia. Jest szbszy niż diesel z miejsca, ale już moment obrotowy nie powala. Gdybym nie wiedział powiedziałbym że silnik ma góra 200 koni. Ja myślę że w obk "idealny" byłby 240 konny ale diesel, najlepiej H6 :)

A patrzyleś na licznik w trakcie przyspieszania? Jeździłem FXT i też 'słabo' jechał dopóki nie popatrzyłem na licznik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje 0,03PLN, jechałem chwile forkiem xt i mocno byłem zawiedziony dynamiką. Po tych wszystkich peanach na 2.0 DIT spodziewałem się dużo lepszego przyśpieszenia. Jest szbszy niż diesel z miejsca, ale już moment obrotowy nie powala. Gdybym nie wiedział powiedziałbym że silnik ma góra 200 koni. Ja myślę  że w obk "idealny" byłby 240 konny ale diesel, najlepiej H6 :)

....żeś Krist miał porównanie w głowie z Type R....co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przejechałem SBD CVT 68 tys km. Nic kompletnie się nie dzieje. Jazda w przeróżnych warunkach miasto autostrada (nawet raz udało mi się pojechać 200km/h i ani gram nie chce więcej)

 

Generalnie poza brzydkim radiem w wersji Active i za krótkimi siedzeniami to super auto daje radę naprawdę w głębokim błocie -raz udało mi się nabrać wody przez drzwi a OTBCK jechał i wyjechał z błota.

Zauważyłem, że na śliskim (śnieg) kontrola trakcji nie pozwala zamknąć zakrętu, a tor jazdy wydłuża się zwiększając promień skrętu -można po prostu wyjechać z drogi. po wyłączeniu (i tak nie da się do końca) mogłem bardziej kontrolować skręt gazem jak w WRX-e czy forkiem w manualu - ot takie spostrzeżenie po 1,7 roku użytkowania.

Edytowane przez rutek111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej ,a wiecie ,że Toyota kładzie 2.0 diesla 124KM i 310Nm do Rav4 (przyspieszenie prawie 11s -masakra o sekundę jeszcze gorsza jak w Subaru) ALE oferuje fabryczny chiptuning do 148KM i 390nM

Powiedzcie mnie błagam ,czemu nie może zrobić tak Subaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,czemu nie może zrobić tak Subaru?

Ale czego? Diesla 120KM?

BTW - teraz na rynku taka tendencja, nawet Mercedes E ma tez do wyboru silnik 140KM. Kolejna generacja BMW 5 ma miec wersje 3 cylindrowa -moc jak wyżej...

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

moje 0,03PLN, jechałem chwile forkiem xt i mocno byłem zawiedziony dynamiką. Po tych wszystkich peanach na 2.0 DIT spodziewałem się dużo lepszego przyśpieszenia. Jest szbszy niż diesel z miejsca, ale już moment obrotowy nie powala. Gdybym nie wiedział powiedziałbym że silnik ma góra 200 koni. Ja myślę że w obk "idealny" byłby 240 konny ale diesel, najlepiej H6 :)

A patrzyleś na licznik w trakcie przyspieszania? Jeździłem FXT i też 'słabo' jechał dopóki nie popatrzyłem na licznik ;)

 

+1 :) Mam identyczne odczucia. Ze względu na dość pionową szybę i spore gabaryty nie czuje się prędkości. Nie mniej jednak obserwując wskazówkę prędkościomierza ciężko uwierzyć, że to rodzinny SUV :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...