Jump to content

Jaki dolot polecacie do STI BUGA 02 ?


Recommended Posts

Tu nie chodzi o technikę owijania: jak i co owijac, a czego nie. Powód jest bardzo prozaiczny, wykonanie i użyty materiał jest do du... Normalna turbina spokojnie wytrzymuje 800-900 EGT. Jeśli moge Cie pocieszyć, to jesli nie upalasz auta nie powinno sie nic takiego stać.

Link to post
Share on other sites

Od prawie 3 sezonów upalam na TD05 16G od Bloucha zakupioną w Poznaniu,osłony termiczne na upipie,downpipe,kolektory z osłonami oryginalnymi.Kocyków na turbinie nie mam tylko fabryczną osłonę blaszaną,nigdy nie miałem problemów z turbiną czy nieszczelnościami.

Link to post
Share on other sites

Poprawnie i sensownie to powinno być tak, że część gorąca turbiny chłodzona wodą i odizolowana np. kocem odprowadza nadmiar ciepła do układu chłodzenia, a jeżeli układ chłodzenia nie daje rady to żeby nie zagotować auta przy upalaniu dobrze żeby turbina miała osobny obieg chłodzenia z odrębną chłodniczką...i wtedy całość działa i ma sens.

Bo jak mamy turbinę chłodzoną powietrzem w gorącym otoczeniu pod maską i owiniemy ją jeszcze kocem to działać nie będzie.

Link to post
Share on other sites

A tak się w sumie kiedyś zastanawiałem, czy nie byłoby dobrze "odgrodzić" turbo od IC np. za pomocą przegrody z blachy aluminiowej sięgającej tak wysoko jak się da - aż do maski. Nie wiem czy to by dużo dało, ale może zawsze coś?

Wtedy jak ktoś ma wóz "nie do wyglądania" to można zrobić nawet jakieś otwory w masce nad turbo i część ciepła powinna wyjść na zewnątrz zamiast krążyć bez sensu po komorze silnika.

Pamiętam też, że treningowa STi Kajta miała założone dystanse pod tylną część maski unoszące ją do góry - chyba też z powodu ciepła... 

Link to post
Share on other sites

Tez mam uniesiony tył maski i zdjęte uszczelki i sporo to daje ALE niestety daje też upał spod maski do środka co latem robi różnicę i zapachy spod maski tez idą do środka.

Link to post
Share on other sites

Wracając do sedna tematu, dolot radziłbym Ci też zostawic seryjny, jeśli nie planujesz 350+ polecam tylko wywalic tłumik szmerów zastępując go kolankiem i zamiast papierowego filtra załozyć nienasączany żadnym olejem filtr coswortha. Miałem założony stożek Apexi wpuszczony w nadkole, często myty i nawilaży przeznaczonym do tego olejem, to co zobaczyłem po zdjeciu rury dolotu do turbiny przeszło moje wszelkie wyobrazenia... Łopatki turbiny wygladają jak po piaskowaniu... a ostrza łopatek są postrzępine jak kosa po klepaniu. Nie mam zdjęcia, bo nie zdązyłem jeszcze wyjąć turbiny, ale mam zdjęcie rury dolotowej, widac na niej jak piasek, kurz i inne drobinki ja pięknie szlifowały i wyrobiły bruzdy. Temat przepływki pominę...  

post-7233-0-62650600-1427916960_thumb.jpg

Edited by Pawlo20
Link to post
Share on other sites

Poprawnie i sensownie to powinno być tak, że część gorąca turbiny chłodzona wodą i odizolowana np. kocem odprowadza nadmiar ciepła do układu chłodzenia, a jeżeli układ chłodzenia nie daje rady to żeby nie zagotować auta przy upalaniu dobrze żeby turbina miała osobny obieg chłodzenia z odrębną chłodniczką...i wtedy całość działa i ma sens.

Bo jak mamy turbinę chłodzoną powietrzem w gorącym otoczeniu pod maską i owiniemy ją jeszcze kocem to działać nie będzie.

Chociaż u mnie EGT żadko przekracza 900 stopni to przekonuje mnie to co napisał Kruk. Odpuszczę owijanie samej turbiny. Moim zdaniem to gra nie warta świeczki, za duże ryzyko. Rozejrzę się za kierownicą powietrza do IC. Też mnie nie przekonują te zestawy stożki, a tym bardziej grzybki. Zmienię samą wkładkę. 

Edited by Helmut
Link to post
Share on other sites

Popołdniu pokaże Ci co stało się z kinugawą po założeniu kocyka... tak wygląda kinugawa po jednym wyjezdzie na tor z "kocykiem" wykrzywiło ją jak paragraf, rozszczeliniła się na łączeniu z downpipem i zaciął się zawór, został w pozycji zamkniętej, więc teraz przeładowuje. Napisałem list pochwalny do producenta tego chinskiego g.....

to będę drugi do sprawdzenia tego setupu. U mnie jeszcze goręcej, kocyk perrina szczelnie owinięty dookoła gorącej części kinugawy TD06SL2... Pocieszające jest to, że turbina kosztuje połowę tego, co inne ;) Pawlo - którą kinugawę tak pogiąłeś? Edited by aki001
Link to post
Share on other sites

Pogięła się TD05H 18G Ogólnie nie narzekałem do tego momentu na tą turbine, grama oleju nie wzięła, a dostawała mocno wciry po torach. Niemniej jednak uważam, że na takie "jaja" żadna firma nie powinna sobie pozwolić. Wszystkie parametry pracy były w normie jak EGT, każdorazowe chłodzenie przed zgaszeniem silnika. Dodatkowo założona chłodnica oleju i wydajny układ chłodzenia silnika. Zobaczymy co odpowie producent, poprosiłem tylko o wymianę muszli(część gorąca)

Link to post
Share on other sites

 

Popołdniu pokaże Ci co stało się z kinugawą po założeniu kocyka... tak wygląda kinugawa po jednym wyjezdzie na tor z "kocykiem" wykrzywiło ją jak paragraf, rozszczeliniła się na łączeniu z downpipem i zaciął się zawór, został w pozycji zamkniętej, więc teraz przeładowuje. Napisałem list pochwalny do producenta tego chinskiego g.....

to będę drugi do sprawdzenia tego setupu. U mnie jeszcze goręcej, kocyk perrina szczelnie owinięty dookoła gorącej części kinugawy TD06SL2... Pocieszające jest to, że turbina kosztuje połowę tego, co inne ;) Pawlo - którą kinugawę tak pogiąłeś?

 

Aki001 jej cena pewnie też z czegoś wynika...

 

http://www.mtuning.pl/Turbinka-dolotu-Simota-70mm,p,3200     może to uleczy wszystkie problemy :D

Edited by Helmut
Link to post
Share on other sites

Aki001 jej cena pewnie też z czegoś wynika...

nie mówię, że nie! Zobaczymy ile pożyje... u mnie lekko nie ma :)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...