Jump to content

Wyciszenie wydechu


ForekXT
 Share

Recommended Posts

Tak trochę nietypowo - chyba wszyscy lubią głośne wydechy a ja chciałbym swój przyciszyć :-)

Pacjent: Forek 2.5 XT MY06 którego wydech składa się z rury o kanalizacyjnej średnicy i HKS Hi Power na końcu.

Do HKS-a niby można włożyć silencer ale efekt jest raczej mizerny - wydech zawsze wydaje dźwięki iście piekielne.

Z tym, że sąsiedzi chcą mnie zlinczować jakoś sobie poradzę ale z tym, że po kilkuset km szybszej jazdy krew z uszu leci to już nie bardzo ;-)

Pod ten przelotowy wydech zrobiony jest remap i lodówka ma 300KM, rakietowe przyspieszenie i zieje ogniem - nie chciałbym za bardzo

tego stracić a jedynie wydech akustycznie nieco przytemperować. Więc pewnie zostanie bez katalizatorów (nie lubię grinpisowców ;-)

ale może da się coś zrobić bez degradacji osiągów? Jakiś tłumik środkowy dodać? Czy może końcowy wymienić? Albo jedno i drugie?

Edited by ForekXT
Link to comment
Share on other sites

Wymiana końcowego tłumika na cichszy jest kompromisowym wyjściem,głośność może się zmniejszyć do akceptowalnych poziomów i nie trzeba wtedy sprawdzać mapy silnika i parametrów jego pracy.

Dodanie środkowego,dodatkowego tłumika może zakłócić przelot spalin i tym samym pracę silnika,rozsądne byłoby sprawdzenie wtedy jego poprawnej pracy,żeby nie przysporzyć sobie kłopotów.

Link to comment
Share on other sites

Cybel dobrze prawi. Mam 3 ostatnie tłumiki (do wyboru, jak zmiana rękawiczek):

Ori WRX czyli mój fabryczny (dwie mniejsze rury z tyłu),

Ori STI (jedna większa z logo STI)

Przelotowy z kwasówki ( duża z blachy)

Na każdym jest inny dżwięk, a właściwie głośność. Kiedyś wymieniałem też środkowy ale to właściwie nic nie zmienia. Najważniejszy jest ostatni.

Link to comment
Share on other sites

ja tam w sumie polecem oryginalny prodrive

na codzień cichy ale głośniejszy przy depnięciu

 

Znaczy się głośniej robi się przy przyspieszaniu czy na zawsze na wyższych obrotach?

Bo zależy mi żeby dało się we w miarę komfortowych warunkach pojechać ~150 km/h.

A o Prodrivie w sumie pozytywne opinie są. Jaką ma średnicę rury na wejściu?

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie polecam Prodrive  ;)

Może jednak okazać się, że cały wydech masz średnicy 3 lub 3,5 a ciche backboxy mają zazwyczaj średnicę 2,5 

Da się to jednak ogarnąć

Edited by Herostrates
Link to comment
Share on other sites

Średnica zewnętrzna rury jest 75mm więc to chyba 3" chociaż jakoś nie bardzo się zgadza?

Wszystko jest pospawane więc bez jakiegoś speca od wydechów się nie obędzie.

Jaka firma byłaby godna polecenia - najchętniej w Poznaniu ewentualnie dowolnym innym mieście bo w Szczecinie to słabo widzę?

Ktoś kto dobierze odpowieni tłumik/tłumiki pod samochód i moje preferencje i poskłada to do kupy? Bo ja się kompletnie nie znam :-(

Link to comment
Share on other sites

Jak masz możliwość, to wstaw na próbę jakiś centerpipe z tłumikiem. U siebie przez chwilę miałem rurę bez żadnego tłumika i w środku było głośno, w trasie powyżej 120km/h jechało się nieprzyjemnie. Końcowy Milltek. Wróciłem do serii CP zostawiając końcowy. Na zewnątrz różnica nieznaczna, wewnątrz dużo ciszej, można spokojnie jechać dłuższą trasę z dozwoloną prędkością autostradową bez bólu głowy.

Link to comment
Share on other sites

Jak masz możliwość, to wstaw na próbę jakiś centerpipe z tłumikiem.

 

Właśnie z tym wstawianiem na próbę to jest duży problem ale oczywiście byłoby to najlepsze rozwiązanie.

Z tłumikiem środkowym to jestem już kompletnie głupi - na forum są opinie od takich, że na głośność

wydechu nie ma wpływu po takie, że nawet przelotowy bardzo wycisza. I bądź tu mądry...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Odgrzebie, bo gadaliśmy w innym temacie, mam podobną konfigurację tyle że z silencerem i nie powiem, żeby łeb urywalo. Chyba ze przy gazie do oporu albo w tunelu :-) przy 140km /h jest wręcz przyjemnie (tzn łeb urywa szum).

Link to comment
Share on other sites

nie powiem, żeby łeb urywalo. Chyba ze przy gazie do oporu albo w tunelu :-)

Jak ostatnio silnik odpaliłem na parkingu podziemnym to się w drugim samochodzie alarm włączył. A stał dobre 10m ode mnie :-)

Ja się chyba przyzwyczaiłem do jazdy samochodem, w którym silnika praktycznie wogóle nie słychać.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...