ForekXT Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 (edytowane) Tak trochę nietypowo - chyba wszyscy lubią głośne wydechy a ja chciałbym swój przyciszyć :-) Pacjent: Forek 2.5 XT MY06 którego wydech składa się z rury o kanalizacyjnej średnicy i HKS Hi Power na końcu. Do HKS-a niby można włożyć silencer ale efekt jest raczej mizerny - wydech zawsze wydaje dźwięki iście piekielne. Z tym, że sąsiedzi chcą mnie zlinczować jakoś sobie poradzę ale z tym, że po kilkuset km szybszej jazdy krew z uszu leci to już nie bardzo ;-) Pod ten przelotowy wydech zrobiony jest remap i lodówka ma 300KM, rakietowe przyspieszenie i zieje ogniem - nie chciałbym za bardzo tego stracić a jedynie wydech akustycznie nieco przytemperować. Więc pewnie zostanie bez katalizatorów (nie lubię grinpisowców ;-) ale może da się coś zrobić bez degradacji osiągów? Jakiś tłumik środkowy dodać? Czy może końcowy wymienić? Albo jedno i drugie? Edytowane 27 Marca 2015 przez ForekXT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Wymiana końcowego tłumika na cichszy jest kompromisowym wyjściem,głośność może się zmniejszyć do akceptowalnych poziomów i nie trzeba wtedy sprawdzać mapy silnika i parametrów jego pracy. Dodanie środkowego,dodatkowego tłumika może zakłócić przelot spalin i tym samym pracę silnika,rozsądne byłoby sprawdzenie wtedy jego poprawnej pracy,żeby nie przysporzyć sobie kłopotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
docencik12 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Cybel dobrze prawi. Mam 3 ostatnie tłumiki (do wyboru, jak zmiana rękawiczek): Ori WRX czyli mój fabryczny (dwie mniejsze rury z tyłu), Ori STI (jedna większa z logo STI) Przelotowy z kwasówki ( duża z blachy) Na każdym jest inny dżwięk, a właściwie głośność. Kiedyś wymieniałem też środkowy ale to właściwie nic nie zmienia. Najważniejszy jest ostatni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 ja tam w sumie polecem oryginalny prodrive na codzień cichy ale głośniejszy przy depnięciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 jest na rynku paru fachmanów robiacych wydechy pod indywidualne akustyczne preferencje klienta. ( jak chcesz cicho to zmien koncowy na taki z duza pucha ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ForekXT Opublikowano 27 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 ja tam w sumie polecem oryginalny prodrive na codzień cichy ale głośniejszy przy depnięciu Znaczy się głośniej robi się przy przyspieszaniu czy na zawsze na wyższych obrotach? Bo zależy mi żeby dało się we w miarę komfortowych warunkach pojechać ~150 km/h. A o Prodrivie w sumie pozytywne opinie są. Jaką ma średnicę rury na wejściu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaćwing Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Ja mam w 2.0XT i Prodrive. Pod względem głośności jest super. Lekki bulgot, jak się depnie to słychać , a w trasy 200-300 km nic nie męczy, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 (edytowane) Faktycznie polecam Prodrive Może jednak okazać się, że cały wydech masz średnicy 3 lub 3,5 a ciche backboxy mają zazwyczaj średnicę 2,5 Da się to jednak ogarnąć Edytowane 27 Marca 2015 przez Herostrates Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ForekXT Opublikowano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Średnica zewnętrzna rury jest 75mm więc to chyba 3" chociaż jakoś nie bardzo się zgadza? Wszystko jest pospawane więc bez jakiegoś speca od wydechów się nie obędzie. Jaka firma byłaby godna polecenia - najchętniej w Poznaniu ewentualnie dowolnym innym mieście bo w Szczecinie to słabo widzę? Ktoś kto dobierze odpowieni tłumik/tłumiki pod samochód i moje preferencje i poskłada to do kupy? Bo ja się kompletnie nie znam :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aero84 Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Również polecam prodrive, cichy ale wyraźny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Jak masz możliwość, to wstaw na próbę jakiś centerpipe z tłumikiem. U siebie przez chwilę miałem rurę bez żadnego tłumika i w środku było głośno, w trasie powyżej 120km/h jechało się nieprzyjemnie. Końcowy Milltek. Wróciłem do serii CP zostawiając końcowy. Na zewnątrz różnica nieznaczna, wewnątrz dużo ciszej, można spokojnie jechać dłuższą trasę z dozwoloną prędkością autostradową bez bólu głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Może ktoś wie gdzie można nabyć Prodriva? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Co jakiś czas są w dziale kupie/sprzedam Bądź czujny to wyłapiesz jakiś na pewno. PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ForekXT Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Jak masz możliwość, to wstaw na próbę jakiś centerpipe z tłumikiem. Właśnie z tym wstawianiem na próbę to jest duży problem ale oczywiście byłoby to najlepsze rozwiązanie. Z tłumikiem środkowym to jestem już kompletnie głupi - na forum są opinie od takich, że na głośność wydechu nie ma wpływu po takie, że nawet przelotowy bardzo wycisza. I bądź tu mądry... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubiks Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Odgrzebie, bo gadaliśmy w innym temacie, mam podobną konfigurację tyle że z silencerem i nie powiem, żeby łeb urywalo. Chyba ze przy gazie do oporu albo w tunelu :-) przy 140km /h jest wręcz przyjemnie (tzn łeb urywa szum). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ForekXT Opublikowano 14 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 nie powiem, żeby łeb urywalo. Chyba ze przy gazie do oporu albo w tunelu :-) Jak ostatnio silnik odpaliłem na parkingu podziemnym to się w drugim samochodzie alarm włączył. A stał dobre 10m ode mnie :-) Ja się chyba przyzwyczaiłem do jazdy samochodem, w którym silnika praktycznie wogóle nie słychać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pucu Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Aż tak głośno jest, że alarm się włączył przy odpaleniu? Moim przelotem włączyłem alarmy, ale tylko po przegazowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dedecjusz Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Czy ktoś ma Prodrive w Wawie lub na Śląsku i mógłby porównać głośność z moim MG? Chłopaki z Siemianowic twierdzą, że zrobili najcichszy tłumik jaki można, ale nie jestem tego taki pewien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się