urian Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Moze ktos wie ile czasu powinna pracowac pompa powietrza dodtakowego uruchamiana podczas pracy na zimnym silniku?Pytam bo ostatnio rozebralem to dziadostwo i bylo pelne wody wyczyscilem i przy rozruchu slychac jak pracuje niestety blad nie zniknal nawet po odlaczeniu akumulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Może coś jeszcze nie "bangla" jak powinno. Warto odczytać błędy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urian Opublikowano 27 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Mialem ostatnio problemy z przepustnica wymienilem przepustnice wszystkie bledy zniknely po tym jak stal 24h bez akumulatora.Pojezdzilem pare dni i wiedzialem ze blad od tej pompy napewno wyskoczy.Dzisiaj sie nie zalaczyla podczas rozruchu:( warto to wymieniac? trace tylko tempomat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Moze ktos wie ile czasu powinna pracowac pompa powietrza dodtakowego uruchamiana podczas pracy na zimnym silniku?Pytam bo ostatnio rozebralem to dziadostwo i bylo pelne wody wyczyscilem i przy rozruchu slychac jak pracuje niestety blad nie zniknal nawet po odlaczeniu akumulatora. pracuje 90 sekund błąd pompy nie koniecznie oznacza pompę, cześciej to secondary air valve Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miroman Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Wymieniałem ostatnio pompę w swoim Forku, spaliła się bo nie wyłączała się i pracowała cały czas, Jak założyłem nowa byłem wyczulony na to ile pracuje - około 60 - 90 sekund , zależy od temperatury. Nowa pompa tez kilka razy nie chciała się wyłączyć, musiałem wyciągać kable ze złączki od pompy. U mnie okazało się, ze "sklejał" się" przekaźnik sterujący pompa, wymieniłem i jest ok. Co do błędu, to sam tak szybko nie zniknie, trzeba podłączyć się do gniazda ODBII odczytać i skasować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urian Opublikowano 27 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Cos da rade z tym zaworem zrobic?? wyczyscic czy najlepiej wyminic ten zawor oczywiscie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joki199 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Witam wszystkichWalczyłem z tym znanym problemem parę dobrych miesięcy SAI (Secondary Air Injection).Problem udało mi się rozwiązać kosztem 50gr. i włożeniem trochę mojej pracy.oto wskazówki do pozbycia się problemu:1. Sprawdzamy czy pompa powietrza wtórnego działa (najlepiej podłączyć ją na krótko) jeżeli nie działą sprawdzamy bezpiecznik i przekaźnik pod maską.2. Odkecamy oba zaworki i czyścimy je sprawdzając przy okazji czy działają poprawnie (podłączamy +12V i patrzymy czy grzybek się otwiera i zamyka) przy zaworze z wytyczką 5-pinową cewką są dwa piny skrajne (nie ma znaczenia, do którego przyłożymy +12V i GND) w tym rzędzie w kostce będą tylko dwa piny, w kolejnym rzędzie są 3 piny obok siebie od czujnika cisnienia (różowy, biały i chyba niebieski)Gdy czyszczenie nie pomaga a mamy pewność, że zaworki otwierają się i zamykają prawidłowo oraz pompa powietrza wtórnego działa prawidłowo, a naddal nam wyskakują błędy na desce to przystępujemy do ostatniej metody naprawy a może bardziej oszukania wskazań czujnika cisnienia.3. W zaworze z wtyczką 5-pinową mamy 3 piny w jednym rzędzie (biały, rózowy i o ile dobrze pamiętam niebieski)- zaopatrujemy się w potencjometr 4,7kΩ lub 5kΩ,- ustawiamy go przed włożeniem na ok. 400Ω między jedną skrajną nózką a środkową (między drugą skrajną nóżką a środkową będzie wtedy automatycznie ok 4kΩ - ale to nie ma znaczenia)- ucięty biały przewód od strony wtyczki izolujemy i odginamy na bok żeby się nam nie plątał- drugą stronę białego przewodu (tą idącą do komputera) lutujemy do środkowej nóżki potencjometru,- nastepnie dwa przewody należy odizolować ale nie przecinać,- rózowy przewód lutujemy do potencjometru (skrajna nóżka, która ze środkową dawała nam 400Ω)- niebieski przewód lutujemy w drugą skrajną nóżke (która dawała ze środkową ok 4kΩ)W razie pytań piszcie - u mnie problem zniknął a wyskakiwały błędy średnio raz na 2-3dni (Legacy IV 2.0 (165KM) 2005r. automat) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Cos da rade z tym zaworem zrobic?? wyczyscic czy najlepiej wyminic ten zawor oczywiscie? O który zawór pytasz bo są dwa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joki199 Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Mniej więcej wygląda to tak jak na zdjęciu (oczywiście jeszcze wszystko ładnie izolujemy i możemy zapomnieć o problemie wyskakujących błędów związanych układem powietrza wtórnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się