Jump to content

check engine po myciu, lekko drga


mly96
 Share

Recommended Posts

po umyciu mam problem, troche wody nalalo sie przez dziure na spryskiwacz (mam zatkany szukam innego) i zapaliła się kontrolka, samochód trochę drga i wydaje mi się, że pracuje trochę inaczej, odpiąłem trzy kable które chyba idą do świec, przekręciłem kluczyk, pokręcił sekundę i zapalił, odpiąłem i podpiąłem następny i tak po kolei, każdy o dziwo odpalił... Z tego chyba wychodzi, że wszystlkoe cylindry pracują? Co sprawdzić dalej? Jak sprawdzić świece? W ogóle nie widzę fajek, tylko jakieś gumowe coś co idzie od tych kabli, które odpinałem, czy tam są świece? Jeśli tak to jak to zdjąć żeby nie zepsuć? A może zawory? Tylko czemu tak nagle?

Edited by mly96
Link to comment
Share on other sites

a co powiesz o suszarce? :D i czy to coś da? Od mokrego checkengine się zapalił?

Tak jak kolega wyżej napisać, wysusz wszystko. Kable i cewki do sucha. Sprawdź też świece. Na przyszłość nie myj hehe Brudny ładniej pracuje :P

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

a co powiesz o suszarce?

Może być i suszarka,tylko trochę się nią nadmuchasz. ;) 

 

 

Od mokrego checkengine się zapalił?

Mógł,wypadanie zapłonu z powodu przebicia na kablach wysokiego napięcia,cewce czy świecach. ;)

Jak postoi 3 dni,to samo wyschnie,odparuje.


O ile nie będzie padać czy dużej wilgotności. ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

jak pali na trzy cylindry to nie jeździć żeby tego niepracującego nie zajechać? W sumie to nie mam pewności, że pali na trzy... Lekko drga, dźwięk z wydechu wydaje się inny, pali się kontrolka, pod maską po prawej stronie (siedząc w kabinie) widać, że była woda, bo jeszcze mokre jest. No to polecę wysuszę, jak nic nie da to poczekam i zobaczymy :)

Link to comment
Share on other sites

Gdyby chodził na trzech cylindrach nie drgał by lekko tylko trząsł by się jak galareta i wolniej wchodził na obroty a dźwięk byłby jak w chinquecento. Lepiej wszystko osuszyć bo jeżeli woda stoi gdzieś na cewce lub zamokła pod przewodami to będzie schła rok przy tej pogodzie którą mamy za oknem. A żeby zdjąć przewody ze świec wystarczy pociągnąć tylko złap za grubszą część przy samym bloku

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Uff, bo sprawdzam te cylindry od nowa i dalej osobno na kazdym dziala. Drgania sa takie ze lewarek skrzyni biegow tak lekko sie trzesie, samochodem nie telepie, na obroty na luzie wchodzi chyba dobrze, raczej bez znacznego opoznienia, ale jak dodam gazu i puszcze to leci w gore potem spada na okolo 1000obr i dopiero na 700/800, nie wiem czy tak ma byc. Jutro wysusze te przewody. Nie wiem czemu ale samochod teraz wydaje mi sie slabszy, ale ja potrafie sobie rozne rzeczy ubzdurac, wiec nie wiem. Martwi mnie dzwiek, ktory jest chyba inny. No i ta pieprzona kontrolka...

Link to comment
Share on other sites

Może być to problem z jakimś lekkim zwarciem przez wilgoć i przebiciami z tym związanymi. Kontrolka świadczy właśnie o problemach z zapłonem a gdyby chodził na trzech moc byłaby znacznie mniejsza jakby Cię ktoś z tyłu trzymał. Dźwięk może być inny jeżeli mieszanka nie spala się tak jak powinna. Zacznij od przewodów i cewki. Najlepiej też zdejmij przewody przy świecach i osusz gniazda bo tam też mogła zebrać się woda

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

jutro dziewczyna wróci wcześniej i spróbuje coś porobić, jak jej nie wyjdzie to sam zrobię, może się uda, tylko boję się tą gumę ściągać ze świec bo cholernie mocno trzyma. Ta kontrolka od razu zgaśnie jak sie wysuszy? Teraz tak myślę, może to wina tego hill holdera, którego wyregulowałem, wcześniej blokował hamulce przy ostrzejszym hamowaniu, ale linkę poluzowałem na tyle, że już tego nie ma, a w sumie nie wiem czy nie po tym zaczęło się świecić, chociaż wątpię bo zauważyłem dopiero po myciu.

Edited by mly96
Link to comment
Share on other sites

zniknie od razu jeśli przebicie zniknie czy jeszcze trochę poświeci? Podasz przykład takiego interfejsu? I czy pokazuje on jaki to błąd żeby się dowiedzieć co to dokładnie? Czyli jeśli wszystko będzie normalnie równo pracować itd to znaczy, że pojawiło się coś tak nagle i to, że akurat po myciu to przypadek? I w takim wypadku od razu do mechanika żeby sprawdził co to i naprawił?

Link to comment
Share on other sites

Jak osuszenie nie pomoże to wtedy do mechanika żeby podpioł pod kompa i wszystko będzie jasne. A jeśli po osuszeniu wszystko będzie ok to już nie ma co naprawiać :D a check jeżeli ma zniknąć to zniknie odrazu jak silnik zacznie normalnie pracować

Link to comment
Share on other sites

oby, dzięki :)


http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/52849-problem-drzenie-falowanie-obrotow-outback-25-1998-r/ znalazłem jeszcze coś takiego, chodzi dokładniej o cytat o stykaniu czarnych kabli pod kierwonicą, które mają wykasować błąd. Da to coś? Jeśli coś będzie nie tak to pojawi się znowu i tak, ale jeśli nie to może zniknie? Pod kierwonicę nie patrzyłem czy mam takie coś.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co czytałem o tych kabelkach w innym temacie to służą one właśnie do pokazywania błędów i jeżeli będziesz umiał odczytać alfabet morsa to możesz spróbować ale ja nigdy tego nie robiłem więc nie pomoge...

 

 

P.S. Kolega wyżej mnie uprzedził ;)

Edited by Krawiec_91
Link to comment
Share on other sites

da się ściągnąć jakis program na laptopa i zobaczyć co to czy w imprezie to niemożliwe? I gdzie jest to gniazdo?

Edited by mly96
Link to comment
Share on other sites

da się ściągnąć jakis program na laptopa i zobaczyć co to czy w imprezie to niemożliwe? I gdzie jest to gniazdo?

Da się.A kabelek do podłączenia kompa masz?

Gniazdo powinieneś mieć od spodu deski w okolicach kolumny kierowniczej.

Link to comment
Share on other sites

Kup cos takiego na allegro ELM 327 BLUETOOTH PL telefonem z android odczytasz błąd i ewentualnie go skasujesz. Przy okazji filtr powietrza jest suchy?

ciekawe urządzonko. Sprawdza się to w praktyce przy diagnostyce silnika? Podeszłoby coś takiego do GT '98?
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...