Malyboss Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 Serdecznie witam Szanowne Grono. Mam pytanie odnośnie przełączania trybu benzyna / LPG w Foresterze "Bi-Fuel" - auto przyjechało z Italii, gdzie miało założoną instalację LPG u dealera. Pomimo poszukiwań na forum nie odnalazłem jasno i klarownie wytłumaczonej zasady przełączania trybów benzyna / LPG. A więc wygląda to tak: na prawo od drążka zmiany biegów znajduje się magiczny czarny przycisk z czerwoną diodką w środku. Diodka ta raz się świeci podczas jazdy, raz nie. Na lewo od drążka znajduje się sekcja czterech zielonych diodek, pokazujących prawdopodobnie stan w butli LPG. Te diodki też się czasem podczas jazdy świecą, a czasem nie. Mam następujące pytania: 1. co oznacza diodka na przycisku - podczas gdy świeci się na czerwono, a co oznacza, gdy się nie świeci? 2. to samo pytanie dotyczy sekcji zielonych diodek + dodatkowo co oznacza fakt ich mrugania z częstotliwością około 0.5 sek? 3. co należy zrobić (jak operować przyciskiem, na co zwrócić uwagę) gdy chcę uruchomić auto na benzynie i jechać na benzynie cały czas, bez przerzucania automatycznie na LPG? (jazda na krótkich odcinkach, częste odpalanie i gaszenie silnika, lub inne powody, gdy chcę świadomie jechać tylko na benzynie); 4. jaki element sygnalizuje jednoznacznie, jaki jest aktualny tryb zasilania silnika benzyną lub gazem? Po czym to poznać? Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi, porady i wskazówki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz77b Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 1. U mnie paląca się dioda na czerwono oznacza że samochód jest zasilany Pb. Jeśli się nie świeci jeździ na LPG. 2.Zielone diody u mnie oznaczają stan LPB, gdy migają oznaczają rezerwę gazu. Jednak nie przywiązywałbym do tego dużego znaczenia, gdyż te wskazania nie są dokładne, najlepiej samemu przetestować ile auto przejeżdża na gazie. 3. Auto samo zawsze odpala się na Pb , nawet gdy silnik jest ciepły, zawsze odpala na Pb i przez zaprogramowany czas, nawet na ciepłym silniku, pracuje na LPG. Żeby jechać na Pb , trzeba wyłączyć przyciskiem gaz. 4. Po palącej się kontrolce , czerwona Pb, brak lub zielona LPG. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malyboss Posted March 27, 2015 Author Share Posted March 27, 2015 Dziękuję bardzo, o taki właśnie opis mi chodziło. Jeszcze jedno pytanie w takim razie, odnośnie tego, co poniżej: 3. Auto samo zawsze odpala się na Pb , nawet gdy silnik jest ciepły, zawsze odpala na Pb i przez zaprogramowany czas, nawet na ciepłym silniku, pracuje na LPG. Żeby jechać na Pb , trzeba wyłączyć przyciskiem gaz. No właśnie - żeby jechać na Pb trzeba wyłączyć (czyli jednak coś przycisnąć, podjąć jakieś działanie) przyciskiem gaz, czy wystarczy po prostu nie przechodzić w automat (pisząc automat, mam na myśli samoczynne przechodzenie na LPG po odpaleniu na Pb, chwilowej jeździe na Pb, i przełączeniu po zadanym czasie) ? Czy domyślne ustawienie jest takie, że auto zawsze samo się przełącza, czy może pamięta ostatni wybrany tryb? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 zamykam wątek, zapraszając do ewentualnych dalszych dyskusji w wątku do tego dedykowanym LPG w Subaru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts