Jump to content

zmiana oleju do silnika z 10w60 na 20w50


Wojciech Ciesielski
 Share

Recommended Posts

Obecnie leje Valvoline 10w60 ale zauważyłem , żużycie oleju 350ml na 1500km. Ten olej używam od początku po wymianie pierścieni , moje pytanie takie czy mogę auto zalać gęstym mineralnym olejem Valvoline 20W/50  czy to będzie zły pomysł ? interesuje mnie tylko firma valvoline. 

Edited by Prezes912
Link to comment
Share on other sites

Obecnie leje Valvoline 10w60 ale zauważyłem , żużycie oleju 350ml na 1500km. Ten olej używam od początku po wymianie pierścieni , moje pytanie takie czy mogę auto zalać gęstym mineralnym olejem Valvoline 20W/50 czy to będzie zły pomysł ? interesuje mnie tylko firma valvoline.

Taki mocny olej, bo katujesz auto na torze?... Czy broń Boże do zwykłej jazdy?
Link to comment
Share on other sites

Ekspertem nie jestem, ale czy 10W60 nie ma po rozgrzaniu przypadkiem konsystencji wody z przeznaczeniem do ostrego upalania mocnych samochodów na torze i wymiany co kilkaset kilometrów, a nie jeżdżenia wolnym ssakiem na ryby? ;)


 

dokładnie rzecz biorąc , chodzi do zwykłej jazdy oraz zmniejszyć zużycie oleju

 

ewentualnie 15w

 

 

teraz leje taki syntetyczny 

http://allegro.pl/valvoline-vr1-racing-10w60-5l-10w-60-gratis-i5033269584.html

 

 

Już samo "Racing" w nazwie powinno dać do myślenia. ;)

Edited by radnor
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

@ a może coś z serii Synpower?Lepkość 5W40 lub nawet 0W40 i wtedy zobaczyć czy silnik lubi spożywać olej.

Zwiększając lepkość oleju na 20W50 możesz tylko zaszkodzić silnikowi.

Jak zużycie nie spadnie czy wręcz się zwiększy,to raczej diagnozować co może byc przyczyną poboru oleju.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

chyba im wyższa W tym olej jest gęsty ? może mnie ktoś poprawić ?"

 

No i?

 

Zalewając olejem o tak wysokiej lepkści do tego silnika gwarantujesz sobie, że pierścienie nie nadążą czy też nie dadzą rady zbierać go ze ścianej cylindra, to raz. I dwa: olej mineralny jest do Żuka.

 

Stąd taka, a nie inna moja pierwsza odpowiedź na Twój problem. Tyle, że tam napisałem to wszystko w dużym skrócie. Miałem nadzieję, że załapiesz.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Im wyższa pierwsza liczba w oznaczeniu lepkości oleju,tym dłuższy czas dotarcia oleju do wszystkich punktów smarowania silnika,przy rozruchu na zimno,to tak w skrócie.

Spróbuj z olejami które wymieniłem wyżej,wystarczające do N/A z naddatkiem,płyną dobrze na zimno i zabezpieczają silnik w wysokich temperaturach. ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

"Gęstość" czy "rzadkość" oleju to potoczne czy umowne nazewnictwo,lepkość oleju w danym zakresie temperatur,pakiet dodatków itp.to bardziej znaczące dla silnika parametry oleju.

5W40 potocznie będzie "rzadszy",ale lepiej może współpracować z silnikiem.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ubytek zaużywałem po przejechaniu 20 tys kilometrów a remont już prawie dwa lata temu , może olej jest zły i łyka go jak pelikan dlatego zadałem pytanie jaki kupić itp 

 

 

10w40 valvoline mam kupić widzę że zdania podzielone 

 

 

części remontu to tak:

nowe pierścienie

używane głowice

popychacze zaworów

i zawory

 

remont dwa lata temu i przejechałem bez ubytków 20 tys kilometrów teraz go coś wzięło

Edited by Prezes912
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...