Jump to content

Ciężko wchodzące biegi przy 80w90 w GTku


radnor
 Share

Recommended Posts

Wczoraj zmieniłem olej w silniku i przy okazji w napędzie, warsztat zalał 80w90GL5, jakiś swój z beczki. Pięknie działa na rozgrzanym, ale po całej nocy na dworze przy 0' biegi wyraźnie trudniej wchodzą, po przejechaniu niecałego kilometra jest już OK. Prawdziwy przebieg 132tyś km, poza tym żadnych problemów z napędem nie ma.

 

 

W instrukcji do samochodu mam niby zalecany 80w, producenci olejów  podają 80w90 i 75w90 na swoich stronach czyli powinno być OK.

 

Aż takiej róznicy chyba nie powinno być? Jechać z reklamacją po wymianę na 75W90?

 

Dodam, że mrozów u mnie nie ma, -5'C w grudniu to już klęska żywiołowa. ;)

Edited by radnor
Link to comment
Share on other sites

Różnica będzie i to spora. Przerabiałem kiedyś temat w corolce. Zalecany jest 75W90, ale z braku laku zalałem 80W90 i różnica była dramatyczna, przynajmniej do momentu rozgrzania...

Poza tym przyznam szczerze, że nie spotkałem się z tym, żeby 80W był zalecany  :huh:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź, bez problemu wymienią jeszcze raz na 75w90 gratis tak więc duży plus dla nich. 

Z beczki mają Crown, lać czy przyjechać ze swoim? Millers? Motul?

Edited by radnor
Link to comment
Share on other sites

Dzięki, 300 czy 300LS? Ten drugi jest do szpery, seryjny GTk nie ma jej z przodu? Zwykły 300 będzie OK do skrzyni i dyfra? Akurat wejdzie 5 litrów to przy okazji też z tyłu zmienię.

Edited by radnor
Link to comment
Share on other sites

Przejechałem tylko kilka kilometrów, raczej skrzynia się nie zmieliła przez ten czas. Zamówią Motula, pogadałem akurat z facetem który zmieniał olej i wspominał że na magnesie przy korku było trochę opiłków, ale wcześniej żadnych problemów ze skrzynią nie miałem więc oby olej pomógł. Mam całą teczkę z historią samochodu ale żadnej faktury za skrzynię nie było, pewnie jeździł na tym samym oleju przez 130tyś.

Link to comment
Share on other sites

Przejechałem tylko kilka kilometrów, raczej skrzynia się nie zmieliła przez ten czas. Zamówią Motula, pogadałem akurat z facetem który zmieniał olej i wspominał że na magnesie przy korku było trochę opiłków, ale wcześniej żadnych problemów ze skrzynią nie miałem więc oby olej pomógł. Mam całą teczkę z historią samochodu ale żadnej faktury za skrzynię nie było, pewnie jeździł na tym samym oleju przez 130tyś.

Opiłki to normalna sprawa, mechanizmy pracują i zawsze jest jakieś tarcie co z czasem powoduje zanieczyszczenie oleju. Wymiana zalecana jest co 2 lata/50000km.

Link to comment
Share on other sites

Bez LS do przodu. Tył ze szperą musi być LS.

Ee, no nie do końca ;)

 

Jeśli jest wisko to żadne LS nie jest potrzebne, chyba że jest jakaś typowo mechaniczna szpera, płytka np.

Link to comment
Share on other sites

 

Bez LS do przodu. Tył ze szperą musi być LS.

Ee, no nie do końca ;)

 

Jeśli jest wisko to żadne LS nie jest potrzebne, chyba że jest jakaś typowo mechaniczna szpera, płytka np.

 

No tak, racja. :) W każdym razie nie zaszkodzi.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...