Skocz do zawartości

Ciężko wchodzące biegi przy 80w90 w GTku


radnor

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj zmieniłem olej w silniku i przy okazji w napędzie, warsztat zalał 80w90GL5, jakiś swój z beczki. Pięknie działa na rozgrzanym, ale po całej nocy na dworze przy 0' biegi wyraźnie trudniej wchodzą, po przejechaniu niecałego kilometra jest już OK. Prawdziwy przebieg 132tyś km, poza tym żadnych problemów z napędem nie ma.

 

 

W instrukcji do samochodu mam niby zalecany 80w, producenci olejów  podają 80w90 i 75w90 na swoich stronach czyli powinno być OK.

 

Aż takiej róznicy chyba nie powinno być? Jechać z reklamacją po wymianę na 75W90?

 

Dodam, że mrozów u mnie nie ma, -5'C w grudniu to już klęska żywiołowa. ;)

Edytowane przez radnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica będzie i to spora. Przerabiałem kiedyś temat w corolce. Zalecany jest 75W90, ale z braku laku zalałem 80W90 i różnica była dramatyczna, przynajmniej do momentu rozgrzania...

Poza tym przyznam szczerze, że nie spotkałem się z tym, żeby 80W był zalecany  :huh:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, bez problemu wymienią jeszcze raz na 75w90 gratis tak więc duży plus dla nich. 

Z beczki mają Crown, lać czy przyjechać ze swoim? Millers? Motul?

Edytowane przez radnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, 300 czy 300LS? Ten drugi jest do szpery, seryjny GTk nie ma jej z przodu? Zwykły 300 będzie OK do skrzyni i dyfra? Akurat wejdzie 5 litrów to przy okazji też z tyłu zmienię.

Edytowane przez radnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem tylko kilka kilometrów, raczej skrzynia się nie zmieliła przez ten czas. Zamówią Motula, pogadałem akurat z facetem który zmieniał olej i wspominał że na magnesie przy korku było trochę opiłków, ale wcześniej żadnych problemów ze skrzynią nie miałem więc oby olej pomógł. Mam całą teczkę z historią samochodu ale żadnej faktury za skrzynię nie było, pewnie jeździł na tym samym oleju przez 130tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem tylko kilka kilometrów, raczej skrzynia się nie zmieliła przez ten czas. Zamówią Motula, pogadałem akurat z facetem który zmieniał olej i wspominał że na magnesie przy korku było trochę opiłków, ale wcześniej żadnych problemów ze skrzynią nie miałem więc oby olej pomógł. Mam całą teczkę z historią samochodu ale żadnej faktury za skrzynię nie było, pewnie jeździł na tym samym oleju przez 130tyś.

Opiłki to normalna sprawa, mechanizmy pracują i zawsze jest jakieś tarcie co z czasem powoduje zanieczyszczenie oleju. Wymiana zalecana jest co 2 lata/50000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bez LS do przodu. Tył ze szperą musi być LS.

Ee, no nie do końca ;)

 

Jeśli jest wisko to żadne LS nie jest potrzebne, chyba że jest jakaś typowo mechaniczna szpera, płytka np.

 

No tak, racja. :) W każdym razie nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...