Jump to content

Roznice w dyferencjalach R160


AMI
 Share

Recommended Posts

W nawiazaniu do mojego watku sprzedazowego: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/78821-skrzynia-biegow-ty752vbcaa-z-sti-gc8/

 

gdzie znow doszedlem do wniosku, ze "wiem, ze nic nie wiem"  - mialbym pare pytan.

 

Czy ktos sie orientuje w roznicach w dyfrach R160 na przestrzeni dziejow, ze szczegolnym uwzglednieniem kwestii typu mechanizm roznicowy i polosie.

 

Moze na przykladzie:

gt my97 - skrzynia TY752VN5AA, przelozenie dyfra obecnie nieznane (strzelam, ze 4.11?)

 

i

 

wrx ra my97/98 (v3/4) - skrzynia TY752VB5BA, dyfer R160 4.44

wrx i wrx sti my97/98 (v3/4) - skrzynia TY752VBCAA, dyfer R160 4.44

 

Czy ktoras z tych dwoch skrzyni ma faktycznie cos ponad zwykle, znane z GT wisko?

Czy w zwiazku z tym ktoras z nich powinna wymagac innych, nierownej dlugosci polosi z tylu?

 

No i teraz kolejna sprawa - zakladajac ze LSD z tylu w miejsce zwyklej, standardowej wiskozy wymaga roznej dlugosci polosi - jak sie ma sprawa w przypadku jakichs aftermarketowowych szper? Czy rowniez wymagaja one roznych polosi, czy da sie spokojnie je ozenic z rownej dlugosci polosiami obecnie zaloznymi do GT?

 

Pozdrawiam

 

Link to comment
Share on other sites

Mogę odpowiedzieć częściowo ;) .

 

Do roku 98 wisko bylo oznaczane jako P1 czyli asymetryczne  półosie jedna nazywana z podwójnym frezem, natomiast po 99 r. jako P2 miały już standardowe symetryczne półosie.

Ważne że seryjne półosie asymetryczne przed 98 r. mają jeden pierścień na pólosi, drugi na wiskozie, natomiast  po roku 99 oba są na półosiach w w wisko żaden.

 

Podsumoiwując szpery są robione do 98 i powyżej 99 nie są identyczne, różnica jest wewnątrz szpery w koronce do której wchodzi półoś ze względu na długość półosi i pierścień zabezpieczający - jeden lub dwa na pólosiach.

Pytałem carbonetica czy można założyć chociaż jedną z półosi. Opdowiedź była negatywna. Lepiej kupić takie pod jakie jest szpera - koszt do 200 pln max za 2 szt. po 99 i przed 98r.

Ja zmieniałem półosie więc tragedii nie ma.

 

Jeżeli zakładasz półosie serynje wisko od GT do skrzyń TY752 (TY752VBCAA) to muszą być asymetryczne, jeżeli do skrzyń TY754 to już symetryczne (TY754VBAAA).

 

Skrzynia TY754VBAAA czyli następca 752VBCAA w przypadku instalacji w legacy twin turbo ma takie wisko jak w GT. Nigdzie nie ma inforacji czy ta sama skrzynia w przypadku instalacji do STI czy P1 miała inne wisko.

Edited by 4mamut
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Czyli wychodziloby na to, ze jednak przekladajac z sti my97/98 do gt my97/98 (czyli caly czas ty752) tez nie powinno byc zadnych problemow z niezgodnoscia czesci?

 

No, w kazdym razie dzieki - calkiem sporo info w temacie.


Generalnie to sie pogubic mozna czasem w tych drobnych roznicach :)


Pytanie dodatkowe - moze ktos bedzie wiedzial.

Czy jest sie o co bic w temacie wiskoza vs mechaniczne lsd w r160 przy tym wieku dyfrow? Czy lepiej sie i tak nastawiac raczej na zakup nowej szpery, skoro nam na mocnym spieciu zalezy?

 

Jak wyglada trwalosc tych mechanicznych szper?

Link to comment
Share on other sites

Zmienili dopiero po 99 r.

Powinno pasować bez rzeźbienia. Zresztą dla pewności jalk będziesz przekładał to zobaczysz tudzież wymacasz wewnątrz dyfra czy jest pierścień jest w wisko natomiast drugi będzie na półosi.

Edited by 4mamut
Link to comment
Share on other sites

Nie no, spoko - u mnie temat sie zamykal i tak wlasnie w tych rocznikach - po Twoim wpisie wszystko zaczelo sie ukladac w sensowna calosc.

A do tego Kowal, z ktorym toczylem dyskusje w watku sprzedazowym - ma my99, co pasuje do tego, co piszesz.

 

Po prostu - kupujacy zestaw to imprez przed my99 ma plug'n'play, a kupujacy do imprez od my99 w gore - ma do dokupienia polosie.

Nie koniec swiata tak na moje oko.

 

4mamut - wielkie dzieki, duzo mi rozjasniles tym wpisem.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie, zestaw od TY752 będzie pasował do GT 99 jeżeli gostek dokupi półosie (najprościej) albo przełoży swoje wisko wewnątrz drugiego LSD - też tak się da, bo to w wisko czy w szperze jest właśnie ta różnica. 

Tam jest jeszcze zabawa z prędkościomierzem w starszych byl na linkę a w nowszych elektroniczny ale to inna bajka.

 

Dlatego 5MT jest takie fajne bo przekładasz wszystko do jednej obudowy, czy z forestara, imprezy, czy STI. Możesz nawet dołożyć DCCD do skrzyni 3.54, czy forester, impreza czy legacy. To jest cholerna zaleta tej marki, rozwalona przesuwka w STI, zakładasz od forestera.......itd

 

Pozdrawiam

Edited by 4mamut
Link to comment
Share on other sites

 

 

Tam jest jeszcze zabawa z prędkościomierzem w starszych byl na linkę a w nowszych elektroniczny ale to inna bajka.

 

Tak, ale w skrzyniach gniazdo jest chyba to samo dokladnie - tylko sie wkreca albo czujnik elektryczny, albo wtyczke od linki.

Elektryka chyba byla we wszystkich od my97 (opieram sie na swoim aucie w tej obserwacji)

Link to comment
Share on other sites

Ami, nie wiem.

Nie przekładałem tak skrzyni - mam 754 i zawsze wstawiałem 754.  Widziałem obudowę US i EU, chyba czujnik na licznik jest ten sam ale to 754.

Natomiast w starszym modelach się nie orientuję. 

Link to comment
Share on other sites

4mamut twierdzisz ze jest możliwość założenia dccd do standardowej TY754 bez dccd? 
Miałem zamiar kupić jakas 5mt z dccd z uszkodzonymi biegami i założyć swoje wałki ale nie wiedziałem czy podejdzie. Kupno samej "dupki" i założenie do skrzyni było by jeszcze łatwiejsze.Jak to jest?

Link to comment
Share on other sites

Dobrze kombinujesz ;) .

Na 99% podejdzie do TY754 i TY752 też.

Różnica w skrzyniach z DCCD i bez polega z tego co na razie rozkminiłem tylko na środkowej części. Możesz przełożyć ja do forka, legacy itd. Porywnywałem środek obudowy z DCCD do zwykłej TY752 i jest taki sam, różnica jest w górnym deklu który ma wyprowadzony przewód. Oczywiście to nie jest problem.

Żeby nie było tak łatwo to DCCD 5MT jest inaczej łożyskowanie niż wiskoza w skrzynaich TY754 i TY752 - > to oznacza że potrzebny jest dolny wałek który wchodzi w DCCD i nie jest to ten sam co wisko TY754 i TY752. Jest on dłuższy i ma podejście na dwa łożyska igiełkowe. Jest to wałek z dupki skrzyni. W sumie subaru robiło trzy różne wałki - nie licząc przełożeń ->  do DCCD, wisko P1 w skrzyniach TY752 i do wisko P2 w skrzyniach TY754.

Dokładasz DCCD Pro i powinno zadziałać.Zestaw będę składał może w przyszłym miesiącu to powiem więcej co wyjdzie. Mam już prawie wszystko oprócz czasu ;).

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Właśnie taką kupiłem ,znajomy dorwał 752 a ja 754. Obie strzelone.

Neetronics też się nada, ale jak rozmawiałem w Ottawie z gośmi z DCCD powiedzieli że to gniot.

Nie ma trybu auto i chy ba dodatkowego G-sensora a tylko wyświetlacz i kosztuje sporo więcej. 
Każdy chwali swoje....ja kupiłem DCCD pro z trybem auto i wyjsciem na diody, tyle że bez przesyłki, cła, z jakimś tam rabatem bo odebrałem to osobiście.

Link to comment
Share on other sites

Ile wyszło za dccdpro? 
Jeżeli udało by się do powiedzmy mojej 754wisko dorwać 754dccd to z tego co jest można spokojnie zrobić bez rzeźby hybryde czyli obudowa głowna wałek sprzęgłowy i atakujący + dupa i centralny dyfer ze strzelonej? 

Link to comment
Share on other sites

- 1500 PLN. W tej chwili ze względu na wysoki kurs + przesyłkę można się zmieścić w 1650 PLN przy 5 szt. (wersja z auto i wyjsciem na diody). Diody pokazują również rzeczywiste spięcie w czasie jazdy w trybie auto.

- tak można zrobić hybrydę i taki mam zamiar, tak jak piszesz. Połowa z 754 z STI 4.44 lub innej może byc również z 752 + DCCD ze strzelonej.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Nawiązując do tematu. Mam GTka z 1996r. po zdemontowaniu tylnych zwrotnic zacząłem się zastanawiać czy aby na pewno obie są od tego samochodu ponieważ widać różnice od strony przegubu. Po zmierzeniu długości półosi (od dyferencjału do końca przegubu zewnętrznego) okazało się, że mają one różne długości. Moje pytanie brzmi czy tak ma być ? Czy zwrotnice rzeczywiście takie mają być ?

20170507_121107.jpg

20170507_121114.jpg

20170507_121121.jpg

20170507_121126.jpg

Edited by cris555
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Pytanie:

czy  dyfer R160 4,44 na Suretrack wymaga asymetrycznych półosi? Nie wiem z czego został wyjęty.. Sprzedawca twierdzi że Z Imprezy P1.

Bo mam symetryczne z GT99 i sie zastanawiam czy muszę szukać niesymetrycznych..

 

IMG_20180420_120630.thumb.jpg.2adcd97d5c5adf3cf06ec47ef9c83988.jpg

IMG_20180420_125721.thumb.jpg.06239043ef6df21c5ad7fa9215515a87.jpg

Link to comment
Share on other sites

Półosie niesymetryczne maja jeden pierścień na półosi drugi w dyfrze. Jeżeli masz oba na polosiach a żadnego w dyfrze  (nie pamietam czy odwrotnie ) to półosie symetryczne.

Możesz również przymiarem zmierzyć czy rowek/pierścień jest w tej samej odległości z obu stron od uszczelniacza :) 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.04.2018 o 22:10, MariuS napisał:

czy  dyfer R160 4,44 na Suretrack wymaga asymetrycznych półosi? Nie wiem z czego został wyjęty.. Sprzedawca twierdzi że Z Imprezy P1

Nie nie wymaga. Te same półosie są w P1 co w GT MY99/00

Asymetryczne są wymagane tylko przy dyfrach ze skrzyń 752 czyli od 1998 w dół.

W dniu 22.04.2018 o 22:21, MariuS napisał:

Mam taki dyfer. Potrzeba mi półosi niesymetrycznych jednak.

 

Przecież jakbyś miał taki dyfer to byś tego nie złożył na półosiach symetrycznych.

Wszystko jest w porządku.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...