AMI Posted March 24, 2015 Share Posted March 24, 2015 W nawiazaniu do mojego watku sprzedazowego: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/78821-skrzynia-biegow-ty752vbcaa-z-sti-gc8/ gdzie znow doszedlem do wniosku, ze "wiem, ze nic nie wiem" - mialbym pare pytan. Czy ktos sie orientuje w roznicach w dyfrach R160 na przestrzeni dziejow, ze szczegolnym uwzglednieniem kwestii typu mechanizm roznicowy i polosie. Moze na przykladzie: gt my97 - skrzynia TY752VN5AA, przelozenie dyfra obecnie nieznane (strzelam, ze 4.11?) i wrx ra my97/98 (v3/4) - skrzynia TY752VB5BA, dyfer R160 4.44 wrx i wrx sti my97/98 (v3/4) - skrzynia TY752VBCAA, dyfer R160 4.44 Czy ktoras z tych dwoch skrzyni ma faktycznie cos ponad zwykle, znane z GT wisko? Czy w zwiazku z tym ktoras z nich powinna wymagac innych, nierownej dlugosci polosi z tylu? No i teraz kolejna sprawa - zakladajac ze LSD z tylu w miejsce zwyklej, standardowej wiskozy wymaga roznej dlugosci polosi - jak sie ma sprawa w przypadku jakichs aftermarketowowych szper? Czy rowniez wymagaja one roznych polosi, czy da sie spokojnie je ozenic z rownej dlugosci polosiami obecnie zaloznymi do GT? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
zubru Posted March 25, 2015 Share Posted March 25, 2015 Dobre pytanie sam jestem ciekaw. Duzo w tabelkach oznaczen skrzyn jest o szperze suretrack w r160 (rzekomo w mojej tez). Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted March 25, 2015 Share Posted March 25, 2015 (edited) Mogę odpowiedzieć częściowo . Do roku 98 wisko bylo oznaczane jako P1 czyli asymetryczne półosie jedna nazywana z podwójnym frezem, natomiast po 99 r. jako P2 miały już standardowe symetryczne półosie. Ważne że seryjne półosie asymetryczne przed 98 r. mają jeden pierścień na pólosi, drugi na wiskozie, natomiast po roku 99 oba są na półosiach w w wisko żaden. Podsumoiwując szpery są robione do 98 i powyżej 99 nie są identyczne, różnica jest wewnątrz szpery w koronce do której wchodzi półoś ze względu na długość półosi i pierścień zabezpieczający - jeden lub dwa na pólosiach. Pytałem carbonetica czy można założyć chociaż jedną z półosi. Opdowiedź była negatywna. Lepiej kupić takie pod jakie jest szpera - koszt do 200 pln max za 2 szt. po 99 i przed 98r. Ja zmieniałem półosie więc tragedii nie ma. Jeżeli zakładasz półosie serynje wisko od GT do skrzyń TY752 (TY752VBCAA) to muszą być asymetryczne, jeżeli do skrzyń TY754 to już symetryczne (TY754VBAAA). Skrzynia TY754VBAAA czyli następca 752VBCAA w przypadku instalacji w legacy twin turbo ma takie wisko jak w GT. Nigdzie nie ma inforacji czy ta sama skrzynia w przypadku instalacji do STI czy P1 miała inne wisko. Edited March 25, 2015 by 4mamut 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted March 25, 2015 Author Share Posted March 25, 2015 Czyli wychodziloby na to, ze jednak przekladajac z sti my97/98 do gt my97/98 (czyli caly czas ty752) tez nie powinno byc zadnych problemow z niezgodnoscia czesci? No, w kazdym razie dzieki - calkiem sporo info w temacie. Generalnie to sie pogubic mozna czasem w tych drobnych roznicach Pytanie dodatkowe - moze ktos bedzie wiedzial. Czy jest sie o co bic w temacie wiskoza vs mechaniczne lsd w r160 przy tym wieku dyfrow? Czy lepiej sie i tak nastawiac raczej na zakup nowej szpery, skoro nam na mocnym spieciu zalezy? Jak wyglada trwalosc tych mechanicznych szper? Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted March 25, 2015 Share Posted March 25, 2015 (edited) Zmienili dopiero po 99 r. Powinno pasować bez rzeźbienia. Zresztą dla pewności jalk będziesz przekładał to zobaczysz tudzież wymacasz wewnątrz dyfra czy jest pierścień jest w wisko natomiast drugi będzie na półosi. Edited March 25, 2015 by 4mamut Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted March 25, 2015 Author Share Posted March 25, 2015 Nie no, spoko - u mnie temat sie zamykal i tak wlasnie w tych rocznikach - po Twoim wpisie wszystko zaczelo sie ukladac w sensowna calosc. A do tego Kowal, z ktorym toczylem dyskusje w watku sprzedazowym - ma my99, co pasuje do tego, co piszesz. Po prostu - kupujacy zestaw to imprez przed my99 ma plug'n'play, a kupujacy do imprez od my99 w gore - ma do dokupienia polosie. Nie koniec swiata tak na moje oko. 4mamut - wielkie dzieki, duzo mi rozjasniles tym wpisem. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted March 25, 2015 Share Posted March 25, 2015 (edited) Dokładnie, zestaw od TY752 będzie pasował do GT 99 jeżeli gostek dokupi półosie (najprościej) albo przełoży swoje wisko wewnątrz drugiego LSD - też tak się da, bo to w wisko czy w szperze jest właśnie ta różnica. Tam jest jeszcze zabawa z prędkościomierzem w starszych byl na linkę a w nowszych elektroniczny ale to inna bajka. Dlatego 5MT jest takie fajne bo przekładasz wszystko do jednej obudowy, czy z forestara, imprezy, czy STI. Możesz nawet dołożyć DCCD do skrzyni 3.54, czy forester, impreza czy legacy. To jest cholerna zaleta tej marki, rozwalona przesuwka w STI, zakładasz od forestera.......itd Pozdrawiam Edited March 25, 2015 by 4mamut Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted March 25, 2015 Author Share Posted March 25, 2015 Tam jest jeszcze zabawa z prędkościomierzem w starszych byl na linkę a w nowszych elektroniczny ale to inna bajka. Tak, ale w skrzyniach gniazdo jest chyba to samo dokladnie - tylko sie wkreca albo czujnik elektryczny, albo wtyczke od linki. Elektryka chyba byla we wszystkich od my97 (opieram sie na swoim aucie w tej obserwacji) Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted March 25, 2015 Share Posted March 25, 2015 Ami, nie wiem. Nie przekładałem tak skrzyni - mam 754 i zawsze wstawiałem 754. Widziałem obudowę US i EU, chyba czujnik na licznik jest ten sam ale to 754. Natomiast w starszym modelach się nie orientuję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted March 25, 2015 Author Share Posted March 25, 2015 Tak mi wyszlo z mojego dochodzenia, jak sie rozgladalem za skrzynia. Generalnie tez nie ma sie za bardzo czego obawiac. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
PatiKTP Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 AMI - mam 95 i mam licznik elektryczny. Skrzynia TY752VN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted March 26, 2015 Author Share Posted March 26, 2015 W sumie nawet jeszcze lepiej Link to comment Share on other sites More sharing options...
zubru Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 4mamut twierdzisz ze jest możliwość założenia dccd do standardowej TY754 bez dccd? Miałem zamiar kupić jakas 5mt z dccd z uszkodzonymi biegami i założyć swoje wałki ale nie wiedziałem czy podejdzie. Kupno samej "dupki" i założenie do skrzyni było by jeszcze łatwiejsze.Jak to jest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted March 27, 2015 Share Posted March 27, 2015 Dobrze kombinujesz . Na 99% podejdzie do TY754 i TY752 też. Różnica w skrzyniach z DCCD i bez polega z tego co na razie rozkminiłem tylko na środkowej części. Możesz przełożyć ja do forka, legacy itd. Porywnywałem środek obudowy z DCCD do zwykłej TY752 i jest taki sam, różnica jest w górnym deklu który ma wyprowadzony przewód. Oczywiście to nie jest problem. Żeby nie było tak łatwo to DCCD 5MT jest inaczej łożyskowanie niż wiskoza w skrzynaich TY754 i TY752 - > to oznacza że potrzebny jest dolny wałek który wchodzi w DCCD i nie jest to ten sam co wisko TY754 i TY752. Jest on dłuższy i ma podejście na dwa łożyska igiełkowe. Jest to wałek z dupki skrzyni. W sumie subaru robiło trzy różne wałki - nie licząc przełożeń -> do DCCD, wisko P1 w skrzyniach TY752 i do wisko P2 w skrzyniach TY754. Dokładasz DCCD Pro i powinno zadziałać.Zestaw będę składał może w przyszłym miesiącu to powiem więcej co wyjdzie. Mam już prawie wszystko oprócz czasu . 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
zubru Posted March 27, 2015 Share Posted March 27, 2015 Informuj na bieżąco bo jakby sie udalo kupić strzelona 754 z dccd to mozna fajny mod zrobic niedrogo. Neetronic tez nada sie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted March 27, 2015 Share Posted March 27, 2015 Właśnie taką kupiłem ,znajomy dorwał 752 a ja 754. Obie strzelone. Neetronics też się nada, ale jak rozmawiałem w Ottawie z gośmi z DCCD powiedzieli że to gniot. Nie ma trybu auto i chy ba dodatkowego G-sensora a tylko wyświetlacz i kosztuje sporo więcej. Każdy chwali swoje....ja kupiłem DCCD pro z trybem auto i wyjsciem na diody, tyle że bez przesyłki, cła, z jakimś tam rabatem bo odebrałem to osobiście. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zubru Posted March 27, 2015 Share Posted March 27, 2015 Ile wyszło za dccdpro? Jeżeli udało by się do powiedzmy mojej 754wisko dorwać 754dccd to z tego co jest można spokojnie zrobić bez rzeźby hybryde czyli obudowa głowna wałek sprzęgłowy i atakujący + dupa i centralny dyfer ze strzelonej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 - 1500 PLN. W tej chwili ze względu na wysoki kurs + przesyłkę można się zmieścić w 1650 PLN przy 5 szt. (wersja z auto i wyjsciem na diody). Diody pokazują również rzeczywiste spięcie w czasie jazdy w trybie auto. - tak można zrobić hybrydę i taki mam zamiar, tak jak piszesz. Połowa z 754 z STI 4.44 lub innej może byc również z 752 + DCCD ze strzelonej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zubru Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 Czekać na ogłoszenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
cris555 Posted May 7, 2017 Share Posted May 7, 2017 (edited) Nawiązując do tematu. Mam GTka z 1996r. po zdemontowaniu tylnych zwrotnic zacząłem się zastanawiać czy aby na pewno obie są od tego samochodu ponieważ widać różnice od strony przegubu. Po zmierzeniu długości półosi (od dyferencjału do końca przegubu zewnętrznego) okazało się, że mają one różne długości. Moje pytanie brzmi czy tak ma być ? Czy zwrotnice rzeczywiście takie mają być ? Edited May 7, 2017 by cris555 Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted May 7, 2017 Share Posted May 7, 2017 (edited) Na to wygląda ze półosie są różne na długościach nawet w nowszych https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1991464&page=2 Edited May 7, 2017 by 4mamut Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariuS Posted April 20, 2018 Share Posted April 20, 2018 Pytanie: czy dyfer R160 4,44 na Suretrack wymaga asymetrycznych półosi? Nie wiem z czego został wyjęty.. Sprzedawca twierdzi że Z Imprezy P1. Bo mam symetryczne z GT99 i sie zastanawiam czy muszę szukać niesymetrycznych.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted April 20, 2018 Share Posted April 20, 2018 Półosie niesymetryczne maja jeden pierścień na półosi drugi w dyfrze. Jeżeli masz oba na polosiach a żadnego w dyfrze (nie pamietam czy odwrotnie ) to półosie symetryczne. Możesz również przymiarem zmierzyć czy rowek/pierścień jest w tej samej odległości z obu stron od uszczelniacza Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariuS Posted April 22, 2018 Share Posted April 22, 2018 https://www.ebay.com/itm/JDM-Subaru-Impreza-WRX-STI-AP-Racing-SURETRAC-R160-4-44-Ratio-LSD-with-axles-/122509730421 Mam taki dyfer. Potrzeba mi półosi niesymetrycznych jednak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted April 26, 2018 Share Posted April 26, 2018 W dniu 20.04.2018 o 22:10, MariuS napisał: czy dyfer R160 4,44 na Suretrack wymaga asymetrycznych półosi? Nie wiem z czego został wyjęty.. Sprzedawca twierdzi że Z Imprezy P1 Nie nie wymaga. Te same półosie są w P1 co w GT MY99/00 Asymetryczne są wymagane tylko przy dyfrach ze skrzyń 752 czyli od 1998 w dół. W dniu 22.04.2018 o 22:21, MariuS napisał: Mam taki dyfer. Potrzeba mi półosi niesymetrycznych jednak. Przecież jakbyś miał taki dyfer to byś tego nie złożył na półosiach symetrycznych. Wszystko jest w porządku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now