radex Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Popatrzmy na Przemkową oponę. Na zewnętrznym rancie są takie rozchodzące się promieniście do zewnątrz nacięcia (zaznaczone w czerwonym kółku). Na tej konkretnej oponie układają się one "do dołu". Teraz wytłumacz mi carfit w jaki sposób założysz tą oponę na prawą stronę auta tak by ta strona bieżnika była dalej na zewnątrz a nacięcia dalej szły "do dołu"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Gwarantuję to wszem i wobec po groźbą utraty reputacji OK, Carfit na szkolenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 11 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Jak opona ma kierunkowy bieżnik, to nie da się jej przełożyć "z prawej na lewą" bez zdejmowania z felgi. Dlatego samochody z oponami kierunkowymi mają zapas "nie kierunkowy". Carfit się zapędził. Tak masz rację z kierunklowymi tak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Popatrzmy na Przemkową oponę. Na zewnętrznym rancie są takie rozchodzące się promieniście do zewnątrz nacięcia (zaznaczone w czerwonym kółku). Na tej konkretnej oponie układają się one "do dołu". Teraz wytłumacz mi carfit w jaki sposób założysz tą oponę na prawą stronę auta tak by ta strona bieżnika była dalej na zewnątrz a nacięcia dalej szły "do dołu"? O to mi właśnie chodzi! :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Czy ktoś może zrobić/wrzucić zdjęcie boku RE070 ze wszystkimi napisami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Jak opona ma kierunkowy bieżnik, to nie da się jej przełożyć "z prawej na lewą" bez zdejmowania z felgi. Dlatego samochody z oponami kierunkowymi mają zapas "nie kierunkowy". Carfit się zapędził. Tak masz rację z kierunklowymi tak jest poddaje sie, nie mam jzu argumentow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 11 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Gwarantuję to wszem i wobec po groźbą utraty reputacji OK, Carfit na szkolenie Na szkolenie to raczej ty powinienes odbyć szczelając gafy lewa prawa, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 11 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Obrazek Popatrzmy na Przemkową oponę. Na zewnętrznym rancie są takie rozchodzące się promieniście do zewnątrz nacięcia (zaznaczone w czerwonym kółku). Na tej konkretnej oponie układają się one "do dołu". Teraz wytłumacz mi carfit w jaki sposób założysz tą oponę na prawą stronę auta tak by ta strona bieżnika była dalej na zewnątrz a nacięcia dalej szły "do dołu"? Na prawej stronie bedzie do góry i tak ma być, zaraz zrobie wam niedowiarki kilka zdjec i wkleje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart1000 Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Popatrzmy na Przemkową oponę. Na zewnętrznym rancie są takie rozchodzące się promieniście do zewnątrz nacięcia (zaznaczone w czerwonym kółku). Na tej konkretnej oponie układają się one "do dołu". Teraz wytłumacz mi carfit w jaki sposób założysz tą oponę na prawą stronę auta tak by ta strona bieżnika była dalej na zewnątrz a nacięcia dalej szły "do dołu"? O to mi właśnie chodzi! :cool: Ale w oponach asymetrycznych wlasnie tak ma byc. Czy naprawde tak ciezko pojac ze one po przelozeniu jakby to powiedziec nie musza miec tego samego ulozenia bieznika. Tak poprostu zostaly zaprojektowane i inaczej nie bedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 A one na pewno sa asymetryczne a nie kierunkowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Gwarantuję to wszem i wobec po groźbą utraty reputacji OK, Carfit na szkolenie Na szkolenie to raczej ty powinienes odbyć szczelając gafy lewa prawa, Spokojnie, nie chcialem Cie urazic.Taki zart na koniec dnia-po prostu probujemy dojsc do tego czy glowny i generalny dystrybutor Brigdestona czyli IC sie myli czy nie.N okiany walnalem z rzpaedu, chcialem napisac ze sa opony asymetryczne zwykle i kierunkowe(ktore produkuje np Nokian) No offence Carfit :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 11 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Popatrzmy na Przemkową oponę. Na zewnętrznym rancie są takie rozchodzące się promieniście do zewnątrz nacięcia (zaznaczone w czerwonym kółku). Na tej konkretnej oponie układają się one "do dołu". Teraz wytłumacz mi carfit w jaki sposób założysz tą oponę na prawą stronę auta tak by ta strona bieżnika była dalej na zewnątrz a nacięcia dalej szły "do dołu"? O to mi właśnie chodzi! :cool: Ale w oponach asymetrycznych wlasnie tak ma byc. Czy naprawde tak ciezko pojac ze one po przelozeniu jakby to powiedziec nie musza miec tego samego ulozenia bieznika. Tak poprostu zostaly zaprojektowane i inaczej nie bedzie. Ale co niektórym strasznie ciężko to pojąc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Carfit - nie złość się na nas, tylko przedstaw nam kontrargumentację dotyczącą ułożenia "jodełki" na zewnętrznej części opony... 8) Bo mówienie "ja wiem, bo wiem" argumentem nie jest . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Ale w oponach asymetrycznych wlasnie tak ma byc.Czy naprawde tak ciezko pojac ze one po przelozeniu jakby to powiedziec nie musza miec tego samego ulozenia bieznika. Tak poprostu zostaly zaprojektowane i inaczej nie bedzie. Tu nie ma nic do pojmowania - trzeba tak było od razu, że opony asymetryczne nie muszą mieć jednakowego ułożenia nacięć bieżnika w stosunku do kierunku jazdy i nie byłoby całej dyskusji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Są asymetryczne, nie są kierunkowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 11 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Carfit - nie złość się na nas, tylko przedstaw nam kontrargumentację dotyczącą ułożenia "jodełki" na zewnętrznej części opony... 8) Bo mówienie "ja wiem, bo wiem" argumentem nie jest . Postaram się dziś poszperać w fachowej literaturze, łącznie z rysunkami, bo gdzieś to było bardzo dokładnie opisane i wytłumaczone, zrobię scan i postaram wrzucić na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 No i wszystko jasne. Popatrzcie, jaka miła, konstruktywna i on-topiczna dyskusja nam się na forum trafiła 8) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Jak opona ma kierunkowy bieżnik, to nie da się jej przełożyć "z prawej na lewą" bez zdejmowania z felgi. Dlatego samochody z oponami kierunkowymi mają zapas "nie kierunkowy". Carfit się zapędził. Tak masz rację z kierunklowymi tak jest To źle Cię zrozumiałem w którejś poprzedniej wypowiedzi. To pozostaje jedynie pytanie, czy RE 070 są kierunkowe (bo to, że są asymetryczne, już ustalono) czy też nie. Jeżeli tak - to są prawe i lewe. Jeżeli nie - to nie ma. BTW: Zawsze dziwnym mi się wydawało, że w oponach asymetrycznych (nie kierunkowych)można założyć je "odwrotnie" na tej samej osi - przecież fizyka przepływu płynów w wirującym bieżniku musi być zupełnie inna... Chyba, że to nie ma kompletnie znaczenia w ciśnieniach panujących na styku bieżnik-asfalt. Nie mam pojęcia, ale chętnie bym przeczytał jakieś wyjaśnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Być może Bridgestone ma gdzieś przepływ płynów bo wg. nich opona i tak nie działa na niczym innym niż wilgotny asfalt? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 11 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Zobaczcie na zdjecia to są opony Pirelli Pzero Rosso Assimetr. i sa dobrze załozone na felgach, jeżeli bedziemy na nie patrzeć z góry jak na zdjęciach gdzie stoja jedna obok drugiej, to rzeczywiście wydaje sie cos nie halo, ale jak sie dobrze wpatrzysz to i tak rowki np. odpowadające za wypompowywanie wody spod opony i tak ida w tym samym kierunki czyli do tyłu osi pojazdu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Być może Bridgestone ma gdzieś przepływ płynów bo wg. nich opona i tak nie działa na niczym innym niż wilgotny asfalt? ;-) "Wilgotny"...? Myślałem, że to opona wyłącznie na suchy asfalt. Może w odniesieniu do RE 070 przepływ płynów znaczenia nie ma, ale asymetrycznych opon "drogowych" masz od metra, a one muszą (powinny) się zachowywać dobrze również na mokrym asfalcie a nawet na kałużach. I o tym myślałem pisząc, że "fizyka... itd". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 11 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 jeszcze jedno zdjęcie najnowszych asymetryków GoodYear UG Performacnce równiez ułożone we własciwym kierunku jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Ja chce takie. 1 kpl 205/55/16 1 kpl 185/65/15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 11 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Ja chce takie.1 kpl 205/55/16 1 kpl 185/65/15 Marcin 16 sa niestety 15 w tym rozmiarze nie robia i nie beda robić, tj opona tylko od 16' wzwyż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 To w 15 najlepsze co jest potrzebuje z innych marek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi