Skocz do zawartości

Dyskusje o oponach prawych i lewych


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

slomczyn2907060673ra1.jpg

 

Popatrzmy na Przemkową oponę. Na zewnętrznym rancie są takie rozchodzące się promieniście do zewnątrz nacięcia (zaznaczone w czerwonym kółku). Na tej konkretnej oponie układają się one "do dołu". Teraz wytłumacz mi carfit w jaki sposób założysz tą oponę na prawą stronę auta tak by ta strona bieżnika była dalej na zewnątrz a nacięcia dalej szły "do dołu"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 134
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak opona ma kierunkowy bieżnik, to nie da się jej przełożyć "z prawej na lewą" bez zdejmowania z felgi. Dlatego samochody z oponami kierunkowymi mają zapas "nie kierunkowy".

 

Carfit się zapędził.

 

Tak masz rację z kierunklowymi tak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzmy na Przemkową oponę. Na zewnętrznym rancie są takie rozchodzące się promieniście do zewnątrz nacięcia (zaznaczone w czerwonym kółku). Na tej konkretnej oponie układają się one "do dołu". Teraz wytłumacz mi carfit w jaki sposób założysz tą oponę na prawą stronę auta tak by ta strona bieżnika była dalej na zewnątrz a nacięcia dalej szły "do dołu"?

 

O to mi właśnie chodzi! :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak opona ma kierunkowy bieżnik, to nie da się jej przełożyć "z prawej na lewą" bez zdejmowania z felgi. Dlatego samochody z oponami kierunkowymi mają zapas "nie kierunkowy".

 

Carfit się zapędził.

 

Tak masz rację z kierunklowymi tak jest

 

poddaje sie, nie mam jzu argumentow :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarantuję to wszem i wobec po groźbą utraty reputacji

 

OK, Carfit na szkolenie :twisted::mrgreen:

 

Na szkolenie to raczej ty powinienes odbyć szczelając gafy lewa prawa, :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrazek

 

Popatrzmy na Przemkową oponę. Na zewnętrznym rancie są takie rozchodzące się promieniście do zewnątrz nacięcia (zaznaczone w czerwonym kółku). Na tej konkretnej oponie układają się one "do dołu". Teraz wytłumacz mi carfit w jaki sposób założysz tą oponę na prawą stronę auta tak by ta strona bieżnika była dalej na zewnątrz a nacięcia dalej szły "do dołu"?

 

Na prawej stronie bedzie do góry i tak ma być, zaraz zrobie wam niedowiarki kilka zdjec i wkleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzmy na Przemkową oponę. Na zewnętrznym rancie są takie rozchodzące się promieniście do zewnątrz nacięcia (zaznaczone w czerwonym kółku). Na tej konkretnej oponie układają się one "do dołu". Teraz wytłumacz mi carfit w jaki sposób założysz tą oponę na prawą stronę auta tak by ta strona bieżnika była dalej na zewnątrz a nacięcia dalej szły "do dołu"?

 

O to mi właśnie chodzi! :cool:

 

Ale w oponach asymetrycznych wlasnie tak ma byc.

Czy naprawde tak ciezko pojac ze one po przelozeniu jakby to powiedziec nie musza miec tego samego ulozenia bieznika. Tak poprostu zostaly zaprojektowane i inaczej nie bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarantuję to wszem i wobec po groźbą utraty reputacji

 

OK, Carfit na szkolenie :twisted::mrgreen:

 

Na szkolenie to raczej ty powinienes odbyć szczelając gafy lewa prawa, :evil:

 

Spokojnie, nie chcialem Cie urazic.Taki zart na koniec dnia-po prostu probujemy dojsc do tego czy glowny i generalny dystrybutor Brigdestona czyli IC sie myli czy nie.N okiany walnalem z rzpaedu, chcialem napisac ze sa opony asymetryczne zwykle i kierunkowe(ktore produkuje np Nokian)

 

No offence Carfit :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzmy na Przemkową oponę. Na zewnętrznym rancie są takie rozchodzące się promieniście do zewnątrz nacięcia (zaznaczone w czerwonym kółku). Na tej konkretnej oponie układają się one "do dołu". Teraz wytłumacz mi carfit w jaki sposób założysz tą oponę na prawą stronę auta tak by ta strona bieżnika była dalej na zewnątrz a nacięcia dalej szły "do dołu"?

 

O to mi właśnie chodzi! :cool:

 

Ale w oponach asymetrycznych wlasnie tak ma byc.

Czy naprawde tak ciezko pojac ze one po przelozeniu jakby to powiedziec nie musza miec tego samego ulozenia bieznika. Tak poprostu zostaly zaprojektowane i inaczej nie bedzie.

 

Ale co niektórym strasznie ciężko to pojąc :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w oponach asymetrycznych wlasnie tak ma byc.

Czy naprawde tak ciezko pojac ze one po przelozeniu jakby to powiedziec nie musza miec tego samego ulozenia bieznika. Tak poprostu zostaly zaprojektowane i inaczej nie bedzie.

 

Tu nie ma nic do pojmowania - trzeba tak było od razu, że opony asymetryczne nie muszą mieć jednakowego ułożenia nacięć bieżnika w stosunku do kierunku jazdy i nie byłoby całej dyskusji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit - nie złość się na nas, tylko przedstaw nam kontrargumentację dotyczącą ułożenia "jodełki" na zewnętrznej części opony... 8)

 

Bo mówienie "ja wiem, bo wiem" argumentem nie jest :twisted:.

 

Postaram się dziś poszperać w fachowej literaturze, łącznie z rysunkami, bo gdzieś to było bardzo dokładnie opisane i wytłumaczone, zrobię scan i postaram wrzucić na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak opona ma kierunkowy bieżnik, to nie da się jej przełożyć "z prawej na lewą" bez zdejmowania z felgi. Dlatego samochody z oponami kierunkowymi mają zapas "nie kierunkowy".

 

Carfit się zapędził.

 

Tak masz rację z kierunklowymi tak jest

To źle Cię zrozumiałem w którejś poprzedniej wypowiedzi.

To pozostaje jedynie pytanie, czy RE 070 są kierunkowe (bo to, że są asymetryczne, już ustalono) czy też nie. Jeżeli tak - to są prawe i lewe. Jeżeli nie - to nie ma.

 

BTW: Zawsze dziwnym mi się wydawało, że w oponach asymetrycznych (nie kierunkowych)można założyć je "odwrotnie" na tej samej osi - przecież fizyka przepływu płynów w wirującym bieżniku musi być zupełnie inna...

Chyba, że to nie ma kompletnie znaczenia w ciśnieniach panujących na styku bieżnik-asfalt.

Nie mam pojęcia, ale chętnie bym przeczytał jakieś wyjaśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie na zdjecia to są opony Pirelli Pzero Rosso Assimetr. i sa dobrze załozone na felgach, jeżeli bedziemy na nie patrzeć z góry jak na zdjęciach gdzie stoja jedna obok drugiej, to rzeczywiście wydaje sie cos nie halo, ale jak sie dobrze wpatrzysz to i tak rowki np. odpowadające za wypompowywanie wody spod opony i tak ida w tym samym kierunki czyli do tyłu osi pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może Bridgestone ma gdzieś przepływ płynów bo wg. nich opona i tak nie działa na niczym innym niż wilgotny asfalt? ;-)

"Wilgotny"...? Myślałem, że to opona wyłącznie na suchy asfalt.

Może w odniesieniu do RE 070 przepływ płynów znaczenia nie ma, ale asymetrycznych opon "drogowych" masz od metra, a one muszą (powinny) się zachowywać dobrze również na mokrym asfalcie a nawet na kałużach. I o tym myślałem pisząc, że "fizyka... itd".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chce takie.

1 kpl 205/55/16

1 kpl 185/65/15

 

Marcin 16 sa niestety 15 w tym rozmiarze nie robia i nie beda robić, tj opona tylko od 16' wzwyż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...