Skocz do zawartości

Strzały z napędu w budę - podpora


Hiszpanu

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie to słychać przy końcach obydwu filmików jak auto się powoli toczy, generalnie huczy to cały czas powyżej tam ok. 5km/h i w górę, Przed wymianą podpory nic takiego nie było. Jak rozdzieliłem wały to z podpory wyleciała taka podkładka (podpora była jeszcze osadzona na wale) która wchodziła w łożysko i przy montażu ją tylko tam wsadziłem chodź przy demontażu sama wyleciała, może to przez to tak huczy nie wiem już. A jak sprawdzić mocowania dyfra? Jak dobrze widziałem jest osadzony na gumach wystarczy nim po prostu poruszać czy nie lata za bardzo + obejrzeć gumy czy nie porwane itd?

Edytowane przez Hiszpanu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

huczenie nie będzie pochodzić z mocowań dyfra, albo coś obciera ,albo któreś łożysko  .

 

dudnienie tez nie będzie pochodzić  z mocowań, jeżeli jest stałe z ruchem obrotowym wału (jest?), musiałbyś mieć bardzo krzywy wał i/lub absolutny brak gum.

 

nie wiem czy poszukiwania nie są zakrojone na zbyt szeroką skale, nie wymieniałeś ostatnio kół na inne ,albo coś w tym stylu? :P

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle to ująłem chyba, o mocowania dyfra chodziło mi o strzały w budę nie o dudnienie ani huczenie, te dźwięki będą wydobywać się z osłony termicznej koło podpory bo jest zmasakrowana, z dziurawego wydechu (urwały się mocowania na katalizatorze i jest spawnięte od spodu żeby można było potem uciąć), a dźwięk na filmików raczej z podpory się wydobywa ale pewności nie mam. Kół też nie wymieniałem, przed wymianą podpory było wszystko ok tylko te strzały z napędu w bude nie ustąpiły. 

Edytowane przez Hiszpanu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale Hiszpanie, sprecyzuj czy strzały są przy ruszaniu / energicznym ruszaniu, czy w czasie jazdy gdy wał sie kręci.

 

to istotne, bo walenie przy ostrym rusznaiu ma chyba każdy i temat był wielokrotnie wałkowany.

 

jeżeli dudni w czasie jazdy ,to inny przypadek, np krzyżaki jak ktoś pisał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wali przy ruszaniu, tylko przy energicznej zmianie biegu. Ktoś napisał że to podpora, wymieniłem i problem ze strzałami w bude dalej jest mimo że krzyżaki są dobre a i mocowania dyfra są ok. O to o co mi chodzi, ponadto po wymianie podpory zaczęło coś wyć tak jak na filmikach wyżej. 

Edytowane przez Hiszpanu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wali przy ruszaniu, tylko przy energicznej zmianie biegu. 

 

 

na jedno wychodzi, czyli problem poruszany wielokrotnie, opisałem to w pierwszym poście,ale zeedytowałem żeby nie wyjść na głupka.

 

Zawsze podpora wału to pierwszy podejrzany. Zawaliłeś że nie poczytałeś wczesniej forum, bo ktoś kiedyś pisał o sposobie "rajdowym", czyli wciśnięciu w gume kleju do szyb. Wtedy sztywnieje i wiadomo czy waliła podpora czy szukać dalej.

 

następne w kolejności wszyscy robią tuleje samolotu i dyfra. Tez zrobiłem i nie zniknęło.

 

dalej jest luz wałka atakującego w dyfrze, u mnie mam raczej pewność ,że to tak stuka ,ale nikomu sie nie chce bawić z kasowaniem luzu, Ja sie przymierzam by zrobić samemu od jakiś 2 lat...

 

kręciłeś talerzykiem dyfra gdy miałeś ściągnety wał?

https://youtu.be/6JwR7pIJsvw?t=1m

 

gdy ludzie podmieniają dyfer i dalej im wali ,to na bazie doświadczeń Dave_89 wydedukowalismy że moze to pochodzić z luzu ,ale w przednim dyfrze.

Teoria bazuje na tym ,ze Dave rozpoławiał skrzynie, przy składaniu skasował luzy i za jednym zamachem wyeliminował wszystkie strzelania , dudnienia i legendarne kangurkowanie.

 

kończąc wywód- tą przypadłość ma chyba 30-50% Imprez bo temat przewija sie regularnie. W większosci nikt nie idzie dalej niż podmianka dyfra tylnego.

 

TTTM.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem tego wcześniej ale podpora również którą posiadałem była do dupy ponieważ miała mały luz jak ją ściągnąłem, jak była jeszcze osadzona na wale "goniła" lekko przód tył chyba luz na łożysku. I też to mi dawało do myślenia że jak przy np. ruszaniu ze skrzyżowania 90 stopni w lewo/prawo i na łuku wrzucałem 2 to nie było strzału, wydawało mi się że po prostu siła która działała na napęd usztywniała gumy stąd nie było strzału, to moje przypuszczenia. "kręciłeś talerzykiem dyfra gdy miałeś ściągnety wał?" tylko tyle zrobiłem co na 1 filmiku zaraz w 1 poście jak założyłem temat, nic innego prócz zdemontowania wału i wymiany podpory nie zrobiłem. Jeśli faktycznie to dyfry to po prostu zawiozę samochód do jakiegoś warsztatu z terenówkami, albo jakiś warsztat specjalizujący się w awd myślę że powinni wiedzieć o co chodzi, nie mam doświadczenia z 4x4 także tutaj się chyba zakończy moja ingerencja w napęd, nie chcę zepsuć. Dzięki za informację, mniej więcej mogę już chociaż oszacować ile mnie wyniesie naprawa. 

Edytowane przez Hiszpanu
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować ,ale ja pytałem w paru miejscach i albo im sie nie chciało, albo proponowali wymiane na używany dyfer (150-300zł przy własnej robocie)

niestety większosć używanych dyfrów już jest po 200 000 i też już jest "roz... luzowana" :P

z tym że pytanie czy gra warta świeczki, jest pare tematów o tym i wiekszosć zakończyła sie TTTM. Dobry trop ze specami od terenówek, rzucą fachowym okiem, bo to może inna pierdółka

 

powodzenia i napisz nam jak naprawisz
;)

Edytowane przez Matiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...