Jump to content

wrx bugeye 2001 rok wagon , koszt zwiekszenia mocy na 300hp?


Charoneo
 Share

Recommended Posts

wrx bugeye 2001 rok wagon , koszt zwiekszenia mocy na 300hp? chodzi mi o modyfikacje silnika jaki koszt jakie czesci , co najlepiej wymienic  czego nie tykac , nie che odpowiedzi typu sprzedaj wrx kup se sti albo po co ci wiecej mocy i tak je nie wykorzystasz, chce zwiekszyc i to nie  interesuje i przyblizone kosztu tiuningu a nie jakies babskie marudzenia i gdybania konkrety prosze z gory dziekuje , glowny cel sprint 40-180

Edited by Charoneo
Link to comment
Share on other sites

Większe wtryski turbo dobra mapa i juz masz ponad 300 hp ale za to turbo dziura i sprint odpada. I teraz sie zacznie ze tloki waly panewki ja bym powiększył gniazda zaworów i same zawory i głowice tłoki tez na mocniejsze studnia bez dna .Chyba hehe na bajere mozesz wpasc do mnie  do keflaviku . Dowiec ile sie to tu kosztuje to odechce ci sie modyfikacji .

Link to comment
Share on other sites

 

 

co najlepiej wymienic

Najtaniej wyjdzie wymiana auta na takie,które spełnia warunki. :P  :mrgreen: 

Ale jeśli chcesz orientacyjnych kosztów,to proszę bardzo. :twisted: 

Przygotowanie silnika-ok.10tys.zł

Zmiana turbo,można używkę złapać w dobrym stanie-ok.1,5tys.zł

Wydech przelot-ok.1-1,5tys.zł jak kupisz odpowiednią używkę 

Remap na 300KM-ok.3 tys.zł

Zwiększasz moc to trzeba też zadbać o dobre hamowanie,tu wydatki mogą się zacząć od 1,5 tys.zł wzwyż,zależy jaką opcję się wybierze.

Mamy 300KM,możemy je względnie szybko zatrzymać,no to startujemy i słyszymy potężne ccchhhhrrrrruuuuuppppppp. :mrgreen:

I zostaliśmy bez skrzyni czy innych tam pierdół z napędów. :twisted: Wymieniamy na mocniejszą? :mrgreen:

No to na 6MT.Kupimy zestaw za jakieś marne okolice 8 tys.zł,ale doliczmy jeszcze koszty montażu. :P

Zaraz,zaraz.Czy my nie przekroczyliśmy już czasem wartości auta? :P  :mrgreen:

Nie wiem czy wszystko policzyłem,może się okazać,że trzeba doliczyć jeszcze parę tysięcy. :twisted:

Bawimy się czy zmieniamy auto? :mrgreen: Na pewno będzie taniej. :biglol:

Link to comment
Share on other sites

Downpipe na szerokim kołnierzu ~500 + Reszta wydechu 1000zł = ~500zł

Uppipe - usunięcie precata = ~50zł

Wtryski top feed sti pink 550cc = ~600zł

Intercooler STI =  ~600zł

Pompa paliwa np. WALBRO 255 = ~400zł

Turbo np. vf28 lub vf35 = ~1500zł

Remap = ~1000zł

 

Ceny nie z kosmosu, tyle ja płaciłem żeby mieć 300 koni w swoim byłym aucie :)

Link to comment
Share on other sites

Downpipe na szerokim kołnierzu ~500 + Reszta wydechu 1000zł = ~500zł

Uppipe - usunięcie precata = ~50zł

Wtryski top feed sti pink 550cc = ~600zł

Intercooler STI =  ~600zł

Pompa paliwa np. WALBRO 255 = ~400zł

Turbo np. vf28 lub vf35 = ~1500zł

Remap = ~1000zł

5tys ,to dobry wynik

 

Ceny nie z kosmosu, tyle ja płaciłem żeby mieć 300 koni w swoim byłym aucie :)

5 tys dobry wynik

Edited by Charoneo
Link to comment
Share on other sites

Charoneo, takich tematów było już tu kilka i z reguły skutek był taki sam :mrgreen:

 

W każdym bądź razie i cybel i wojnakrzys mają rację.

 

IMHO niezbędne minimum to:

wydech

pompa paliwa

turbina

mapa

i w takim setupie, bez ogromnych nakładów, osiągniesz bezpieczne 280KM (o kosztach nie piszę, bo każdy swoje dojścia i dostawców części i usług).

Czterotłoczek na dobrym klocku i tarczy wystarczy, zawias to rzecz wtórna zależna od potrzeb.

Jeśli będziesz chciał iść dalej, to dojdą wtryski, IC, uppipe, większe turbo, mapa...

5MT na pewno jakiś czas wytrzyma. Nieprawdą jest, że przy takich mocach pierwsze ruszenie spod świateł i jest papka, ale jeśli zaczniesz często i intensywnie korzystać z nowych walorów prędzej czy później klęknie. Natomiast nie jest to wydatek na już.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

bardziej interesuje  mie  sprint 60-180 ,drogi asfalt , szuter , snieg gdzie w tym roku lezy juz 7 miesiac hehe,od 0 to na dluzsza mete kiepski pomysl, ceny nie sa  za wysakie  wiedz prog 280 jest  bardziej racjonalny i korzystny dla wlasciciela jak i dla auta

Link to comment
Share on other sites

Tylko, ze na razie to tez tak troche porownujecie jablka z pomaranczami, bo zaraz bedzie, ze tutaj tysiac, a tam trzy tysiace itp. itd.

 

Kwestia podstawowa:

1. cena za sama usluge remapu

2. koszta paliwa

3. koszta ew. licencji do ecu, badz modyfikacji ecu (EcuLabs, czy inne przyczlapy typu ESL)

4. strojenie na hamowni, czy na drodze?

5. pomiar na hamowni po remapie?

 

To, ze z sonda afr, to zadna akurat zajarka - nie ma innej opcji w ogole na strojenie.

 

Podejrzewam, ze ten tysiac zlotych nijak nie pokrywa ani kosztow paliwa, ani hamowni, ani licencji/przyczlapow.

(dla spokoju sumienia nie pytam o rachunek/fakture :))

 

I na koniec i tak nijak ten tysiac zlotych w ogolnym rachunku nie wyjdzie.

 

No ok - mozna dyskutowac, ze jak za sama usluge, to i tak tanio, bo gdzie indziej wyjdzie dwa tysiace zlotych.

No moze i wyjdzie - czy ten tysiac zlotych roznicy to duzo, czy malo to juz pozostawiam do oceny kazdemu z osobna, takze z uwzglednieniem wyboru mistrza tuningu :)

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

5MT na pewno jakiś czas wytrzyma.

 

jakiś na pewno. :)

czy zwiekszanie mocy z hamownia jest konieczne ,a gdy  w kraju nie ma hamowni , czy taki zabiec bez hamowni bedzie mial swoj szybki kres ,

 

 

Kolego proponuję abyś postarał się na początku o "normalną" pisownię.

Oczekujesz profesjonalnych porad a piszesz tak, że przeczytać ciężko.

 

Wracając do tematu. Jakiś czas temu przerabiałem "mutowanie" WRX 'a nowszego od Twojego bo MY04 Spec EU i mogę doradzić tylko jedno. Daj sobie spokój.

Silnik wytrzyma w dłuższym okresie czasu 260-280KM. Posłuchaj fachowców, którzy kilka takich silników rozłożyli i wiedzą na czym polegają różnice w stosunku do EJ20 z STI.

Naprawdę szkoda Twojej kasy.

Edited by Adam12
Link to comment
Share on other sites

Tylko, ze na razie to tez tak troche porownujecie jablka z pomaranczami

 

Warto dodać, że w temacie padło "czysta", a nie jakieś ~270 i jedynie Cybel w swoich wyliczeniach zaproponował przygotowanie silnika to przyjęcia tej mocy i działania względnie bezawaryjnie.

 

Jak ma być rozsądnie i od 0-180. To zrób za niewielkie koszty te 260, które silnik raczej udźwignie jeśli jest w fajnym stanie. Kup krótką skrzynie i tyle.

Jeśli ma być nie rozsądnie to zrób tak jak Cybel piszę, bo jak zrobisz inaczej, to zaraz dojdą koszty ponownego strojenia na już przygotowanym silniku itd. :P

Edited by Bartek1986
Link to comment
Share on other sites

2001 już rusza ECU Flash/ROM Rider, nie trzeba licencji ani dodatkowych kosztów, strojenie w Wawie w ok. 1k-1,5k w zależności czy na hamowni czy tylko ulica.

Edited by skwaro
Link to comment
Share on other sites

2001 już rusza ECU Flash/ROM Rider, strojenie w Wawie w ok. 1k-1,5k w zależności czy na hamowni czy tylko ulica.

 

I to pewnie tez prawda - z tym, ze, niestety, swiat sie na new age nie konczy :)

Natomiast niewatpliwie pokazuje, ze nie tylko Krakow :)

 

Ale niewatpliwie w tym konkretnym przypadku to bedzie plus i jeden problem z glowy. O ile oczywiscie jest jakis tuner robiacy OpenEcu na Islandii (bo jakis tuner bedzie na pewno - ale ludzie miewaja rozne preferencje)

 

 

Warto dodać, że w temacie padło "czysta", a nie jakieś ~270 i jedynie Cybel w swoich wyliczeniach zaproponował przygotowanie silnika to przyjęcia tej mocy i działania względnie bezawaryjnie.

 

Z calym szacunkiem dla Cybla - ale mysle, ze troche za grubo jak na poczatek poszedl.

Mysle, ze silnik WRX'a spokojnie te 300KM przyjmie, nawet bez wymiany wtryskiwaczy. Oczywiscie wieksze turbo bedzie potrzebne - ale cos w okolicach vf35 powinno wystarczyc.

Oczywiscie dla swietego spokoju mozna zalozyc wieksze wtryski - rozowe od STI fortuny nie kosztuja.

Wydech oczywiscie sie przyda - nie musi byc od razu 3 cale tak swoja droga.

 

Skrzynia biegow moze byc pewna kwestia - zaleznie jak bedzie realnie traktowana. Nawet pomimo moich ostatnich doswiadczen (z tym, ze z GT-kowa, sporo slabsza) nadal uwazam, ze 5mt przy tej mocy spokojnie jakas chwile pojezdzi. A jak dluga chwile, to juz sie okaze.

Ale to jest temat, ktorym sie mozna zajac spokojnie, jak 5mt sie juz polamie.

 

Tak samo z hamulcami i zawieszeniem - przychylam sie do opinii BartZ'a raczej. Zwlaszcza jesli to ma byc na prosta glownie.

 

 

 

czy zwiekszanie mocy z hamownia jest konieczne ,a gdy w kraju nie ma hamowni , czy taki zabiec bez hamowni bedzie mial swoj szybki kres ,

 

To troche obszerniejszy temat. Duzo zalezy od tego, jakie doswiadczenie ma tuner z Impreza, czy ma juz wypracowana wiedze i jakies mapy bazowe. Wtedy moze sobie stroic na drodze. Z tym, ze z punktu widzenia klienta chyba zawsze dobrze miec jakis obraz mimo wszystko, co i jak sie zmienilo w przebiegu mocy/momentu.

 

Natomiast jesli mapa jest robiona od podstaw, to jednak hamownia jest najlepszym chyba rozwiazaniem - bo widac co i jak sie zmienia, no i przede wszystkim, nie trzeba pilnowac co na drodze, czy jest sie gdzie i jak rozpedzic. No i najwazniejsze - majac do dyspozycji hamownie obciazeniowa mozna sobie calkiem ladnie przejsc przez tabelke obrotow/obciazen - przynajmiej znaczna jej czesc.

Na drodze tego sie raczej chyba nie uzyska. Ale znow - majac wypracowane jakies mapy bazowe z wczesniejszych doswiadczen mozna juz sobie pozwolic spokojniej na mapowanie na drodze. Ale nadal - jesli jest gdzie :)

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

AMI, kolega pyta o konkretne auto, napisałem mu jak to w jego przypadku wygląda. Nikt tutaj nie mówi o kosztach remapu starszych aut. BTW, samo strojenie np. Apexi FC kosztuje tyle samo, tylko trzeba doliczyć koszt ECU. Np. w moim przypadku wyszło to nadal dużo mniej niż 3k ale to już temat na inną historię :)

Link to comment
Share on other sites

Ale czy kolega pytajacy bedzie je w ogole w Polsce stroil? :)

 

EDIT: Radnor mnie ubiegl. :)  Podroz w te i z powrotem na pewno znaczaco podniesie koszta remapu :)

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

z tego co sie orientuje nie ma tu hamowni , kazdy kreci  auto we wlasnym  zakresie , jezdzilem juz kilkoma niby 300 kucy , chodz jak na maje odczucia podczas jazdy probnej byly mieszane max to 230 kucy , dlugo jezdzilem  bmw e39 540iA gdzie osiagi byly  w granicach 7 sec , prezsiadajac sie do niby 300 konnego wrx  odczucie powinno byc  ogromne

https://bland.is/til-solu/farartaeki/bilar/subaru-impreza-wrx-2001-300ho-900-kall/2647834/

teraz mam zamiar sprawdzic te troche zeczy wymienianych , jesli okarze sie klapa wezme  originala  od 1 wlasciciela i zostanie bez przerubek z koro ma sie to z konczyc powazna usterka i zbednymi kosztami

 http://www.live2cruize.com/spjall/showthread.php/184658-Subaru-Impreza-WRX-bugeye-kom-%C3%A1-g%C3%B6tuna-2004?highlight=subaru+wrx

Edited by Charoneo
Link to comment
Share on other sites

to nie duzo jak 7500 nok  jakies 3 dni roboty, bym mial juz blizej do dani ale koszt przejazdu to 5 tys , plywalem juz promem wiec wiem mniej wiecej jakie koszta , 

Link to comment
Share on other sites

A jak z komputerami PPP? Są Plug&Play czy trzeba stroić pod konkretne auto?

 

 


z tego co sie orientuje nie ma tu hamowni , kazdy kreci  auto we wlasnym  zakresie , jezdzilem juz kilkoma niby 300 kucy , chodz jak na maje odczucia podczas jazdy probnej byly mieszane max to 230 kucy , dlugo jezdzilem  bmw e39 540iA gdzie osiagi byly  w granicach 7 sec , prezsiadajac sie do niby 300 konnego wrx  odczucie powinno byc  ogromne

https://bland.is/til-solu/farartaeki/bilar/subaru-impreza-wrx-2001-300ho-900-kall/2647834/

teraz mam zamiar sprawdzic te troche zeczy wymienianych , jesli okarze sie klapa wezme  originala  od 1 wlasciciela i zostanie bez przerubek z koro ma sie to z konczyc powazna usterka i zbednymi kosztami

 http://www.live2cruize.com/spjall/showthread.php/184658-Subaru-Impreza-WRX-bugeye-kom-%C3%A1-g%C3%B6tuna-2004?highlight=subaru+wrx

 

 

http://www.kraftkort.com/tjonusta/kraftstilling

 

 

Hamownia i tuner w Reykjavik, przedstawiciel firmy robiącej Subaraki:

 

http://www.viezu.com/Cars/Subaru/

 

słowa po ichniemu nie znam a zajęło mi to 30 sekund.. Coś chyba słabo szukałeś. ;)

Edited by radnor
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...