Jump to content

potrzebuję opinii, 2.0 160KM


RychoRC
 Share

Recommended Posts

Szukam czegoś oszczędnego na dojazd do pracy i znalazłem na alledrogo Impreze kombi z 2006 roku. Zagazowany 2.0 160KM i właśnie o ten silnik chciałem dopytać. Ktoś ma lub miał taki samochód? Jak to jeżdzi? Czy ten silnik sprawdzi mi się w trasach po 1000 kilometrów? Ile może wytrzymać taki stary silnik na gazie? Albo jakiekolwiek wskazówki byłych lub obecnych właścicieli tych samochodów.

Link to comment
Share on other sites

regulacja zaworów droga, trzeba wyciągnąć silnik, w gazie dwa razy częstsza niż w benzynie, czyli co 50kkm, nie wiem jak te nowsze, ale te starsze większość uważa za idealny silnik do zagazowania, na pewno jedzie lepiej niż te 125km, chociaż pewnie szału i tak nie ma, co do ceny części to sam chętnie się dowiem czy jest tak tanio jak do silników 125km.

Link to comment
Share on other sites

Silnik się sprawdzi, ale 4 litery mogą nie wytrzymać, bo fotele nie są stworzone do długich tras. W każdym razie zaraz otrzymasz wskazówkę, by użyć wyszukiwarki, bo wszystkie Twoje pytania, były wielokrotnie omawiane w wątkach dot. Imprezy   


Najlepiej pożenić gaz z 2.0 (125 km) i 2.5 (165-173 km). Są to stare proste konstrukcje z jednym wałkiem rozrządu, instalacje do tych silników nie są wymagające, a regulacja zaworów prosta i tania. Imprezy z silnikiem 2.5 nie były dostępne w Europie - to co jest w Polsce to import ze Stanów i Kanady.  

Link to comment
Share on other sites

Hmm dla mnie fotele w gd sa bardzo wygodne, no i nie jest to tylko moja opinia, chociaz nie wiem jak to by wygladalo po przejechaniu 100km. Jak jezdziles czymkolwiek wczesniej, a zalezy Ci zeby czuc przyspieszenie bez palowania silnika kup 2.5l bo ja mam 2.0 125km jako pierwszy samochod i rewelacji w przyspieszeniu nie ma, za to zaden samochod jakim jezdzilem nie trzymal sie tak dobrze drogi, impreza spokojnie mozna wchodzic w zakrety z wieksza predkoscia i nie czujesz niepewnosci.

Link to comment
Share on other sites

Osobiście bałbym się tego silnika z założonym gazem, bo jeśli ktoś nie regulował zaworów na czas i nie dmuchał na zimne, to może być nieciekawie, a remont do tanich nie należy. Na długie trasy to średnie auto, ale to przecież indywidualna sprawa. Powyżej 120-130 jak na moje robi się trochę głośno, za to pewność prowadzenia nie do opisania.

W tym wątku było już trochę info na temat tego silnika:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/78576-zakup-imprezy-160km/#entry2212305

Link to comment
Share on other sites

Guest splawikx

Ja mam taką imprezkę, bez gazu co prawda, ale spokojnie trasa 100-120 km bez bólu pleców się odbywa :). Jak na razie najdalej śmigałem jakieś 300 km i też nie było problemu.

 

PS. też słyszałem, że do regulacji zaworów w tym silniku trzeba wyciągać silnik, także koszty rosną.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...