Skocz do zawartości

potrzebuję opinii, 2.0 160KM


RychoRC

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam czegoś oszczędnego na dojazd do pracy i znalazłem na alledrogo Impreze kombi z 2006 roku. Zagazowany 2.0 160KM i właśnie o ten silnik chciałem dopytać. Ktoś ma lub miał taki samochód? Jak to jeżdzi? Czy ten silnik sprawdzi mi się w trasach po 1000 kilometrów? Ile może wytrzymać taki stary silnik na gazie? Albo jakiekolwiek wskazówki byłych lub obecnych właścicieli tych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulacja zaworów droga, trzeba wyciągnąć silnik, w gazie dwa razy częstsza niż w benzynie, czyli co 50kkm, nie wiem jak te nowsze, ale te starsze większość uważa za idealny silnik do zagazowania, na pewno jedzie lepiej niż te 125km, chociaż pewnie szału i tak nie ma, co do ceny części to sam chętnie się dowiem czy jest tak tanio jak do silników 125km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik się sprawdzi, ale 4 litery mogą nie wytrzymać, bo fotele nie są stworzone do długich tras. W każdym razie zaraz otrzymasz wskazówkę, by użyć wyszukiwarki, bo wszystkie Twoje pytania, były wielokrotnie omawiane w wątkach dot. Imprezy   


Najlepiej pożenić gaz z 2.0 (125 km) i 2.5 (165-173 km). Są to stare proste konstrukcje z jednym wałkiem rozrządu, instalacje do tych silników nie są wymagające, a regulacja zaworów prosta i tania. Imprezy z silnikiem 2.5 nie były dostępne w Europie - to co jest w Polsce to import ze Stanów i Kanady.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm dla mnie fotele w gd sa bardzo wygodne, no i nie jest to tylko moja opinia, chociaz nie wiem jak to by wygladalo po przejechaniu 100km. Jak jezdziles czymkolwiek wczesniej, a zalezy Ci zeby czuc przyspieszenie bez palowania silnika kup 2.5l bo ja mam 2.0 125km jako pierwszy samochod i rewelacji w przyspieszeniu nie ma, za to zaden samochod jakim jezdzilem nie trzymal sie tak dobrze drogi, impreza spokojnie mozna wchodzic w zakrety z wieksza predkoscia i nie czujesz niepewnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście bałbym się tego silnika z założonym gazem, bo jeśli ktoś nie regulował zaworów na czas i nie dmuchał na zimne, to może być nieciekawie, a remont do tanich nie należy. Na długie trasy to średnie auto, ale to przecież indywidualna sprawa. Powyżej 120-130 jak na moje robi się trochę głośno, za to pewność prowadzenia nie do opisania.

W tym wątku było już trochę info na temat tego silnika:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/78576-zakup-imprezy-160km/#entry2212305

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość splawikx

Ja mam taką imprezkę, bez gazu co prawda, ale spokojnie trasa 100-120 km bez bólu pleców się odbywa :). Jak na razie najdalej śmigałem jakieś 300 km i też nie było problemu.

 

PS. też słyszałem, że do regulacji zaworów w tym silniku trzeba wyciągać silnik, także koszty rosną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...