Jump to content

Sondy, przelot, błędy....


lordpix
 Share

Recommended Posts

Obecnie mam wydech przelotowy, ale go nie chcę:

- głośny,

- wywala błędy P0137 i P0031

- nie wiem czy był zrobiony remap pod ten wydech.

Z tych oto powodów chciałbym założyć coś bliskiego serii. Silnik, turbo itd są wymienione więc chciałbym aby trochę posłużyły.  Mam komputer z WRX prodrive, który działał z obecnym silnikiem.

Załączam zdjęcia jak ktoś mądry to zrobił. Nie znam się za bardzo, ale wygląda mi to przelot łącznie z wywalonym pierwszym katem i zmienionym downpipiem. Rura jest dość gruba (3 cale??), dalej leci do drugiego kata (nie wiem czy on tam jest) ale rura jest już węższa. Dalej znowu gruba i tak do końca.

 

 

63e44c7ce0f1a587m.jpg f413e1b030c6ed50m.jpg 3b46679588d38c55m.jpg 419ff3abab3f0892m.jpg 4cf550d50b10f6edm.jpg

 

I teraz obmyśliłem plan. Proszę o stwierdzenie czy dobrze rozumuję aby to działało.

1. Wywalam dowpipe przelotowy, kupuję serię z katem i zakładam.

2. Sprawdzamy czy jest drugi kat i ew zostawiam bądź kupuje i zakładam.

3. Zakładam 2 działające sondy (teraz pierwsza jest uszkodzona).

4a. Jadę przeprogramować immobiliser i założyć ECU prodrive.

5b.Zakładam immo i ECU prodrive (mam też kluczyk)

6. Opcjonalnie (później) wymieniam resztę wydechu łącznie z końcową puszką.

 

Nie znam się na tym nic a nic więc proszę o ew sprostowanie, żeby nie zrobić gorzej niż jest.

 

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem pewien, czy Ty po prostu nie masz uszkodzonej drugiej lambdy, skoro nawet blad podgrzewania sondy wyskakuje (o ile sie nie myle).

EDIT: blad od podgrzewania dotyczy chyba jednak pierwszej sondy.

 

A co do reszty - moze dobrym wyjsciem byloby poszukac downpipe Prodrive z katalizatorem sportowym. Ew. w ogole druga sonde w sofcie wylaczyc.

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

AMI, myślisz, że znajdę wydech prodrive'a? :(

Był fajny z tego samego auta co silnik, ale się spóźniłem.

Z przelotem już się nie chcę bawić. Niech to działa normalnie i w miarę cywilizowanie. Za stary jestem na takie hałasy:)

Link to comment
Share on other sites

Byl jakis czas temu na forum dosc dlugo to nikt kupic nie chcial :)

 

Zdarzaja sie w kazdym razie. Ew. nowke od Scorpiona mozna chyba kupic (oni to robili dla Prodrive) - ale nie wiem jak obecnie z dostepnoscia. Z tym, ze to troche kosztuje.

Ale jesli masz troche mape dlubana (mapa z Prodrive?), to nie wiem, czy jest dobrym pomyslem zakladac restrykcyjny dosc katalizator z serii-serii.

Chyba, ze sie pokusisz o sprawdzanie i ew. korekty.


Przy czym warto sie zastanowic przede wszystkim co jest celem - emisja, czy cichszy wydech, czy oba.

Bo wydech cichy mozna zrobic i bez katalizatora.

Link to comment
Share on other sites

Oby tak było jak sobie umyśliłeś.

Jedna uwaga,nim się za to weźmiesz,to zdiagnozuj i posprawdzaj wszystko dokładnie,bo być może wcale przelotowy wydech nie stanowi problemu i ich nie generuje.

 

 

Silnik, turbo itd są wymienione więc chciałbym aby trochę posłużyły.  Mam komputer z WRX prodrive, który działał z obecnym silnikiem.

Jak rozumiem silnik w tej chwili działa z innym kompem?Turbo też inne?

To może być właśnie kłopotem. ;)  

Link to comment
Share on other sites

@cybel

Silnik jest z WRXa prodrive, turbo też. Ale Ogólnie silnik chyba nie różni się niczym oprócz ECU. Tak mi się wydaje.

Wydech i ECU, jest obecnie z poprzedniego silnika. W dodatku nie mam pewności czy ktoś zrobił mapę pod tą przelotówkę więc ryzykownie jest tak jeździć.

Jako, że mam też ECU i immo dokładnie z tego samego auta gdzie pracował obecny silnik, chyba najlepiej będzie dopasować do tego seryjny wydech bo na takim to jeździło.

Tzn wydech był też prodrive. Czy on się czymś różni od zwykłego WRXa?

Co do błędów to P0137 był już przy poprzednim silniku. Pierwsza sonda odezwała się ostatnio i raczej jest walnięta. Grzałka czy coś...

@AMI - mapy nie chcę robić. To kolejne 3 tys, a problem głośnego wydechu nadal będzie. W 4T za samo zobaczenie wydechu chcą od 500zł w górę :huh:  więc drobne korekty to pewnie ze 2k zł.

 

Niestety, spóźniłem się aby kupić wydech z tego auta co silnik. Cały poszedł za 800zł :(

Edited by lordpix
Link to comment
Share on other sites

Silnik jest z WRXa prodrive, turbo też. Ale Ogólnie silnik chyba nie różni się niczym oprócz ECU. Tak mi się wydaje.

 

Byc moze zle pamietam - ale to sie niczym nie roznilo od "zwyklego" wrx'a pod tym wzgledem.

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

Mam już drugi kat, pierwszy może będzie.

 

Czy ew można poskładać całą serię, a tylko puszkę końcową zostawić przelotową?

 A może ktoś coś wie o tym?

http://allegro.pl/tlumik-koncowy-subaru-impreza-2-0-2-5-wrx-160-230-i5153232752.html

 

Cena jak za nowy trochę niska. Podejdzie to do 2,0?

Edited by lordpix
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Już myślałem, że to koniec problemów ale dzisiaj znowu wywaliło błąd:/

Jest pierwszy kat, jest drugi. Poprzednie dwa błędy się nie pojawiają, ale pojawił się nowy.

 

Po nagrzaniu się silnika i podczas szybszej, jednostajnej jazdy pojawił się P0130. Skasowałem i jadąc wioskami, wolniej nie pojawił się ponownie. Po wyjechaniu na trasę szybkiego ruchu, po paru km znowu zaświecił się check.

 

Czy to może być jeszcze wina końcowego tłumika przelotowego? Chcę go wymienić na STI tak czy owak, ale chyba wpływu na sondy nie powinno mieć?

 

Czemu jak macham biegami i jadę wolno to jest OK, ale przy stałej, wyższej prędkości nagle się pojawia?

 

Jak nie ma błędu to silnik chodzi idealnie, jak się pojawi to wolne obroty trochę spadają.

 

192cf8886d9c8525m.jpg

Edited by lordpix
Link to comment
Share on other sites

Może zamiast kasować błędy zdiagnozuj czy sonda działa poprawnie.

Dla mnie to objaw padniętej sondy i zmienianie wydechu nic tu nie da.

Edited by cianbo
Link to comment
Share on other sites

@@lordpix, Jesteś pewny ,że ten sam błąd się pojawia? Końcowy tłumik niezbyt ma wpływ na te sprawy.

Jak masz sondę na podmianę to próbuj, ale ja bym na porządna diagnostykę jechał , bo jeśli to nie seria to ciężko wróżyć co się dzieje.

Link to comment
Share on other sites

Teraz właśnie wracam do serii bo miałem dość hałasu i błędów. Z przelotu został tylko tłumik.

Poprzednie dwa błędy P0137 i P0031 już się nie pojawiają tylko właśnie ten nowy P0130 podczas szybkiej jazdy.

Sonda niby była sprawdzana ale chyba faktycznie trzeba jechać do speców od sond:(

Link to comment
Share on other sites

Wracam do tematu ponieważ drogą kupna nabyłem tłumik, taki oto:

 

966435cffaa1dedam.jpg

 

Jest już więc downpipe, kat a teraz doszedł tłumik. Jak zapewne się domyślacie brakuje centerpipe (czy tłumika środkowego, jak zwał tak zwał).

 

Coś takiego jest opisywane jako rocznik bloba:

506f9cd34798ea85m.jpg

 

a takie (chyba w niezłym stanie) jest na allegro, ale do hawka:

8bcd1d75e9ab206bm.jpg

 

Teraz pytania.

 

Czy wydechy do hawka/bloba różnią się czymś?

Czy ten centerpipe (drugi, rocznik 2005-2007) pasuje do bloba? Wygląda trochę inaczej.

Może być jeszcze opcja WRX lub STI. Ale nie wiem czy one się czymś różniły.

 

EDIT:

Chodzi w skrocie o to, czy te częsci są zamienikami dla siebie?

6817de43189ff6e0med.jpg

Edited by lordpix
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...