rmj Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Mam problem z moim Forkiem 2.0 Turbo 170 KM. Podczas wciśnięcia pedału gazu podczas ruszania lub po hamowaniu silnikiem, następuje przydławienie a następnie gwałtowne przyspieszenie. W momęcie wciśnięcia gazu czasy wtrysku zmniejszaja się do około 0 ms poczym następuje skok czasów do góry a następnie normują się. Gdzie szukać przyczyn? Sprawdziłem ciśnienie w kolektorze sącym na biegu jałowym i przy hamowaniu silnikiem wakumetr pokazuje 80kPA podciśnienia. Może czujnik położenia przepustnicy, może MAP sensor. Już sam nie wiem, pomóżcie ugryźć temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BAJA Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Z cierpliwością będę obserwować ten temat bo po instalacji LPG również zauważyłem takie objawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vielebny Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 RMJ - masz lpg? Wysłano z telefonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rmj Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Mam, ale czasy efekt ten obserwuję na Pb na LPG tylko się nasila Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BAJA Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 A komputer od LPG ma wpływ na działanie silnika na pb ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rmj Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 A komputer od LPG ma wpływ na działanie silnika na pb ? Komputery Pb mają adaptację długo okresową więc może to ma jakiś wpływ, przy jezdzie na Pb po jezdzie na LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BAJA Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Początkowo myślałem ze może zbyt mało paliwa dostaje i zwiększyłem dysze od LPG ale to też nie naprawiło tego problemu. fakt ma więcej mocy i lepiej się zbiera ale to wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rmj Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Początkowo myślałem ze może zbyt mało paliwa dostaje i zwiększyłem dysze od LPG ale to też nie naprawiło tego problemu. fakt ma więcej mocy i lepiej się zbiera ale to wszystko. Jaką masz instalację, moja to BRC Sequent 24 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BAJA Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Qbox+ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rmj Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Czy możecie podać jaki o jakim symbolu powinien być czujnik MAP i czujnik TPS w Foresterze Turbo S albo jakie napięcia macie na biegu jałowym na tych czujnikach. Może tuaj jest gdzieś przyczyna. Jest jeszcze coś podłączone przez węzyk podłączony tuż przed przepustnicą co to może być? Zdjęcie tajemniczego wężyka Qbox+ jeżeli masz problem z taki jak umnie (prawie zerowe czasy wtrysku w momecie dodania gazu, u mnie nawet to słychać na wtryskiwaczach) to można spróbować zastosować rozwiązanie połowiczne czyli ustawić w sofcie do progamowania komputera gazowego jakiegoś minimalnego czasu wtrysku podczas takiej sytuacji, w mojej instalacji się nie da więc muszę poszukać przyczyny takiego zachowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vielebny Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 a czy objawy nasilają się wraz z nizszym poziomem lpg w zbiorniku? Wysłano z telefonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rmj Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 a czy objawy nasilają się wraz z nizszym poziomem lpg w zbiorniku? Wysłano z telefonu. Nie ma znaczenia poziom gazu. Problem występuje podczas jazdy na samej benzynie. Podczas jazdy na LPG przydławienie jest jeszcze bardziej odczuwalne. Swoją drogą jakie ciśnienie powinno być w kolektorze sącym na biegu jałowym? U mnie jest podciśnienie 80kPa, czyli bezwzględnie 20kPa. Słyszałem opinie że powinno być max. podsićnienie 30-50kPa. Jest jeszcze coś podłączone przez węzyk podłączony tuż przed przepustnicą co to może być? Wężyk idzie przez elektrozawór do pochłaniacza oparów benzyny. Czy ten elektrozaworek nie jest przypadkiem od regulacji ciśnienia na biegu jałowym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRYSZTAŁ Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Sprawdź przepływomierz ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rmj Opublikowano 19 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 (edytowane) Sprawdź przepływomierz ;] Jak można go sprawdzić? Edytowane 19 Marca 2015 przez rmj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Mam identyczne objawy. Przepływomierza nie posiadam. Czy to czasem nie jest brudna przepustnica? Może z powodu zanieczyszczenia reaguje zbyt późno na gaz i silnik się dławi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rmj Opublikowano 19 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 (edytowane) Wyciołem komputer od gazu jutro potestuje i zobaczymy czy będzie lepiej. Mam identyczne objawy. Przepływomierza nie posiadam. Czy to czasem nie jest brudna przepustnica? Może z powodu zanieczyszczenia reaguje zbyt późno na gaz i silnik się dławi? U mnie przepustnica jest czyściutka. Natomiast z powodu dużego podciśnienia na biegu jałowym postanowiłem ją nieco uchylić. Edytowane 19 Marca 2015 przez rmj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się