rmj Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Mam problem z moim Forkiem 2.0 Turbo 170 KM. Podczas wciśnięcia pedału gazu podczas ruszania lub po hamowaniu silnikiem, następuje przydławienie a następnie gwałtowne przyspieszenie. W momęcie wciśnięcia gazu czasy wtrysku zmniejszaja się do około 0 ms poczym następuje skok czasów do góry a następnie normują się. Gdzie szukać przyczyn? Sprawdziłem ciśnienie w kolektorze sącym na biegu jałowym i przy hamowaniu silnikiem wakumetr pokazuje 80kPA podciśnienia. Może czujnik położenia przepustnicy, może MAP sensor. Już sam nie wiem, pomóżcie ugryźć temat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAJA Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Z cierpliwością będę obserwować ten temat bo po instalacji LPG również zauważyłem takie objawy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vielebny Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 RMJ - masz lpg? Wysłano z telefonu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rmj Posted March 18, 2015 Author Share Posted March 18, 2015 Mam, ale czasy efekt ten obserwuję na Pb na LPG tylko się nasila Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAJA Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 A komputer od LPG ma wpływ na działanie silnika na pb ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rmj Posted March 18, 2015 Author Share Posted March 18, 2015 A komputer od LPG ma wpływ na działanie silnika na pb ? Komputery Pb mają adaptację długo okresową więc może to ma jakiś wpływ, przy jezdzie na Pb po jezdzie na LPG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAJA Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Początkowo myślałem ze może zbyt mało paliwa dostaje i zwiększyłem dysze od LPG ale to też nie naprawiło tego problemu. fakt ma więcej mocy i lepiej się zbiera ale to wszystko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rmj Posted March 18, 2015 Author Share Posted March 18, 2015 Początkowo myślałem ze może zbyt mało paliwa dostaje i zwiększyłem dysze od LPG ale to też nie naprawiło tego problemu. fakt ma więcej mocy i lepiej się zbiera ale to wszystko. Jaką masz instalację, moja to BRC Sequent 24 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAJA Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Qbox+ Link to comment Share on other sites More sharing options...
rmj Posted March 18, 2015 Author Share Posted March 18, 2015 Czy możecie podać jaki o jakim symbolu powinien być czujnik MAP i czujnik TPS w Foresterze Turbo S albo jakie napięcia macie na biegu jałowym na tych czujnikach. Może tuaj jest gdzieś przyczyna. Jest jeszcze coś podłączone przez węzyk podłączony tuż przed przepustnicą co to może być? Zdjęcie tajemniczego wężyka Qbox+ jeżeli masz problem z taki jak umnie (prawie zerowe czasy wtrysku w momecie dodania gazu, u mnie nawet to słychać na wtryskiwaczach) to można spróbować zastosować rozwiązanie połowiczne czyli ustawić w sofcie do progamowania komputera gazowego jakiegoś minimalnego czasu wtrysku podczas takiej sytuacji, w mojej instalacji się nie da więc muszę poszukać przyczyny takiego zachowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vielebny Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 a czy objawy nasilają się wraz z nizszym poziomem lpg w zbiorniku? Wysłano z telefonu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rmj Posted March 18, 2015 Author Share Posted March 18, 2015 a czy objawy nasilają się wraz z nizszym poziomem lpg w zbiorniku? Wysłano z telefonu. Nie ma znaczenia poziom gazu. Problem występuje podczas jazdy na samej benzynie. Podczas jazdy na LPG przydławienie jest jeszcze bardziej odczuwalne. Swoją drogą jakie ciśnienie powinno być w kolektorze sącym na biegu jałowym? U mnie jest podciśnienie 80kPa, czyli bezwzględnie 20kPa. Słyszałem opinie że powinno być max. podsićnienie 30-50kPa. Jest jeszcze coś podłączone przez węzyk podłączony tuż przed przepustnicą co to może być? Wężyk idzie przez elektrozawór do pochłaniacza oparów benzyny. Czy ten elektrozaworek nie jest przypadkiem od regulacji ciśnienia na biegu jałowym? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRYSZTAŁ Posted March 19, 2015 Share Posted March 19, 2015 Sprawdź przepływomierz ;] Link to comment Share on other sites More sharing options...
rmj Posted March 19, 2015 Author Share Posted March 19, 2015 (edited) Sprawdź przepływomierz ;] Jak można go sprawdzić? Edited March 19, 2015 by rmj Link to comment Share on other sites More sharing options...
suberet Posted March 19, 2015 Share Posted March 19, 2015 Mam identyczne objawy. Przepływomierza nie posiadam. Czy to czasem nie jest brudna przepustnica? Może z powodu zanieczyszczenia reaguje zbyt późno na gaz i silnik się dławi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rmj Posted March 19, 2015 Author Share Posted March 19, 2015 (edited) Wyciołem komputer od gazu jutro potestuje i zobaczymy czy będzie lepiej. Mam identyczne objawy. Przepływomierza nie posiadam. Czy to czasem nie jest brudna przepustnica? Może z powodu zanieczyszczenia reaguje zbyt późno na gaz i silnik się dławi? U mnie przepustnica jest czyściutka. Natomiast z powodu dużego podciśnienia na biegu jałowym postanowiłem ją nieco uchylić. Edited March 19, 2015 by rmj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now