Skocz do zawartości

Szarpanie podczas wciśnięcia gazu


rmj

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moim Forkiem 2.0 Turbo 170 KM. Podczas wciśnięcia pedału gazu podczas ruszania lub po hamowaniu silnikiem, następuje przydławienie a następnie gwałtowne przyspieszenie. W momęcie wciśnięcia gazu czasy wtrysku zmniejszaja się do około 0 ms poczym następuje skok czasów do góry a następnie normują się. Gdzie szukać przyczyn? Sprawdziłem ciśnienie w kolektorze sącym na biegu jałowym i przy hamowaniu silnikiem wakumetr pokazuje 80kPA podciśnienia. Może czujnik położenia przepustnicy, może MAP sensor. Już sam nie wiem, pomóżcie ugryźć temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A komputer od LPG ma wpływ na działanie silnika na pb ?

Komputery Pb mają adaptację długo okresową więc może to ma jakiś wpływ, przy jezdzie na Pb po jezdzie na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkowo myślałem ze może zbyt mało paliwa dostaje i zwiększyłem dysze od LPG ale to też nie naprawiło tego problemu. fakt ma więcej mocy i lepiej się zbiera ale to wszystko.

Jaką masz instalację, moja to BRC Sequent 24

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie podać jaki o jakim symbolu powinien być czujnik MAP i czujnik TPS w Foresterze Turbo S albo jakie napięcia macie na biegu jałowym na tych czujnikach. Może tuaj jest gdzieś przyczyna.


Jest jeszcze coś podłączone przez węzyk podłączony tuż przed przepustnicą co to może być?

 

 


Zdjęcie tajemniczego wężyka


Qbox+

jeżeli masz problem z taki jak umnie (prawie zerowe czasy wtrysku w momecie dodania gazu, u mnie nawet to słychać na wtryskiwaczach) to można spróbować zastosować rozwiązanie połowiczne czyli ustawić w sofcie do progamowania komputera gazowego jakiegoś minimalnego czasu wtrysku podczas takiej sytuacji, w mojej instalacji się nie da więc muszę poszukać przyczyny takiego zachowania.

post-21142-0-99870800-1426699327_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy objawy nasilają się wraz z nizszym poziomem lpg w zbiorniku?

 

Wysłano z telefonu.

Nie ma znaczenia poziom gazu. Problem występuje podczas jazdy  na samej benzynie. Podczas jazdy na LPG przydławienie jest jeszcze bardziej odczuwalne.

Swoją drogą jakie ciśnienie powinno być w kolektorze sącym na biegu jałowym? U mnie jest podciśnienie 80kPa, czyli bezwzględnie 20kPa. Słyszałem opinie że powinno być max. podsićnienie 30-50kPa.

 

Jest jeszcze coś podłączone przez węzyk podłączony tuż przed przepustnicą co to może być?

 

 

Wężyk idzie przez elektrozawór do pochłaniacza oparów benzyny. Czy ten elektrozaworek nie jest przypadkiem od regulacji ciśnienia na biegu jałowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciołem komputer od gazu jutro potestuje i zobaczymy czy będzie lepiej.

 

Mam identyczne objawy. Przepływomierza nie posiadam. Czy to czasem nie jest brudna przepustnica? Może z powodu zanieczyszczenia reaguje zbyt późno na gaz i silnik się dławi?

U mnie przepustnica jest czyściutka. Natomiast z powodu dużego podciśnienia na biegu jałowym postanowiłem ją nieco uchylić.

Edytowane przez rmj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...