Skocz do zawartości

Subaru Outback z mocniejszym silnikiem


Gordon

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

czy w krajach UAE są wliczone w cenę auta jakieś podatki/opłaty

 

Tutaj ogólnie nie ma podatków, paliwo po 1,7 zł i autostrady po 6 pasów w jedną stronę. Jedynie jak chcesz zarejestrować auto to dodatkowo 500 zł w urzędzie komunikacji, opłata rejestracyjna. 

Edytowane przez sapa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

... albo pożegnać się (zapewne już na zawsze) z marką Subaru.

 

Pozostawisz ich w nieutulonym żalu, akcje FHI na tokijskiej giełdzie już spadają po twojej decyzji -_-

 

 

Nie wiem czy to intencją miał być żart czy sarkazm, ale dla ścisłości giełda w Tokyo jest zamknięta w godzinach porannych czasu europejskiego więc jeszcze nie zdążyli zareagować.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tutaj ogólnie nie ma podatków, paliwo po 1,7 zł i autostrady po 6 pasów w jedną stronę
 

 

kiedyś czytałem o planach wprowadzenia VAT-u w Dubaiu stąd moje pytanie bo szczerze to nie orientuje się w tamtych realiach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale dla ścisłości giełda w Tokyo jest zamknięta w godzinach porannych czasu europejskiego więc jeszcze nie zdążyli zareagować.  :)

 

W biurach maklerskich analitycy pracują przez 24 h, między innymi po to, żeby dać klientom prognozę przed otwarciem giełdy.

Decyzja kolegi o rezygnacji z zakupu Subaru już została zauważona i impuls poszedł -_-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

przyjmując cenę w Emiratach + transport i wszystkie opłaty na granicy cena brutto w PL to około 213,5 tys zł
Czyli mniej więcej tyle ile kosztowały ostatnie H6 w 2012 roku,nowe 218 kpln bodajże a z wyprzedaży rocznika ok.195 kpln,przynajmniej za tyle mi proponowano.Wynika z tego tyle ze kupienie auta w Dubaju ma  sens,pomimo podatków i tak wyjdzie praktycznie to samo co było w Polsce.Poza tym do ZEA jest blisko,z Wa-wy Emirates- prawie rzut beretem,można się kopsnąć na zakupy,potem shipping i czekamy na autko w którymś z portów EU.No i najfajniejsza chyba sprawa,żadnych przeróbek dostosowujących auto do przepisow EU :) Jeżeli tak jest faktycznie jak kolega pisał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doliczyłeś transport ?

1700 € do Bremen, ale jak powiesz dealerowi że nie potrzebujesz rozszerzonej gwarancji do 5 lat, 3 letniego serwisu i ubezpieczenia na 1 rok (bo to jest w cenie auta zawarte) to 10 tys mniej jesteś w stanie utargować, czyli akurat na transport i drobne opłaty do Europy, plus płacisz podatki od 115 tyś wtedy a nie 125 tyś, zawsze parę groszy mniej. 

Edytowane przez sapa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie targa do Europy wrx'ow i outback'ow 2.0t i 3.6R

 

 

WRX 2.0 DIT MT za ok 180 k PLN z wątpliwa gwarancją 

 

bez przesady, Subaru to fajne auta ale trzeba szanować swoje pieniądze  ;) (oczywiście to tylko mój punkt widzenia)

 

 

1700 € do Bremen, ale jak powiesz dealerowi że nie potrzebujesz rozszerzonej gwarancji do 5 lat, 3 letniego serwisu i ubezpieczenia na 1 rok (bo to jest w cenie auta zawarte) to 10 tys mniej jesteś w stanie utargować, czyli akurat na transport i drobne opłaty do Europy.

 

 

czyli finalnie, WRX z przeznaczeniem na export z UAE jaką cenę osiągnie załadowany do kontenera i dostarczony do portu ?

 

 

 

120 tyś za WRX 6MT.  

 

 

to cena w UAE ? 

od tego można odliczyć ok 10 tys PLN ?

 

teoretycznie dealer np. w Dubaju mógłby sprzedać auto ze "składu celnego" pomijając ich cło, które obecnie wynosi chyba 4% wartości 

 

powiedzmy zakup za 110 k pln

transport 1700 E  -  7,5 k pln

cło PL - 11,75 k pln

akcyza PL 3,6% - 4,65 k pln

VAT 23% - 30,8 k pln

 

razem 164,7 k pln

 

-----------------------------------------

 

tak z ciekawości, żeby porównać ceny ile by kosztował BRZ w UAE ?

 

lub inny model mający swojego odpowiednika na rynku polskim 1:1 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.subaru.pl/datasheet/2014brz.pdf

 

BRZ 2.0i MT Active od 28500 EUR + lakier metalik 550EUR 

 

 

porównując sobie ceny w UAE

 

BRZ-ta

http://www.drivearabia.com/ultimatecarbuyerguide/uae/carpage.php/Subaru-BRZ/2015-2016-/1284#specs

 

z WRX-em

http://www.drivearabia.com/ultimatecarbuyerguide/uae/carpage.php/Subaru-Impreza-WRX/2015-2016-/1178

 

gdzie BRZ ma kosztować AED 117000 a WRX AED 115000, skoro obydwa mają poniżej 2.0 dm3 

gdyby WRX był oferowany w Polsce jego cena teoretycznie powinna oscylować w okolicach ceny BRZ-ta

 

powiedzmy 32 k EUR mniej więcej  134 k PLN

 

to mógłby być HIT z ceną lepszą jak OCTAVIA RS  ;)

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

to mógłby być HIT z ceną lepszą jak OCTAVIA RS

 

Dlatego ja sobie taki HIT zafunduję, ale dopiero jak będę wracał na stałe do Polski (znaczy 6 miesięcy przed), bo tutaj mi 2 auto nie potrzebne, Forka mam od prawie roku i nie całe 10 tys przejechane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mniej więcej tyle ile kosztowały ostatnie H6 w 2012 roku,nowe 218 kpln bodajże a z wyprzedaży rocznika ok.195 kpln,przynajmniej za tyle mi proponowano.Wynika z tego tyle ze kupienie auta w Dubaju ma  sens,pomimo podatków i tak wyjdzie praktycznie to samo co było w Polsce.Poza tym do ZEA jest blisko,z Wa-wy Emirates- prawie rzut beretem,można się kopsnąć na zakupy,potem shipping i czekamy na autko w którymś z portów EU.No i najfajniejsza chyba sprawa,żadnych przeróbek dostosowujących auto do przepisow EU :) Jeżeli tak jest faktycznie jak kolega pisał.

 

Po co czekać na statek. Emirates oferuje też transport samolotem (jeśli jest to szerokokadłubowy samolot a do WAW lata/latał chyba B777), na pewno do Londynu taka opcja jest to i do Warszawy wyślą.

 

Minusem niestety ściągania samochodów jest brak gwarancji w EU na te auta, więc cena nie jest już tak bardzo atrakcyjna.

 

 

Ze jeszcze nikt nie otworzyl firmy konkurencyjnej  dla SIP'u i nie targa do Europy wrx'ow i outback'ow 2.0t i 3.6R :)

 

Nie wiem czy ograniczeniem tutaj nie są przepisy o imporcie prywatnym i homologacji przy większej ilości aut, z drugiej strony one nie są od producenta ale jako zwyczajny zakup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Gordon, popularność  Forestera XT w Polsce jest ewenementem na rynku europejskim. W innych krajach "zabijają" go "eko"-podatki. 

 

Jeśli chodzi o WRX-a z Emiratów za 165tys. to też wolałbym STI kupionego w SIP-ie z 3 letnią gwarancją. O przewadze konstrukcyjnej nie wspomnę (chodzi mi o napęd, zwieszenie, hamulce - bo temat silnika może znów wywołać tu niezłą dyskusję ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Nie wiem czy ograniczeniem tutaj nie są przepisy o ................. homologacji przy większej ilości aut
 

Tak właśnie jest. Samochody srowadzane do EU muszą mieć unijną homologację ( nie dotyczy pojedynczych egzemplarzy wprowadzanych na rynek przez osoby prywatne ).

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Minusem niestety ściągania samochodów jest brak gwarancji w EU na te auta, więc cena nie jest już tak bardzo atrakcyjna.
No,niestety to jest bardzo duży minus a trzeba pamiętać żeby te plusy nie przysłoniły Wam minusów Obywatele i Obywatelki ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...