Jump to content

Subaru Outback z mocniejszym silnikiem


Gordon

Recommended Posts

Witam.

 

Jako użytkownik nie pierwszej już młodości OBK zaczynam śmielej myśleć o wymianie na młodszy egzemplarz. W porywach zaglądam do cennika nowych modeli. Nie chciałbym się rozstawać z marką Subaru ani modelem OBK, który bardzo mi pasuje (nie ma sensu wymieniać zalet)... ale jest jeden za to poważny problem.

 

W nowych modelach brak mocniejszych silników. Jeżdżę H6 (wersja 245 KM) i nie wyobrażam sobie zmiany na model z dużo słabszym silnikiem. Przez jakiś czas był w ofercie 3.6 ale już go nie ma. Jak rozumiem jeden z podstawowych powodów dla których został wycofany z oferty to ekologia i podatki od emisji spalin w EU. Subaru ma jednak w ofercie silnik 2.0XT tyle że dostępny w Foresterze. Dodatkowa zaleta to pojemność poniżej 2000 ccm co w naszym kraju oznacza niższą akcyzę.

 

Tyle że... silnik jest oferowany w Foresterze a nie ma go w OBK. Nie mam nic do Forka poza tym, że duuużo bardziej wolę OBK. Mniej niż typowy SUV pasuje mi bryła podwyższonego kombi 4x4 z mocniejszym silnikiem.

Z braku perspektyw z dużą niechęcią, ale jednak zerkam na konkurencję (volvo xc70, audi allroad czy vw alltrack - wiem, że to różne półki cenowe, ale mają te podstawy na których mi zależy).

 

W sumie nie wiem czy post ma kończyć się jakimś pytaniem (chyba że ktoś zna odpowiedź czy/i/lub jest szansa aby pojawił się OBK 2.0XT). Jeśli nie, to niech sobie będzie zawołaniem do importera na Polskę: pomyślcie o wersji OBK 2.0XT.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

To zawołanie musiałbyś raczej wyartykułować w języku japońskim do władz FHI. 

 

Teoretyczna szansa na mocniejszego Outbacka istnieje, bo jest oferowany w Chinach z silnikiem 2.0DIT (z kierownicą po właściwej stronie).

Problem w tym (o czym było już wielokrotnie w różnych wątkach), że rynek EU nie jest "priorytetowy" dla FHI, a poza tym w związku z dużym popytem w USA produkcja na tamten rynek idzie pełną parą, i dopóki nie zbudują nowej fabryki nie ma raczej co liczyć na poszerzenie oferty na Europę.

 

Choć mam nadzieję, że się mylę, bo sam chętnie przygarnąłbym takiego Outbacka lub np. Levorga 2.0DIT. :)

Link to comment
Share on other sites

Jest kilka opcji: ściągnąć 3.6R z USA lub Kanady albo 2.0 DIT z Chin. (prywatny import)

Link to comment
Share on other sites

panowie zostaje wam import prywatny.  Sprawa oplat przy imporcie auta z USA to cena auta+ ubezpieczona przesylka w kontenerku + cło+ akcyza+VAT( wyjdzie pewnie tyle co najdrozsza wersja Outbacka w PL ) . Jak wyglada sprawa importu z chin nie mam pojecia - jak ktos przerabial niech napisze

Link to comment
Share on other sites

Najlepsza wersja OBK 3.6 w Kanadzie to 42k CAD (ok. 32-33k USD), uwzględniając clenie w Niemczech wychodzi ok 47k USD bez kosztów transportu i podatków lokalnych (o ile coś przy eksporcie trzeba zapłacić). Operując na złotówkach 184k PLN - dużo, ale zdaje się, że kiedy H6 było w ofercie to właśnie tyle kosztowało :)

Link to comment
Share on other sites

Najlepsza wersja OBK 3.6 w Kanadzie to 42k CAD (ok. 32-33k USD), uwzględniając clenie w Niemczech wychodzi ok 47k USD bez kosztów transportu i podatków lokalnych (o ile coś przy eksporcie trzeba zapłacić). Operując na złotówkach 184k PLN - dużo, ale zdaje się, że kiedy H6 było w ofercie to właśnie tyle kosztowało :)

Nie doliczyłeś kosztów przystosowania samochodu do prawa w EU a to pomimo importu prywatnego jest wymagane.

Link to comment
Share on other sites

Mogę wtrącić swoje 5 groszy, w Emiratach jest wersja 3,6 H, (produkowana w Japonii nie w USA)  jest przystosowana do rynku europejskiego i kosztuje 125 tys zł. 

 

 

OUTBACK 3.6R-S S/R LTHR CVT 15

 

Zapraszam na zakupy do Dubaju :) 

Edited by sapa
Link to comment
Share on other sites

 

 

w Emiratach jest wersja 3,6 H, (produkowana w Japonii nie w USA)  jest przystosowana do rynku europejskiego i kosztuje 125 tys zł.
 

 

przyjmując cenę w Emiratach + transport i wszystkie opłaty na granicy cena brutto w PL to około 213,5 tys zł 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Za MOC trzeba płacić, a tu wszyscy by chcieli H6 ale w cenie 140 tys

 

Subaru Forester-a XT  można kupić w takiej cenie

 

brakuje silnika DIT, zarówno 2.0 jak i 1.6 w innych autach Subaru oferowanych w Europie

Link to comment
Share on other sites

a planują u was Levorga 2.0DIT ?

 

Tego nie wiem, ale się zapytam przy najbliższej okazji. 

 

 

 

cena wraz z transportem +10% cła + 18,6 % akcyzy + 23% VAT-u
 

 

Jeśli odprawa jest robiona w Niemczech to wtedy chyba VAT jest 18% a nie 23% jak w Polsce. 

 

 

Jest inna możliwość, żeby mieć tanio Outbacka 3,6H 

 

Proponuję przyjechać do pracy w Dubaju na rok, zarobicie na Outbacka w 5 miesięcy i przyciągniecie go po roku do Polski bez podatków :)

 

A jak zrobicie tak jak ja i przylecicie z żoną, to sobie kupicie WRX a żonie dacie tego Outbacka (ja swojej dam Forka) :)

Edited by sapa
Link to comment
Share on other sites

A jak zrobicie tak jak ja i przylecicie z żoną, to sobie kupicie WRX a żonie dacie tego Outbacka (ja swojej dam Forka)

 

 

jest w UAE  WRX ? 

 

 

 

 

Jeśli odprawa jest robiona w Niemczech to wtedy chyba VAT jest 18% a nie 23% jak w Polsce. 

 

 

VAT w Niemczech 19% w Polsce 23 %

 

kupując auto "na firmę" można odliczyć 50% VAT od auta osobowego

 

 

 

-------------------------

sprawdziłem dokładnie stronę Subaru UAE i wychodzi na to, że WRX jest

 

jak przedstawiają się ceny WRX-a w UAE ?

Edited by ketivv
Link to comment
Share on other sites

 

 

120 tyś za WRX 6MT.  
 

 

czyli ok. 180 tys PLN w PL po wszystkich opłatach 

 

czy w krajach UAE są wliczone w cenę auta jakieś podatki/opłaty które można by odliczyć w przypadku eksportu takiego auta ?

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie.

 

Luźna dyskusja wiec można sobie pozwolić na dalsze refleksje.

To zrozumiałe, że Japończycy patrzą na swoje rynki zbytu w skali makro czyli nawet nie po krajach, a po kontynentach. Ale jednak coś robią dla EU, chcą tu być obecni i nie sądzę żeby tylko sprzedawali odpady z produkcji do US.

 

Więc moje myślenie jest takie: skoro jest Forek 2.0XT i można go dostarczyć i sprzedawać w EU, a nawet w Polsce, to przynajmniej teoretycznie można by to samo zrobić z OBK.

Idąc dalej tym tropem i patrząc na politykę cenową i na relację cen OBK/Forester można by szacować, że OBK 2.0XT mógłby kosztować poniżej 45 tys. eur a to jest circa 40kPLN taniej niż wersja 3.6 (cennik 2012) – samej akcyzy jest mnie o 15,5%.

 

Dziękuję za podpowiedzi odnośnie możliwości sprowadzenia auta. Z wszystkich wad takiego rozwiązania wymienię tylko jedną: pomijając wszelkie niedogodności i jakieś ryzyka z tym związane wolałbym kupić auto w Polsce, a najlepiej u dilera w mieście w którym mieszkam (ale wymaganie J) .

 

Miłe są podpowiedzi aby kupić dwie wersji: konia pociągowego na co dzień i ogiera (STI ?) do zabawy. Niestety rozwiązanie nie ma dla mnie zalet. Wbrew chyba stereotypom większa moc w silniku nie jest (mi) potrzebna do upalania kół, ścigania spod świateł itp. Nie chcę wymykać się wieczorami ani w weekendy na przejażdżki. Priorytetem nie jest 2-3 sekundy szybszego startu od 0 do 100. To oczywiście też jest miłe, ale najważniejsze jest wygodne (i bezpieczniejsze) wyprzedzanie (niech będzie, że do drugiej setki, ale powiedzmy że w szeroko rozumianym przedziale 80-180). Nie wtedy gdy sam wyjadę specjalnie na przejażdżkę, tylko w dowolnym momencie, np. zasuwając rutynowo z rodziną do teściów.

 

Dlatego dla mnie niestety jawi się alternatywa: albo przekonać się do Forka 2.0XT albo pożegnać się (zapewne już na zawsze) z marką Subaru.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...