Jump to content

Poziom oleju


Recommended Posts

Czy sa jakies zalecenia od FHI do dealerow, aby przelewali olej powyzej oficjalnie dopuszczalnego poziomu w nowych Subaru Forester?

Pytanie moje podyktowane jest doswiadczeniem osobistym.

Po wymianie oleju (po 15tys. km.) w serwisie w Eindhoven stwierdzilem, ze nie jestem w stanie stwierdzic poziomu gdyz bagnet jest zamoczony po korek. Jakis czas potem w Subaru w Waalwijk, poczas wymiany sprzegla, powiedzialem, ze podejrzewam iz poziom oleju jest zbyt duzy. Sprawdzili, przyznali racje. Powidzieli, ze bylo za duzo i ze spuscili troche. Po kilku dniach sprawdzam, i dalej granicy nie widze, no moze gdzies tam, 5cm nad poziomem max. olej sie konczy. Cyrk. Ale jak mowia, ze dobrze to trzeba wierzyc.

Podobnie mi przelali olej w alfie 156, moze to taka holenderska specyfika. Moze po prostu zabezpieczaja sie przed klientami, ktorzy przewaznie oleju nie sprawdzaja, a samochody jednak lubia olej wziac i wtedy moze byc niespodzianka...

A wiem z autopsji, ze Forester bierze olej prawie jak diesel wiec moze maja ku temu jakies podstawy.

Czy Dyrekcja moglaby uchylic rabka tajemnicy i wyjasnic o co chodzi z tym olejem? Dla ulatwienia dodam, ze moj bierze olej od urodzenia, pali niewiele i jest dynamiczny, chdzi jak turbinka, gladko i spiewajaco a obroty jalowe sa na poziomie okolo 500 obr/min, wiec chyba jest okej.

 

Pozdrowienia.

Maciej.

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel

Wprawdzie silniki Subaru są dość odporne na zbyt wysoki stan oleju, ale istotnie nie powinno się go wlewać zbyt dużo. Ponad maximum to zdecydowanie niewłaściwe postępowanie (czyżby olej w Holandii był tak tani ????).

Naturalnie nadmierny stan oleju może też przyczyniać się do jego zwiększonego zużycia.

Obroty biegu jałowego an poziomie 500/min są nieco zbyt niskie.

Jeżeli silnik pracuje równomiernie to wszystko jest w ramach dopuszczalnych odchyłek, natomiast jeżeli wystepuje poważny spadek obrotów w momencie włączenia klimatyzacji, czy też jeszcze nizszy pozziom przy zimnym silniku (gęsty olej), to należ dokonac drobnej korekty. Standardowo wolne obroty powinny byc w granicach 650 - 700 / min.

 

Łączę pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Standardowo wolne obroty powinny byc w granicach 650 - 700 / min.

 

Jakby mi kazali się tak szybko obracać to też zwalniał. :wink:

 

A tak jeszcze pytanko: znajomy wspominał (Forester 2000 -chyba 2.0) ze jego silnik lubi czasem niezbyt równo pracować. Chodzi o to że na luzie jak sobie pracuje to po włączeniu silnika słychać jakby ktoś pulsacyjnie dodawał gazu. Tyle że silnik sam sobie tak warczy nie naturalnie. Dzieję się tak zawsze do momentu aż ruszy - potem już zawsze jest normalnie. I nie ma znaczenia czy jest zimno czy ciepło. Zawsze wystepuje to samo zjawisko.

Link to comment
Share on other sites

Standardowo wolne obroty powinny byc w granicach 650 - 700 / min.

Dziekuje Dyrekcji za szybka reakcje. Rzeczywiscie, jalowe obroty w moim F. sa delikatnie powyzej 500, prawdopodobnie jak Dyrekcja wspomina. Uwazam to jednka za cos charakterystycznego dla boxeow Subaru, bylo to tez podkreslone przez sprzedawce na samym porzadku. Zauwazylem tez, ze silniki sa generalnie odporne na nadmiar oleju, a jego zuzycie to rzecz normalna, kazdy mechanik wie. Poprostu nasluchalem sie tych bajek o silnikach, co to kropelki nie biora. Wszystkie biora. Jedne mniej inne wiecej.

Obroty nie spadaja tez podczas wlaczania klimatyzacji. Trzeba sie generalnie mocno wpatrywac w obrotomierz, zeby zauwazyc lekkie wachniecie wskazowki.

Don Pedro bedzie relacjonowal kolejne miesiace Forysia.

A juz niedlugo podsumowanie po okraglym roczku uzytkowania (1-02-2004).

Pozdrawiam.

Maciej.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...